جاباما
۶۴۷۹۵۷
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

ابر سیاه آلودگی هوا بر سر تهران ماندگار است

شاخص ۲۴ ساعته کیفیت هوای در یکی از ایستگاه‌های شهر تهران مقدار ۱۸۰ را نشان داد؛ در آستانه خطرناک برای همه افراد جامعه. این آلوده ترین پاییز در ۴ سال گذشته است؛ ۴۰ روز آلوده در ۸۷ روز از پاییز ۹۶.

خبرآنلاین: شاخص ۲۴ ساعته کیفیت هوای در یکی از ایستگاه‌های شهر تهران مقدار ۱۸۰ را نشان داد؛ در آستانه خطرناک برای همه افراد جامعه. این آلوده ترین پاییز در ۴ سال گذشته است؛ ۴۰ روز آلوده در ۸۷ روز از پاییز ۹۶.

همین ساعت که این خبر منتشر شده، کیفیت هوای تهران در آستانه ناسالم برای همه گروه‌های جامعه قرار دارد؛ ۱۴۸. اما دیروز بعدازظهر و غروب آنقدر هوا سنگین شده بود که کمیته اضطرار هوای تهران تصمیم به تعطیلی مدارس و سراسری شدن طرح زوج و فرد و گسترش طرح ترافیک تا محدوده زوج و فرد گرفت؛ اقدامات اورژانسی برای مقابله با آلودگی هوای کشنده این روزها.

نکته اینجاست که برخی مناطق تهران در همین ساعت هم هوای به شدت آلوده‌ای دارند. نقشه زیر بر اساس اطلاعات آنلاین شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ساعت انتشار این خبر، ثبت شده است؛

ابر سیاه آلودگی هوا بر سر تهران ماندگار است

آنطور که احمد طاهری، مدیر شبکه سنجش کیفیت هواي شركت كنترل كيفيت هواي تهران می‌گوید: بر اساس داده‌های اندازه‌گیری شده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون در شهر تهران، شاخص این آلاینده عدد 147 را نشان می‌دهد ناسالم برای گروه های حساس است و در مرز مقدار ناسالم برای کلیه اقشار جامعه به حساب می‌آید.

به گفته طاهری، در این بین ایستگاه‌های متعددی شاخص آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون را بالاتر از عدد 150 نشان می دهند که برای تمامی اقشار جامعه ناسالم است.

وی افزود: غلظت بالای ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرون در ایستگاه‌های متعدد در نواحی مختلف شهر، نشان می‌دهد که ابر آلایندگی ذرات معلق در سطح شهر گسترده شده است. در ایستگاه‌های متعددی در شرق، غرب؛ جنوب، شمال و نواحی مرکزی تهران غلظت بالای این ذرات مشاهده می‌شود که بیشینه آن نیز برابر با 180 است که مقدار بسیار زیادی است.

گفتنی است که ایستگاه‌های متعددی در شهر تهران در 24 ساعت گذشته غلظت‌های بالایی از ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون، در حدود 100 میکروگرم بر متر مکعب نشان دادند که مقدار بسیار بالایی است و می تواند به شدت برای سلامتی افراد جامعه خطرناک باشد.

در آلوده‌ترين پاييز 4 سال اخير قرار داريم

روزهاي آلوده پاييز امسال، امروز به عدد 40 مي‌رسد تا در آلوده ترين شرايط هوايي 4 سال اخير تهران قرار بگيريم.

ليلا نظری، سخنگوي شركت كنترل كيفيت هواي تهران در اين باره گفت: مقايسه كيفيت هواي 4 سال اخير تهران نشان مي‌دهد در بازه زماني 1 مهر تا 26 آذر، بدترين كيفيت هوايي در سال جاري سپري شده است و طي آن 39 روز هوا آلوده و بالاتر از حد استاندارد بوده است. از طرفي امروز 27 آذر نيز هوا آلوده است تا چهلمين روز آلوده پاييز 96 ثبت شود.

همچنين حسين شهبازي مدير واحد پيش‌بيني شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفت: شرایط جوی نسبتا پایدار روز دوشنبه در روز سه شنبه کم و بیش ادامه خواهد داشت و تنها برای برخی ساعات وزش باد موثر پیش بینی می شود. انتظار می رود طی دو روز آینده دما روند افزایشی داشته باشد. بر اساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، شرایط کیفی هوای پایتخت طی روز دوشنبه در شرایط کیفی هوای نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس در اکثر مناطق شهر تهران همچنان تداوم داشته باشد.

نکته اینجاست که هواشناسی پیش‌بینی ادامه انباشت آلودگی هوا تا پایان هفته کرده است.

همچنین محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی دراین باره به میزان گفت: کاهش کیفیت هوا در کلانشهر‌های ایران از جمله تهران، کرج، اصفهان، تبریز، اراک و ارومیه امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه نیز ادامه دارد و در این شرایط شاهد افزایش شدت آلاینده‌ها در هوا خواهیم بود. سرعت باد در این شهر‌ها امروز چندان زیاد نیست و به همین خاطر آلاینده‌ها انباشت می‌شوند.

او گفت: در سراسر کشور از امروز با افزایش نسبی دمای هوا مواجه هستیم، اما این شرایط ادامه نخواهد داشت و با شروع دی ماه بار دیگر شاهد کاهش دما خواهیم بود.

اما آلودگی هوا باعث تعطیلی مدارس تبریز و ارومیه هم شده است؛ برای سومین روز پیاپی. هوای این شهرها هم اکنون ناسالم است؛

- بر اساس آخرین آمار مرکز سنجش کیفی هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی شاخص کیفی هواي کلانشهر تبريز ( میانگین ۲۴ ساعت گذشته) بر اساس پارامتر ذرات کمتر از 2.5 میکرون در مورخه ۲۷ آذر ماه برابر ۱۶۳ و وضعيت هوا و ناسالم برای تمامی گروههای سنی است.

- اطلاعات جمع اوری شده از ایستگاه های سطح شهر مشهد حاکی است که در حال حاضر کیفیت هوای مشهد با عدد شاخص کلی 103 در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.

- وضعیت کیفی هوای ارومیه بر اساس شاخص AQI در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 مورخ 96/09/27 روی عدد ۱۵۶ و ناسالم برای همه گروه‌های جامعه بوده است.

- بر اساس اطلاعات مرکز پایش کیفی هوا در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، میانگین شاخص کیفی هوا در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۷ دوشنبه ۲۷ آذر ماه در شهر اصفهان، برابر عدد ۱۲۷ و در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

- شاخص كيفي هواي شهر کرج در 24 ساعت گذشته منتهي به ساعت ۸صبح ، روی عدد ۱۲۴ و ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما که دیگه داریم از چشم درد و سردرد پس میافتیم

    • Armin

      ایشالله فردا مدارس تعطیله دیگه؟ :|

    • فرببا اذری

      تعطبلی مدارس راه چاره نبست برای جان مردم ارزش قایل شویم و از وروو ماشین های تک سر نشین جلو گیری کنیم مرسی

    • reyhan

      میذاشتین تو امتحانات ترم تعطیل میکردین بهتر بودا:/

    • بدون نام

      خدا کنه تعطیل بشیم

    • ....

      تعطیل کنید فردا رو هم..

      پاسخ ها

      • رضایی

        تور خدا فردا هم تعطیل کنین

    • بدون نام

      من نميدونم يك عده اي هنوز با آرزوي چي راهي تهران ميشن
      بابا تهران فقط ترافيك ،خستگي و خفگي داره

    • کوهنورد

      تور خدا فردا هم تعطیل کن خواهش میکنم

    • بدون نام

      سشنبه هن تعطیل بشه خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج