۶۵۰۹۶۸
۱ نظر
۵۰۲۸
۱ نظر
۵۰۲۸
پ

سوبارو اسنت ۲۰۱۹؛ زنگ خطری برای هوندا و تویوتا

سوبارو اسنت ۲۰۱۹ پرچمدار جدید سوبارو در رده خودروهای کراس اوور و از خانواده خودرهایی با سه ردیف صندلی است.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: سوبارو اسنت ۲۰۱۹ پرچمدار جدید سوبارو در رده خودروهای کراس اوور و از خانواده خودرهایی با سه ردیف صندلی است. کمپانی سوبارو برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ خودرویی با سه ردیف صندلی با نام تریبکا (Tribeca) را معرفی کرد. اما این خودرو نسبت به دیگر خودروهای هم رده اش بیش از اندازه کوچک بود و در مجموع تجربه موفقیت آمیزی برای سوبارو و نشان خوشه پروین محسوب نمی شد.
بعد از تولید دو نسل از این خودروها، سرانجام سوبارو در سال ۲۰۱۴ خیلی بی سر و صدا تولید این خودرو را متوقف کرد. برای خودروسازی که در تمام این سال ها میزان رشد مناسبی در فروش محصولاتش داشته است، این تجربه ناموفق در اعتبار برند سوبارو تا حدودی تاثیرگذار بوده است.
سوبارو اسنت ۲۰۱۹؛ زنگ خطری برای هوندا و تویوتا
در نتیجه با درسی که سوبارو از گذشته گرفته است، طی پنج سال گذشته تلاش کرده است تا برای بهبود وجهه برند خود در بازار خودرو به ویژه در محدوده آمریکای شمالی، خودروی جدیدی را از خانواده خودروهای دارای سه ردیف صندلی معرفی کند، و اکنون این تلاش ها به ثمر نشسته است. واقعیتی که درباره محصولات سوبارو وجود دارد این بوده است که خریداران خودروهای سوبارو معمولا به شدت به این برند علاقه دارند، اما تا به امروز اگر می خواستند خودرویی شاسی بلند و بزرگ تر سوار شوند، ناچار بودند محصولات دیگر برندها را خریداری نمایند.
سوبارو بر همین مبنا تمام تلاش خود را برای طراحی اسنت 2019 به کار بسته است تا بتواند طرفداران خودش را به اندازه کافی قانع کند و به این ترتیب بزرگ ترین، سنگین ترین، و گران ترین خودروی سوبارو در تاریخ فعالیتش را طراحی و تولید کرده است. پرچمدار جدید سوبارو که با ظرفیت هفت یا هشت سرنشین عرضه می شود، در میان رده خودروهای کراس اوور، ابعاد متوسطی دارد و از این حیث درست در قلب این رده بندی و در میان خودروهایی همچون تویوتا هلیلندر، هوندا پایلوت، فورد اکسپلورر، نیسان پت فایندر، مزدا CS-9، نسخه کوچک تر جی ام سی آکادیا، و خودروی جدید فولکس واگن اطلس، جای می گیرد، و به همین دلیل رقابت تنگاتنگی با خودروهای هم رده اش دارد.
سوبارو اسنت ۲۰۱۹؛ زنگ خطری برای هوندا و تویوتا

اگر فکر می کنید که سوبارو اسنت نیز همچون خودروی مدل نسل قبلی اش، ابعادی کوچک دارد، سخت در اشتباهید. طول این خودرو حدود پنج متر است و در نتیجه از مدل هایی مثل هایلندر، پایلوت، و آکادیا بزرگ تر است و تنها اندکی از سایر خودروهای هم رده خود کوچک تر است. این ابعاد نشان می دهد که سوبارو اسنت بر مبنای پلتفرم جهانی سوبارو که در سال 2017 تدوین شده، و خودروهایی همچون ایمپرزا 2017 و کراسترک نیز بر همان مبنا ساخته شده اند، طراحی گشته است. هرچند به نظر می رسد که سوبارو با خودروی اسنت خودش را خیلی دیر در میان خودروهای هم رده اش مطرح کرده است، اما در عوض این کار را به نحو احسن انجام داده و توانسته است که از نظر ابعاد و صندلی های سرنشینان با پت فایندر، از جنبه دینامیک خودرو با CX-9، از لحاظ کابین و امکانات آن با هایلندر، و از نظر جذابیت ظاهری با اکسپلورر برابری کند و این خودروها را به چالش بکشد.
با توجه به اینکه هدف اصلی از طراحی این خودرو، تولید خودرویی با ابعاد مناسب، مطابق با نیازهای خانواده، و دارای امکانات قابل قبول بوده است، به نظر می رسد که در محصول نهایی، این انتظارات به خوبی برآورده شده است. طبق برنامه ریزی انجام شده، اسنت کاملا در ژاپن توسط مهندسان کمپانی سوبارو طراحی شده است، اما تولید هر 60,000 دستگاه اسنت که قرار است سالانه ساخته شود، در شهر لافایت از ایالت ایندیانا و مختص بازار آمریکای شمالی انجام خواهد گرفت. قیمت این خودرو با نزدیک شدن به زمان عرضه عمومی آن در بهار آینده اعلام خواهد شد، اما مطابق با برآوردهای انجام شده، احتمالا قیمتی در حدود 30,000 دلار خواهد داشت.
سوبارو اسنت ۲۰۱۹؛ زنگ خطری برای هوندا و تویوتا

سوبارو اسنت دارای موتوری با طراحی جدید از کمپانی سوبارو، با حجم 4.2 لیتری خواهد داشت و عملکرد آن به صورت سوخت رسانی مستقیم از نوع توربوشارژ خواهد بود که به صورت پیشرانه چهار سیلندر تخت طراحی شده است. این مشخصات برای اولین بار است که در خودروهای ساخت کمپانی سوباره مشاهده خواهد شد و مطابق با ویژگی هایی است که از نسل آینده خودروهای این رده انتظار داریم. پیشرانه سوبارو اسنت 260 اسب بخار توان و 376 نیوتن متر گشتاور نیرو تولید می کند. تیم تحقیق و توسعه سوبارو توانسته است شتاب صفر تا صد این خودرو را در 7.3 ثانیه اندازه گیری کند که با خودروهای چهار سیلندر CX-9 و اکسپلورر برابری می کند.

هنگام سوار شدن بر این خودرو کاملا غرش قدرتمند آن را هنگام شتاب گرفتن در شروع حرکت و با فشار دادن پدال گاز احساس می کنید. بازدهی بسیار خوب پیشران این خودرو، از یک موتور ۲ لیتری تامین می شود که کوچک تر از موتور سوبارو کراس ترک است و نشان از سیر تحول صنایع خودروسازی به سمت تولید موتورهای کوچک تر دارد. بر همین اساس باید گفت که سوبارو خودرویی مناسب و مقرون به صرفه از نظر مصرف سوخت را تولید کرده است.
با وجود موتور قدرتمند و غرش و صدای نیرومند موتور، هنگام رانندگی، فضای کابین بسیار آرام است و سرنشینان صدای زیادی را از جاده احساس نمی کنند. پیشران چهار سیلندر تخت این خودرو، در ساختار عمومی آن کاملا در پایین ترین قسمت بدنه و در مرکز جرم آن قرار داده شده است و همین امر موجب شده که این خودروی کراس اوور به خوبی روی جاده سوار باشد. بهترین خودروی این کلاس از نظر ویژگی های دینامیکی، در حال حاضر مزدا CX-۹ است که البته سوبارو اسنت هم کاملا با آن قابل مقایسه است. عملکرد فرمان اسنت هم بسیار قابل قبول است و بدون نیاز به نیروی زیادی، می توان آن را کنترل کرد.
سوبارو اسنت ۲۰۱۹؛ زنگ خطری برای هوندا و تویوتا

سیستم رانندگی هر چهار چرخ متقارن سوبارو در خودروی اسنت به گونه ای طراحی شده است که می تواند آن را در هنگام پارک روی سطح شیب دار به صورت اتوماتیک کنترل کند و حالت X-Mode لغزش چرخ ها را به حداقل می رساند.
همچنین سیستم آینه عقب هوشمند این خودرو، با استفاده از یک دوربین تعبیه شده، دید بسیار خوبی به راننده می دهد تا از برخورد با موانع جلوگیری کند. با وجود ارتفاع ۲۳ سانتی متری این خودرو از سطح زمین، سوار شدن به این خودرو و پیاده شدن از آن دشوار نیست. همچنین فضای داخلی این خودرو، بزرگ و جادار است و قسمت بار که در پشت ردیف سوم صندلی ها قرار گرفته است، به اندازه ای جادار است که نسبت به خودروهای هم رده اش در وضعیت بسیار بهتری قرار می گیرد. تمام صندلی های سرنشینان دارای سایه بان هستند و یک چراغ برای مطالعه و همچنین دریچه تهویه مطبوع برای آنها در سقف ماشین طراحی شده است. اما ابعاد نورگیر سقف به گونه ای است که فقط دو ردیف جلو از صندلی ها می توانند به آن دید داشته باشند. ردیف دوم صندلی های این خودرو دو نوع آپشن در اختیار سرنشینان قرار می دهند.
با وجود صندلی نیمکتی که در وسط دو صندلی اصلی قرار می گیرد، این خودرو می تواند به اندازه هشت نفر ظرفیت داشته باشد، در غیر این صورت، ردیف دوم صندلی ها تنها برای نشستن دو نفر می تواند استفاده شود و قابلیت چرخش و حرکت آزادا داشته باشد. مکانیزم حرکتی صندلی های ردیف دوم بسیار هوشمندانه طراحی شده است و کاربری بسیار ساده ای دارد. فاصله صندلی ها به نحوی است که سرنشینان ردیف سوم در صورت خم شدن ردیف دوم از صندلی ها، می توانند به ردیف اول دسترسی داشته باشند و بالعکس. به همین دلیل اگر تمام صندلی های داخل کابین مورد استفاده قرار گیرند و سرنشینان بزرگسال روی این صندلی ها بنشینند، ممکن است کمی فضای داخلی خودرو، کوچک تر به نظر برسد، اما بسیار مناسب و قابل قبول است.
سوبارو اسنت ۲۰۱۹؛ زنگ خطری برای هوندا و تویوتا

تمام سرنشینان می توانند به خروجی های برق، برای شارژ کردن وسایل الکتریکی، وای فای، و پورت های یو اس بی و صفحه های نمایشگر با قابلیت پخش دی وی دی دسترسی داشته باشند. همچنین ۱۹ جای فنجان و لیوان در داخل خودرو تعبیه شده است. محل قرار گیری گوشی های موبایل، پورت های اتصال گوشی، سیستم Apple CarPlay، Android Auto، و همچنین سیستم صوتی استریو هارمان کاردون از دیگر تجهیزات جانبی داخل کابین است.

بدون شک برای شرکتی که معمولا دست به تولید خودروهای کوچک زده است. طراحی و تولید خودروهای شاسی بلند تا حد زیادی مشکل خواهد بود. اما سوبارو در دومین تلاشش برای تولید چنین خودروهایی، موفق بوده است. ابعاد این خودرو قابل قبول است و علیرغم اندازه بزرگش، ظاهر چندان عجیبی از نظر بزرگ بودن و جاگیر بودن ندارد. اما این خودروی جدید سوبارو با مدل های قبلی یک تفاوت عمده هم دارد: دیگر لازم نیست برای بستن درب مخزن سوخت از خودرو پیاده شوید! طرفداران سوبارو باید با این تغییر هم کنار بیایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساسان

      به نظرم این دفعه دیگه سوبارو گل کاشت !
      اصن شبیه به ماشینهای قبلیش نیست ، گرچه اون قبلیها کارایی بالایی داشتن و موتوری فوق العاده و ... اما قیافه و ظاهر تقریبا تعطیل بود جز یه عده معدود که متعصبانه سوبارو میخریدند ، یعنی دو حالت بیشتر وجود نداشت یا عاشق سوبارو بودی یا متنفر ! که فروش ضعیفش نشان از این داشت که گروه متنفرها جمعیت بیشتری رو تشکیل میدادن . هه...
      اما این مدل به نظرم ظاهر و داخل به روزی داره که فرسنگ ها با اون تولیدات قدیم فاصله داره ، قطعا یه اتفاقی افتاده ، من نمیدونم ، اما شاید تیم طراحیشون عوض شده ، شریک تجاری گرفته یا هر چی ....
      در کل حرکتشون خدا پسندانه بوده .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج