۶۴۸
۱۷۲ نظر
۵۶۳۹
۱۷۲ نظر
۵۶۳۹
پ

گفت و گو با کاظم قلم چي بنيانگذار بنياد قلم چي

کاظم قلم چي، متولد دي ماه سال ۱۳۳۴، تهران-ميدان خراسان. يک برادر دارد. مادر و خاله هاي قلم چي فرهنگي بودند، کاظم قلم چي زياد از پدر خود که حدود ۳۰ سال از او دور بوده صحبت نمي کند و بيشترين تاکيد وي بر روي نقش مادرش در زندگي اوست، قلم چي مي گويد يکي از دلايل مهمي که وارد حوزه آموزش شده است شغل مادر او، يعني معلمي بوده است.

گفت و گو با کاظم قلم چي بنيانگذار بنياد قلم چي
در بالاترين طبقه ساختمان بزرگ بنياد قلم چي، در محل سالن کنفرانس اين بنياد منتظر کاظم قلم چي هستيم. در بالاي سالن باز مي شود. بنيان گذار بنياد قلم چي، بزرگترين سازمان بخش خصوصي در امر آموزش، چيزي شبيه به آموزش و پرورش خصوصي وارد سالن مي شود. مردي ميانسال با قامت حدودا 165 سانتي متر و کت و شلوار سورمه اي رنگ در چهارچوب در جاي مي گيرد، يک مکث کوتاه مي کند. قدم هاي کوتاه و سريع دارد. مستقيم و سريع به سمت بالاترين صندلي سالن مي رود. قبل از پاسخ به هر سوالي ـ در مورد زندگي شخصي ـ ابتدا چند لحظه به روبرو خيره مي شود.
مردي که زندگي پرحادثه اي داشته و تمايل چنداني به بازگويي حوادث زندگي خود به خصوص در سال هاي پاياني دهه ۷۰ ندارد، سال هايي که او از آنها حرفي نمي زند اما برخي معتقدند قلم چي به دليل عقايد چپ گرايانه خود در زندان به سر برده و به همين دليل هم از آموزش و پرورش اخراج شده است. مشخص است که لااقل او در حال حاضر در حال حاضر اهل ايراد گرفتن به شرايط و به چالش کحشيدن موضوعات نيست و در گفته هاي خود نيز چند بار به اين موضوع اشاره مي کند. به نظر مي رسد دسته کم در حال حاضر به کاري که مي کند بيشتر اهميت بدهد، جاي خالي او در مصاحبه ها و اظهار نظر ها به خوبي بيانگر اين موضوع است.
کاظم قلم چي، متولد دي ماه سال 1334، تهران-ميدان خراسان. يک برادر دارد. مادر و خاله هاي قلم چي فرهنگي بودند، کاظم قلم چي زياد از پدر خود که حدود 30 سال از او دور بوده صحبت نمي کند و بيشترين تاکيد وي بر روي نقش مادرش در زندگي اوست، قلم چي مي گويد يکي از دلايل مهمي که وارد حوزه آموزش شده است شغل مادر او، يعني معلمي بوده است.
او از شرايط بد اقتصادي خانواده در سنين کودکي تا نوجواني مي گويد و اينکه از کلاس چهارم ابتدايي مجبور به کار شده و در سه سال آخر دبيرستان ترک تحصيل کرده است. طي دوره تحصيلش در حدود ۱۳ مدرسه درس خوانده و در نهايت در رشته رياضي فارغ التحصيل شده است. در حال حاضر بنيانگذار بنياد قلم چي يک پسر و يک دختر به نام هاي پندار و پرستو دارد که يکي در رشته کاميپوتر تحصيل مي کند و ديگري در مقطع دوم دبيرستان. جالب آنکه فرزند کاظم قلم چي خود در دبيرستان دولتي تحصيل مي کند.

شما کجا متولد شديد، چه کسي از اعضاي خانواده بيشتر در زندگي شما نقش ايفا کرد؟
من متولد سال 1334 در يکي از مناطق جنوب شرقي تهران هستم. تقريبا مي توانم بگويم بيشترين نقش را در زندگي من مادرم ايفا کردند. در دوره اي که من هشت سالم بود، او(مادرم) تا کلاس شش دبستان درس خوانده بود اما هم زمان درس هم ميداد. در يک دبستاني تدريس مي کرد براي کلاس پنجم دبستان. در مدرسه اسلامي موحدين در خيابان جهان پناه که نزديک ميدان خراسان بود. و بعد سال هاي دبيرستان را شبانه درس مي خواند، شش سال دبيرستان را در سه سال خواند. هر دو سال را در يک سال مي خواند و در همه دوره هاي تحصيلش در تهران شاگرد اول بود. در فوق ديپلم تربيت معلم شرکت کرد، در آنجا شاگرد اول شد. در کنکور شرکت کرد و در رشته ادبيات دانشگاه تهران براي مقطع ليسانس پذيرفته شد. و بعد در مقطع فوق ليسانس در رشته علوم اجتماعي در همان دانشگاه تهران قبول شد. همزمان هم درس مي خواند و درس مي داد و هم سرپرستي ما را داشت. وقتي من در سال 1352 وارد دانشکده فني دانشگاه تهران شدم، مادرم هم همزمان دانشجو بود و البته مي خواست براي دکتري بخواند که سرطان گرفت و فکر مي کنم در سن 43 سالگي فوت کرد.

از بين اعضاي خانواده شما در حال حاضر به جز شما شخص ديگري هم در اين حوزه يعني آموزش فعاليت دارد؟
نه، فقط من هستم.

نام فاميل شما يعني «قلم چي» سنخيت جالبي با نوع فعاليت شما دارد، آيا اين فعاليت در خانواده شما موروثي است؟
من از پدرم شنيدم که مثل اينکه پدر بزرگم نويسنده بوده يا در چنين زمينه هايي کار مي کردند براي همين نام فاميل را قلم چي انتخاب کردند.

از دوره تحصيل خودتان بگوييد، در آن دوره هيچ وقت تجديد يا رد شده بوديد؟
نه، من هميشه در دوره تحصيلم يا شاگرد اول بودم يا شاگرد دوم. علت عمده آن هم اين بود که از دوره ابتدايي تا دبيرستان مادرم هميشه ما را حمايت آموزشي مي کرد. و هميشه به ما درس مي داد.
جالب است که به شما بگويم من در سال 52 هم که شبانه درس مي خواندم و امتحان نهايي سال آخر دبيرستان را دادم در تهران شاگرد اول شدم. البته بين دانش آموزاني که متفرقه شرکت کرده بودند.
بعد از دبيرستان چطور وارد دانشگاه شديد و در چه رشته اي؟
من خيلي علاقه داشتم که دانشکده فني دانشگاه تهران را انتخاب کنم. چون در آن زمان دانشکده فني در صدر بود. در انتخاب رشته هم پايين ترين رشته اي که مي شد در دانشگاه تهران از لحاظ نمره قبول شد آن را انتخاب کرده بودم. چون اصلا احتمال انتخاب شدن در دانشگاه تهران را نمي دادم و اتفاقا در آن رشته هم يعني در رشته معدن من اول شدم. البته نمره ام به همه رشته هاي ديگر مي رسيد.

گفت و گو با کاظم قلم چي بنيانگذار بنياد قلم چي

با توجه به مشکلاتي که به آن اشاره کرديد، ايا وارد شدن به دانشکده فني دانشگاه تهران با امکانات مجحدود برايتان مشکل نبود؟
به خاطر پيگيري هاي مادرم من و برادرم هر دو يکي-دوسال جلوتر درس خوانديم. اما در شرايطي که بچه هايي در مدارس ملي آن زمان مثل خوارزمي و هدف و البرز در آسايش و بهترين شرايط علمي تحصيل مي کنند من هم در دانشگاه تهران پذيرفته بشوم. جالب است که بگويم همان سال که من قبول شدم از بين 80 نفر دانشجوي رشته ساختمان دانشکده فني تقريبا 40 نفر از پذيرفته شدگان دانش آموز دبيرستان البرز بودند.

کمي هم از برادر بزرگتان بگوييد، ايشان هم همکار شما هستند؟
ايشان اول در دانشگاه تربيت مدرس فيزيک خواند و بعد رشته برق خواند و الان مهندس برق هستند و در يکي از شرکت هاي وزارت نيرو شاغل هستند. البته ايشان يک دوره اي با من همکاري مي کردند.

در دوره تحصيل خودتان، به خصوص در زمان وارد شدن به دانشگاه، در واقع کنکور مشاور و راهنمايي داشتيد؟
نه؛ من هميشه اين خلاء را احساس مي کردم، در همان زمان من فقط به دانشگاه فکر کردم. در آن زمان من اصلا به رشته مورد علاقه ام فکر نکردم. اما الان توضيحي که ما به دانش آموزان مي دهيم اين است که رشته را بايد ترجيح بدهيد نه دانشگاه را. البته يک چيزي را به خاطر دارم، سالي که من کنکور دادم يک 15 روزي کلاس کنکور هم رفتم. من روز دومي که به کلاس کنکور رفتم پشيمان شدم! چون ديدم دروسي که ميدهند آنقدر به گوش من ناآشناست. اتفاقا دبير ادبيات مدرسه شبانه ما هم در همان موسسه تدريس مي کرد، من به او گفتم که من آمادگي کنکور ندارم و نمي خواهم کنکور بدهم، او به من گفت که بسيار خب! حالا شما به عنوان آزمايشي اين کنکور را بدهيد، شما دو سال ديگر هم فرصت داريد که کنکور بدهيد… امسال را هم همينطوري شرکت کنيد. اتفاقا اين به من خيلي کمک کرد، که با اين احساس که قبول نمي شوم، رفتم و خيلي آسوده سر جلسه نشستم.

اولين تدريستان را کي و کجا انجام داديد؟
اولين تدريسم را کلاس پنجم دبستان داشتم. مدير مدرسه به من پيشنهاد کرد که به يک دانش آموزي که جهشي خوانده بود و در رياضياتش مشکل داشت، رياضي درس بدهم. من هم اين کار را کردم و نمره رياضي او ۱۳-۱۴ شد و سر صف من تشويق شدم. آن تدريس را هرگز فراموش نمي کنم. بعد از آن هم هميشه به بچه ها درس مي دادم. در همان دوره شبانه هم به همه هم کلاسي هايم درس مي دادم. البته چون من سنم، سن دانش آموزان روزانه بود کمترين اختلاف سني ام با آنها ده سال بود. ساعت چهار صبح به پارک لاله مي رفتيم، در مي زديم نگهبان پارک در را باز مي کرد تا ساعت ۷ صبح درس مي خوانديم و بعد نيم ساعتي فوتبال بازي مي کرديم و بعد هم همه سر کار مي رفتيم، چون همگي شاغل بوديم. بعد از آن هم به شکل خصوصي در دوره دانشگاه تدريس مي کردم.

از چه سالي ايده تشکيل کانون را با سبک فعلي طرح کرديد؟
از سال 72 من اين روش جديد را که آزمون هاي منظم را مي گرفتيم شروع کردم. اولين باري که ما آزمون را شروع کرديم، آن آزمون بعد از صدها آزموني که بعدها برگزار کرديم هنوز خاطرم هست. در زير زمين دبستان ازادگان در خيابان بوستان چهارم در خيابان پاسداران. چيزي حدود 60 نفر سال 72 آمدند و امتحان دادند و براي من خيلي جالب بود که اين دانش آموزاني که براي کنکور آماده مي شدند آمدند و در يک روز جمعه در اين آزمون شرکت کردند. اين موضوع آن زمان اصلا غير عادي بود که بچه هايي که همگي از امتحان فرار مي کردند بيايند و در يک روز تعطيل به طور داوطلبانه در يک امتحان شرکت کنند.

چطور اين فاصله زماني بين آزمون ها را معين کرديد؟
جالب است از اولين باري که اين آزمون را برگزار کرديم نظم دو هفته را داشتيم. خيلي بحث کرديم. من اين کار را با همکاري آقاي سعادتي شروع کرديم. خيلي بحث کرديم که اين فاصله زماني را چگونه تنظيم کنيم. که در نهايت به اين استاندارد دو هفته اي گذاشتيم.

تاکيد اصلي طرح شما بر چه اصلي بود؟
همراه اين آزمون ها به بچه ها يک برنامه اي هم مي داديم. يعني من از ابتدا اعتقادم بر اين بود که اين بچه ها خودشان مي توانند به صورت خود آموزي پيش بروند تنها بايد يک برنامه منظم براي آنها وجود داشته باشد. که اين برنامه اي که کل مباحث درسي شان را تقطيع مي کرد به بخش هاي کوچک تر که بتوانند در مدت زمان بين آزمون ها اين مباحث را بخوانند و بعد خودشان را در آزمون ارزيابي کنند. من متوجه شدم که بين اين بچه ها چيزي حدود 75 درصدشان در کلاس خاصي شرکت نمي کنند و به صورت خودآموز درس مي خوانند.

در سال اول چند نفر در آزمون هاي شما شرکت کردند؟
سال اول حدودا ۷۰-۸۰ نفر شرکت مي کردند.

اوايل مجموعه شما با همين نام بنياد قلم چي شناخته مي شد؟
نه آن موقع به اسم کانون فرهنگي آموزش بود.

پيش از تاسيس کانون چه مي کرديد؟
پيش از آن به صورت تدريس خصوصي کار مي کردم. يک موسسه تدريس خصوصي داشتيم. اما در سال ۷۲ در کنار تدريس، اين کار را هم شروع کرديم. مجموعه کوچک بود، بيش از ۷۰-۸۰ نفر نبودند من هم سوالات را طراحي مي کردم، هم تدريس مي کردم، هم مشاوره مي کردم و…. اما سال بعد نتايجي که اين دانش آموزان گرفتند به اندازه اي جالب بود که تعداد يک دفعه چندين برابر شد و به ۵۰۰ نفر رسيد.

ا ولين بار در کجاي تهران کارتان را شروع کرديد؟
ساختمان شماره دوازده سيد خندان بود، که الان واحد آ5 است.

از آن واحد چيزي به خاطر داريد؟
يک آپارتمان ورثه اي بود که تعداد حدود ۴۰-۵۰ نفر پاي سند را امضا کردند و انگشت زدند! اين واحد را ما سال ۷۰ چهار ميليون تومان خريديم. من در بنگاه معاملات ملکي گفته بودم، بايد جايي باشد که دسترسي مردم به آن ساده باشد، مثل ميدان توپ خانه سابق که فکر مي کردم سيدخندان چنين وجهه اي داشته باشد. وقتي هم که من اين واحد را خريدم هنوز خودم اجاره نشين بودم. اين دفتر کار را من از پول تدريس هايي که خود کرده بودم و پس انداز کرده بودم خريدم.

رقابت به چه شکلي بود، رقباي اصلي شما چه موسساتي بودند؟
اصلا رقيب نداشتيم، چون کاري که ما مي خواستيم بکنيم اصلا کسي به آن فکر نمي کرد. در آن زمان کلاس هاي کنکور هم بودند ولي مثل ما نبودند. کار خاص ما برنامه ريزي آموزشي مبتني بر آزمون هاي منظم بود. آزمون آزمايشي را قبلا هم يک سال يکبار مي گرفتند. کار ما اين بود که دانش آموزان بتوانند خودشان درس بخوانند حتي بدون نياز به کلاس. يعني از ابتداي کار اصلا ما کارمان را روي کلاس متمرکز نکرده بوديم.
تا چندين سال پس از اين همه به نوعي با ناباوري به اين کار نگاه مي کردند، و اصلا کسي به اين کار توجهي نمي کرد و فکر مي کردند مهم نيست. در صورتي که دانش آموزان و اوليا آنان که مي آمدند متوجه مي شدند که اصل کار در آموزش خود دانش آموز است. ما به دانش آموزان دو برنامه مي دهيم. يکي برنامه راهبردي که ما به او مي دهيم که مبتني بر برنامه آموزش و پرورش است و يکي هم برنامه ريزي شخصي که ما به دانش آموزان ياد مي دهيم که خودشان براي خودشان برنامه ريزي کنند. دفتر برنامه ريزي که من نوشته ام تابحال يک ميليون و۴۰۰ هزار نفر آن را اجرا کردند.
تا بعد از 5-6 سال که اين کار مورد اقبال گسترده دانش آمزوان و اوليا قرار گرفت تازه موسسات خصوصي و دولتي به فکر افتادند که کاري شبيه به کار ما بکنند. که اين هم اسنادش موجود است.

چه کساني در تاسيس کانون همراه شما بودند؟
من بودم و آقاي سعادتي و آقاي حامد و آقاي تمنا و همکاران ديگري که به تدريج ملحق شدند يک سال بعد آقاي آذرباي.

الان اين همکاران کجا هستند؟
آقاي سعدتي تشريف دارند نمايندگي کانون را در مشهد دارند و دوستان ديگر، آقاي تمنا بعد از چند سال بعد به همراه آقاي حامد موسسه را تاسيس کردند که باز در چند سال اخير با کانون همکاري مي کنند.

آموزش و پرورش چطور با موضوع کانون برخورد کرد؟
کار جديدي که ما انجام داديم خيلي طول کشيد تا در آيين نامه آموزش و پرورش وارد شد. همه مردم عادت داشتند که بروند به کلاس درس و معلم تدريس کند و کسي با اين روش را که دانش آموز خودش درس بخواند و هر دو هفته يکبار آزمون بدهد و برنامه ريزي آموزشي هدايت کننده دانش آموزان باشد آشنايي نداشتند.

بعد از چندين سال اجراي طرح تان و تاثير چشم گير آن بر جامعه آن را چطور ارزيابي مي کنيد؟
اين ايده الان اجرا شده و نتيجه داده و نتيجه آن اين است که در اکثر نقاط کشور، در روستاهاي کشور افرادي را که لياقت و استعدادش را دارند بيايند و درست مثل سايرين درس بخوانند. من خاطرم هست که وقتي که اشکان برنا نفر اول کنکور شده بود وزير علوم به او زنگ زده بود و گفته بود نفر اول شده است. او فکر کرده بود که نفر اول اران هم شده است، بعد متوجه شده بود که نفر اول منطقه يک است و در همان سال شاگرد اول رياضي کشور خانم ندا ناطق بود از ساري که تاز منطقه دو است. من از او سوال کردم که تعجب نکردي که يک دانش آموز از يک شهر مثل ساري اول شده است؟ جوابي که به من داد خيلي جالب بود که من هرگز فراموش نکردم. به من گفت : نه، تعجب نکردم؛ چون شما همان امکاناتي را که به ما داديد به ساري هم داديد.

مسئولين چطور با اين طرح شما برخورد کردند؟
من اعتقاد دارم که همه مسئولين بالاخره خودشان فرزند دارند. جالب است برايتان بگويم که ما در رده هاي مسئوليت هاي اداري و دولتي هرچقدر بالا مي رويم مي بينيم که توجه به وضعيت تحصيلي فرزندان بيشتر مي شود. خيلي ها ممکن است که ندانند ما چه کار مي کنيم. کافي است که يک نفر فرزندش يک مدت در کانون باشد. پدر و مادر در منزل مي بيند که وضعيت تحصيلي و رفتار فرزندش تغيير مي کند، خودش درس مي خواند.
اولش ممکن است فکر کنند که اين کار بيهوده اي است، اما بعد که فرزند خودشان وارد کانون مي شود اثر بخشي آن را مي بينند. در مورد تخفيف هايي هم که گفتيد، بله ما اين توافقات را انجام مي دهيم. براي فرزندان فرهنگيان 30 درصد تخفيف، براي بنياد شهيد 50 درصد تخفيف، براي خانه کارگر تخفيف 20 درصدي و بساياري از وزارت خانه ها و موسسات مختلف مراجعه مي کنند و قرارداد هاي کلي مي بندند که پرسنلشان وقتي مراجعه مي کنند از يک تخفيفي برخوردار شوند.

توافقنامه هايي در سازمان ها، وزارتخانه ها و… وجود دارند که بر اساس آن به فرزندان اعضاي اين سازمان ها و وزارتخانه ها تخفيف هايي ارايه مي شود. شما براي ايجاد اين توافقنامه ها پيش قدم شديد يا آنها؟
نخير، هميشه آنها مراجعه مي کنند. يعني چون اين کار با يک اقبال عمومي روبرو شد آنها مراجعه مي کنند.

گفتيد از فرزندان مسئولان در آزمون ها شرکت مي کنند، يکي را مي توانيد نام ببريد؟
ده ها مورد اين چنيني وجود دارد که من نمي توانم بگويم، چون شايد خودشان رضايت نداشته باشند. حالا يکي را مثال مي زنم شايد مشکل نداشته باشد، وقتي که رفتيم اينجا را وقف کنيم، من به سازمان اوقاف هم مراجعه کردم. آقاي نظام زاده که نماينده رهبري در آنجا بودند به من گفتند که دختر من از اول دبيرستان در آزمون هاي شما شرکت کرده است.
کاري که شما مي کنيد دقيقا چيست؛ به هر حال کانون باشد يا نباشد عده اي در کنکور پذيرفته مي شوند!
کاري که ما مي کنيم اين است که خيلي از افرادي که نمي توانستند اين رتبه ها را بگيرند مي توانند اين رتبه ها را بگيرند. شما سال هاي گذشته را نگاه کنيد اکثر رتبه هاي برتر کنکور از تهران و کلان شهرها بودند، اما کاري که ما کرده ايم اين است که امکانات آموزشي را در دور افتاده ترين نقاط کشور توزيع کرده ايم. وقتي همانجا بوديم و سوال کردم، ديدم فرزندان چندتن از معاونين ديگر آنجا هم در آزمون ها شرکت مي کنند.

بسياري اعتقاد دارند حيات کانون به حيات کنکور وابسته است و کانون در برابر حذف کنکور موضع گيري دارد، اين موضوع صحت دارد؟
اين جزو سوالات متداول است، من دو نکته را اشاره مي کنم. اصلا علت اينکه من اين ساختماني که اينجا(ساختمان مرکزي) را وقف کردم همين بود. وقتي که تصميم به وقف گرفتم، کي از دوستانم آقاي علي اکبر که در مجمع خيريني مدرسه ساز هم هست به من گفتند که شما چه چيزي راوقف مي کنيد؟ اگر فردا کنکور را برداشتند ديگر اين بنمياد درآمدي نخواهد داشت، به همين دليلي من اين ساختمان را هم وقف کردم که اگر در سال هاي آتي چنين اتفاقي افتاد تمام درآمدهاي اين ساختمان هم به اهداف وقف برسد.
اما انکه اگر کنکور نباشد آيا فعاليت ما بلاموضوع خواهد بود؟ يکي از رتبه هاي برتر کنکور پاسخ جالبي به اين سوال داد من از او پرسيد که به نظر شما چه سالي براي ورود به کانون مناسب است و او گفت اگر کنکور باشد، از سال دوم دبيرستان اما اگر کنکور نباشد از سال دوم دبستان.
براي اينکه ما روش درس خواندن و برنامه ريزي و خودآموزي را به بچه ها ياد مي دهيم و اتفاقا اگر اين فضاي استرس و آزمون نباشد بچه ها بهتر ياد مي گيرند. آقاي ميرعماد معافي مدني که از رتبه هاي يک رقمي هم هست از دوره راهنمايي در آزمون ها شرکت کرده است. اعتقاد دارم که کاري که ما مي کنيم، آموزش برنامه ريزي و رسيدن به خودآموزي است که نياز زمان و آموزش است ولي چرا ما در کنکور تمرکز مي کنيم؟ چون ما تا به دقيقه نود نرسيم به فکر نمي افتيم. البته اين را بعدها تاريخ نشان خواهد داد که تا چه اندازه اين کار رونق پيدا مي کند.

صراحتا بگوييد شما موافق کنکور هستيد يا مخالف؟
ما راجع به اين قضيه يک پاسخ روشن داريم. اولين اصل برنامه ريزي ما اين است که ما هماهنگ هستيم با نظام آموزش کشور. يک دليل روشن و ساده هم دارد. دانش آموز بايد ذهن منظم داشته باشد. اگر ما دائما بگوييم که ما با اين روش موافق هستيم يا خير، اين آرامش دانش آموز را برهم مي زند.ما خودمان را زياد درگير نمي کنيم. بودن يا نبودن کنکور موضوع کار ما نيست. در سال 54 يا 55 يکسال کنکور را برداشتند، فقط با معدل دانشجويان را گزينش کردند، فقط همان يکسال بود و بعد هم تغيير کرد، اما در همان سال هم شخصي که وارد نفر اول شده بود که وارد دانشکده فني دانشگاه تهران هم شد و او را با نام آقاي 20 معرفي کردند، کسي بود که تمام نمراتش در سال ششم دبيرستان 20 شده بود.
هر جايي که امکانات گسترده است مثلا در آمريکا هم همه دوست دارند که به دانشگاه هاروارد، ييل، کلمبيا و… دانشگاه هاي معتبر برود اينطور نيست که هر کسي بتواند وارد شود. در آنجا هم بايد امتحان SATبدهد. خب در ايران هم کسي که مي خواهد وارد دانشگاه شريف، تهران، صنعتي شريف و… بشود بايد مکانيزم مشخصي وجود داشته باشد. به هر حال اين مکانيزم مساله ما نيست.

شما با طيف وسيع دانش آموزاني که عضو کانون هستند در بدنه نظام آموزشي کشور تا چه اندازه نفوذ داريد؟
نوع نگاه من اينگونه است که ما بايد به دانش آموزان کمک کنيم که بهتر درس بخوانند. و اولين اصل اين است که هماهنگ باشيم با نظام آموزشي، معتقديم نيستيم که وارد بحث هاي چالشي بشويم. مثلا در مورد روش تدوين کلاس هاي درسي نظرم بدهيم يا در مورد متمرکز بودن يا نبودن کنکور نظر بدهيم. ما اگر الان در بنگکلادش، فرانسه يا ترکيه هم باشيم. معتقديم اگر بخواهيم به دانش آموزان کمک کنيم بايد تقويت کننده نظام آموزشي باشيم.
يک مثال بزنم، گاهي اوقات مثلا دبيران عربي مي گيوند چرا کتاب درسي اين طور تدوين شده است… ما مي گوييم اگر ما بخواهيم اينطور سليقه اي عمل کنيم، سليقه شما را هم عده کثيري نخواهد پذيرفت، پس منطقي ترين راه اين است که فعلا همين کتاب درسي با همين ويژگي مبناي کار ما قرار بگيرد. من به مشاوران و پشتيبانان کانون هم مي گويم که ما اگر بخواهيم به مباحث چالشي بپردازيم و اعمال نظر کنيم، به کار اصلي خودمان نمي پردازيم. بنابراين حوزه کار ما، يک حوزه مستقل است که ما نبايد وارد آن بشويم.

در تمام کشور چند نفر نيرو دارد؟
ما به ازاي هر 50 نفر دانش آموز يک پشتيبان داريم. فکر مي کنم الان در کل کشور چپيزي حدود 5 هزار نفر پشتيبان داشته باشيم.

يعني شما چيزي حدود 5 هزار نفر پرسنل داريد؟
اينها همکاران ما هستند ولي پرسنل کانون نيستند. نمايندگي هاي کانون در شهرها و استان هاي مختلف مستقل هستند. گاهي اوقات اين شبهه ايجاد مي شود که اينها در شهرستان ها موسساتي هم دارند. گاهي وقتي نمايندگي هاي ما در شهرستان ها در تبليغاتشان از لوگوي کانون استفاده مي کنند براي مردم اين شبهه ايجاد مي شود که کانون در شهرستان ها هم شعبه دارد. در صورتي که اينطور نيست. نمايندگي هاي ما در شهرستان ها موسسه يا مدرسه غير انتفاعي مستقلي دارند که نمايندگي کانون را هم دارند و استخدام پرسنل و … همگي با خود آنهاست. در واقع از ما فقط نمايندگي برگزاري آزمون را گرفته اند. يعني به لحاظ قراردادي استخدام کانون نيستند.

چند نمايندگي در راسر کشور داريد؟
بيش از 300 نمايندگي در کل کشور داريم.

مبلغ بورسيه تحصيلي که براي برخي از دانش آموزان پرداخت مي کنيد چقدر است و چند نفر از شما بورسيه دريافت مي کنند؟
ماهانه بيست هزار تومان. اولين سال، سال ۸۴ هشت هزار نفر بورسيه داشتيم، سال ۸۵، ۲۰ هزار نفر، سال ۸۶ هم ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر. اين دانش آموزان يک حساب بانکي دارند که ماهانه کمک هزينه تحصيلي برايشان واريز مي شود.
اين يک سوال عمده است و آن اينکه اگر بنياد قلم چي وقف شده است پس آقاي کاظم قلم چي از چه طريقي کسب درآمد مي کند؟
قسمت انتشارات وقف نشده است ولي اين ۳۰۰ نمايندگي و درآمد حاصل از برگزاري آزمون ها وقف شده است.

منبع : Emodiran.com
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صابر

      سلام اگه ایمیل آقای قلم چی را واسم بفرسی ممنون می شم
      یا علی

      پاسخ ها

      • امین

        سلام لطفا ایمیل اقای قلمچی را برای من بفرستید

      • بدون نام

        با سلام
        اگر می شود برای ما هم بفرست*

      • مهرداد

        اگه میشه برا منم بفرستین ..مرسی

      • پشتیبان

        dr.dehpahani@yahoo.com

    • نارین

      سلام
      منم ایمیل آقای قلم چی رو میخوام
      لطفا"برام بفرستید

    • زاهد ممبینی شهرستان رامهرمز

      با سلام و احترام
      این جانب کار بسیار ضروری با جناب آقای قلم چی دارم لطفا در ارتباط با نحوی ارتباط با ایشان راهنمایی فرمایید

    • امین

      باسلام
      خواستم مطلب مهمی را به اطلاع اقای قلمچی برسانم لطفا ایمیل ایشان را برایه بفرستید

      پاسخ ها

      • احمددانشی

        سلام
        لطفا شماره موبایل آقای کاظم قلم چی را مرحمت فرمائید

    • علی حسین پور

      من خیلی دنبال ایمیل آای قلم چی گشتم لطفا اگه میدونید برام بفرستید.

    • هاجر زارعی

      با سلام من خیلی دنبال ایمیل اقای قلم چی گشتم لطفا اگه دارید میشه ارسال کنید؟

    • SINA

      منم ایمیل اقای قلم چی را می خواستم

    • سپیده

      باسلام من بهدنبال کار هستم ودوست دارم پشتیبان در قلم چی شوم.اموزش ابتدایی خوانده ولیسانس هستم ممنون میشم کمکم کنین.از امل

    • صبا

      لطفا برا منم بفرستین ایمیل جناب قلم چی را .مطلب فوق العاده ای بود مرسی.

    • زهرا

      باعرض سلام من فارغالتحصیل هستم ترازم4500 من میخواهم دانشجوی تربیت معلم بشم خیلی تلاش میکنم ولی ثمر نداره میشه منو راهنمایی کنین

      پاسخ ها

      • مبین

        خیلی رومانتیکه

    • آیدا

      اگه میشه ایمیل آقای قلم چی رو برام بفرستید من شدید به راهنمایی ایشون نیاز دارم

    • بدون نام

      چرا اینقدر

    • مینا

      من یه ایده ای دارم که می خوام با آقای قلم چی راجع به اون صحبت کنم. اگه ممکنه ایمیل ایشون رو برام بفرستید.
      پیشیش سپاسگزارم

    • تبسم

      منم ايميل آقاي قلم چي رو ميخواممممممم

    • آلما

      من اعصابم خيلي از بابت ازمون هاي غير حضوري شيرتيليشه اخه چرا باسخنامش رو بشتش چاب نمي كنين .لطفا

    • فاطمه

      سلام.اینقدمیگیدقلم جی قلم چی تواستان سیستان وبلوچستان شهرزابل غیراینکه مشاوره نمیدن رفتم اردوی نوروزی گرفتم پایه وپیش انسانی بعداومدم خونه بازکردم میبینم5تا دی وی دی فقط مال دروس پیش ودروس پایه نداره بایدمن چیکارکنم؟

    • حيران

      ما كه از قلم چي انصراف داديم رفتيم گزينه 2 بايييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي

      پاسخ ها

      • شاهرخ

        آفرین بهترین کارو کردی (Y)

      • کیمیا

        بهترین کارو کردی منم دیگه نمیرم

      • مهرنوش

        چرا نمیرین مگه بده؟ لطفا ج بدید

      • پشتیبان

        همیشه قبل از هر کاری لطفاتحقیق کنید.گزینه 2 یا کانون هردو آزمونی هستند که شما را راهنمایی کنند اما مزیت کانون 1-جامه آماری بالا و هم چنین سوالات نزدیکتر به کنکور است 3-از سطح بالا به آن بنگرید4- کانون یعنی سوار بر یک بالن هستید و از بالا به سمت پایین مسلط هستید 5-اگر سال چهارم هستید آزمون و خطانکنید .با آرزوی بهترین ها /و اگر تغییر نظر دادید لطفاٌ
        دلیل خود را بنویسید .باتشکر

    • ارزو فرجي

      سلام
      من ايميل اقاي قلم چي رو ميخواستم با ايشون كار خيلي خيلي مهمي دارم اگه راهنماي كنيد ممنون ميشم

    • عرفان

      من يه نظر براي كار بران گرامي دارم كه لطفا اين قدر ننويسيد ايميل اقاي قلم چي رو مي خوام چون من اولين كسي بودم كه اين نظر رو دادم لطفا تقلب نكنيد به جاي اين كارا بريد براي ازمون فردا خر بزنيم

      پاسخ ها

      • شاهرخ

        بجه رو نیگااااا

    • بشرا

      سلام خواستم بگم در ازمون هاي شهر ما كلي تقلب صورت مي گيرد بشتيبان ها هر كدومشون به فكر خودشونن اصلا مراقب حوزه نيستند براي خودشون مين واخر جلسه ميان برگه هاي باسخنامه رو مي گيرنو ميرن تازه براي منابع كتاب خوب به ما كتاب هاي مبتكران رو معرفي مي كنن و مي گن كتاباي قلم چي كيفيت ندارن گفتم كه در اطلاع باشيد.

      پاسخ ها

      • مهدی

        کدوم شهر؟خواهش مندم جواب بدین؟؟؟؟؟

      • آوا

        همه ی شهرها. ما تو تهران و تو یکی از حوزه هایی اینو میبینیم که اگه بگم کف می کنید

    • مرتضی عطایی

      سلام ایمیل اقای قلمچی را برام بفرستید

    • علی

      با سلام و خسته نباشید از زحمات جناب آقای قلمچی و شما وبا تشکر از ایشون به خاطر تاثیر بسیار مثبتشان در راه تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم، که فرزند من یکی از بهره گیرندگان این امر خیر ایشان در سال گذشته بودند.
      اگر لطف کنید آدرس ایمیل یا شماره ی تماس جناب قلمچی را می خواستم. با تشکر

    • طاهره حسین آخوندی

      سلام من دارای مدرک کارشناسی کامپیوترهستم و متقاضی گرفتن مجوزکانون برای شهر کوچکم هستم باتوجه به این که دراین مکان بسیارچنین کاری واجب است . متشکرم

    • مهدی

      اخه قلم چی هم شداموزشگاه؟

      پاسخ ها

      • فرانك

        چرا؟يعني بده؟

      • تارا

        از نظرهایی خوب واز نظرهایی بده ولی پارتی های زیادی صورت گرفته و من خودم که عضو ان هستم میبینم خیلی از نزدیکان مسئول کانون درشهرم الکی بورسیه هستند

    • بيگ زاده

      سلام! ميخواستم بدونم ميشه برا مناطق محروم مجوز گرفت و شعبه كانون زد؟ شرايط خاصي داره؟

    • شیما

      سلام میشه ایمیل اقای قلم چی ر برای من بفرستید یه سوال فوری دارم

    • یاسمن

      لطفا ایمیل آقای قلم چی برام بفرستید

      پاسخ ها

      • احمددانشی

        سلام کانون جبالبارز خیلی بی عدالتی عمل میکنه فقط خانواده خو درابورسیه

    • فریبا

      ایمیل آقای قلم چی رو لازم داشتم!

    • امیر

      من در کنکور 92 شرکت کردم و در دانشگاه سراسری روزانه ی فیزیک قبول شدم ودر دانشگاه آزاد مهندسی معماری قبول شدم و اکنون در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل ترم اول هستم می خواستم بدانم آیا می توانم در کنکور 93 شرکت کنم

    • محمدي

      باسلام من ليسانس مشاوره از دانشگاه علامه دارم و فرهنگي هستم ايا مي توانم شعبه اي از كانون را در شهر خود داير كنم لطفا راهنمايم كنيد شهر ما كنكوري زياد دارد اما آموزشگاه ندارد

    • علیرضا باقری

      من شماره تماس آقای قلم چی روووووووووووووووووو میخوام...........

    • كيميا صادقى

      ازمون هاى شما خيلى به من در درس هايم كمك كرد ممنون از شما

    • پیام سنانی

      سلام، لطفا اگه میشه ایمیل اقای قلم چی واسه من هم بفرستید

    • کوروش

      به امام حسین قسمتان میدم ایمیل آقای قلم چی را برای من بفرستید من کار خیلی واجبی با ایشون دارم .امان حسین یاورتان باشد بفرستید

    • محمد رضا اسماعيلي

      استاد گرامي اقاي قلم چي ضمن عرض سلام وخسته نباشيد مي خواستم بدانم ان نامه اي كه در افتتاح مدرسه بهشهر به حضزتعالي داديم چه ترتيب اثري داديد.ار زحمات جناب عالي متشكرم.

      پاسخ ها

      • محمد رضا اسماعيلي

        ايا اقاي قلمجي درباره موضوع قبلي نظري داده اند .درضمن كتاب ارسالي براي من چي شده است. متشكرم

    • بدون نام

      ایمیل قلم؟

    • سارا

      لطفا, خواهشا ایمیل آقای قلم چی رو لطف کنید برام بفرستید

    • تمنا

      بريدبابا...شمايه سايت درست حسابي نداريد اصلا من نميتونم ازاينترنت كارنامه بگيرم سايت مشكل داره.........گوش ميدي كاظظظظظظظظظظظظظظظظظظظظظظم

    • بدون نام

      خیلی خوب بود

    • محمد رضا اسماعيلي

      ضمن عرض سلام وخسته نباشيد .بحضور استاد گرامي اقاي قلمجي .جواب نامه كه درباره لب تاب همكاران مدرسه قلمجي بهشهر داده ايم جوابي دريافت .نكرديم .

    • بی پولی

      سلام.آقای لوک قلم چی!ازکیا میدزدین به کیا میدین؟

    • زهرا

      من از مشاورمون اصلا راضی نیستم در ضمن پیشرفتی هم نکردم قلم چی که میگن هش همینه

    • افسانه

      سلام:من درآزمون وکلاس کنکور ثبت نام کردم اما نتونستم استفاده کنم می خوام که شهریه را پس بگیرم به کجا باید مراجعه کنم در ضمن 3 میلیون و اندی پرداخته ام لطفا به من پاسخ دهید

    • الهه

      سلام می خواستم بگم این که واسه پاسخ نامه ها گزینه نذاشتید خیلی کاره احمقانه ایه اصلا ن من و ن بچه هایه مدرسمون خشمون نیومد واقعا که با این فکر احمقانتون آخرشم نفهمیدم جوابا چی شد اه عصابم ریخته بهم.

    • آرین

      سلام،ایمیل آقای قلم چی رو می خواستم،کار واجبی با ایشان دارم.

    • فرزانه

      لطفا ازمون های سال اول رو برام ایمیل کنید

    • فریبا

      چرا بااقای قلمچی ارتباطی نیست؟؟؟؟؟؟من میخاام پشتیبان شم هیچکسم بهم توجه نمیکنه بابااااااا منم پارسال کانونی بودم الانم روانشناسی میخونم

    • مهدی

      واقعا عالیه

    • فریدون

      با سلام لطف کنید ایمیل آقای قلم چی رو برا ما بفرستید.

    • حسین

      ازمونا خیلی بده تو عید هم باید بخونیم مثل اینکه ادمیم

    • مهدی

      ایمیل اقای قلم چی رو بفرستین.باتشکر شیراز

    • مهدی

      اقای قلم چی ازموناتو اسون بده

    • میترا

      قلم چی من تو عید حال خوندن روندارم لطفا ازمون 22 فروردین سال جدیدرا کنسل کنید.متشکّرم. خداحافظ قلم......

    • حسین

      الکی بول دادم به قلم چی واقعا الکیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف

    • ذریا

      با سلام من سوم تجربی هستم ونمیدونم برای عید چطور برنامه روزانه بریزم اگر میشه خواهشمندم برنامه ریزی سال سوم عیدرتبه های برتر کنکور سال های گذشته رو اگر دارید بدید تا بتونم ی برنامه خوب بریزم و وقتم تلف نشه اخه من کسی رو ندارم که برام برنامه بریزه نه پشتیبان حتی متوسط نه مشاور نه... واقعا ممنون میشم اگ ب برام بفرستید

    • فاطمه

      لطفا در دفترچه ی پاسخ گزینه ها را مشخص کنید.

    • شیما

      سلام من پشتیبان درمشهدهستم میشه لطف کنین ایمیل اقای قلم چی و برام بفرستین.ممنون

    • علی

      وقعا الکی دیوونه بازیه قلم چی خیلی بده ازمونات متاسفم

    • ساره

      من دارم دیوانه میشم بخدا بدادم برسید

    • سارا

      با سلام و خسته نباشید
      لطفا ایمیل آقای قلم چی را برای من بفرستید.با تشکر

    • علی

      در دفترچه ی باسخ جواب ها تشریحی باشه بهتره

    • محسن

      قلم چی بده خیلی خیلی بده به اجبار بابام اومدم علاقه ندارم.

    • سارا

      با سلام و خسته نباشید
      من ایمیل آقای قلم چی رو میخواستم لطفا برام بفرستید.

    • بدون نام

      سولات قلم چي رو قبل از امتحان بيرون ميفروشن و از اين راه هم پول برميدارن

    • katy

      سلام ...........آیا شما از این همه اجحاف در حق پشتیبانان اطلاع دارید.............

    • فاطمه

      لطفا ایمیل آقای قلمچی رو برام بفرستید.

    • شیدا ولی زاده

      با سلام و خسته نباشید
      لطفا ایمیل آقای قلم چی رو برام بفرستید.

    • فاطمه

      سلام لطفاایمیل آقای قلمچی رولطف کنین.ممنون

    • سحر

      اين آقاي قلمچي يک عده دانشجوي رو دور خودش جمع کرده و با نمايندگيهاي که در کشور داره واقعا دارن از جووناي مردم سوءاستفاده مي کنن. چندرغاز بهشون پول ميدن و فقط جيب نمايندگيهاشونو پر مي کنن. در اصل در نمايندگيهاي قلمچي کار اصلي را پشتيبانان انجام مي دهند. ولي پول اصلي به جيب اين آقايان که فکر مي کنند استغفرالله پيغمبر خدا هستند و همه چيز را درست مي گويند ميرود.

    • هدی

      من همیشه دوس داشتم ادم موفقی بشم و دوس دارم ایمیل اقای قلمچی رو داشت باشم

    • fatemeh

      من نميدونم اين همه توهين واسه چيه؟ خب از قلمچى بدت مياد؟ برو يه جا ديگه مگه مجبورى بياي؟
      به هر حال من بعنوان عضو كانون مشكلى تو آزموناش نديدم(كلاس و كتابو كار ندارم)

    • مهدی

      منم ایمیل ایشون رو میخوام.اگه بدید ممنون میشم.

    • بدون نام

      مبلغ 475000 تومان برای فقط 20 امتحان کانون قلم چی از مردم اخذ میکند بدون هیچ خدماتی ایا این کلاه برداری نیست مسیولین در خواب هستند

    • بدون نام

      اگر هدف کانون قلم چی ارایه خدمات اموزشی است چرا چند روز بعد از ثبت نام اگر کسی منصرف شود از عودت پول ثبت نام که برای امتحانات طول سال داده شده است خودداری میکند

    • توحید

      بچه ها مزخرفه این آزمونها فقط هدر دادن سرمایه اس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا هم همین طوره

    • ساراشکری

      سلام میشه ایمیل قلم چی واسم بفرستین

    • بتول ابراهیمی

      باسلام وخسته نباشید من الان دوماه است که ثبت نام کردم وکتاب ها ی بورسیه برایم نمی آید و به دلیل وضع مالی خوبی که نداریم نمی توانم کتابی تهیه کنم ومن عاشق درسم و می خواهم در کنکور رتبه خوبی بیاورم اما کتابی ندارم که تست بزنم .من در شهر قم وشعبه سعیدی هستم.لطفا رسیدگی کنید .ممنونم

    • مریم نیشابو ر

      من دیگه اون حس اولیه رو نسبت به درس خوندنم ندارم کمکم کنید

      پاسخ ها

      • انیشتین

        اگه به اینده ات فکر کنی به سرنوشتت علاقه مند می شی

    • بدون نام

      سلام من امسال پشت کنکور موندم تا الان حتی یکدور هم کتابامو نخوندم لطفا منو راهنمایی کنید تابتونم تا کنکور درسامو بخونم

    • عباس

      باسلام ازشما دست اندکاران سایت قلم چی خواهشمندم عکس نفرات برترتبریزرا درسایت قراردهید تاموردتشویق قرارگیرند باتشکر

    • بدون نام

      سلام ما که عضو کانون قلم چی هستیم دارند کتاب ها رابه ما میفروشند یکی جواب بده من از داراب استان فارس دزدان فرهنگی

    • بدون نام

      باسلام وادب وتشکراززحمات باستحضار میرساندکه درمدرسه واقع درشهرستان رزن،متاسفانه معلمهادر وزآزمون جواب سوالهارابه دانش آموزان میگویند،که این امرضربه به دانش آموزان وموسسه قلم چی واردمیکند

    • معصومه رضازاده

      با سلام من می خواهم در کنکور دانشگاه ازاد شرکت کنم دنبال نمونه سوالات کنکور دانشگاه ازاد هستم هر جا رفتم پیدا نکردم لطفا در این زمینه مرا راهنمائی کنید که من از کجا این نمونه سوالات را پیدا کنم در ضمن من در تبریز زندگی می کنم با تشکر

    • آرین

      باسلام خدمت شما.ضمن تشکر از حمایت ها و پشتیبانی های شما،می خواستم بگم که سوالهای آزمونهای شما بسیار بسیار خوب است ولی من یه مشکلی دارم و آنهم عقب ماندن دروس مدرسه از برنامه های کانون که ای کاش دروس را منطبق با آموزش و پرورش هر شهر بدید.ضمن تشکر از شما لطفا به این مورد رسیدگی کنید.خیلی ممنون

    • رمضانعلي عموزاده ارايي

      با عرض سلام پسرم را در اولين دوره بازگشايي مدرسه سراي دانش قلم شعبه سيد خندان ثبت كردم ولي متاسفانه تابحال نتيجه خوبي از اين مدرسه نداشتيم چون واقعا وضعييت كادر اموزشي خوب نبود و بچه هاي ما صدمه ديدند و الان هم كه پيش دانشگاهي را پسرم ميگذراند باز هم مشكلاتي دارد كه خانواده ها مجبورند تحمل كنند به نظرم با اين كادر اموزشي نمي توانيد كارنامه موفقي داشته باشيد مگر اينكه تجديد نظر جدي داشته باشيد ارادتمند عموزاده

    • سید علی

      با سلام و خسته نباشی
      می خواستم بدونم که شرایط برای بورسیه شدن چیه؟؟؟
      ممنون از شما

    • محمد

      توجه ......................................توجه
      از همه شما دوستای گلم معذرت میخوام که بدون مقدمه دارم حرفم رو میزیم،راستشو بخواین یه چند وقتی هست که تو اون کانون ثبت نام کردم و کلی پول ازمن گرفتن و یه کلاس درست و حسابی برام نگذاشتن که دلم خوش باشه سال کنکوری یه کلاس خوب رفتم.خلاصه اینکه ایشالا این پولها رو خرج مریضیشون کنن.با این تبلیغات تلویزیون که میگه((شما هم کانونی شوید))گول نخوریدا،از ما گفتن بود........

    • مهدی قلم چی

      من کند خوانم میشه بگین چیکار کنم

    • zaria

      سلام...لطفا اگر امکانش هست ایمیل اقای قلم چی رو برام بفرستید ...با تشکر

    • صالح نظری نژاد

      سلام مسیولین قلم چی:آیا تو شهر های دیگه به جز رشت هم پاسخنامه رو در قالب (دفترچه )به بچه ها نمیدن؟ یا اینکه فقط مسئولین قلم چی (رشت)با ی اس ام اس 50 تومانی دارن قضیه رو سرهم میکنن و دلیل این کارشونو انطور بیان میکنن که (بخاطر اینک تقلب صورت نگیره از بالا بهمون دستور دادن که دفترچه پاسخ نباید بدیم)
      نتیجه گیری که من به عنوان ی عضو ازمون
      دهنده قلم چی شما میکنم اینه که:ی اس ام اس برای هر نفر آخرش 150 تا تک تومن تموم میشه اما ی دفترچه پاسخ نفری حداقل 1000تومن
      معلومه دیگه هر چه صرفش بیشتر بهتر. بچه ها که ارزش ندارن
      البته در آخر عرض کنم که من برای اقای کاظم قلم چی احترامات زیادی قائلم بخاطر مطالعاتی که راجع به ایشون داشتم وهمچنین راهکار های استثنائی که بیان میکنندانشالله که این حس من راجع به سواد و دلسوز بودنشون برای بچه هایی که حتی با وضع مالی ضعیفشون به قلم چی برای موفقیتشون پناه میارن عوض نشه.انشالله رسیدگی میکنین دیگه ... .

    • سعید

      بد

    • بدون نام

      سلام من یک ساله که پشتیبانه کانونم و جز توهین و تحقیر از مسئولای نمایندگی ندیدیم با وجود اینکه با مدرک عالی و بهترین کیفیت دارم براشون کار میکنم و لی بازم به دید گدا به آدم نگاه میکنند و سر هر ماه دنبال یک بهونه میگردند که حقوقتا بلوکه کنند ما که راضی نیستیم

      پاسخ ها

      • سحر

        حقته اون موقع ک باید مثل بچه آدم درس میخوندی نخوندی حالا باید بشی پشتیبااااان

      • بدون نام

        سحر خانوم توهین نکن.دولت اینجوری باعث شده یه فوق لیسانس بره واسه هزار تومن یه دانش آموز کارکنه

    • ماریا

      بی نظمی تو قلم چی فراوون شده ما که با وضعیت مالی پایین میریم ازمون شرکت میکنیم این انصاف نیس اینطور ازمون بدیم اینقد به فکر خودتون نباشید

    • سعید

      ازهمه بدتر مجبورت میکنن فقط کتابای خودشون دو بخری پولش روهم جلوجلومیگیرن خیلی مسخرا این همه برین گاج اون خیلی بهتره

    • علی نعیمی

      با سلام
      جهت تشکر از ارسال کتاب به کتابخانه عمومی قدس ویان میخواستم ایمیل آقای قلم چی رو برام بفرستید.
      باتشکر علی نعیمی مسئول کتابخانه عمومی قدس ویان

    • Saeideh

      سلام.بچه ها ميخواستم منو راهنمایی کنین.من هنوز کلاس ثبت نام نکردم ولی تعریف قلم چی رو خیلی شنیدم ميخواستم نظر شما رو بدونم که گاج بهتره یا قلم چی؟

    • فاطمه23

      اگه میشه شماره تماس یا راه ارتباطی با جناب قلم چی در اختیارم بزارین
      من تو شرایطی هستم که نیاز به صحبت خصوصی با ایشونم :(

    • بدون نام

      سلام
      آقای قلم بهتون پیشنهاد می کنم ی خط ارتباطی مخصوص برای ارتباط با پشتیبان ها به صورت مستقیم داشته باشید . لطفا

    • فاطمه

      خواهشا ایمیل آقای قلم چی رو به من بدید.واجبه.

    • علی رحمانی

      گاج و گزینه 2 خییلی خییلی بهتر از قلم چیه.بیخود وقتتون و پولتون را هدر ندید و گول این تبلیغات را نخورید. خوب تحقیق کنید بعد انتخاب کنید.

    • زهرا

      سلام من سال 93کنکور دادم روزانه قبول شدم دو ترمم خواندم تو رو خدا بگید اگه انصراف بدم میتونم کنکور95شرکت کنم و روزانه مجاز میشم؟لطفاجواب بدید خیلی گیج شدم

    • عسل اسماعیلی اصل

      سلام.
      شما که میگید قلم چی دیگه نمی رید به نظر شما اموزشگاه علوی چطوره؟
      لطفا زود بگید.

    • حدیثه

      اقای کاظم قلم چی اگه میشه منو راهنمایی کنید.من اسال به قلم چی امدم و میخوام بدونم که قلم چی بهتره یا علوی؟

    • الهام

      سلام
      لطفا میشه ایمیل اقای قلم چی روبرا من بفرستید.

    • قلی زاده

      من میخواستم ببینم شرایط بورسیه شدن چیه زنگ ک زدم خیلی بهم بی احترامی شد لطفا رسیدگی بشه دیگه پشیمون شدم میخوام برم گزینه۲ از بابل

    • alireza

      اگه میشه شماره آقای قلم چی رو به من بدید

    • زهرا

      سلام حقیقتا من هرچه زودتر میخوام یه مشاوره خوب پیدا کنم ..راهی نموند برام جز قلم چی حالا نمیدونم مشاوره خوب تو قلم چی کیه و کجامراجعه کنم لطفا کمک کنید

    • مریم

      با سلام و خسته نباشید خدمت شما.کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی و مدرس دانشگاه هستم ،وخواستار اخذ مجوز از قلم چی در شهر خودم میباشم ، لطفا اگر امکانش هست شماره تماس یا ایمیلی که بتونم با آقای کاظم قلم چی ارتباط داشته باشم رو لطف کنین. تشکر

    • فاطمه

      سلام.
      من رشته معماری هنرستانم الان روزانه قبول شدم میخواستم بینم میشه فوق دیپلم بگیرم به جای پیش بعدرشته های نظری امتحان بدم؟

    • فامیل دور

      با سلام من دوست ندارم توهین کنم ولی درآمد کانون ازپولیه که بابت همایش وکتابها بزور از ما میگیرن هر چی هم بگیم بابا اینارو نمیخوایم میگن نخیراینا پکیجه حتما باید بگیرین خو من بدبخت ازکجابیارم فقط میخوام بچم آزمون تنها بده مگه زوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • پویامرادی

      سلام ایمیل یا شماره آقای قلمچی رامیخواهم لطفا راهنمایی کنید.

    • کامبیز

      ازخداوند میخواهم قلم چی را حفظ کند

    • خیرالله کیوان پور

      سلام براستاد عزیز
      یک پیشنهاد، اگر قصد واگذاری نمایندگی به شخصی در شهرستان دارید ، خواهشمند است که از او یک تست مشاوره ای از آن فرد بگیرید، چون خیلی از آقایان می شناسم در مورد کنکور چیزی نمی دانند و امتیاز شما را دارند. در حالی که اگر برای کسب مجوز مغازه به شهرداری مراجعه کنیم ، چند فاکتور برای اخذ مجوز الزامی است اما خیلی از آقایان به بعنوان درآمد به قلم چی نگاه می کنند در حالی که نفس قلم چی ارتقاء علمی است نه بازار کار . از حوصله ای که به خرج دادی متشکرم

    • کمند

      بابا شورشودرآوردین....خب پاسخنامه آزمون هارو بعدآزمون بدید دیگهههه اه

    • رتبه یک کنکور

      ما میخوایم بعدآزمون آزمون روبررسی کنیم لطفا پاسخنامش رو بعدآزمون بدید اه گوش میدی کاظظظظظظظظظظظظظظظظظظمم

    • آرتمیس

      با سلام احتراما آدرس ایمیل آقای قلم چی را به ایمیل بنده ارسال فرمایید با تشکر

    • بدون نام

      ممنون

    • پارلا

      یکی بگه من که نمیخوام ازمون بدم چرا پولم رو پس نمیدید این پول حروم عمو

    • سمیرا

      با سلام ایمیل اقای قلم چی رو لطفا برام بفرستید. فوری میخوام

    • فاطمه سادات

      سلام.خسته نباشید.ازراهنمایی هاتون توی مطالبی که گذاشته بودید تشکر میکنم.
      لطف کنید یک راه ارتباطی با اقای قلمچی بمن بدید.ایمیل خودشون باشه یاشماره همراه. تقاضا دارم فقط سریعتر.باز هم کمال تشکر از شمارادارم

    • فاطمه سادات

      سلام.خسته نباشید.ازراهنمایی هاتون توی مطالبی که گذاشته بودید تشکر میکنم.
      لطف کنید یک راه ارتباطی با اقای قلمچی بمن بدید.ایمیل خودشون باشه یاشماره همراه. تقاضا دارم فقط سریعتر.باز هم کمال تشکر از شمارادارم

    • بدون نام

      سلام.تقاضامیکنم جواب من را بدهید.منتظر هستم

    • فیروزبخت

      عرض ادب و احترام خدمت شما عزیز؛ یک راه ارتباطی مستقیم( ایمیل،تلفن،...) با جناب قلم چی رو میخواستم .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

      پاسخ ها

      • مشاور

        dr.dehpahani@yahoo.com

    • مهدی

      سلام من میخوام شرایط بورسیه شدن را بدانم

    • نفیسه

      سلام اگه میشه ی شماره از خودتون یا ادرسی ک اونجا هستید بزارید ک کسی باهاتون کار داشت باخودتون در ارتباط باشه

    • آرزو

      من پشتیبان هستم سلام به همه بچه های موفق کانون به نظر من پشتیبان حرف اول کانون,من پر از ایده های جدید برای موفقیت بچه در مقطع دبستان هستم امیدوارم بتونم نظراتم رو ارائه بدم

    • حكيمي

      با سلام و وقت بخير لطفا ايميل آقاي قلم چي را برايم بفرستيد. با سپاس

    • رضا حسن زاده

      به نظرم نظر سنجی کانون بی خود هست

    • سلام

      همه شمایه مشت بچه خنگولید که انقد توزندگیشون حاشیه دارن ک هیچ درس نمیخونن...ب جای این که فکر شوهرکردن باشد برید درس بخونید وانقد نخواید برای درس نخوندنتون دنبال مقصرباشید ودیگران رو متهم کنید بهتره خودتون رو اصلاح کنید ودرس خون تربشید

    • اميرحسين

      با سلام
      میشه ایمیل آقای قلم چی را برایم بفرستید.
      پیشنهاد خوبی برای ایشان و کانون دارم.

    • لادن کلانتری

      سلام خوش بحال کسایی که تو کانون هستن وآزمون میدن ای کاش منم هزینه داشتم و آزمون میدام.تورو خدا کمکم کنید بیام کانون آزمون بدم اخه کنکوریمو نه هزینه رفت وآمد دارم ونه هزینه ثبت نام خیلی هم ناراحتم دبیرستان نمونه هم درس می خونم.معدل سال های گذشتم 18 به بالا ولی معدل امسالم 15خورده ای هست نمیتونم بورسیه بشم تو کانون .ولی سال دوم بورسیه بودم. من پدرم از کارافتاده هست ونمیتونه کار کنه .دانش آموز از استان لرستان شهرستان پلدختر روستای چم مهر .باسپاس

    • امیررضا

      سلام ایمیل آقای قلم چی را می خوام

    • بی نام

      سلام ثبت نام ازمون های قلمچی برای فرهنگیان چقد تخفیف داره

    • بدون نام

      سلام من دختری از استان اصفهان هستم من26سالم هست و به دلیل مالی و به خاطره بیماریم نتونسم درس بخونم من ارزوم درس خوندنه تو رو خدا کمکم کنید اسم من زهره قدرتی من اول امیدم به خداست بعد به شما

    • هانيه

      من دوسال در قلم چي شركت كردم ولي نتيجه اي نديدام

    • امیر

      من دبیربازنشسته هستم.برای ثبت نام آزمونهای سال چهارم دبیرستان پسرم 5فقره چک دادم قلم چی شهرمون 5هزارتومان ازمن وجه نقدبابت به حسا ب خوابانیدن چکهاازمن گرفت.این کاررودرهیچ جامن ندیدم.این چه حمایت ازدانش آموزیست که بیش از5 سال بامعدل بالای19 عضوقلم چیه؟لطفابه دروغ نگیرماحامی دانش آموزیم.

    • بدون نام

      چرا جواب هیچ کسی رو نمیدید وا

    • محمدرضا رضایی

      ایمیل آقای قلمچی رو می خواستم

    • مریم

      کار مشاوراش شده کتاب قالب کردن به مردم برای گرفتن پورسانت. رفتار مشاورین بی ادبش که دیگه نگو. من که رفتم گزینه دو ثبت نام کردم هم سوالات بهتری داره هم کسی اعصابتو بهم نمیریزه آدم با آرامش آزمون میده. جامعه آماری خوبی هم سال 96 داره چون خیلی از مدارس دانش آموزان رو فرستادن گزینه دو

    • کام

      هی دم به دقیقه تبلیغ میکنن و همش میگن وقف عام... درصورتی که بزور از دانش اموزا پول کتاب و اینجور چیزا میگیرن بعد میرن وقف عام میکنن واقعا مزخرفه اصلا به فکر دانش اموز کنکوری نیستن...

    • بدون نام

      سلام میخواستم بدونم اونایی که بورسیه قلم چی هستند و کتاب گرفتند اگه حذف بشن کتابارو پس میگیرن ؟؟؟

    • حاج احمد

      با سلام خدمت اقای قلم چی تذکری شدید به اقای کاووسی مسئول کانون قلم چی ایذه بدهید که در بورسیه کردن افراد واجد شرایط که مستضعف و خانواده های بی سرپرست را مد نظر قرار دهد دست از رابطه و فامیل بازی بر دارد

    • مصطفی ورمزیار

      با عرض ادب سلام و خسته نباشید خدمت شما اینجانب مصطفی ورمزیار با کد دانش اموزی ۴۵۸۰۳۲۸۶۸۱ و با شمارنده ۹۷۴۶۶۰۱۸۴ ساکن استان لرستان شهرستان بروجرد خستم کانون قلم چی ازمون میدهم میخواهم کنکور منحصرا شرکت کنم فقط و فقط نیت رتبه یک رو دارم نه دو فقط و فقط یک اخه خیلی خیلی خیلی به زبان علاقه دارم اصلا زندگی ام زبانه دنیام زبان انگلیسی از شما کانون قلم چی انتظارم دارم از لحاظ مشاوره ای کاملا ساپورتم کنید که اعتماد به نفس خیلی بالایی بگیرم تا بلکه هم باعث افتخار شما شوم و هم باعث افتخار شما بشوم امیوارم درخواست اینجانب حقیر را بپذیرید با تشکر
      شماره تماس ۰۹۳۰۱۲۷۰۴۵۲ لطفا تماس بگیرید

    • کاربر

      باسلام
      درسته کانون قلم چی پیشرفت زیادی داشته اما این پیرفت مطمینا در قبال حمایت دانش آموزان بوده پس ای کاش این مجموعه بجای فکرکردن فقط در جهت افزایش سرمایه نگاهی هم به نیروی انسانی که پشتش هستن بندازه
      واقعا این افزایش قیمت نجومی آزمونها اون هم در فاصله 1 هفته چه توجیهی میتونه داشته باشه؟؟؟؟
      مگر مخاطب شما دانش آموزان و اکثریت قشر متوسط حتی پایین جامعه نیستن؟؟؟؟
      من به شخص به عنوان یک دانش آموز تازه پس از 10 روز با قرض از اینور اونور تونستم مبلغ پیش پرداخت رو آماده کنم تا در آزمون شرکت کنم متاسفانه امروز که ز زدم گفتن هزینه 200 تومن زیاد شده و 1200 هست
      واقعا اینکارتون مخصوصا تو این شرایط موجود درست نیست!!!!!!

    • یک دانش آموز

      باعرض سلام خدمت همه دوستان. آقای قلمچی خوبه به مسئول قلم چی کوهدشت لرستان تذکری داده شود نه مشاوره های به موقع ونه خدمات به موقع واسه گرفتن هزینه یک ریالی تخفیف نمیدن خوبه درقبال هزینه ای که میگیرن خدمات بدن

    • محجوبه

      سلام من دانش اموز پر کاری هستم و هدف های زیادی دارم اما ب دلیل مشکلاتی ک برام پیش اومده درسال گزشته نتونستم معدل قابل توجهی داشته باشم همش یک صدم معدلم کمه برای بورسیه شدن از اول تابستون دنبالم یکی کمک کنه و منو برسیه کنه اما کسی پاسخ گو نیس من دانش اموز روستایم بخاطر ی صدم حقم نیس بورسیه نشم ممنون میشم اگه کمکم کنین ..

    • شعبانی

      لطفا شماره همراه یا ایمیل آقای قلم چی رو زحمت بکشید به من بدید ممنون از لطفتون چون بسیار کار فوری دارم ممنونم

    • بدون نام

      امسال کنکوریم و تو ی روستای محرومم سال قبل دانش اموزان بورسیه شدن و جلسات تو روستا برگزار می شد چون روستا با شهر فاصله داره و سخته برا ی دانش آموز ک بخواد دوهفته یکبار بره شهر چون خیلی از وقتش هدر میره،امسال از اول سال منتظریم ک آزمونا برگزار بشه اما هیچ خبری نیست کل دبیران و از طرف مدرسه و خانواده ها پیگیرن زنگ میزنن اما هیچ جوابی نمیدن ،شما قصدتون از تبلیغات جا افتادنه یا واقعا مخاین کمک کنین ،لطفا پیگیری کنین ی جوابی ب ما بدین سال تموم شود ،

    • آرمین

      معلمم درسیستان وبلوچستان
      فقط بگم کاظم قلمچی ناجی آموزش ودانش آموزان
      منطقه ست ساخت ۳۷مدرسه وکتابخانه وکسب رتبه های تک رقمی کشوری ومنطقه ای وارتقا میانگین نمرات کنکور سراسری با مس
      اعدت وی وهمکارانش دراستان میسر بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج