۶۴۸۸۴۹
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

آمار رسمی؛ شش میلیون تحصیل ‎کرده بیکار داریم

رئیس­ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد،دولت می گوید حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در جامعه فعال و همین مقدار بیکار تحصیل کرده در جامعه غیر فعال داریم که بنا بر آمار رسمی دولت، جمعیت حدود ۵ تا ۶میلیون نفر در جامعه فارغ التحصیلان کشور بیکار داریم.

خبرگزاری تسنیم: رئیس­ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد،دولت می گوید حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در جامعه فعال و همین مقدار بیکار تحصیل کرده در جامعه غیر فعال داریم که بنا بر آمار رسمی دولت، جمعیت حدود ۵ تا ۶میلیون نفر در جامعه فارغ التحصیلان کشور بیکار داریم.

غلامرضا تاجگردون با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس با اشاره به شکل گیری دغدغه های مردم نسبت به این لایحه افزود: این دغدغه های نمایندگان نیز است.
وی درباره حامل های انرژی گفت: امسال در بودجه سال ۹۶ با ترکیب منابع در بحث هدفمندی یارانه ها که ۴۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است عملا با توجه به درآمدی که در جدول گذاشته شده بود که می شود از محل بودجه شرکت ها برای هدفمندی اتخاذ کرد به نوعی تلویحا مجوز افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله نفت، بنزین و گازوئیل به دولت داده شده بود اما دولت به این موضوع عمل نکرد و به روش های دیگری منابع را تامین کرد.
تاجگردون با بیان اینکه در محاسبه که در تبصره ۱۸ لایحه بودجه دولت گذاشته شده است دولت می خواهد منابعی را برای ایجاد اشتغال در نظر بگیرد، افزود: دولت حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در لایحه بودجه پیشنهاد داده است.
وی ادامه داد: دولت می گوید حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در جامعه فعال و همین مقدار بیکار تحصیل کرده در جامعه غیر فعال داریم که بنا بر آمار رسمی دولت، جمعیت حدود ۵ تا ۶ میلیون نفر در جامعه فارغ التحصیلان کشور بیکار داریم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت می خواهد­ ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان را از طریق افزایش قیمت حامل های انرژی بدست بیاورد، افزود: مبنای محاسبه دولت برای این عدد قیمت ۱۵۰۰ تومان برای بنزین و ۴۰۰ تومان برای گازوئیل است.
وی ادامه داد: همچنین دولت ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی را در بانک ها سپرده گذاری می کند و بانک ها هم معادل جمع این دو عدد یعنی ۳۲ هزار میلیارد تومان منابع بیاورند که جمع آن ها می شود ۶۴ هزار میلیارد تومان که برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته می شود.
تاجگردون گفت: البته هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است و همه این ها منوط به تصمیم گیری مجلس شورای اسلامی است.
وی افزود: در قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی شد که قیمت حامل های انرژی پس از دوره ۵ ساله به قیمت ۹۰ درصد فوب خلیج فارس برسد و در هر مرحله از هدفمندی ۳۰ درصد آن به تولید داده شود اما از سال ۱۳۸۹ تاکنون چیزی از این منابع به تولید اختصاص داده نشده است.
تاجگردون با اشاره به اینکه سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار در جمعیت فعال کشور داریم و در جمعیت غیرفعال هم سه میلیون و ۹۵۰ هزار نفر بیکار است افزود: ۲۵ میلیون و ۷۹۰ هزار نفر جمعیت فعال داریم که از این مقدار ۲۲ میلیون و ۵۸۸ هزار نفر شاغل و سه میلیون و ۲۰۳ هزار نفر بیکار هستند.
وی ادامه داد: در جمعیت غیرفعال، با تحصیلات عالی ۵ میلیون و ۴۵۲ هزار نفر بیکار داریم، یعنی حدود ۸ میلیون نفر تحصیل کرده بیکار داریم که از ظرفیت اقتصادی آنها استفاده نمی کنیم.
تاجگردون با بیان اینکه حدود ۷ دهک از نظر درآمد، مشابه هستند،گفت: در بودجه سال ۱۳۹۶ درآمد اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را افزایش دادیم.
وی با بیان اینکه چهار هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی را در بودجه سال ۱۳۹۶ برای این منظور اختصاص دادیم، افزود: دولت عدد ۴ هزار میلیارد تومان را در بودجه سال ۹۷ به ۷ هزار میلیارد تومان افزایش داد که برای تأمین این منابع باید یارانه دهک های بالای درآمدی حذف شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پیشنهاد داد که بودجه سال ۹۷ مجلس نسبت به سال ۹۶ پنج درصد افزایش یابد و با این حال به دولت این را اعلام نکردیم و دولت هم بودجه مجلس را افزایش نداد و بودجه عمرانی مجلس را هم ۵۰ درصد کاهش داد و بودجه جاری را هم افزایش نداد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک بیکار از 4 بیکار خانواده

      حداقل 20 میلیون جوان بیکار داریم ... شما جرأت نمیکنید بگید ولی خیلیها میدونن و تبعات این وضعیت همچنان که عیان گشته خیلی بدتر خواهد شد ... شما هم خودتون رو بزنید به اون راه... اصلا کی به کیه ... ولی بدانید که خدایی هم هست

    • بدون نام

      اینجوری و که چیزی نبود۳۰درصدسرپرست خانواده‌ای کارت وهر۴نغر۳نفربیکارعیب ندارکشوردوست برادرمفت خورافغانی بیکارندار

    • کارمند

      آمار غلطه من کسانی را می شناسم که بالیسانس راننده آژانس یادستفروش یاکارگر خدماتی هستند اینها جزء آمار نیستند

    • بدون نام

      از هشتاد میلیون فقط بیست میلیون کارمند و امنیت شغلی دارن..امریکا ۱۳۰ میلیون حقوق بگیر کارمند داره..پس ۶۰ میلیون چه کاره هستن تازه زنها هم سرکار نمیرن فقط مردا میرن اونم همه بیکار....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج