جاباما
۶۵۰۹۶۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

وب‌سایتی راه اندازی کرده‌ام؛ حالا چه کار کنم؟

تقریبا سال ۲۰۱۸ فرارسیده و همه ما، از کارآفرینان گرفته تا وبلاگ نویس های حرفه ای، از مزایای بی شمار دنیای تکنولوژی لذت برده ایم. حتی اگر خودتان هم چیز زیادی در مورد توسعه وب ندانید، می توانید تنها با چند دقیقه جست و جو در اینترنت، اطلاعات زیادی در مورد آن پیدا کنید. مشکل اینجاست که بیشتر طراحان وب سایت فقط تا زمانی که وب سایت دلخواهتان را تحویل بگیرید، در کنار شما هستند.

مجله پنجره خلاقیت - آنا جوهانسون، ترجمه شادی حسن پور: تقریبا سال ۲۰۱۸ فرارسیده و همه ما، از کارآفرینان گرفته تا وبلاگ نویس های حرفه ای، از مزایای بی شمار دنیای تکنولوژی لذت برده ایم. حتی اگر خودتان هم چیز زیادی در مورد توسعه وب ندانید، می توانید تنها با چند دقیقه جست و جو در اینترنت، اطلاعات زیادی در مورد آن پیدا کنید. مشکل اینجاست که بیشتر طراحان وب سایت فقط تا زمانی که وب سایت دلخواهتان را تحویل بگیرید، در کنار شما هستند. و پس از آن، حتی اگر محتوای خارق العاده ای هم خلق کنید یا پیشنهادهای رقابتی ارائه دهید، باز هم ممکن است به موفقیت چندانی نرسید.

هدف غایی تمام کسانی که وب سایتی طراحی می کنند این است که ترافیک وب سایتشان، و در نتیجه آن، درآمد خود را افزایش دهند و به این منظور، کارآفرینان جدید باید بدانند که این ترافیک زیاد خود به خود ایجاد نمی شود. مردم از کسب و کار شما چیزی نمی دانند، مگر آن که خود را به آنها بشناسانید یا در وب سایت یا اپلیکیشنی تبلیغات کنید که آنها استفاده می کنند. به همین خاطر است که وقتی وب سایتتان آماده شد، باید آن را تغذیه کرده و توسعه دهید. خب برویم سر اصل مطلب و ببینیم که برای رسیدن به این هدف باید چه کار کنید.

تبلیغات پولی

نخستین گزینه ای که روی میز دارید، این است که از تبلیغاتی پولی، مانند تبلیغات کلیکی استفاده کنید و به ازای هر کلیک از سوی مخاطبان و وارد شدن آنها به سایتتان هزینه های پرداخت کنید. این روش برای شروع روش خوبی به حساب می آید، چرا که حداقل خیالتان جمع می شود که ترافیک مشخصی به وب سایتتان وارد می شود؛ البته اگر بتوانید بودجه ای به این کار اختصاص دهید. اما مشکل اینجاست که بیشتر وب مسترها در هنگام شروع کارشان نمی توانند از پس هزینه این کار برآیند و از طرفی، بازدهی این کار، نسبت به سایر روش ها، کمتر است.


وب‌سایتی راه اندازی کرده‌ام؛ حالا چه کار کنم؟
بهینه سازی موتور جست و جو

همچنین می توانید به بهینه سازی موتورهای جست و جو یا همان «سئو» بپردازید؛ این استراتژی به وب سایت شما کمک می کند تا در هنگام جست و جوی کاربران، رتبه بهتری در صفحه نتایج گوگل (و دیگر موتورهای جست و جو) به دست آورد. بیشتر توسعه دهندگان وب قالب هایی را ارائه می کنند که به خوبی کدنویسی شده اند و از لحاظ سئو مشکلی ندارند. اما علاوه بر این موضوع، شما نیز باید به طور مرتب محتوای جالب و اصیل تولید کنید و لینک های پشتیبان بیشتری جذب کنید که مخاطبان را به سایت شما بیاورند (تا اصالت دامین خود را ثابت کرده و رتبه بهتری در صفحه نتایج به دست آورید).

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی استراتژی خوب دیگری است که به چندین روش دیگر این فهرست نیز ارتباط تنگاتنگی دارد. به عنوان مثال، وبلاگ نویسی به طور منظم نیازی کاربردی برای بهبود سئو به حساب می آید، چرا که صفحات باارزشی در وب سایتتان ایجاد کرده و در نهایت به اعتبار بیشتر شما و بهینه سازی کلیدواژه هایتان منجر می شود. علاوه بر این، اگر بتوانید مخاطبان وفاداری را به وبلاگ خود جذب کنید، معرفی دیگر بخش های سایت نیز به آنها ساده تر شده و در نهایت می توانید آنها را به مشتری تبدیل کنید.

شبکه های اجتماعی

بزرگ ترین مزیت شبکه های اجتماعی این است که به وسیله آنها می توانید با صدا میلیون نفر ارتباط برقرار کنید. ضمنا فراموش نکنید که استفاده از آنها رایگان است (که همین مسئله باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه تان خواهدشد). ایده اصلی این است که محتوایی تولید کنید، به وسیله آن شهرت وب سایتتان را افزایش دهید، با مخاطبان ارتباط برقرار کنید، آنها را به مخاطبان وفادار خود تبدیل کنید و در نهایت ترافیک همیشگی و بالایی برای وب سایت خود به دست آورید.

برندهای شخصی

شما همچنین می توانید، در قالب یک استراتژی جانبی، چندین برند شخصی تولید کنید که همگی از برند اصلی وب سایتتان پشتیبانی کنند. به عنوان مثال، اگر وب سایتی برای کسب و کار نوپای خود ساخته اید، می توانید وبلاگی جانبی در مورد تجربه هایتان به عنوان یک کارآفرین بسازید و صفحات شخصی خود را در شبکه های اجتماعی توسعه دهید. اگر این کار را به درستی و به شکلی کارآمد انجام دهید، این برندهای شخصی می توانند باعث شوند میزان بازدید از وب سایتتان چند برابر شود و اعتماد بیشتری از سوی کاربران به دست آورید.

گزارشی در مورد وب سایتتان در جراید و نشریات

زمانی که تازه وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، فراموش نکنید که متن جالبی در مورد خودتان، وب سایت و کسب و کارتان تهیه کنید و برای مجلات، روزنامه ها و وب سایت هایی بفرستید که احتمالا علاقه مند به نشر آن متن هستند. اگر موفق به این کار نشدید، می توانید به عنوان نویسنده مهمان در وب سایت های شناخته شده فعالیت کنید و خود را به طیف وسیعی از مخاطبان بشناسانید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج