۶۴۸۰۱۰
۴۱ نظر
۵۰۰۱
۴۱ نظر
۵۰۰۱
پ

حقوق نمایندگان، تازه هشت میلیون شده است

حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره دلیل محرمانه تشکیل شدن کمیته بررسی بودجه مجلس گفت: اطلاعی در این رابطه ندارم، اما بسیار کار نامربوطی است. تشکیل و محرمانه بودن این کمیته به‌نوعی اخلال درروند عادی مجلس است.

رویداد ۲۴ نوشت: حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره دلیل محرمانه تشکیل شدن کمیته بررسی بودجه مجلس گفت: اطلاعی در این رابطه ندارم، اما بسیار کار نامربوطی است. تشکیل و محرمانه بودن این کمیته به‌نوعی اخلال درروند عادی مجلس است.

سال گذشته انتشار فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی ایران، رئیس صندوق توسعه ملی، مدیران بانک رفاه کارگران و مسئولان و مدیران چند سازمان دیگر با بازتاب گسترده‌ای تحت عنوان «فیش‌های نجومی» در رسانه‌ها و بین افکار عمومی انتشار یافت که همین امر سبب شد تا چند نفر از مدیران صنعت بیمه، بانک‌ها و مؤسسات اقتصادی دیگر استعفا دهند.

پس‌ازآن محمدباقر نوبخت ضمن عذرخواهی از مردم بابت فیش‌های حقوقی که سابقه آن به دولت احمدی‌نژاد برمی‌گشت، اعلام کرد که بنا بر مصوبه شورای حقوق و دستمزد ازاین‌پس حداکثر پرداخت حقوق و دستمزد مقامات سیاسی کمتر از ۱۰ میلیون تومان و سایر مقامات و مدیران غیرسیاسی حداکثر ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

روز یکشنبه روزنامه همشهری در گزارشی مطرح کرد که کمیته بررسی بودجه مجلس در ظاهر تصمیم گرفته تا دستمزد ماهیانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدون در نظر گرفتن هزینه‌هایی مانند خودرو، اجاره مسکن، اجاره دفتر نمایندگی در تهران، اجاره دفتر نمایندگی در حوزه، تأمین خودرو در حوزه، پروازهای داخلی برای سرکشی به حوزه‌ها، پروازهای داخلی و خارجی برای انجام مأموریت، یک محافظ یا مسئول دفتر، راننده، پاداش نمایندگی هر سه ماه از ۵ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش دهد.

درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته همراه با دستمزد ماهیانه و با محاسبه هزینه‌هایی که مورداشاره قرار گرفت در ماه حدود ۳۶ میلیون تومان دریافتی داشتند در صورت اضافه شدن دستمزد ماهیانه آنان به‌طور حتم هزینه‌های حاشیه‌ای هم به همان نسبت افزوده خواهد شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات درباره افزایش دستمزد ماهیانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: کلیاتی از این مسئله مطرح‌شده است ولی مخالف بودم و بعید می‌دانم که به تصویب مجلس برسد.

وی دلیل احتمال رأی منفی نمایندگان مجلس به افزایش حقوق نمایندگان را چنین بیان کرد: افزایش حقوق نمایندگان هیچ ضرورتی ندارد و امروزه وضعیت کشور به‌گونه‌ای است که هم اعضای خانه ملت و هم دیگران باید از چنین افزایش هزینه‌هایی جلوگیری به عمل‌آورند و تا زمانی که نمایندگان خود به کاری عمل نکنند، نمی‌توانند آن را از دیگران بخواهند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به افزایشی که چند ماه درباره حقوق نمایندگان صورت گرفت نیز اشاره کرد و افزود: با این افزایش حقوق هم مخالف بودم که بر اساس آن از حدود مبنای چهار و نیم میلیون تومان به ۷ یا ۸ میلیون تومان رسید که البته انجام شد ولی افزایش دیگری نباید صورت گیرد.

وی درباره زمان این افزایش حقوق اظهار داشت: زمان دقیق را نمی‌دانم، اما در بودجه سال ۹۶ به تصویب رسیده بود.

حاجی دلیگانی در رابطه با دریافتی ۳۶ میلیون تومانی نمایندگآن‌همراه با تمام هزینه‌ها ابراز کرد: در این حد را نمی‌پذیریم زیرا هزینه‌های دفتر را نباید به‌عنوان هزینه نمایندگان برشمرد. مقوله‌های جدا از هم هستند، گفته فوق مانند این می‌ماند زمانی که می‌خواهند حقوق یک بخشدار یا فرماندار را اعلام کنند با هزینه کارکنان و برق و آب و گاز محاسبه شود که غیرمنطقی به‌حساب می‌آید.

وی در ادامه اظهار داشت: دستمزدی که به راننده پرداخت می‌شود بخشی از حقوق نماینده نیست زیرا او یک نفر دیگر است. اینکه در بودجه مسئله مورداشاره به‌طورکلی برای نماینده محاسبه می‌شود روش غلطی است که کمیسیون بودجه هم‌بارها اصلاح آن را پیشنهاد داده و باید به دو بخش تقسیم شود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در ادامه تصریح کرد: نماینده را باید به‌عنوان یک‌نهاد بشناسیم نه شخص، زیرا هزینه‌هایی مانند برق، آب، خودرو و ... به جیب او که نمی‌رود به‌حساب فرد دیگری ریخته می‌شود بنابراین باید جدا در نظر گرفته شود. حاجی دلیگانی درباره دلیل محرمانه تشکیل شدن کمیته بررسی بودجه نیز گفت: اطلاعی در این رابطه ندارم، اما بسیار کار نامربوطی است. تشکیل و محرمانه بودن این کمیته به‌نوعی اخلال درروند عادی مجلس است زیرا اگر در قالب فراکسیون تشکیل شود امکان آن هست، ولی به شکل کمیته نمی‌توان چنین تصمیم گرفت دلیل آن‌هم این است که نماینده‌ها به‌مانند هم رفتار می‌کنند و از حقوق مساوی برخوردارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه چی به احمدی نژاد ربط بدین واقعا چجور روتون میشه با پرویی همه چی به اون ربط بدین.

    • بدون نام

      جه خبره كوفتشون بشه يكي واسه 800هزارتومن معلق ميزنه يكي 8ميليون دارمد داره

    • بدون نام

      حقوق کارگران بدبخت900هزار.......خدا همتون رو نابود کنه

    • بدون نام

      حداکثر باید 6 تومن باشه این خلاف عدالته

    • بدون نام

      این حقوقشونه پولهای دیگه که می گیرن سر به چهل پنجاه میلون میزنه

    • بدون نام

      شفاف با مردم صحبت کنیید درباره حقوق نمایندگان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی مردم باور کنن که نماینده ها موقع کاندید شدن برای تبلیغات خودشون میلیاردی خرج میکنن برای حقوق ۷ میلیونی !!!!!!!!!!!! مردم را چی فرض کردین ؟؟؟؟؟؟؟

    • حسین

      ... مسئولین باید ساده ترین مردم باشند حالا به حقوق کارگر و مسئولین نگاه بندازین میفهمین به کجا رسیدیم یه جوری میگن حقوقمون 8 میلیونه که انگار دارن پول خرد میگیرن تازه اینا پایه حقوقه اگه راست گفته باشن مابقی و رانتهااشم که نجومی

    • بدون نام

      پس چرا برای حقوق کارگر اون همه بهانه میارن کارگرا هزینه زندگی ندارن؟؟؟؟؟

    • جانباز

      پس حقوق یک کارمند چقدر باید باشد یا یک بازنشسته که سی سال زحمت کشیده و حالا باید شغل دوم داشته باشد تا شکمش را سیر کند فقط آیا این انصاف هست خداوکیلی؟

    • بدون نام

      بمیرم براشون همشون برای رضای خدا کار میکنن

    • جلیلی

      یعنی تو۴سال ۴۰۰میلیون حقوقشان پس اینها هزینه کرد تبلیغاتشان در نمیاد پس چطور درد گرسنگی کسانی که نان تا واریز یارانه از نانوایی قرض میکنند بفهمند وقت می گویند مخالفان گران کردن بنزین سیاسیند

    • بدون نام

      آخی!!
      طفلکی ها
      البته این جدای از رانتهای دیگه هست

    • شهروند

      هشت میلیون خخخخخ،بدون ازرانت ،رشوه،شرکت های صوری،امتیازهاازوزراودولت،امضاهای طلایی،وکلی چیزهای دیگه،۸۰۰میلیون تومان درماه درسته نه اینی که توبرای رفع تکلیف میگی،فکرکنم خنگ نیستیم

    • شکیبه

      بیشترش کنید!!

    • بدون نام

      آنوقت ماازنمایندگان انتظارداریم بفکر اقشار کم درامد باشد آقای نوبخت همسان سازی بازنشستگان رانمیپردازد که ریگی توکفش آقای نوبخت هست که اینگونه میخواهد به نمایندگان باج بدهد کارمندان وبازنشستگان وکارگران هیچ. .....به بیکاران چنددرصد اضافه میکنید آقای نوبخت

    • علی

      خوش به حالتون کیف می کنین با این پولها

    • بدون نام

      قبلا حیا میکردین الان علنی میگین حقوقتون کمه.

    • بدون نام

      36مییییلیییون!!!!!؟?؟؟؟؟؟خدایا خودت به دادمون برس من دیگه از فردا سر کلاس درس فقط میشینم

    • بدون نام

      اخه ما رو ساده گیری آوردی یا خودت ساده ای...اینا واسه هشت میلیون خودشون رو می کشن می رن اونجا!!!!!

    • بدون نام

      به این میگن عدالت اجتماعی.

    • بدون نام

      خوب برای همه چی خود قانون نوشتن ولی ما کارگران نه حق خودرو ما پول نهار یک میلیون میدن میگن همه کار خود را با همین انجام دهید وقتی یک میلیون به یک آدم مستمر بدن علنن میگن برو دزدی

    • بدون نام

      چرا باید تو کشوری سرمایه داری مثل ایران مردمش فقیر باشن خدایا صدای ما را بشنو

    • محمد

      هشت میلیون براشون زیاده هرچه قانون که واقعا مشگل سازه هست برا مردم تصویب میکنن

    • بدون نام

      چرا نمیگین تخم مرغ شده ۷۰۰تمن .مردم هیچ ...خدایا چی بگیم از دست این دولتهای پر رو

    • سحر ملت

      کار پاره وقت میری ۳۰۰ تومن میدن ، مگه نماینده ها از اسمشون پیدا نیست ، نماینده ی مردم هستن پس باید با مردم هم فرقی نداشته باشن این همه فرق اخه کجاش می خونه

    • بدون نام

      خدایا داد ما بستان از او ای شحنه مجلس
      که می با دیگران خوردست و با ما سر گران دارد.
      حقوق نماینده را با حداقل دریافتی مصوب کنید تا بدانند مردم در چه وضعی هستند.
      اصلا انها مگر خرجی هم دارند همه چیشان مجانی است

    • علی

      چرا نظرات رو منعکس نمی کنید

    • بدون نام

      بخدا یه میلیون هم واسه شون زیاده همه شون

    • بدون نام

      حرومشون

    • بدون نام

      بمیرم براشون اونا زور میزنن نماینده شن تا پشت خودشون رو برای سالها ببندند اما یکذره برای مشکلات ملت تلاش نمیکنند ...

    • بدون نام

      مگه اینا خونشون از بقیه رنگین تره ک فقط حقوق ثابتشون ب غیر از ریختو پاششون بشه 8ملیون چخبره کار مفیدشون هم شده سنگ انداختن تو دستو پای مردم والا ب خدا چی کار کردن واسه مردم

    • بدون نام

      ... حقوق کارگر 900تمن شماها 8میلیون الله اکبر

    • ۱۹۰۰

      چطور برای ما طبق قانون کار مسخره ۹۰۰هزاره با مدرک دانشگاهی ایشاله حرامشون بشه

    • رضا

      خوش بحالتون ما بیچاره در ماه یک میلیون نداریم ،همش باید بلرزیم که نوبخت فردا از خواب بیدار میشه یارانمون حذف نکنه...

    • نازنین

      کاش حقوق منه مستمربگیرهم میدادید به نمایندگان بدبخت وخواب

    • بدون نام

      اقا حقوق به کنار اون یه بحث جدا گونه است چون بعضی وقتها واقعا از جون مایع میزارن تا بتونن از یه مرحله بازی تو گوشیشون رد بشن و به مرحله بعد برسنن تازه هفت میلیون هم کمه یکم بیشتر کنین تا بهشون فشار نیاد شب گشنه بمونن ولی بحث سر اون ۲۶۰ میلیون وامی که میگیرنه ایا مثل ما ۳ برابرشو پس میدن یا اینکه بهشون عف میخوره و یک سوم پس میدن یا اینکه مثل قدیم که میگفتن مهریه رو کی داده کی گرفته اخه یه وام ۲ میلیونی اگه دلشون سوخت و خواستن بهمون بدن اونم با کلی دوندگی مدارک مستند بیار ضامن ببر و سفته بگیر و خیلی از این چیزا با کلی هم منت تازه حساب کتاب میکنی میبینی یه تومن خرج کردی تا دو تومن بگیری بعد باید برای اون به اصتلاح ۲ دوتومن وام که در واقع یه تومن بیشتر نیست باید پنج میلیون پس بدی اگه یه روز هم دیر شد کلی جریمه دیر کرد و بستن حساب و زنگ زدن به ضامن و هزار هزار مااشالله دیگه .....؟ واقعا خسته نباشن این نماینده های محترم خدا قوت هم وطن

    • بدون نام

      تا حالا خود نماینده ها و مطبوعات چند رقم برای حقوق نماینده ها گفتن . 32 میلیون . عباسی گفته 21 میلیون . واقعا دروغ گو کم حافظه اس

    • بدون نام

      همه جاي دنبا نمايندگان حقوق زيادي دارن كارگر بيسواد رو با نماينده مجلس يكي نكنيد

    • بدون نام

      36 میلیون تومان… چجوری حقوق دو سال منو یک ماهه میگیره… برای همینه که خبر ندارن قیمت کالا های ضروری چنده... واقعا

    • عباش

      خجالتش بمونه برای اونایی که رفتن به این مجلس و نماینده های غیر مردمیش رای دادند
      طرف داره با یه یارانه شکم زن و بچش رو سیر میکنه اینا میگن حقوق ما تازه شده ۸ میلیون
      خجالت بکشید هی مردم رو هم تهدید به قطع یارانه میکنن
      من هم ۸ میل حقوق میگرفتم هار میشدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج