جاباما
۶۵۰۸۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

زنگ خطر سرطان های زنانه را بشناسید

یک فلوشیپ انکولوژی سرطان تخمدان، رحم‌ و دهانه رحم را به عنوان شایع ترین سرطان ها زنان در بین زنان ایرانی عنوان کرد.

خبرگزاری ایرنا: یک فلوشیپ انکولوژی سرطان تخمدان، رحم‌ و دهانه رحم را به عنوان شایع ترین سرطان ها زنان در بین زنان ایرانی عنوان کرد.

دکتر فرح فرزانه در آستانه برگزاری این کنگره گفت: در بین سرطان‌های شایع زنان سرطان تخمدان هشتمین، رحم یازدهمین و دهانه رحم سیزدهمین سرطان است که طی سال‌های اخیرشیوع این سرطان‌ها رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه تاکنون علت دقیق بروز سرطان تخمدان در بین زنان شناخته نشده است، افزود: اما تاکنون عوامل محیطی و ژنتیکی بسیاری از جمله نازایی، چاقی و ... در بروز این سرطان نقش دارد.
این متخصصان زنان و نازایی تصریح کرد: سرطان تخمدان دارای علامت مشخصی نیست اما در برخی موارد با علایم گوارشی به خصوص نفخ شکم بروز می یابد؛ البته تنها بروز نفخ را نمی توان دلیلی برای ابتلای فرد به سرطان تخمدان محسوب کرد. نفخ و سایر علایم گوارشی در زنان باید جدی تلقی شود.
دبیر علمی دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی گفت: در سرطان جسم رحم شایع ترین علامت خونریزی های غیر طبیعی است و معمولا عواملی چون چاقی و پریودهای دیر به دیر و فشارخون بالا و دیابت می توانند از عوامل خطر باشند.
تشخیص با نمونه گیری از داخل رحم بوده و درصورت تشخیص زودرس درمان قطعی امکان پذیر است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه درباره سرطان دهانه رحم، خاطرنشان کرد: سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه به صورت خونریزی بعد از نزدیکی خود را نشان می‌دهد؛ اما می‌توان قبل از آن در مرحله ضایعات پیش سرطانی با انجام ویزیت زنان و پاپ اسمیر دوره‌ای این بیماری را تشخیص داد و درمان کرد.
این فلوشیپ انکولوژی با توجه به سرطان دهانه رحم، یادآور شد: عامل اصلی این سرطان یک ویروس شناخته شده است که عمدتا از طریق رفتار نامناسب جنسی، ازدواج زیر 16 سال، استعمال سیگار و قلیان فرد را درگیر می کند.
وی اضافه کرد: جهت تشخیص به موقع سرطان دهانه رحم به زنان متاهل بالای 21 توصیه می شود حداقل هر سه سال پس از ازدواج تست پاپ اسمیر را انجام دهند.

دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی 25 تا 27 بهمن‌ سال‌جاری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی( سالن ابوریحان) با محورهایی همچون مامایی، ژنیکولوژی، پریناتولوژی، اندومتریوزیس، یائسگی، بیماری‌های مقاربتی، سندرم تخمدان پلی کیستیک و ... با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرغ،کنسرو،وبرنج نخورید ،سرطان نمیگیرید

    • بدون نام

      من برای غذا خوردن خیلی پرهیز می‌کردم ولی گرفتم این چیزها دروغ است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج