۶۵۱۸۷۹
۱ نظر
۵۰۴۲
۱ نظر
۵۰۴۲
پ

روی مدار ۱۰۰

خودروهای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

در بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان، گزینه های متعددی شامل هاچ بک ها، سدان ها و کراس اوورهای مختلف به چشم می خورد که هر کدام می تواند مورد قبول عده ای از مردم باشد. اما سوالی که وجود دارد این است که میان انبوه گزینه های موجود، کدام خودروها بیشتر از بقیه ارزش خرید دارند؟!

هفته نامه خودرو امروز: در سومین مرحله از بررسی وب سایت های خرید و فروش آنلاین خودرو سراغ بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان رفته ایم. در این محدوده گزینه های متعددی شامل هاچ بک ها، سدان ها و کراس اوورهای مختلف به چشم می خورد که هر کدام می تواند مورد قبول عده ای از مردم باشد. اما سوالی که وجود دارد این است که میان انبوه گزینه های موجود، کدام خودروها بیشتر از بقیه ارزش خرید دارند؟! در ادامه تلاش نکرده ایم با در نظر گرفتن جمیع جهات پاسخ مناسبی برای این سوال همیشگی بیابیم.
خودروهای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

کیا سراتو YD

سراتو دیگر سدان جذاب کره ای است که البته در کلاس کامپکت جای گرفته و از پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۳ اسب بخاری و ۱۹۴ نیوتن متری با مصرف سوخت ترکیبی حدود ۷.۲ لیتر استفاده می کند. این خودرو یکی از گزینه های محبوب سایت های مختلف بوده و در مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ با کارکرد حداکثر ۴۰ هزار کیلومتر و بدنه سالم بین ۱۴۰ و ۱۴۸ میلیون تومان قیمت گذاری می شود.
خودروهای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

مدل ۲۰۱۵ و بعضا ۲۰۱۶ کارکرد بالا بسته به شرایط مختلف ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان قیمت داشته و در نهایت مدل ۲۰۱۴ با متوسط بهای ۱۲۰ میلیون تومانی خرید و فروش می شود. سراتو YD علاوه بر چهره جذاب و علی رغم کاستی هایی همچون سواری نسبتا خشک، ماندگاری نه چندان خوب و بازار دست دوم نسبتا کم رونق، از کشش و شتاب مناسب، کیفیت قابل قبول متریال داخلی و صندوق بار جادار سود می برد و می تواند مرکب مناسبی برای جوانان و خانواده های کم جمعیت باشد.

پژو ۲۰۰۸

۲۰۰۸ یکی از تازه واردهای این محدوده قیمتی بوده و مدل ۹۶ صفر کیلومتر یا با کارکرد ناچیز آن با بودجه ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون تومانی قابل خریداری است. این خودرو که لقب کوچک ترین کراس اوور پژو را به دوش می کشد، سه برگ برنده مهم یعنی به روز بودن، اصالت اروپایی و تجهیزات و امکانات مناسب دارد و در عوض از چهار چرخ محرک نبودن، فضای ناکافی ردیف عقب و صندوق بار کوچک (۳۶۰ لیتر) رنج می برد.
خودروهای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

در بخش فنی نیز برای بازار کشورمان به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با قدرت و گشتاور به ترتیب ۱۶۳ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر تجهیز شده که در ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی به حدود ۷ لیتر بنزین احتیاج دارد. در مجموع می توان گفت پژو ۲۰۰۸ مناسب تمامی سنین و به طور کلی کسانی است که یک کراس اوور جمع و جور و امروزی برای استفاده شهری و روزمره می خواهند.

سانگ یانگ تیوولی

در حال حاضر تیپ های مختلف مدل ۲۰۱۷ تیوولی با بدنه سالم و کارکرد صفر تا حداکثر ۲۰ هزار کیلومتر، ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان می ارزند. این رقم در مدل ۲۰۱۶ و کارکردهای بالاتر افت قابل توجهی را تجربه کرده و به ۱۰۰ تا ۱۱۵ میلیون تومان کاهش می یابد.
خودروهای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

این کراس اوور کره ای همواره بازار دست دوم پر رونقی داشته و به امکانات ایمنی و رفاهی بسیار خوب و جعبه دنده سریع و باهوش خود می نازند (ساخت Aisin ژاپن)، اما متاسفانه در بحث کشش و شتاب اولیه، کیفیت سواری و حجم صندوق عقب حرفی برای گفتن ندارد. نیروبخش آن نیز بلوک ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با خروجی ۱۲۸ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتن متر است که ثبت شتاب اولیه طی ۱۲ ثانیه و سقف سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت را ممکن می سازد. در کل اگر دنبال یک کراس اوور شهری در محدوده ۱۰۰ میلیون تومان می گردید و خیلی روی مسائلی همچون چابکی و چالاکی حساس نیستید، تیوولی گزینه قابل تأملی به نظر می رسد.

آلفارومئو جولیتا

جولیتا به عنوان خاص ترین هاچ بک بازار کشور در مدل ۲۰۱۵ (و تعداد بسیار کمی مدل ۲۰۱۶) با کارکرد حداکثر ۵۰ هزار کیلومتر بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود. این رقم در مدل ۲۰۱۳ با نمونه های با کارکرد بالاتر به ۱۳۰ میلیون یا کمتر نیز می رسد. همچنین اگر مشکلی با کارکرد بسیار بالا و تعمیرات بدنه ندارید با بودجه ۱۲۰ میلیون تومان هم می توانید صاحب جولیتا شوید.
خودروهای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

این ایتالیایی جذاب از قلب ۱.۴ لیتری با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور نیرو می گیرد و ضمن مصرف سوخت ترکیبی ۵.۸ لیتر طی ۷.۷ ثانیه از ایست کامل به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

از نکات مثبت آن می توان به امکانات بسیار خوب، مصرف سوخت کم، چابکی سواری و کیفیت بالای ساخت و متریال داخلی اشاره کرد؛ حال آن که معایبی نظیر هزینه نگهداری بالا، بازار دست دوم ضعیف، کمبود قطعات و فضای کم ردیف عقب و صندوق بار هم دارد. در مجموع باید گفت آلفارومئو جولیتا دقیقا مناسب کسانی است که دنبال یک خودروی جمع و جور خاص می گردند و برای داشتنش حاضرند مشکلات گفته شده را به جان بخرند.

هیوندای جنسیس کوپه

در حال حاضر سایت های خرید و فروش خودرو برای مدل ۲۰۱۱ و بعضا ۲۰۱۰ جنسیس کوپه با کارکرد حداکثر ۸۰ هزار کیلومتر رقمی بین ۱۳۰ و ۱۴۶ میلیون تومان در نظر می گیرند. این رقم در نمونه های کارکرد بالا یا رنگ شده مدل ۲۰۱۰ به حدود ۱۰۵ تا ۱۲۸ میلیون تومان می رسد.
خودروهای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

جنسیس کوپه با آن چهره جذاب و اغراق آمیز، قلب ۲.۸ لیتری، ۲۰۶ اسب بخاری و ۲۶۰ نیوتن متری، شتاب اولیه ۶ ثانیه ای و البته مصرف سوخت ترکیبی ۱۲.۵ لیتر کاملا به درد جوانانی می خورد که یک کوپه اسپرت با تجربه رانندگی هیجان انگیز می خواهند و با مسائلی مثل مصرف سوخت بالا و احتمال ایراد فنی در جعبه دنده کنار می آیند.

کیا اُپتیما TF

اگر در سایت های خرید و فروش خودرو دنبال یک سدان اندازه متوسط کار کرده می گردید، به اُپتیما TF (نسل قبلی) هم فکر کنید. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با توان و گشتاور حبه ترتیب ۱۷۰ اسب بخار و ۲۲۴ نیوتن متر آرمیده که در ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی ۸.۵ لیتر بنزین مصرف کرده و شتاب اولیه ۹.۵ ثانیه ای را به ارمغان می آورد.
خودروهای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

هم اکنون مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ اپتیما با یک یا دو لکه رنگ روی بدنه و کارکردهای مختلف بیش از ۱۴۰ میلیون تومان قیمت دارند. مدل های ۲۰۱۳ با کارکرد حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر و شاید یک لکه رنگ نیز با بودجه ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیونی قابل خریداری هستند. همچنین بعضا نمونه هایی از مدل ۲۰۱۳ با تعمیرات گسترده یا کارکرد بالا و برچسب قیمتی ۱۱۵ تا ۱۲۸ میلیون تومانی هم به چشم می خورند. از نقاط قوت این سدان کره ای می توان به امکانات قابل قبول، مصرف سوخت نسبتا اقتصادی و استهلاک پایین تر در مقایسه با هیوندای سوناتا و از نکات منفی آن می توان به طراحی ظاهری نه چندان زیبا، فضای به نسبت تنگ ردیف عقب و لوازم یدکی گران و کمیاب اشاره کرد.

تویوتا پریوس

اگر با بودجه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیونی دنبال یک خودروی کم مصرف، اقتصادی، جادار و خانوادگی می گردید و به مسائلی همچون محیط زیست و آلودگی هوا اهمیت می دهید، بی شک تویوتا پریوس انتخاب شما خواهد بود؛ البته به شرطی که با ظاهر نازیبا، امکان افزایش هزینه های نگهداری در طول زمان و عدم وجود مکانیک ماهر مشکلی نداشته باشید.
خودروهای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

این سدان ژاپنی با تکیه بر یک مجموعه هایبرید برقی - بنزینی شامل بلوک ۱.۸ لیتری بنزینی و موتور برقی ۶۰۰ ولتی ۱۲۱ اسب بخاری (توان مجموع) و جعبه دنده E-CVT در ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی حداکثر ۴ لیتر بنزین می سوزاند و در هر کیلومتر تنها ۷۶ گرم دی اکسید کربن آزاد می کند! همچنین داخل کابین فضای کافی برای یک خانواده بزرگسال چهار نفره دارد.

در حال حاضر، مدل ۲۰۱۶ پریوس در تیپ های مختلف و با کارکرد صفر تا حداکثر ۶۰ هزار کیلومتر ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان می ارزد. همچنین تعداد معدودی از نسل قبلی (سوم) آن وارد کشور شده که در شرایط خوبی به سر می برد و حدود ۱۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می شوند.

هیوندای سوناتا YF

نسل ششم سوناتا که به CLS کره ای معروف بود، علی رغم نقاط ضعفی مثل فضای ناکافی ردیف عقب، جعبه دنده نه چندان هوشمند، کشش و شتاب به نسبت ضعیف و سواری خشک، با تکیه بر مواردی همچون تجهیزات ایمنی و رفاهی مناسب و طراحی داخلی ارگونومیک، محبوبیت خوبی به دست آورد و بازار دست دوم آن تا به امروز همواره پر رونق بوده است.
خودروهای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

هم اکنون مدل ۲۰۱۴ سوناتا با کارکرد حداکثر ۱۰۰ هزار کیلومتر، بودجه ای ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیونی می باشد که در نمونه هایی با لکه رنگ یا کارکرد بالاتر کاهشی ۵ میلیون تومانی را تجربه خواهد کرد. مدل های ۲۰۱۳ به پایین نیز با کارکرد متوسط ۱۰۰ هزار کیلومتر و بدنه سالم ۱۳۰ تا ۱۳۵ میلیون تومان قیمت دارند گفتنی است قوای محرکه این خودرو از قلب ۲.۴ لیتری ۱۷۷ اسب بخاری و ۲۲۸ نیوتن متری تامین می شود و در ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی ۸ لیتر بنزین می سوزاند. در مجموع هیوندای سوناتا به عنوان یک سدان چهار نفره اندازه متوسط، تقریبا تمامی اقشار و سنین جامعه را جذب کرده و این طور نیست که تنها به درد قشر خاصی بخورد.

هیوندای الانترا AD؛ تازه وارد جذاب

نسل جدید هیوندای الانترا که با کد AD ساخته می شود یکی از به روزترین گزینه های موجود در محدوده قیمتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است. این سدان کره ای از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ MPI (پاشش چند نقطه ای سوخت به درون منیفولد ورودی) با حجم دقیق ۱۹۹۹ سی سی و توان و گشتاور به ترتیب ۱۵۲ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور بر دقیقه و ۱۹۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه استفاده می کند و ضمن مصرف سوخت ترکیبی حدود ۷.۵ لیتر و با تکیه بر باک ۵۰ لیتری می تواند تا سقف سرعت ۲۰۲ کیلومتر بر ساعت پیش برود.
خودروهای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

الانترای جدید طراحی خارجی و داخلی بسیار جذابی داشته و از تجهیزات ایمنی و رفاهی بسیار خوبی شامل ورود بدون کلید + دکمه استارت، فرمان برقی تلسکوپی، ترمزهای دیسکی چهار چرخ (در جلو خنک شونده)، گرمکن صندلی های جلو و عقب، سردکن صندلی های جلو، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، گرمکن غربیلک فرمان، تهویه مطبوع دوگانه خودکار، چراغ روشنایی در روز، حسگر نور و باران، کامپیوتر سفری، کنترل سیستم صوتی و مکالمه تلفنی از روی غربیلک فرمان، سامانه هشدار فشار باد لاستیک ها، ترمز ضد قفل (ABS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، حسگر پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، سانروف، سیستم صوتی اینفینیتی (Infinity) با ۶ بلندگو و ساب ووفر، آینه های جانبی تمام برقی، ۷ کیسه هوا، کروز کنترل و هشدار نقاط کور اطراف خودرو (BSD) سود می برد اما از طرفی برای داشتنش باید با مواردی مثل فضای نسبتا کم ردیف عقب، قیمت بالا و کمبود نسبی لوازم یدکی کنار بیایید.

در حال حاضر الانترا ۲۰۱۷ صفر کیلومتر با بدنه سالم در سایت های مختلف بهایی حدودا ۱۴۵ میلیون تومانی دارد که با کارکرد حداکثر ۱۰ هزار کیلومتری به ۱۳۸ تا ۱۴۰ میلیون تومان کاهش می یابد. اگر دنبال یک سدان جمع و جور جذاب، ایمن و به روز می گردید و با خرج سقف بودجه تان مشکلی ندارید، حتما نگاهی همه جانبه و به اصطلاح خریدارانه به الانترا AD بیندازید.

کلام آخر

علاوه بر موارد بالا، در محدوده قیمتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان گزینه های دیگری همچون توئیوتا کمری GLX، سوزوکی ویتارا، سانگ یانگ رکستان، نیسان جوک، رنو کپچر، اِم جی GS، سانگ یانگ کایرون، هیوندای توسان، تویوتا کرولا، سانگ یانگ کوراندو، دی اس ۳، میتسوبیشی لنسر و رنو فلوئنس E۴ هم وجود دارند که بنا به دلایلی مثل کارکرد بسیار بالا، قیمت بسیار زیاد، لوازم یدکی کمیاب، عدم محبوبیت میان مردم، هزینه نگهداری بالا، مصرف سوخت زیاد، ظاهر نازیبا و ... سهم کمتری از بنگاه های اینترنتی را به خود اختصاص داده و بیشتر به درد خریداران خاص می خورند تا عموم مردم. در نهایت این کاملا بستگی به خریدار دارد که با توجه به بودجه، شرایط و ملاک های شخصی اش سراغ کدام گزینه برود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      هیوندا توسان که خیلی محبوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج