۶۴۷۹۴۳
۲۱ نظر
۵۰۱۲
۲۱ نظر
۵۰۱۲
پ

«نگرانی از آینده»، ایرانی ها را عصبانی کرده‌ است

یک جامعه‌شناس گفت: نبود شادی و نشاط، محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که در جامعه وجود دارد، خشونت جسمی علیه بخشی از جامعه بویژه زنان، آزار روحی و روانی، آزار اقتصادی، بیکاری، فقر، ناامیدی نسبت به آینده، نگرانی و استرس باعث ایجاد خشونت و عصبانیت می‌شود.

خبرگزاری ایلنا: یک جامعه‌شناس گفت: نبود شادی و نشاط، محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که در جامعه وجود دارد، خشونت جسمی علیه بخشی از جامعه بویژه زنان، آزار روحی و روانی، آزار اقتصادی، بیکاری، فقر، ناامیدی نسبت به آینده، نگرانی و استرس باعث ایجاد خشونت و عصبانیت می‌شود.

امان‌الله قرایی‌مقدم با تایید اینکه مردم ایران عصبانی‌ترین مردم جهان هستند، گفت: متاسفانه درون جامعه عاملی برای کاهش عصبانیت وجود ندارد. براساس تحقیقات جامعه‌شناسان اجتماعی ریشه عصبانیت در خانواده است و در خانواده‌ای که دائم عصبانی هستند، بچه‌ها نیز می‌آموزند که عصبانی باشند.

او ادامه داد: وقتی که کودک وارد محیط خارج از خانه می‌شود حتی در محیط مدرسه برخوردهای معلم با شاگرد همه چیز در جهت عصبانی شدن کودک است. همچنین نبود شادی و نشاط، محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که در جامعه وجود دارد، خشونت جسمی علیه بخشی از جامعه بویژه زنان، آزار روحی و روانی، آزار اقتصادی، بیکاری، فقر، ناامیدی نسبت به آینده نگرانی و استرس باعث ایجاد خشونت و عصبانیت می‌شود.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه به اصطلاح ابر و باد و مه و خورشید در جامعه ما در کارند تا آرامش را از جامعه ببرند، خاطرنشان کرد: همه اخباری که در تلویزیون ملی نشان داده می‌شود، عصبانیت می‌آورد. نمایش دائم صحنه‌های جنگ و خونریزی باعث ایجاد عصبانیت می‌شود. همچنین نبود موسیقی و برنامه‌های شادی‌‌‌آور باعث فرار از تلویزیون ملی شده است.

قرایی‌مقدم تاکید کرد: استفاده از رنگ‌های سیاه در جامعه از دیگر علل عصبانیت در جامعه ماست. از آن طرف نیز ماهواره‌ها هم شرایطی خلاف جامعه ما را نشان می‌دهند و مردم آن شرایط را می‌خواهند و این موضوع باعث عصبانیت در جامعه می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که زنان در جامعه ما عصبانی‌تر هستند یا مردان گفت: هر دو از هم عصبانیت را می‌پذیرند، اما اصولا در حال حاضر در جامعه ما مردان به دلیل برخوردهای اجتماعی بیشتر عصبانی هستند و در شهرها به ویژه تهران عصبانیت بیشتر است، چراکه در شهرها سرعت بیشتر است و سرعت عصبانیت می‌آورد.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه آنچه را که خانواده انجام می‌دهد جامعه تایید می‌کند، گفت: عصبانیت از درون خانواده شکل می‌گیرد. بیشتر استرس ما برای آینده است و نگرانی برای آینده باعث ایجاد عصبانیت می‌شود. از سوی دیگر عصبانیت فطری، ذاتی و نژادی نیست بلکه پدیده‌ای اجتماعی است و این معضلی است که ما سال‌هاست گرفتار آن شده‌ایم.

او در پاسخ به این سوال که برای رفع عصبانیت چه راهکاری باید انجام داد، گفت: تنها راه برطرف کردن عصبانیت این است که شادی و نشاط را به جامعه بیاوریم جامعه هند را در نظر بگیرید برخی مردم در کنار خیابان متولد می‌شوند، در کنار خیابان بزرگ می‌شوند و در کنار خیابان می‌میرند، اما در سینمای هند چقدر شادی وجود دارد و خوش‌ عاقبت است، اما سینمای ما یا درباره فقر و مستاجر است و یا وضعیت اسفبار جامعه را به تصویر می‌کشد.

قرایی‌مقدم تاکید کرد: نارضایتی از عملکرد دولتمردان، برخوردهای نامناسب بین آنها و همچنین برخوردهای نامناسب دولتمردان با مردم باعث ایجاد افزایش عصبانیت در جامعه می‌شود.

او با بیان اینکه جامعه‌شناسان معتقدند اگر یک دلار در راه شادی و نشاط جامعه هزینه شود بیش از هزار دلار سود حاصل می‌شود گفت: وقتی جامعه‌ای شاد باشد سلامتی جسمی در آن جامعه است. جامعه ما سال‌هاست به سمت عصبانیت رفته است اما شادی بیخودی نباید ایجاد شود وقتی مردم شغل و امید به آینده داشته باشند، شاد هستند. افراد در جامعه اکنون تنها و بی‌‌هویت هستند. در حالی که در یک جامعه شاد مردم اینگونه نیستند. شادی در جامعه به جلوگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی، بهبود مسائل سیاسی و دلبستگی به حکومت می‌انجامد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع

      اقای قرایی مقدم بله دولتمردان نگرانی ندارن وضعیت خانواده ونوه وجوانشون مشخص ولی ما مردم خیلی نگرانیم البته اینم بگم که ماآینده نیستیم مثلا یکی خانه ای میخرع=ه میگه کی قسط تمام میشود شاید افتادم مردم ما راضی نیستیم

    • بدون نام

      به خدا راست میگه میترسیم بعد چند سال بریم افغانستان کار کنیم

    • بابک

      دمش گرم

    • بدون نام

      حالا تمام این نگرانی ها را بازگو میکنیم ،
      گوش شنوایی هست؟!!

    • بدون نام

      اینده که بماند ما تا فردا هم اطمینان نداریم...همه اگه از گرسنگی نمیریم از تشنگی میمیریم

    • بدون نام

      ایشان واقعیت را گفتند

    • بدون نام

      کاملاًدرسته...وقتی روزبروزقیمت اجناس تغییر میکنه،مردیازن خونه هرچه جون میکنه بجایی نمیرسه،دنیادرحال پیشرفته،بچه هاتوقعشان اززندگی بالامیره دیگه اعصابی نمی ماند...

    • بدون نام

      عالی بود، تو جامعه ما گریه و ناراحتی و خشم و تعصبات رو خیلی بیشتر از شادی تحویل میگیرند.

    • i.r

      اقا یکیش خودمن سه ماهه گاز خونه من پلمپه بخاطر ۸۰۰هزارتومن باسه تا بچه خردسال موندم توسرما خودمم بیکارم بزور خرج مخاجمو درمیارم تورو خدا یکی بدادم برسه گاز خونمو از پلمپ دربیارن دخترام مریض شدن از سرما از بخاری برقی استفاده میکنم ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر گرامی انشاالله خدابدادتون برسه ماازشما بدتریم خداشاهده نمیتوانیم یک کیلوگوشت یاماهی برای بچهامون بخریم شب روز فقط سیب زمینی یابادمجان کباب میکنیم درودبرشما دولت تدبیروکلیددار

      • احمد

        نشاط به سیاه و سفید لباس نیست به نوع فیلم سینما نیست بلکه مشکل شهرداری و شهرسازی خانه های قوطی کبریتی که طر
        ف پول نداره دوباره بسازه کوچه های بن بست خیابانی جورواجور انگیزه اشتغال تولید را از جوان می گیره وقتی ناامید شدند می روند تهران تازه از چاله درسی آیند می افتند چاه مشکل ازدواج مسکن تردد درآمد و مشکل برای پدر مادرا

    • بدون نام

      بیکاری و فقر وگرانی واعتیاد و خشونت و دزدی و کلاهبرداری و وحشت از آینده و تورم ساعتی ...همه اعصاب ها رو بهم ریخته چه تو خونه چه تو محل کار چه پشت فرمان نتیجه اش میشه این... راندامان کشور بجای پیشرفت میشه پسرفت

    • همت

      از گفتن که راسته چاره اندیشی باید بشه که کسی به کسی نیست

    • بدون نام

      ۳۲درشد ایرانیان از بیماری روانی رنج می برند.

    • بدون نام

      مملکت شده عزاخونه

    • بدون نام

      دستتو میبوسم با این تفکر خوبت و حرف پنجاه میلیون رو زدی

    • بدون نام

      به جایش کشوردوست مفت خورافغانی سرکارن

    • دنیا

      اقای قرایی درود به شرفت درد کل مردم جامعه ایرانه گفتی همه افسرده امنیت شغلی ندارن همه فوری عصبانی میشن شادی ندارن

    • بدون نام

      چرا کسی کاری نمیکنه

    • بدون نام

      زندگی به این راحتی چرا نگرانی کشوری ثروتمند ولی ,,,,,,,

    • رضا

      واقعا نگرانی نداره تو حقوق بالای ده میلیون میگری اونوقت من زیر یک میلیون ،مگه تو اهل کجایی که من نیستم ،منم حق دارم که تو مملکت خودم راحت باشم خدا ازت نگذره که اینقدر پرویی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج