۶۵۰۴۷۹
۲۲ نظر
۵۰۱۳
۲۲ نظر
۵۰۱۳
پ

نجفی: نگرانی از زلزله بزرگتر در تهران برطرف شد

شهردار تهران با اشاره به اینکه نگرانی زلزله بزرگ‌تر در تهران وجود ندارد، گفت: از صبح فردا وضعیت قرمز در تهران به وضعیت زرد می‌رسد.

خبرگزاری فارس: محمدعلی نجفی پس از جلسه کمیته اضطرار مدیریت بحران شهر تهران، اظهار داشت: زلزله ملارد درعین‌حال که یک زلزله واقعی بود فرصتی برای مانور واقعی در شهر تهران بود که عملکرد مردم و مسئولان در این زلزله بررسی شود و آمادگی دستگاه‌های مختلف نیز مشخص شود.

وی بیان داشت: پس از وقوع زلزله بلافاصله ستاد مدیریت بحران شهر تهران برای هماهنگی‌های لازم تشکیل شد و در این جلسه نیز تصمیماتی اتخاذ گردید.

نجفی افزود: از صبح فردا شرایط تهران به صورت پایدار و سکون است و نگرانی زلزله بزرگ‌تر برطرف شده و وضعیت قرمز در شهر تهران برداشته و به وضعیت زرد می‌رسد.

شهردار تهران گفت: ‌در این جلسه ۱۰ مصوبه داشتیم و یکی از رویکردهای اصلی ما موضوع محله‌ای کردن مقابله با پدیده حوادث طبیعی است.

وی افزود: اگر به مردم آموزش‌های لازم داده شود تا در مواجهه اولیه باز زلزله امکانات اولیه را فراهم کنند جلوی بسیاری از مشکلات گرفته خواهد شد.

نجفی افزود: زلزله روز چهارشنبه موجب ترافیک شدیدی در تهران شد و موجب شد هر لحظه حادثه دیگری اتفاق بیفتد و این ترافیک قطعاً اگر زلزله مجددی در تهران رخ می‌داد، امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کرد.

شهردار تهران گفت: مردم باید جان‌پناه‌های محله و منطقه خود را بشناسند تا در مواقع حوادث طبیعی به آنجا مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه هجوم به پمپ بنزین‌ها بسیار کار خطرناکی بود، گفت: عده زیادی از همشهریان نیز با ظروف پلاستیکی برای جمع‌آوری بنزین اقدام کرده بودند که اقدام بسیار خطرناکی بود و ممکن بود هرلحظه با کوچک‌ترین جرقه‌ای در پمپ بنزین‌ها حادثه بزرگی رخ دهد.

نجفی تصریح کرد: در زلزله اخیر، دستگاه‌های اجرایی و مردم نقاط ضعف و قوت زیادی داشتند که باید نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را از بین ببریم.

شهردار تهران با تأکید بر آموزش شهروندی اظهار داشت: در آموزش و پرورش، شهرداری و صداوسیما باید آموزش‌های لازم به مردم داده شود.

وی ادامه داد: در سه ماه آینده در تمام مناطق شهر تهران، مانورهای جدی در خصوص زلزله برگزار می‌شود و مردم یک‌بار دیگر با نحوه مقابله با زلزله مواجه می‌شوند. مردم در حین آمادگی و آرامش در مقابله با حوادث طبیعی، برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

نجفی اضافه کرد: در سال ۸۹ دولت مصوبه‌ کاملی درباره وظایف دستگاه‌ها در هنگام حوادث طبیعی داشته است که مصوبه خوبی بوده، ولی اکثر دستگاه‌ها آمادگی انجام آن مصوبه را ندارند. به‌عنوان‌مثال هلال‌احمر باید اسکان و تغذیه یک میلیون نفر را ایجاد کند درصورتی‌که این اقدام صورت نگرفته است. در ضمن باید در این خصوص با مجلس و دولت تعامل بیشتری برقرار شود.

شهردار تهران افزود: در صبح روز چهارشنبه بنده و رئیس شورای شهر با رئیس مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای داشتیم که اصلی‌ترین موضوعات پایداری تهران و زلزله بوده است که قرار شد مجلس در بودجه سال ۹۷، کمک‌هایی در این خصوص به شهرداری داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقدامی برای نوسازی بافت فرسوده انجام می‌گیرد، گفت: این درست نیست که با زلزله ۶ ریشتری ۵۰ درصد شهر تخریب می‌شود و موضوع زلزله به قدرت، شتاب و عمق آن بستگی دارد.

نجفی افزود: قطعاً اگر زلزله بزرگی در تهران اتفاق بیفتد خسارات زیادی وارد خواهد شد اما اینکه تمام بافت‌های فرسوده از بین خواهد رفت و تلفات زیادی خواهیم داشت، این‌طور نیست.

شهردار تهران افزود: تاکنون ۱۲۰ سوله در شهر تهران ایجاد شده است و تعدادی از این پایگاه‌ها نیز برای بهره‌وری به کاربری‌های دیگری داده شده است.

وی افزود: یکی از این کاربری‌ها، ورزش بانوان است که امیدواریم ضمن ساخت سوله‌های بیشتر، تمامی سوله‌هایی که کاربری آنها تغییر کرده نیز به مدیریت بحران بازگردانیم، البته اگر بعضی از فعالیت‌های ورزشی به مدیریت بحران لطمه‌ای نزد، همچنان آن فعالیت‌های ورزشی ادامه خواهد داشت.

نجفی بیان داشت: برای هر منطقه و محله نقشه‌هایی ایجاد شده است که در صورت بروز حادثه نزدیک‌ترین محل امن را معرفی می‌کند که شهروندان می‌توانند این نقشه‌ها را از سرای محلات و یا نسخه الکترونیک آن را از سایت شهرداری تهران تهیه کنند.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در فضای مجازی اعلام شده است که شما در هنگام حادثه در سفر کیش بوده‌اید، گفت: ۶ ماه است که بنده کیش نرفته‌ام و در روز پنجشنبه جلسات مختلفی داشتم که یکی از آنها جلسه با قرارگاه خاتم بود.

وی ادامه داد: از ساعت ۶ صبح پنجشنبه تا به امروز نیز موضوعات زلزله تهران را پیگیری می‌کردم و در جلسات مختلف نیز یا بنده و یا معاونان بنده حضور داشتند، البته ۳ ماه هم هست که مشهد نرفته‌ام و چند ماهی نیز سفر خارجی نداشته‌ام.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیما اردلان

      ایشون دیده همه استرس دارن این حرف رو زده وگرنه همین امروز گفتن از 2 هفته تا 16 هفته خطر هست!

    • بدون نام

      سوله بحران در منطقه ٥ (شرق تهران) تبديل شده به شهربازي كودكان( لي لي پوت) كه در دوره اقاي قاليباف توسط بستگانشون انجام شده و درامدي نجومي رو براشون به ارمغان اورد
      جناب اقاي نجفي اين سوله هم قراره برگرده به حالت اول؟

    • ali

      جناب شهردار اینجور نگید چند ماه خارج نرفتید که بقیه حرفها هم دروغ میشود شما درست یکماه و نیم پیش کشور کره جنوبی بودید بنده از پرتال شهرداری اخبار شما رو میبینم

    • بدون نام

      آقای نجفی شما هم به غیب.وصلید و پیش بینی میکنید یا اینو میگید که از زیر وظایفتون شانه خالی کنید.

      پاسخ ها

      • بی نام

        دقیقا همینطوره

    • بدون نام

      زلزه به آقای نجفی تماس گرفته گفته که دیگه نمیام

      پاسخ ها

      • خلفی

        بابا جان ایشون علم غیب دارن هم شهردار و هم ابو علی شیبانی

    • عباس عباس فرد

      خیلی به فکر مردم نیستند

    • بی نام

      وااااا
      شما که میگین اومدن زلزله رو نمیشه پیش بینی کرد
      پس چطور خودتون نیومدنش رو پیش بینی کردین

    • نون خالی خور

      در ضمن قابل ذکر است که پمپ بنزین‌ها هم همگی آماده بودندو در منطقه تهرانپارس پمپ بنزین ... از فرصت پیش آمده کاملاً مسلط اقدام نمود و بنزین را لیتری ۲۰۰۰ تومان به مردم فروخت، این نشان از آمادگی بالای مسئولان برای خدمت به مردم تهران است، دمتون گرم پمپ بنزینی ها ایول دارید به این همه همکاری و نوع دوست، خدا انشاءالله که همیشه براتون بخواد، ....
      روحانی مچکریم

    • محمد امین قلمی

      البته که پیام شهردار تهران صرفا جنبه ی روانی دارد
      چرا که لااقل همه دانش آموختگان مهندسی عمران ، معدن و زمین شناسی مطلع هستند که تعیین زمان وقوع و شدت زمین لرزه تا به امروز و با هیچ ابزار و دانشی قابل محاسبه نبوده و نیست ؛ اما نباید فراموش کرد آنچه تهران را دچار چالش خواهد کرد قطعا زمین لرزه و خرابیها نخواهد بود ، بلکه بسته شدن مسیرهای دسترسی و بطبع اون قطع خدمات خواهد بود ، بواسطه ی کوجه های باریکی که در آنها مجوز احداث ساختمانهای مرتفع صادر گردیده است " این نگران کننده است "

    • اشکان

      مدیریت بحران رو امثال ایشون با اما و اگر و شاید اداره میکنند که وضع همینه ،اگر زلزله اومد شما اصلا تو ایران میمونید که جوابگوی علم و غیبتون باشید

    • آریا آریایی

      متاسفانه ایران فقط به تهران خلاصه شده!
      هیچ یک از اقدامات و کارهایی که در تهران انجام میشود،چه درموردآلودگی هوا و چه در مورد زلزله آتش سوزی اورژانس وغیره فقط برای تهران جمع شده،بصورتی که حتی صداوسیمای میلی از استان های دیگر کشور بنام شهرستان نام میبرندوفقط پایتخت است که همه اخبارش پر رنگ میباشد!
      هرگونه خلاف و اختلاس وغیره در تهران اتفاق میافتدومردم شهرهاواستانهای دیگر بدبختیهای ناشی از آن را باید تحمل کنند!مانندکندوی زنبوری شده که همه استان های دیگرمانندزنبورهای کارگر بایستی برای ملکه زنبورهاکه همان تهران است کار کنند!
      شهروندان درجه یک تهرانی هستند و بقول تهرونیا شهرستانیها درجه پنج به پایین!فاصله طبقاتی روز بروز بیشتر و بیشتر بین تهران و سایر استانها مشهود است!

      اوف بر همه کسانیکه باعث این شکاف طبقاتی شدند،اگر خدا ومعادی وجود دارد آنجا بایدجوابگو باشند!

    • بدون نام

      جناب نجفی زلزله. نگاران نمیتوانند تشخیص دهند جناب عالی که پیشگویی میکنی کجا بودی زمانی که کرمانشاه زلزله اومد این مزخرفات را لطفا تکرار نکن حرفهای خنده دار میزنی واقعا به نظر من مشهد هم بري زیارتتان قبول نیست چون شما بعنوان یک مسؤل باید شبانه‌روز درخدمت مردم تهران باشید باشد که رستگار شوید

    • بدون نام

      بدترمیش بااین حرفهای مسولین

    • رسول خادم

      خداراشکر.انشالله رنگ زلزله رانبینم.ونبینید

    • بدون نام

      چطور در رسانه ملی کارشناس میاد میگه در فلان هفته و ماه احتماله زلزله ۷ ریشتری هست اونوقت دقیقا چند ساعت بعد اقای نجفی در رسانه اعلام میکنن که نه زلزله رفع شد.بعد این زلزله ۵.۲ ریشتری همون زلزله ای بود که چندساله دارن هشدار میدن اگه بیاد تهران ویران میشه اقای نجفی!!!این مردم چیه شما رو باور کنن اخه؟یه کم روراست باشید بابا اصلا حرف نزنید به خدا نمیگن چرا نجفی حرف نزد

    • بدون نام

      میشه لطفا آدرس دقیق سوله ها رو بفرمائید ما هم بدونيم ایشون کارشناس زلزله هستند یا به غیب وصل

    • بدون نام

      برداشت این آقا از بافت فرسوده چی هست آقای نجفی یکبار از سقف بازار سر مردم در بازار تهران اون هم به این شلوغی بازدید کنید حتما نظر تون عوض میشه

    • حسین

      مسئولان بی مسئولیت بهتر از این نمی شوند!

    • بدون نام

      آقای نجفی منو یاد شیر فرهاد انداخت که وقتی شنید توو برره جنگ شده ،رفته بود قایم شده بود خطر که رفع شد گفت من توو تنور کمین کرده بودم

    • میلاد

      اگر انشالله به روسیه بگویند شر آزمایشهای هارپ رو از سر ایران کم کنه به یاری خداوند زلزله هم رخت بر میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج