۶۴۸۵۵۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

مستند «چشم جنگ» در جشنواره فیلم راه آهن، اجرای نمایشنامه‌ی «او فقط خسته بود»، تغییر ساعت اجرای یک نمایش و نمایش فیلم‌های ایرانی در«چشم سوم» از جمله خبرهای تئاتر و سینماست.

خبرگزاری ایسنا: مستند "چشم جنگ"، به کارگردانی مشترک یوسف حاتمی کیا و مهدی برجیان در بخش مسابقه دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن شرکت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، این مستند که به تهیه کنندگی ابراهیم حاتمی کیا ساخته شده است، در مورد زندگی سعید صادقی از عکاسان هشت سال دفاع مقدس است که سعی دارد تا بعد از ۳۰ سال از جنگ به دنبال افراد درون عکس‌های خود که هر کدام در مکان های مختلف هستند، بگردد.

مستند «چشم جنگ» را یوسف حاتمی‌کیا و مهدی برجیان پژوهش و کارگردانی کرده‌اند؛ تصویربرداری این فیلم برعهده‌ی یوسف حاتمی‌کیا بوده است؛ مهرداد جلوخانی پروژه را صداگذاری کرده و کارن همایونفر هم آهنگساز آن بوده است. تدوین فیلم نیز توسط یوسف حاتمی‌کیا و موحد تاری‌مرادی انجام شده است.

یوسف حاتمی‌کیا متولد سال ۱۳۷۰ و فارغ‌التحصیل رشته سینما است. در پرونده فیلمسازی او، ساخت آثاری چون بازی با مرگ (۸۴)، آخرین کرنر (۸۵)، پایان بی‌صدا (۸۶)، مرغابی‌های وحشی (۹۱) و بازگشت (۹۴) به چشم می‌خورد. مهدی برجیان هم دارای مدرک کارشناسی ارشد پژوهش هنر است و فیلم‌های کوتاه گذشته، شب هاروست و مستند آن دو چشم را کارگردانی کرده است.

مهلت ارسال آثار دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن تا ۱۰ دی ماه تمدید شد و آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جشنواره دی ماه ۹۶ در تهران برگزار می‌شود.

نمایشنامه «او فقط خسته بود» برای ششمین بار به صحنه می‌آید.

این اثر در یک سال گذشته در پنج سالن مختلف و در سبک‌های اجرای گوناگون کار شده است و این بار به کارگردانی عارفه عرفانی با تیمی جوان در سه شب خوانش می‌شود.
او فقط خسته بود درباره مهاجرت غیر قانویست، انسان‌هایی که برای رسیدن به آرزوهایشان مسیر پر خطری را بر می‌گزینند و دچار اتفاقات ناخوشایندی در غربت می‌شوند، این اثر درباره افراد جامعه‌ای است که باهم حرف می‌زنند اما حرف هم را متوجه نمی‌شوند.
نویسنده:فرهاد مهرخیرانی،کارگردان:عارفه عرفانی،تهیه کننده و مشاور کارگردان:حافظ معینی.
نقش‌خوانان:آرزو خرم نیا-بهناز عسلی-سالار رضایی-نفیسه گلدوست-آرمین ودیعتی-هدیه حکیمی-خشایار صباغ-ماکان کوچکی-سپهر جاویدیان-مونا نظری-دستیار کارگردان:ماکان کوچکی-منشی صحنه: باران بهاری-روابط عمومی:گلاله محسنی و باتشکر ازمصصفی رفعت،مجتبی ساختمانگر
۲۹ اذر ماه الی ۱ دی ماه، ساعت ۱۹:۰۰، تماشاخانه بازیگاه،تلفن رزرو:۰۹۱۲۳۰۸۳۷۲۰

تغییر ساعت یک اجرا

ساعت اجرای نمایش «یک زندگی بهتر» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور تغییر کرد.

به گزارش روابط عمومی نمایش، ساعت اجرای نمایش «یک زندگی بهتر» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور هفته پایانی این اجرا، به دلیل درخواست مخاطبان برای امکان تردد راحت‌تر در فصل زمستان، از اول دی‌ماه از ساعت ۲۰:۳۰ به ۱۹:۳۰ تغییر کرد.

نمایش «یک زندگی بهتر» تازه‌ترین اثر گروه تئاتر «پارکینگ» است که با حضور خسرو شهراز، شمسی صادقی، سامان دارابی، مجید نوروزی و سارا رسول‌زاده اجرا می‌شود.

این نمایش روایت‌گر داستان خانواده‌ای است که قصد دارند از اتفاقات جنگ به نفع خود بهره ببرند.

شایان ذکر است؛ نمایش «یک زندگی بهتر» از سوی هیئت داوران تازه‌های تئاتر ایران سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در چهار بخش موسیقی، طراحی نور، طراحی صحنه، نمایشنامه نویسی و کارگردانی به عنوان اثر برگزیده معرفی و مورد تجلیل قرار گرفته است.

نمایش «یک زندگی بهتر» به نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد، دراماتورژی محمد امیریاراحمدی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور این روزها در سالن شماره ۲ پالیز واقع در خیابان کریمخان، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۶۹ به صحنه می‌رود.

چهار فیلم بلند ایرانی در شانزدهمین جشنواره فیلم آسیایی چشم سوم به روی پرده می‌روند.

به گزارش روابط ‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، فیلم‌های «امکان مینا» ساخته کمال تبریزی (با سابقه حضور در جشنواره‌های فیلم صوفیا منار، خانه فیلم آسیا و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو)٬ «سینما نیمکت» ساخته محمد رحمانیان (با سابقه حضور در جشنواره‌های فیلم آسیایی رم، مونترال، سائوپائولو، میل ولی، گوا، فروم سینمای نوین کلکته، جاده ابریشم مارکوپولو، فر فیلم کوزوو، خانه فیلم آسیا و نمایش ویژه فیلم‌های ایرانی در دانشگاه لوزان(انجمن ایرسا))٬ «سیانور» ساخته بهروز شعیبی (با سابقه حضور در خانه فیلم آسیا و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو) و «سویوق» ساخته برادران ارک (با سابقه حضور در جشنواره‌های بین‌المللی تامیل نادو، ترتیو میلنیو، هفته فیلم خانه آسیا، کودکان استانبول، مذهب امروز، کودکان کانادا و جشنواره بین‌المللی فیلم جوانان سئول)، همه به پخش کنندگی بنیاد سینمایی فارابی، در شانزدهمین جشنواره فیلم آسیایی چشم سوم به نمایش در می‌آیند.

فیلم‌های «شب تولد» ساخته امید شمس، «بلندگو» ساخته بهنام اسداللهی، «پل» ساخته پیام علیجانی، «حد» ساخته جواد دارایی، «گهواره» ساخته زانیار لطفی، «به آینه نگاه نکن» ساخته فرهاد غلامیان، «تقدیر» ساخته آذر فرامرزی و «نجاتم بده» ساخته محسن نبوی نیز در بخش فیلم‌های کوتاه حضور دارند.

جشنواره چشم سوم از۳۰ آذر تا ۷ دی در شهر بمبی در کشور هند برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج