۶۴۹۳۵۳
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

جدیدی: می‌خواستند من را خراب کنند!

رسول خادم از روز ٢٨ مهرماه سال ٩٢ به‌عنوان سرپرست و از دی‌ماه همان سال با رأی مجمع به‌عنوان رئیس فدراسیون کشتی انتخاب شد.

آسمان آبی: رسول خادم از روز ٢٨ مهرماه سال ٩٢ به‌عنوان سرپرست و از دی‌ماه همان سال با رأی مجمع به‌عنوان رئیس فدراسیون کشتی انتخاب شد. او در این مدت همواره با حمایت رؤسای هیئت‌ها و پیشکسوتان کشتی همراه بود و این‌بار نیز با تکیه بر همین محبوبیت در فدراسیون کشتی ابقا شد، اما انتخابات فدراسیون، دور از حاشیه هم نبود و سرشاخ‌شدن دو سنگین‌وزن سابق تیم‌ملی این‌بار در عرصه انتخابات، حواشی خاص خودش را داشت. جدیدی با این‌که می‌دانست شانس زیادی ندارد، اما وارد میدان شد تا حرف‌هایش را بزند و در نهایت هم به نشانه اعتراض، سالن مجمع را ترک کرد! جدیدی در سال‌های اخیر همیشه روی بورس بوده است، از وقتی عکس‌هایش در تلگرام و اینستاگرام دست به دست شد، تا زمانی که درباره حرف‌های هنرمندان اظهار نظر کرد، تیتر اصلی خبرها بود. هنوز هم کافی است در هر کانال خبری یا سایت تایپ کنید «عباس جدیدی» تا کلی اظهار نظر، عکس و متن مقابل‌تان باز شود و ثابت کند او یکی از خبرسازترین چهره‌ها بوده است. جدیدی به این راحتی‌ها تن به مصاحبه نمی‌دهد و از دردسرهای رسانه‌ای هم گریزان است، اما این‌بار به قول خودمان بدون ناز کردن شروع کرد به حرف‌زدن. او مجمع انتخابات فدراسیون کشتی را قانونی نمی‌داند و از نگاه او رسول خادم، رئیس قانونی این فدراسیون نیست. صحبت‌های او را با ما در ادامه می‌خوانید.

آقای جدیدی چرا انتخابات فدراسیون کشتی را ترک کردید؟

به‌خاطر این‌که این انتخابات وجاهت قانونی نداشت، من جلسه را ترک کردم.

دقیقا منظورتان از وجاهت قانونی چیست؟

متاسفانه مشکلی که دامن مجمع انتخاباتی فدراسیون‌ها را گرفته، بحث دوشغله‌ها و بازنشسته‌هاست. طبق قوانینی که من در اختیار دارم، هیئت‌های ورزشی هم تابع قانون فدراسیون‌ها هستند. این نیست که بگوییم هیئت‌های استانی شغل نیستند. متاسفانه اکثر رؤسای هیئت‌های استانی کشتی دوشغله و بازنشسته هستند و من هم به دلیل قانونی‌نبودن، مجمع را ترک کردم. در روز روشن چنین انتخابات غیرقانونی‌ای برگزار کنند و بعد سینه‌شان را سپر کنند و قیافه حق به جانب بگیرند که انگار مردم این‌ها را نمی‌بینند! در یک جامعه اسلامی چرا باید این اتفاق بیفتد؟ این چرا را چه کسی باید بپرسد؟ من یا شما ارباب جراید؟ من که رفتم، حالا هی می‌خواهند ما را بزنند، خراب‌مان کنند و بگویند 40 بر هیچ رأی آوردیم! اشکالی ندارد دل‌تان را به این نتایج غیرقانونی خوش کنید.

شما مگر جلسه را ترک نکردید و از انتخابات انصراف ندادید پس چرا اسم‌تان در رأی‌گیری بود؟

برای من هم دقیقا این سوال است. جایی که من جلسه را ترک کرده‌ام برای چه اسم من را روی بورد نوشته‌اند؟ من اعتراض کردم و 40 دقیقه قبل از رأی‌گیری جلسه را ترک کردم و این به‌معنی انصراف است. بعد اسم من را روی تخته می‌نویسند! نمی‌دانم چه چیزی را می‌خواستند نشان دهند، اما این را بدانید مردم هیچ‌وقت این نتایج را قبول نمی‌کنند و به همه‌چیز آگاه هستند.

آقای داورزنی گفته‌اند که شما اگر اعتراضی داشتید باید قبل از مجمع اعلام می‌کردید و کنار می‌رفتید.

من 10 روز پیش اعتراضم را کرده‌ام. سه جلسه با سلطانی‌فر در دفترش، دو جلسه با داورزنی و یک جلسه هم با شروین اسبقیان داشته‌ام و به آن‌ها اعتراضاتم را اعلام کردم و گفتم این انتخابات غیرقانونی است. تنها فرصتی هم که داشتم و می‌توانستم غیرقانونی‌بودن این انتخابات را به گوش مردم برسانم، همان روز مجمع بود. وقتی در مجمع حاضر شدم، می‌دانستم انتخابات از پیش تعیین شده است و همه نفرات را خودشان چیده‌اند. اشکالی ندارد؛ آدم‌های خودتان را گذاشته‌اید و این احتمالا جزء سیستم کاری‌تان است، اما اگر می‌خواهید آدم‌های خودتان را هم بگذارید حداقل کسانی را انتخاب کنید که در جامعه محق هستند. افرادی که شامل منع قانون دوشغله‌ها و بازنشسته‌ها هستند را نمی‌گذاشتید و به‌جای آن‌ها جوانان جویای نام را که مدرک عالی تحصیلی زیر بغل‌شان باد کرده است به‌کار می‌گرفتید. به هرحال این مجمع وجاهت قانونی ندارد و نمی‌دانم تا کی در ایران باید شاهد این اتفاقات باشیم.

شما این اعتراض‌تان را پیگیری هم می‌کنید؟

بله، من توقع دارم که دیوان عدالت اداری به این اعتراض رسیدگی کند. من این موضوع را به بازرسی کل کشور انتقال دادم و انتظار داشتم آن‌ها جلوی برگزاری این انتخابات را بگیرند. این موضوع دامنه گسترده‌ای پیدا می‌کند و به دیوان عدالت اداری راه پیدا می‌کند و برای ورزش ما خوب نیست. من انتظار داشتم که طبق قانون برخورد می‌شد. بااین‌حال امیدوارم دیوان عدالت اداری هم الان پیگیری کند. نمی‌دانم آقای سلطانی‌فر، وزیر ورزش تا کی به این بی‌قانونی‌ها می‌خواهد ادامه دهد. این اتفاقات باعث می‌شود که امید از بین 5-6 میلیون جوانی که مدارک عالی تحصیلی دارند و پشت این درها گیر کرده‌اند از بین رود. در چنین شرایطی باید شاهد این بی‌عدالتی در جامعه‌مان باشیم که بعضی‌ها از 5-4 جا حقوق می‌گیرند و استخدام هستند، اما خیلی از جوان‌ها دنبال یک شغل می‌گردند. چرا باید در دولت اعتدال و امید این اتفاقات بیفتد؟ قوه قضائیه، قوه معتبر جامعه است و هر کس دردی دارد آن‌جا بیان می‌کند، با این اتفاقات مردم به قوه قضائیه بی‌اعتماد می‌شوند. به نظرم وزارت ورزش حتی در حق قوه قضائیه هم بی‌عدالتی می‌کند. برای همین توقع دارم قوه قضائیه و دیوان عدالت کشور به این موضوعات رسیدگی کند. الان این بحث فقط مختص فدراسیون کشتی نیست و بقیه مجمع‌ها هم بر مدار همین بی‌قانونی پیش می‌روند. وزارت ورزش که دایه پهلوان‌پروری دارد باید عملکرد خودش هم پهلوان‌گونه و منصفانه باشد.

وقتی در جلسه با سلطانی‌فر این مشکل را مطرح کردید؛ نظر آن‌ها چه بود؟

آقای سلطانی‌فر بیشتر جلسه را به حاشیه کشاند؛ البته کاملا به این قضیه اشراف داشتند و قبول کردند این مشکل وجود دارد منتهی توجیهی می‌آوردند مبنی بر این‌که حدود 12 هزار نفر در سطح کشور عضو هیئت‌های ورزشی داریم و این موضوع تبعاتی برای ما به‌وجود خواهد آورد که من هم به او گفتم شاید 12 هزار نفر ناراحت شوند، اما آن‌طرف قضیه هم شاید 5-4 میلیون جوان خوشحال شوند. الان یأس و افسردگی در دل جوان‌ها روز به‌روز بیشتر می‌شود و ما باید فکری به حال آن‌ها کنیم، باید نشاط و امیدواری در دل آن‌ها ایجاد کنیم که احساس کنند راه برای آن‌ها باز شده است. گفتم به این موضوع یک‌طرفه نگاه نکنید، این قانون است و باید وظیفه قانونی‌تان را انجام دهید. قانون‌گذار همه این موضوعات را می‌دانسته و چنین چیزی را گذاشته است.

اما آقای اسبقیان، رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها گفته‌اند رئیس هیئت بودن، شغل به حساب نمی‌آید.

نه، ایشان دارند غیرقانونی و بدون مبنا حرف می‌زنند. مگر آقای اسبقیان قانون است؟ آقای اسبقیان یک کارمند است نه حقوقدان. این‌ها سرشان را زیر برف کرده‌اند و با توجیهات غیرقانونی می‌خواهند حرف خود را پیش ببرند. آقای اسبقیان، شما همین جوری نمی‌توانی بگویی هیئت شغل نیست، باید با دلیل حرف بزنید.

پس شما باید برای این ادعایتان دلیل داشته باشید؟

بله که دارم. طبق بند 11 قانون فهرست، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی شغل محسوب می‌شوند. این مصوبه مجلس و ابلاغیه هیئت دولت است. این‌جا قشنگ می‌شود که آمده است: «در ذیل تبصره یک ماده 15 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی مشخصا تصحیح کرده است، هیئت‌های ورزشی هم تابع قانون فدراسیون‌ها هستند.» من این‌ها را از روی کتاب قانون دارم برای شما می‌خوانم. در اینترنت هر کسی جست‌وجو کند، قانون را پیدا می‌کند و نمی‌توان چیزی را از مردم پنهان کرد. به‌هرحال این درست نیست و واقعا ظلم است. مردم با این اتفاقات به کشتی و ورزش و همه‌چیز بدبین خواهند شد و خدا را خوش نمی‌آید.

راستی آقای خادم، هفت دقیقه از فرصت صحبتش را هم به شما داد.

بله، البته این موضوع عجیب نیست. بالاخره برخی‌ها مطمئن هستند که انتخابات یک‌طرفه و از قبل مشخص است، از این دست و دلبازی‌ها هم می‌کنند.

حالا مدیریت رسول خادم را در این سال‌ها چطور ارزیابی می‌کنید؟

یکی از شاخصه‌های ارزیابی هر فدراسیونی، سنجش و ارزیابی رتبه جهانی و مدال‌هایی است که گرفته‌اند. 6 سال پیش این فدراسیون، قهرمان جهان را در تمام رشته‌های کشتی تحویل گرفته است و امسال ما در مسابقات جهانی پاریس، نهم دنیا شدیم یعنی حتی جزء هشت تیم برتر دنیا هم قرار نگرفتیم و جواز حضور در مسابقات جام‌جهانی را هم از دست دادیم. جوانان هم در مسابقات جهانی امسال دوازدهم دنیا شدند، این هم نتیجه عملکردتان! شما تیم قهرمان جهان را 6 سال پیش تحویل گرفتید، نهم دنیا تحویل دادید.

دلیل این سیر نزولی چیست؟

باید آسیب‌شناسی شود و مردم قضاوت کنند، اما نباید این باشد که هر کسی رئیس فدراسیون شد به‌جای این‌که وقت و فکرش را صرف کشتی کند تمام انرژی و فکرش را صرف ماندگاری و بقای پست خودش در دوره‌های بعد کند و شروع کند به آدم‌چیدن؛ البته این کار را هم می‌کنید اشکالی ندارد ولی باز هم می‌گویم حداقل از کسانی استفاده کنید که ظرفیت دارند.

و این‌که ضعف اصلی‌ای که در کشتی احساس می‌کنید چیست؟

ما در حوزه تصمیم‌سازی مشکلی نداریم چون بالاخره پیشکسوتان و مربیان سازنده و خوبی داریم. ما در حوزه تصمیم‌گیری خلأ داریم و به‌نظرم این بزرگ‌ترین مشکل و ضعفی است که با آن مواجه هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو خوبی

    • بدون نام

      بیشتر از این خودتو خراب نکن بین جوانان جامعه بین ورزشکاران هیچ مقبولیت ومحبوبتی نداری حرفهایی هم که میزنی ذره ای ارزش واعتبار نداره خیلی سعی میکنی خادم رو خراب کنی اما برعکس اتفاق می افته وخودتو خراب میکنی

    • بدون نام

      رسول خادم یک سرو گردن از جدید ی بالاتر است،ازهمه لحاظ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج