۶۴۹۶۶۴
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

چابهار، بالاترین رشد حاشیه نشینی در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی گفت: چابهار با توجه به موقعیت تجاری، گردشگری و اقتصادی بیشترین نرخ رشد جمعیت حاشیه نشینی در کشور را دارد.

خبرگزاری ایرنا: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی گفت: چابهار با توجه به موقعیت تجاری، گردشگری و اقتصادی بیشترین نرخ رشد جمعیت حاشیه نشینی در کشور را دارد.

انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در بازدید از مناطق حاشیه شهر چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساماندهی مناطق حاشیه نشینی یکی از ضرورت هاست و باید مسئولان با توسعه و ارائه امکانات لازم نظیر برق، آب، بهداشت و مدرسه مشکلات و معضلات اجتماعی این مناطق را کمتر کنند.

وی افزود: سازمان بهزیستی در مناطق حاشیه شهرها خدمات خوبی برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله آن می توان به راه اندازی مهدکودک در حاشیه شهرها همراه با یک وعده غذای گرم، راه اندازی مراکز ترک اعتیاد، اورژانس اجتماعی و پایگاه های سلامت و همکاری با سازمان های مردم نهاد غیردولتی اشاره کرد.

وی بیان کرد: خانواده های دارای ۲ معلول مناطق مختلف و از جمله حاشیه شهرها صاحب خانه مقاوم و استاندارد می شوند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای کاهش مشکلات و معضلات مناطق حاشیه نشین از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

محسنی بندپی افزود: با توجه به مشکلات بالای اجتماعی در شهرستان چابهار و منطقه بلوچستان پیگیری های لازم برای استقرار اداره کل بهزیستی در حال انجام است و بزودی در یکی از شهرهای چابهار یا ایرانشهر این اداره کل مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: 52 هزار مسکن ویژه معلولان با همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، خیران مسکن ساز و اداره بهزیستی با پیشرفت 30 تا 80 درصد در کشور در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: راه اندازی مهدکودک سیار یکی از برنامه های مهم بهزیستی است که می تواند به آموزش و مراقبت از کودکان منجر شود.
وی ادامه داد: طرح نگهداری معلولان در منزل نیز آغاز شده و به خانواده های دارای معلول کمک مالی می شود.
رئیس سازمان بهزیستی به راه اندازی 150 اورژانس اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: این طرح به خوبی توانسته موفقیت های لازم را کسب کند.

محسنی بندپی اظهار داشت: حذف یارانه افراد غیر نیازمند سبب زیرپوشش رفتن تمام افراد پشت نوبت در بهزیستی می شود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ساماندهی مناطق حاشیه نشینی این شهرستان و بهره مندی جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفری این مناطق نیازمند عزم جدی مسئولان و اختصاص اعتبارات ویژه است.

ایوب درویشی اظهار داشت: مناطق حاشیه چابهار بعد از گذشت سالها هنوز فاقد امکانات اولیه برای زندگی نظیر برق، مدرسه، بهداشت و آب است.
وی بیان کرد: حل مشکلات مناطق حاشیه منجر به کاهش معضلات اجتماعی می شود.

به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز/پنجشنبه/ به منظور افتتاح 18 واحد مسکونی به شهرستان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان سفر کرد.

چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شرم آور اگه مدیریتش وبدین به هندی وافغانی بعدشم افغانیای پررواخراج کنیداب هیلمن وهامون نمیدباج خواهی ازایران بزرگ می‌کنه میگه باید راه آهن به افغانستان بکشیوچابهاروبدین به ما ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج