۶۵۱۳۰
۸۶ نظر
۵۰۱۷
۸۶ نظر
۵۰۱۷
پ

غوغای «ساپورت ها» در دنیای مجازی

چه کسی فکرش را می کرد یک روزی ساپورت و جوراب شلواری به موضوع روز جامعه تبدیل شود و کار به جایی برسد که حتی خبرگزاری «فرانس ۲۴» هم درباره آن گزارش بنویسد؟!

غوغای «ساپورت ها» در دنیای مجازی

روزنامه هفت صبح: اینجا سرزمین غافلگیری ها و اتفاقات پیش بینی نشده است. شاید اگر صدها سال بعد مورخان و جامعه شناسان به واکاوی اتفاقات اجتماعی این روزهای جامعه ایران در رسانه ها بپردازند چیزی جز سردرگمی و حیرت نصیبشان نشود.

هر از چندگاهی ناگهان اتفاقات عجیبی به موضوع روز جامعه و رسانه های خاص تبدیل می شود که تا پیش از آن حتی فکر کردن درباره آنها عجیب به نظر می رسید. چه کسی فکرش را می کرد یک روزی ساپورت و جوراب شلواری به موضوع روز جامعه تبدیل شود و کار به جایی برسد که حتی خبرگزاری «فرانس 24» هم درباره آن گزارش بنویسد؟!

پس از آن که یکی از سایت های داخلی انتقاداتی را نسبت به این پدیده وارد کرد ابعاد ماجرا بزرگ و بزرگتر شد و سایت های دیگر هم این روند را ادامه دادند. از واکاوی ریشه های مد شدن ساپورت در ایران (که برخی سایت ها برنامه آکادمی موسیقی یک شبکه ماهواره ای را منشأ آن دانستند) و تا باز شدن فن پیج های مخالفان و مخالفان ساپورت پوشی در فیس بوک.

به نظر می رسد نوع و روند انتقادات نسبت به این پدیده اما با پدیده های مشابهی که در سال های گذشته رخ می داد کمی متفاوت شده و غالب متن ها، گزارش ها (مخصوصا در ابتدا) یا جنبه نصیحتی پیدا کرده یا جنبه علمی؛ البته با چاشنی انتشار عکس های افراد ساپورت پوش شهر.

ادمین پیج «من از ساپورت متنفرم» حتی با یکی از سایت های خارج از کشور نیز مصاحبه کرده و از دلایل تاسیس پیج خود گفته است. در ادامه برخی بازتاب ها در دنیای مجازی را نقل قول می کنیم و قاعدتا از چاپ بسیاری از آنها نیز معذوریم.

احساس ناخوشایند

برخی از پست های صفحه «من از ساپورت متنفرم» که تا این لحظه حدود 1500 لایک داشته:

- طبق تحقیقات اخیر موسسه علوم اجتماعی بارونز در انگلستان و براساس نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی بیش از 601 درصد زنان جوان بین 20 تا 30 سال حداقل یک بار از لگین یا همان ساپورت استفاده کرده اند که از بین آنها تنها 10 درصد احساس زیبایی و نشاط داشته اند. الباقی حس ناخوشایندی از پوشیدن آن داشته اند. خیلی واضحه دوستان، اسرائیل و انگلیس چیزهای خوب و مرغوب را با تهاجم فرهنگی وارد کشوری مثل ایران نمی کنند، بلکه پسمانده های صنعت مد کشور خود را به ایران صادر می کنند.

- چرا leggings نه از نظر پزشکی: شلوار تنگ یا Leggings در افرادی که زمینه آلرژی دارند، باعث ایجاد اگزمای تماسی می شود. مشکل دیگری که لباس تنگ به خصوص وقتی مستمر و دائمی پوشیده شوند، ایجاد می کند، اختلال در جریان گردش خون است. عروق پوست، عروق بسیار ظریف و نازکی هستند که کار تغذیه و خون رسانی به پوست را برعهده دارند. وقتی این عروق تحت فشار دائمی قرار می گیرند به تدریج تنگ و بسته می شوند.

در نتیجه جریان خون بافتی که مورد فشار قرار گرفته است به هم می خورد و رشد پوست مختل می شود. به همین دلیل پوست هم می تواند به آسانی زخم شود و هم می تواند به دلیل نقص تغذیه ای که پیدا می کند دچار بریدگی شود. گاهی حتی خود بیماران هم نمی دانند که تنگی لباسشان سبب ایجاد زخم و بریدگی در پوست شده است.

- از اکثر بانوان عزیز می پرسیم چرا ساپورت می پوشین میگن آخه ساپورت خیلی ارزونه. آخه خواهر من مگه هر چی ارزونه باید پات کنی!!! در ضمن خودم تو یکی از معروفترین سایت های خارجی فروش ساپورت به نتایج جالبی رسیدم: باید خدمتتون عرض کنم رنج قیمتی ساپورت معمولی از 20 تا 30 دلار هستش. حالا اگه دلار رو با تخفیف 3000 تومن حساب کنیم البته بدون هزینه گمرک و از این جور چیزا الان باید قیمت یک ساپورت ساده حدود 60 تا 90 هزار تومان باشه ولی چرا انقدر ارزونه!!! تا حالا بهش فکر کردی؟ بله دشمن بعضی موقع ها از جیب یک هزینه هایی می کنه ولی بعدا چند برابرشو برداشت می کنه!! بیاید این یک بار هم شده تو زمین دشمن بازی نکنید.

جنبش خواندن نوشته های روی ساپورت ها

در کنار این نوشته ها، دسته ای از سایت ها و پیج های مختلف نیز تلاش کرده اند تا متن نوشته های روی ساپورت ها را بخوانند و آنها را به بازدیدکنندگان منتقل کنند: «انبوه زنان و دختران ساپورت پوشی که مردانشان با عضلات ستبر و بدنسازی شده (مردانی که حکما به اندازه جوجه خروس هم غیور نبودند) دیده می شد و در این میان دخترکی با آرایشی غلیظ و موهایی افشان با ساپورتی مشکی خودنمایی می کرد چرا که با فونت نستعلیق سایز 90 و سفید روی ساپورت اشعاری مورب و حالت ابر و باد ادبیاتی نوشته شده بود. هر چه کردم نتوانستم قید خواندن اشعار را بزنم. دقیق تر شدم. نوشته بود: شوش... جوادیه...راه آهن... شوش... میدان راه آهن... ترمینال جنوب ...

ساپورت شناسی در گذر تاریخ

برخی سایت ها و خبرگزاری ها نیز اقدام به فلسفه پیدایش ساپورت و تحول آن در گذر تاریخ پرداخته اند و از فلسفه وجودی آن از ابتدا تا به امروز سخن گفته اند. در برخی از تحلیل های سایت ها نیز خواستگاه ساپورت و تعجب از نام گذاری آن به جوراب شلواری پرداخته شده: «چرا این نام، اینکه چرا و چه کسی نام «جوراب شلواری» های سابق را «ساپورت» نهاده و اصلا این نام از خارج کشور همراه با این جوراب شلواری های رنگ آمیزی شده وارد شده یا خیر، موضوع بحث ما نیست.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      هه !

    • رامین

      ساپورت خیلی هم چیز خوبی هست . الکی شلوغش نکنید .

      پاسخ ها

      • سی سی

        بله ساپورت خوبه ولی نه این که با یه مانتو ی خیلی کوتاه یا خیلی باز بپوشی! جحاب و مانتو باید یه تنوعی توش باشه ولی نه این که جلب توجه کنه!

    • امیر احمدیان

      افتضاحه ساپورت افتضاح

      پاسخ ها

      • i@

        عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
        من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت

    • دنیا

      حالا شما هرچقدر خواستین بگین که ساپورت پوشیدن باعث میشه جریان خون به مشکل بربخوره ....اصلا حتی اگه با پوشیدن ساپورت جریان خون هم قطع بشه ما باز هم میپوشیم

      پاسخ ها

      • شهرزاد

        منفی اشتباهی. ببخشید.
        آفرین دنیا
        ما ساپورت دوست داریم و می پوشیم

    • شهرزاد

      مشکل ما اینه که خیلی به کار هم کار داریم. اینو نمی خوایم بفهمیم که هر کس رو توی قبر خودش می ذارن. منی که کاری به سبک پوشش دیگران ندارم چرا دیگران به خودشون حق می دن راجع به لباس پوشیدنم نظر بدن؟
      عیب رندان نکن ای زاهد پاکیزه سرشت
      که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت

      پاسخ ها

      • صابر

        لايك

    • علیرضا م

      دیگه وضع جامعه رسیده به حد خیلی خیلی بد ..من خودم یه پسر 25 سالم .همه جور دختر دیدم ولی اونی که برا ازدواج میخوام یه دختر پاک وبا حجابه نه یه ساپورت به پا ..اینجور دختری بدرد زندگی نمیخوره

      پاسخ ها

      • یه خانم

        حالا ببین اصلا کسی حاضر هست زن تو بشه بعد واسه دخترها تکلیف تعیین کن.
        شوهر من دوست داره من خوش لباس و شیک پوش باشم برعکس شما.

      • dodab

        ای بابا الان که همه دنبال همچین دختر هاییند واسه ازدوج. به نظر من الان تو جامعه داره نقش دخترهای پاک ونجیب کم رنگ میشه متاسفانه الان ملاک ازدواج آقایون شده پولداری وفشنی ورنگی پنگی بودن دیگه اصلا مهم نیست که خانمشون چه جوری توجامعه حاضربشه .50 درصد این ساپورت پوشامتاهلند یعنی دارای شوهرانی سیب زمینی اند!!!!!!!!

      • ترسو

        پسر 25 ساله ! کی میخوای بزرگ بشی؟ شریک زندگیتو میخوای از روی جورابی که میپوشه انتخاب کنی ؟! به به ! چه زندگی موفقیت امیزی خواهی داشت !!!!!!!

      • سپیــــده

        dodab سیب زمینی رو خوب اومدی

      • EHSAN

        کانلا با نظرت موافقم علیرضا

      • علیرضا م

        خطاب به کامنت ترسو ...یه شریک زندگی باید از همه لحاظ الگو باشه حداقل نظر من اینه.....وقتی یه خانوم برا جلب توجه وبدن نمایی محض جلوی نامحرمان بگرده این برا شوهرش غیر قابل تحمله ..مگه خوش تیپی معنیش برابر بد حجابی وساپورت پوشی هستش؟؟؟؟؟همه ما میتونیم خوش تیپ باشیم وعینا با حجاب هم باشیم ..به نظر شما اینطور بهتر نیست؟؟؟

      • محسن رضاییان

        نظر منم همینه علیرضا ..بی حجابی وبی بند باری خیلی زیاد شده

      • آیلین

        من یه عالمه دختر با حجاب میشناسم که هر کاری دلشون میخواست میکردن که من از نام بردن کاراشون معزورم ولی چون حجاب داشتن همه فکر میکردن اینا خیلی پاک تشریف دارن . شما لیاقتتون همین دختراس .

    • HRA

      برترینها شما هم آره...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماهم اره ...تو هم اره؟؟؟؟؟!!!!11

    • مهتا

      من بعنوان یه دختر 21 ساله هیچوقت به خودم اجازه نمیدم ساپورت بپوشم وتا زندم حجابم رو رعایت میکنم ..مگه هرچی مد بشه باید پوشید ؟؟اصلا مگه هر کی هرچی بپوشه بقیه باید عین میمون تقلید کنن؟؟؟

      پاسخ ها

      • شهرزاد

        ببخشید شما حق ندارین عقیده تون رو به دیگران تحمیل کنید.
        من ساپورت دوست دارم فکر نمی کنم به کسی مربوط باشه.

      • صبا

        مهتا جان نظر شما واسه خودت محترمه تو هرجور دلت میخواد بپوش بقیه هم هرجور دوست دارن لباس می پوشن جه کار به بقیه داری؟ شهرزاد جان با نظر شما موافقم

      • بدون نام

        خوشگل خانم مهتا گفت من به خودم اجازه نمیدم
        نگفت که تو هم مجبوری شهرزاد جان

      • مرد

        این دخترایی که ساپورت میپوشن رو مردانی از جنس سیب زمینی خواهند گرفت !!

    • مسعود

      خوب شد این خبرو گذاشتین میخواستم حرف دلمو بزنم ..ساپورت پوشیدن دختران دیگه عین حماقت ناتوانی دولت دربرخورد با بدحجابان است ..پس کجارفت دین وایمانتون ..پس چی شد حجاب اسلامی ؟؟؟؟ای هوااااااااارررررر نپوشید این پا مرغابی ها رو بخدا در جهنم به رو خودتون باز میکنین ..هیچ پسری به دختر بد حجاب وساپورتی نظر خوبی نداره ..گند زدین به جامعه

      پاسخ ها

      • سحر

        آقای مسعود خدایی تا حالا دختری پیدا شده که راجع به پوشش تو نظر بده؟ بگه گند زدی به جامعه؟ بهت بی حرمتی کنه؟ پس وقتی ما خانم ها به کار شما کاری نداریم، لطف کنید اینقدر نرید روی منبر و ما رو نصیحت کنید. مطمئنم خود تو حتی یه لحظه تحمل نمی کنی که کسی نظرش رو بهت تحمیل کنه. شما دارین ما زن ها رو خسته می کنید. هرکی از راه می رسه نظر میده. جمع کنین بابا.

      • ترسو

        برادر مسعود ! شما مامور در جهنمید که اطلاع دارید کی بازه و کی بسته ؟

      • صبا

        آقا مسعود نظرت روواسه خودت نگه دار درضمن اگه خیلی ناراحتی چشمای هیزت رو درویش کن

      • سی سی

        خانم های محترم!
        اولا مودب باشید ! دوما نظر مسعود جان احتمالا شامل اون خانم هایی هست که از ساپورت و مانتو های خیلی کوتاه استفاده می کنند! سوما مسعود بد هم نمی گه...به هر حال کشور ما یه کشور اسلامی ه!
        پس لطفا اول فکر کنید ببینید شما از اون دسته ای هستید که از ساپورت ها استفاده ی نادرست می کنید یا نه؟ بعد تصمیم بگیرید این طوری صحبت کنید!

      • آرش

        ای کاش دولت با این همه اختلاس و رانت خواری مبارزه می کرد من افرادی رو می شناسم که با باندبازی و رانت خواری تو یک هفته میلیارد شدن باور کنید فقط تو یک هفته این همه مشکلات اقتصادی و فساد مالی بزرگ داریم اون وقت گیر دادن به این چیزا

    • سحر

      یه جوری حرف می زنی علیرضا خان انگار دخترها صف کشیدن دم خونه تون.
      من هم یه دختر 23 ساله م. همه جور پسر دیدم ولی اونی که برای ازدواج می خوام یه پسر روشنفکر و امروزیه نه یه متحجر تعصبی... اینجور پسری به درد زندگی نمی خوره.

      پاسخ ها

      • dodab

        بهتره اینبار که مامانت سیب زمینی خرید یکیشو بعنوان شوهرانتخاب کنی!!!!!!!!!!!!!

      • محمد

        سحر خانم اگر 99 درصد از آقایون هم چشم چران باشند با قبول اینکه کار غلطیه دلیل نمیشود که به تبع این مساله هر خانمی بره بالای منبر که تقصیر خود آقایونه و ما خانم ها مختاریم هر نوع پوششی داشته باشیم و استدلال کنه که چون ما خانم ها کاری به پوشش آقایون نداریم شما هم نباید کاری داشته باشید، این نوع تفکر مثل کوه یخ 80 درصدش زیر آب و نشات گرفته از مسائل دیگه است و فقط 20 درصدش مساله آزادیه ، اگر توی این کشور هر کسی هر خلاف اقتصادی یا اجتماعی انجام بده برای بقیه حجت میشه که "ببینید طرف 3000 میلیارد خورده کاری به کارش ندارند میان سراغ ما که خلاف کوچکتری انجام دادیم یا مثلا ساپورت پوشیدن خانم ها و ..." این استدلال از بنیان غلطه.

        هر وقت شما توی کشور دیگه ای زندگی کردی که نوع پوشش در قانون آن کشور هیچ محدودیتی نداشت یا از محدودیت ایران کمتر بود میتونی هر نوع پوششی داشته باشی یا طبق قانون آزادی اون کشور به بقیه هم توصیه به هر پوشش دلخواه کنی ، اگر هم قانون پوشش در ایران را قانوع غیر عقلانی میدونی باید خدمتت عرض کنم که همون کشورها ی غربی کم قانون های محدود کننده و عجیب ندارند، مساله اصلی "قانون" یک کشور است که هر شهروند معتقد یا غیر معتقد بایستی به آن احترام بگذارد، همانطور که از وضع رانندگی ما ایرانی ها میتوان به قانون گریز بودنمان پی برد انواع توجیه های آزادی مابانه برای به زور مد کردن هر نوع پوشش هم دور از ذهن نیست، در سطرهای زیر چند نمونه از قوانین ذکر شده را میتوانید ببینید:

        -در ویکتوریای استرالیا پوشیدن شلوارک‌های صورتی تحریک آمیز در غروب های شنبه ممنوع است.

        -در ایالت میسوری بخش سنت لوئیس، هنوز هم نجات دادن زنان با لباس خواب، برای ماموران آتش نشانی ممنوع است.

        - در ورمونت، زنان تنها با اجازه کتبی همسرانشان حق استفاده از دندان مصنوعی را دارند.

        - در لوای آمریکا، بوسیدن بیش از 5 دقیقه مجاز نیست.

        - زمانی بلژیکی ها مجبور بودند نام فرزندشان را از یک لیست 1500 نفری در روزهای ناپلئون به طور رندوم انتخاب کنند.

        - جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع است.

        و بسیاری قوانین خلاف آزادی دیگر مثل آنهایی که درصدد برگرداندن "ادوارد اسنودن" به آمریکا را دارند...

        بنابر این بهتر است اگر کشوری را با کشور دیگری مقایسه میکنیم این مقایسه همه جانبه باشد نه از سوراخ کلید به مسائل نگاه کنیم و نتیجه گیری نماییم.

      • همراه آبی

        تو هم یه جوری حرف میزنی انگار خواستگاراااااااااااااا صف کشیدن دم خونتون.منم همه جور دختر دیدم ولی اصن زن نمیخوام و اینم بدون که توی این جامعه با این طرز تفکری که اکثر دخترا دارن یا باید بترشن یا با بی حجابی خودنمایی کنن که اگه شوهر گیرشونم نیومد عقده شون خالی بشه البته اون دخترایی که با حجابن و اصالت خانوادگی دارن از این قاعده مستثنی هستن

      • گل یاسمن

        من یکی از اون دخترام که صف کشیدم دم خونه آقا علیرضا.آقامون ساپورت دوس نداشتن مام با شلوار کردی اومدیم تا بدرد زندگیشون بخوریم.......!!!!

      • اشکان

        فکر کنم تو بترشی!

      • علیرضا م

        پسر به خوش تیپی وقشنگی من که دخترا براش تا ته شهر صف میکشن ..ضمنا من اگه زن هم نگیرم نمیترشم!!!!!!!!

      • EHSAN

        بروبابا، روشنفکر!!!!!!!!!

      • علیرضا م

        سحر خانوم آبجی ...کی گفته روشنفکری یعنی این ؟؟؟؟این چه طرز فکریه اخه؟؟مگه هرکی باحجاب باشه وخواهان حجاب مناسبه روشنفکروامروزی نیست؟؟ضمنا من مهندسی نفت خوندم توسرکت نفت مشغولم سطح سواد وعقل ودرک وشعورم بالاست بقول شما امروزی هم هستم ولی اعتقادم بر بی حجابی کاملا رده ...موید باشید

      • آبی آبی

        درود بر همراه آبی ..آفرین آقا

      • dodab

        منم با نظر آقای محمد کاملا موافقم متاسفانه اینجور دختر ها یه طرفه به قاضی میرن وهمیشه برای اینکه کم نیارند به نظر بقیه روشن فکر ومدرن بنظربرسن حاضرند دست به هرکاری بزنند وبااستدلالات غلطشان سعی در متحجر جلوه دادن بقیه باشند

    • جلیل

      این ساپورتها حتی پیرمرد ها رو هم از پا میندازه چه برسه به پسرها.خیلی تحریک کننده است.هر کسی که میپوشه خدا ازش نگذره.اونهایی که میگند من ساپورت میپوشم و به کسی هم ربطی نداره،وجدانا پس برای کی ساپورت میپوشید؟

      پاسخ ها

      • شراره

        چشماتو درویش کن!

      • علیرضا م

        شراره خانم محترم شما خانوما نپوشید مسکل حله..ضمنا شوهران اون خانم ساپورت پوشان هم به زنان غریبه وساپورت پوش نگاه میکنن ....اینم در نظر بگیرید ...پسران بیچاره تا کی وچقد چشم درویش کنن؟؟؟دیگه بحث درویشی چشم نیس متاسفانه زنان بی حیا شدن ...واین آغاز زندگی های بی اساس وناموفق هستش...خواهشا شما خانوما رعایت کنین

    • همساده

      ساپورت چیست؟

      یک متر پارچه است که با روح و روان آقایان بازی میکند :))

    • امير

      درسته كه ساپورت جريان خون رو در پاهاي خانمها كم ميكنه ولي در عوض گردش خون در چشم آقايون بيشتر ميشه.پس ساپورت مفيده

    • دنیا

      حرف آخر! یه دختر باید شیک و زیبا و آراسته و امروزی باشه .....چه با پوشیدن ساپورت و چه بدون پوشیدن ساپورت! لباس هم باید مثل فکر آدم به روز باشه! به روز بودن به معنیه عرض اندام کردن نیست

      پاسخ ها

      • dodab

        خانم دنیا شایدیه روز برهنگی کامل مد شده شما ازش پیروی میکنی !!!!!مگه نه اینکه ما همه مسلمونیم وادعای شیعه بودن میکنیم پس حیای خانم ها چی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه نه اینکه پیامبربزرگوار مافرمودند:بازگشت از گناه زیباست اما درجوانی زیباتر وحیازیباست اما در زنان، زیباتر.

      • بدون نام

        دمت گرم دوداب افرین

    • بدون نام

      فکر می کنم داریم به عصر حجر برمی گردیم!امروز فردا هم شاید این خانمهای مثلا روشنفکر از برگ درختان به عنوان پوشش استفاده کنند.ارزان بودن ساپورت یک بهانه است. مشکل اینجاست که مردها بی غیرت و زتها بی حیا شده اند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا درست گفتی ..افرین

    • حمیدرضا

      نظرات همه دوستان رو خوندم
      دعوا سر ساپورته ؟؟؟
      به نظر من هر کسی به سلیقه ی شخصی خودش باید لباس بپوشه ،حالا اینکه بیایم بهم دیگه گیر بدیم تو اینو نپوش تو اینو بپوش خب مسلما تشنج پیش میاد

    • خودم

      هوی مستر تحقیقات به عمل اومده از زنای غربی تو شرایطی 10 درصد جواب مثبت میده که اونا بین پا لخت بودن زیر لباس و با ساپورت بودن...پا لخت بودنو ترجیح میدن!منم پام لخت باشه زیر دامن خیلی راحت ترم!من الان مامان بزرگم و تموم زنای قدیمیرو میبینم شلوار نمیپوشن!جوراب شلوارین!فیلمای اول انقلابم همه جوراب شلوارین!اونموقع سم نبود بد نبود..اونموقع شلوار بد بود همهدامن پا میکردن...حالا باز این مد شده بده؟
      بیبین اونقدیما هم که طرح پوشیه میزد طرف توی کمون ابروی یار گیر میکرد..اگه به حرف شماها باشه باید صورتم اصلاح نکنیم...نظرت چیه خودمونو ملافه پیچ کیم؟!برو خودتو اصلاح کن..از بس به خودت رو دادی به همه چی به چشم لذت نگاه کنی این وضعته!یکی میاد ناموس خودتو اینجوری نیگا میکنه ها!

    • ale

      در کل بهتره هم مرد هم زن در نوع لباس پوشیدن خود رعایت کنند و حد خود رو تو جامعه رعایت کنند اینجوری نیست که کسی بخواد به دیگران نظرش رو تحمیل کنه .قابل توجه سحر خانوم که یه جوری حرف میزنند که انگار هر کی با ساپورت پوشیدن و بی حجابی موافق باشه میشه روشنفکر و آزاد اندیش هر کی هم که بگه دختر ها و مرد ها باید در نوع لباس پوشیدن دقت کنند میشند بی فرهنگ و دهاتی و عقب مونده نه اینجوریام نیست شما باید سطح دید و فکری خودتون بالا ببرید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود برتو

      • علیرضا م

        احسنت ..افرین ale

    • مرجان

      متاسفم برای آدمهایی که هنوز به اون درجه از آگاهی نرسیدن که بفهمن حجاب یه مسئله اجتماعیه نه شخصی و ماجرا به من و تو گور خودم میذارن و تو رو تو گور خودت ختم نمیشه و با همین لباس پوشیدنا و آرایش ها و مو بیرون گذاشتنها خیلی ها رو به انحراف میکشید...
      متاسفم که درک نمیکنید پسری که تا دیروز سرش میانداخت پایین که صورت آرایش کرده و موی بیرون گذاشته تون و نبینه امروز حتا دیگه نمیتونه سرش و پایین بگیره...
      و متاسفم برای خیلی از مردهای سرزمین مادری که غیرتشون و پای چیزی به نام روشن فکری به باد دادن

      پاسخ ها

      • علیرضا م

        احسنت بر طرز فکرت ابجی

      • دختر ایرانی

        مرجان شما از اون زن هایی هستی که همش دوس داری یه مرد بهت گیر بده، طرز لباس پوشیدنتو تعیین کنه و خودشو صاحب تو بدونه. من برای تو متاسفم عزیزم که هنوز اعتماد به نفس مستقل فکر کردن رو نداری.
        همین طور برای مردایی که ایمانشون به اندازه ی حجاب زن هاست متاسفم.

    • Jocker

      Be Nazare Man Baste Be Salighst Har Ki Khast Miposhe Har Ki Nakhast Nemiposhe :D↲Fekr Nak0nam Ke30 Bd Saport Poshidan Bi Iman Beshe↲In Nazare Mane Shayad Eshtebah Bashe

    • مسعود

      البته پوشش یه چیز شخصیه و به دعقاید طرف بستگی داره من خودم یه پسر 24 سالم و اسپرت پوشم معمولا مد میپوشم (البته نه هر مدی) از اینکه یه دختر هم شیک بپوشه خوسم میاد ولی به نظرم با جامعه و فرهنگی که ما داریم ساپورت چیز مناسبی نیست مخصوصا خود دخترا هم میدونن که وقتی ساپورت میپوشن توجه پسرا بیشتر بهشون جلب میشه مطمئنا مزاحمتا واسه دختر بیشتر میشه اگه واسه زیبایی میپوشین بخدا چیزای شیکتر از ساپورت زیاده ولی اگه واسه خود نمایی یا بدن نمایی میپوشین که هر کس و نا کسی فقط بخاطر تنتون بیاد دنبالتون که مبارکتون باشه البته من فقط نظرمو گفتم نظر بقیه هم کاملا محترمه

    • Zed

      اي خدا كي ميشه ايرانيا ياد بگيرن توي كار هم فضولي نكنن و به هر عقيده‌اي احترام بذارن!! به شما چه؟؟ هر كي هرچي دوست داره بايد بتونه بپوشه

      پاسخ ها

      • ممل

        به نظرت اصلا هیچی نپوشه بهتر نیست؟!!!!!!خخخخخخخ

    • شراره

      دوستان مردی که سر لباس پوشیدن به حانمش گیر نمیده سیب زمینی نیست بلکه معنقده زنش جزئی از مایملکش نیست، زنش شعور داره حق انتخاب داره.
      پسرایی مثل علیرضا فکر می کنن هنوز زمان قدیمه که دختر اگه شوهر نمی کرد بدبخت و منزوی می شد واسه همین به پسر بودنشون می نازن و فکر می کنن حق انتخاب فقط با مرده . برای همین عین مردای عصر حجر از لفظ زشت "ترشیده" استفاده می کنن.
      در کل جهان سوم هستیم و عقب افتاده. فکرمون درگیر فضولی توی کار همدیگه س. کاریشم نمیشه کرد.

      پاسخ ها

      • مهران

        سیب زمینی نیست بلکه چغندره!!!!!!!

    • حامد

      خيلي جالبه هااا . مردم دارن از گشنگي ميميرن اينا بجاي رفع مشكلات مردم چسبيدن به ساپورت اين و اون . :D

      پاسخ ها

      • ونوس

        دقیقا......

      • سهراب

        شما یکی جزو دسته شکم سیرهای غرغرو هستی. نمی خواد برای کسی دل بسوزونی.

    • dodab

      خوشحالم که هنوز آقایونی مثل علیرضا ومحمد و....که افرادی تحصیلکرده اند وجود دارند که بدحجابی وساپورت پوشیدن وفشن بودن خانم ها براشون ملاک نیست وبلکه مهم پاکی نجابت دختره.متاسفانه داره تو جامعه اسلامی ما خانمهای محجبه روز به روز محجورتر میشند.

      پاسخ ها

      • فرشته

        dodab جان شما چرا اینقدر جوش می زنی؟ حتما از اون خانم هایی هستی که چون چادر می پوشی از همه طلبکاری. کی گفته محجبه ها مهجور شدن؟ اتفاقا واسه استخدام که می ری شرطشون حجابه نه سواد. گشت ارشاد و پلیس هم که ماشاالله راه به راه به خانم های بدون چادر گیر می دن. عزیزم اگه واقعا به پوشش چادر اعتقاد داری، نباید اینقدر به خاطرش از دیگران طلبکار باشی. جون داری به خاطر اعتقادت چادر سر می کنی. به ما هم که چادر دوست نداریم کاری نباید داشته باشی.

      • dodab

        فرشته خانم من آقام نه خانم.من دیدم که به خانمهای محجبه خیلی توهین میکنن بعد گفتم همه چی هم استخدامی هانیست!!!!!!!!!شما هرچی میخوای بپوش اصلا هیچی نپوش به من چی!!!!!!!!

      • dodab

        فرشته خانم اولا من خانم نیستم که بخوام صرفا به خاطر چادری بودن نظر بدم,دما من طرف حق رو میگیرم وباتوجه به عقایدوتجربیاتی که دارم کامنت میذارم وجواب بقیه رومیدم .سوما من فکرمیکنم که غیرت بزرگترین نعمتی است که خدا به مردهای ایرونی داده ولی متاسفانه وقتی صحبت ازغیرت میشه همه جنبه منفی وخشانت اونومیچسبند درحالیکه غیرت مرد درکنار حیاوپاکدامنی زن برای حفظ بنیانهای خونواده است.من از اون دسته آدم هایی نیستم که نسبت بهع خواهرهاوبرادرهای دینیم بی تفاوت باشمواین شعاروبدم که هرکی روتوقبرخودش میذارن.وشما فرشته خانم ویابقیه خانمهای طرفدارساپورت هرچی دوست دارین بپوشین چون فکر میکنین بقیه از روی لجبازیه که دارن باشمامخالفت میکنند...خود خداهم گفته *لااکراه فی الدین*من که بنده حقیر خداهستم دیگه چی بگم!!!

    • سارا

      هر کشوری هنجارها وقوانین خاص خودشو داره و کشور ماهم یک کشور اسلامی هستش و باید هنجارهاش مثل هر جای دیگه اجرا بشه ویکی از هنجارها در ایران حجاب خانم ها و آقایون

    • mahsa

      من خودم یک زن هستم شرمم میشه وقتی این زن و دخترها رو با این لباسها می بینم نمی دونم بعضی مردها یا پدر مادرها چطور بچه هاشون رو نمی بینند البته به نظر من اینها چیزی از فرهنگ نمی دونند و فکر می کنند این کار یعنی با کلاسی واقعا متاسفم.

      پاسخ ها

      • پریناز

        خدا رو شکر ماما بابای من مث شما فک نمیکنن ولب تا الان حتما از افسردگی خودکشی کرده بودم یکم منطقی باشید خواهشا در ضمن من و رفقا دیگه ساپورت خیلی وقته نمیپوشیم گفتن ک از مد افتاده خو

    • آیلین

      من همیشه طبق مد لباس پوشیدم ولی وقتی ساپورت مد شد هر کاری کردم نتونستم خودمو راضی کنم ساپورت بپوشم آخه خیلی جلفه . خب به جای ساپورت شلواری که جذب پا باشه بپوشین خوشگل تره که .

    • helia

      همین اقایونی که الان ادعاشون میشه که ساپورت پوشا فلانن ...اینجورین ...اونجورین...
      نجیب و پاک نیستن و...خودشون تو خیابون چندتا ساپورت پوش ببینن چشماشون 4 تا میشه...
      لطفا به جای اینکه اسم بذارید روی کسانی که اینجور پوشش دارن و داستان بافی کنید...
      برید چشماتونو درویش کنید ...بلــــــــــــه

      پاسخ ها

      • شاینا

        عزیز دلم اگر این آقایان چشمانشان را درویش کنند پس ساپورت پوش ها برای چه ساپورت بپوشند!! مگر جز این است که لباس های اندامی با مانتوهای کوتاه برای این است که ( پوشندگان ) آنها جلب توجه کنند و حس خودنمایی ، روشنفکری و خوشتیپی شان ارضا شود؟ این همه ساپورت پوش ها زحمت می کشند آن وقت شما هر چه رشته اند پنبه می کنی؟!

      • سهراب

        همان طور که ساپورت پوشیدن شما خانم ها به آقایان مربوط نیست ، نگاه آقایان هم به شما مربوط نیست و به قول شماها هر کس را در قبر خودش می خوابانند. تازه اگر ساپورت پوشیدن آزاد است مقاله نوشتن در اینترنت هم آزاد است و شما اختیار دهان کسی را ندارید.

      • behnam

        اخ سهراب دمت گرم خوب گفتی ها اینا این کارو می کنند طلب کار هم هستن والله...

    • سبا

      بابا ساپورت پوشا اینقدر با روح و روان مردا و پسرا و حتی پیرمردا بازی نکنین اونا که نمیتونین به جسم شما دستیابی داشته باشن چرا اینقدر آتیش به شهوتشون می اندازین؟

    • زهرا

      خدايا ساپورت رو از ما نگير

    • بدون نام

      اگر بی حجابی باعث انحراف میشه خوب پس چند وقت پیش که فیلم یکی از دولتی ها با یه خانم تو اسانسور پخش شد مگه خانومه چادری نبود پس چرا...

    • سمانه

      با علی رضا کاملا موافقم
      این بیچاره ها می پوشن که یک نگاشون کنه کمبودهاشون رو اینجوری خالی میکنن

    • behnam

      به خدا من موندم چی کار باید کنم ..این از ساپورت پوشا این هم از چادری ها .خدایا خودت راهی رو نشون بده دیگه دارم دیونه می شم
      ولی اینو بور دارم چه چادر چه ساپورتی هر کدوم اگه بخوان همه جوره میشن ربطی به نوع لباس نداره .
      دختر باید نجیب باشه نه ساپورت نه چادر فرقی نداره...ولی از کجا پیدا کنیم اینو نمی دونم منم دنبالشم ولی کووووووووووووووووووووووووووو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج