۶۴۹۸۲۹
۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

امام جمعه ایلام: نباید یارانه مردم را قطع کرد

امام جمعه ایلام بالا بردن قیمت‌ حامل‌های انرژی را اقدامی نسنجیده دانست و گفت: نباید یارانه مردم را قطع کرد.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه ایلام بالا بردن قیمت‌ حامل‌های انرژی را اقدامی نسنجیده دانست و گفت: نباید یارانه مردم را قطع کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با انتقاد از موضوع گران شدن حامل‌های انرژی یعنی بنزین و گازوئیل، اظهار کرد: این اقدام نسنجیده تیم اقتصادی دولت اجحاف و بی‌عدالتی است و نشان می‌دهد آن گونه که باید از وضعیت مردم اطلاع ندارند.

وی با بیان اینکه در اتاق‌های دربسته و با تحلیل‌های بسیار بی‌جا نباید درباره مسائل اقتصادی تصمیم گرفت، گفت: حتی تحلیل‌گران اقتصادی طرفدار دولت از این موضوع انتقاد کردند، اما برخی می‌گویند با این طرح برای ۴۸۰ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد در حالی که بنا بر گزارش کمیسون اقتصادی مجلس این طرح موجب بیکاری ۸۰۰ هزار نفر خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: متاسفانه در دولت قبل نیز از نظر اقتصاددانان دلسوز استفاده نمی‌شد، این چه منطقی است که باید کاستی‌ها را از جیب مردم جبران کرد؟ پس نتیجه‌ این همه همایش‌های بی‌فایده چیست؟ خروجی برجام که قرار بود ۱۷۰۰ میلیارد دلار را به کشور برگرداند کجاست؟ آیا مردم از قراردادهای محرمانه نفتی آگاه هستند؟ مشورت با مردم کجا رفت؟ آیا مردم از گران شدن حامل‌های انرژی راضی هستند؟

امام جمعه ایلام با طرح این سوال که نتیجه این شعار که «آنقدر سفره مردم را پر می‌کنیم که نیازی به یارانه نداشته باشند» کجاست؟ ادامه داد: آیا مردم نتیجه برجام را دیدند؟ متاسفانه آمریکا در موضوع برجام عملیاتی برخورد کرد و شما فقط شعار دادید.

لطفی از طرح قطع کردن یارانه ۳۰ میلیون نفر هم انتقاد کرد و گفت: مگر از جمعیت ۸۵ میلیونی چند درصد ثروتمند هستند، شاید این میزان کمتر از ۲۰ درصد باشد و زندگی بقیه مردم توام با مشکلات اقتصادی است.

امام جمعه ایلام با انتقاد از این تحلیل که قیمت حامل‌های انرژی ایران نسبت به جهان پایین است، گفت: اگر بنا براین تحلیل باشد باید دید که آنها بودجه‌ کشور را چگونه تنظیم می‌کنند، قیمت دلار در این کشورها از ۴۰ سال پیش بالا و پایین نرفته، نباید مردم را مسخره کرد باید شعارهای دهان‌پرکن ایام انتخابات را به یاد آورد.

امام جمعه ایلام از دولت خواست حقوق‌های نجومی را به بیت‌المال برگرداند و ادامه داد: باید فساد اداری را بین برد نه اینکه به فکر خالی کردن جیب مردم باشیم.

لطفی با بیان اینکه برخی از دولتی‌ها می‌گویند چرا ائمه جمعه از دولت انتقاد می‌کنند، تصریح کرد: وقتی می‌بینیم با رهنمودهای رهبری نه در برجام و نه در اقتصاد مقاومتی عمل نمی‌شود چرا باید توقع تعریف و تمجید داشته باشد، ما فقط مطالبات مردم را بیان می‌کنیم.

وی با اشاره به تنگناهای اقتصادی جامعه گفت: در شهر ایلام برخی خانواده‌ها پول نان ندارند و نان را نسیه از نانوایی‌ها می‌خرند و از طرف دیگر شعار ایجاد ۷۰۰ هزار شغل داده می‌شود، سهمیه ایلام از این میزان اشتغال چه تعداد است؟

وی با انتقاد از یک اظهار نظر مبنی بر تفاوت بین منطقه قدرتمند و کشور قدرتمند، گفت: ایران قدرتمندتررین کشور منطقه است و دستگاه دیپلماسی باید فعال‌تر عمل کند.

لطفی در بخش دیگر خطبه‌ها از زحمات چند ساله «حسین کلانتری» معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام مخصوصا در ایام اربعین قدردانی و از حسن اعتماد وزیر کشور برای انتخاب ایشان به عنوان مدیرکل امنیتی وزارت کشور تقدیر و برای وی آرزوی توفیق کرد.

وی به سوم دی ماه سالروز تاسیس ثبت احوال اشاره و از تلاش‌های این سازمان در ثبت وقایع حیاتی و صدور اسناد سجلی هوشمند تقدیر کرد.

امام جمعه ایلام ۵ دی‌ماه سالروز استقرار سپاه در صنعت هوانوردی به فرمان امام خمینی(ره) را گرامی داشت و گفت: با تلاش این عزیزان شاهد امنیت پروازی در طول ۳۳ سال گذشته بوده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در ادامه با تبریک به خانم «کژال بختیاری» به خاطر کسب مدال طلای آسیا تصریح کرد: خوشبختانه ورزشکاران بانوی کشور و استان منادیان فرهنگ اصیل اسلامی و مروج حجاب به عنوان زینت زن مسلمان هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین به شما

    • بدون نام

      الان که روحانی رأی آورد دیگه التماس هم فایده نداره، یارانه حذف فقط منتظر رأی بود.

    • بدون نام

      این رومیگن حرف حق خدا از روحانی نگذره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نگذره

    • بدون نام

      حرف دل خیلیاروگفتی

    • بدون نام

      امام جمعه درک سیاسی شما بالا است درود

    • بدون نام

      یکی میگه گرفتن یارانه حرا مه یکی هم میگه قطع نکنید

    • بدون نام

      چه عجب نمردیم و یه حرف راست شنیدیم!!!!!!!!!!!!!

    • مجید

      ایول حاجاقا ایول

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به این دولت

    • بدون نام

      امام جعمه ایلام ممنون که به فکر مردم عادی هستید مردم عینه بعضی ها میلیاردی حقوق نمی گیرند اختلاس نمی کنند نو بخت خودش پولدار است به فکره مردم نیستن .عوض شود ان کس که به فکر مردم عادی است عزیز است.

    • ع ا

      خدا پدر مادرت را بیامرزه ،

      پاسخ ها

      • فریدون آرامی از پیشوا

        دوردحاجاقامن پسر25سال داردبایک بچه موصتجراست 9صدهزارتومان حقوقش است یارنش قت شد بچش هم یارانه نمیگیر هرجارفتیم کسی جواب نداد مابایدچکارکنیم حاجاقا ان دوزابالااشکم شان سیر است به فکرفقیربیجارنیستند خداازشان نگوزرد شب روز نفریشا میکنم ازبالاا تا پاین میدانم هرفام راسانسورمیکند ولی هرف دلم رازدم خدانگادارآجاقا خلی آقاید

    • بدون نام

      ممنون..ای مرد بزرگ

    • بدون نام

      خدا خودش کمکتون کنه واقعا دولت حرفه مامردم روقبول نداره حداقل شما بهشون هشداربدین

    • بدون نام

      نمردیم ویک نفرازمسولان به فکرمردم بود

    • مریم

      زنده باد بر شما مگر نماز جمعه ایلام درک کنه یارانه را نباید قطع کنند شغل ایجاد کنیم همش حرفه ميشه مثل مسکن مهر یا غیره کی خبر داره همین دست مردم هستش این مقدار کم می بندند به یک زخم

    • بدون نام

      آبروت رفت با پرادو خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج