۶۵۲۵۹۹
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

ماجرای هواپیما ربایی با شامپو!

معاون هماهنگ‌کننده حفاظت پرواز به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه حفاظت هواپیمایی در گفت و گویی به تشریح جزئیاتی از فعالیت های این رده و مأموریت های سختی که طی سال های گذشته با موفقیت پشت سر گذاشته است، پرداخت.

خبرگزاری دانشجو: معاون هماهنگ‌کننده حفاظت پرواز به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه حفاظت هواپیمایی در گفت و گویی به تشریح جزئیاتی از فعالیت های این رده و مأموریت های سختی که طی سال های گذشته با موفقیت پشت سر گذاشته است، پرداخت.

سرهنگ یکتا درباره روند تأسیس سپاه حفاظت پرواز گفت: در سال ۶۳ هواپیماربایی به اوج خود رسید چرا که بعد از عملیات فتح المبین و بیت المقدس که نیروهای جمهوری اسلامی در جبهه‌های جنگ پیروزی‌های چشمگیری به دست آوردند دشمن با شکست سنگینی مواجه شد بر همین اساس منافقین در داخل شروع به کارشکنی کردند و در تهران ترور‌ها شروع شد. پس از آن که در تهران کمی آرامش حاکم شد، دشمن تصمیم گرفت به سمت صنعت هواپیمایی روی بیاورد. وی افزود: اولین صحبتی که امام (ره) پس از ربوده شدن چندین هواپیما از کشورمان داشتند خطاب به حاج احمد گفتند پس بچه‌های سپاه کجا هستند که این قدر هواپیما ربوده می‌شود؟!

روایتی از سفرهای رهبری در هواپیماهای مسافربری

یکتا با اشاره به برخی سفرهای رهبر انقلاب با هواپیماهای مسافربری و در کنار مردم نیز تأکید کرد: در سفرهای رهبری که در هواپیمای مسافربری انجام شده گا‌هی اشتیاق مردم برای نزدیک شدن و ارتباط گرفتن با ایشان وجود داشته است، اما بالاخره محدودیت هایی وجود دارد از طرفی هدف فرماندهان سپاه تکریم مسافر است. حال تصور کنید در چنین شرایطی با حفظ احترام و تکریم از مسافر بخواهیم که به شخصیت‌ها نزدیک نشوند، خیلی سخت است. محافظ هایی که داخل هواپیما هستند هم با ما هماهنگ می‌شوند و می‌گویند که مردم نباید نزدیک شوند.

ماجرای هواپیماربایی که حاتمی کیا تبدیل به فیلم کرد

این مقام مسئول در تشریح یکی از هواپیماربایی ها در کشور گفت: یکی از هواپیماربایی هایی که در دنیا بی نظیر بود هواپیماربایی اهواز به بندرعباس بود که در هواپیمای یاک ۴۰ انجام شد. این هواپیما کوچکترین نوع هواپیماست. بار مسافران داخل هواپیما در دو قسمت انتها و جلوی هواپیماست و مسافر بار را می‌بیند. در این پرواز ۲۳ هواپیماربا و تنها ۲ نیروی حفاظت سپاه حضور داشتند. وی ادامه داد: حاتمی کیا در فیلم ارتفاع پست چیزی شبیه به این هواپیماربایی را ساخت، اما بیشتر جنبه اجتماعی آن را بیان کرد. یکتا درباره سرنوشت هواپیماربایی می گوید: در این عملیات سرتیم امنیت پرواز ۳۰ ضربه چاقو و دو تیر خورد. نفر دوم هم تیر خلاص خورده بود، اما با وجود این آن قدر مقابله و استقامت می‌کنند که هواپیما سالم به مقصد می‌نشیند. نیروهای زمینی نیز بلافاصله دور هواپیما را می‌گیرند و هواپیماربایی خنثی می‌شود.

آخرین هواپیماربایی مربوط به شش هفت سال پیش در مسیر دمشق بود

معاون حفاظت پرواز درباره هواپیماربایی در سال های اخیر نیز گفت: در سال‌های اخیر، اتفاقی از این دست نبوده، آخرین هواپیماربایی مربوط به شش، هفت سال پیش در مسیر دمشق بود که یک نفر تهدید به بمب گذاری کرده بود و نیروهای حفاظت آن را خنثی کردند. وی درباره آمار هواپیماربایی ها در کشور نیز گفت: حدود ۳۰ مورد هواپیماربایی بوده که ۱۳ مورد آن خنثی شده است.

یکتا در تشریح یکی از خاطرات حفاظت پرواز می گوید: در یکی از هواپیماربایی‌ها فردی در پوشش روحانی به سالن ترانزیت می‌آید. نیروهای حفاظتی در بررسی‌های خود متوجه می‌شوند که در سالن قبل فرد روحانی وجود نداشته و یک دفعه این فرد ظاهر شده است، زمانی که به وی شک می‌کنند این موضوع را به سر تیم پرواز اطلاع می‌دهند سرتیم پرواز یکی از نیروهایش را در کنار فرد روحانی می‌نشاند این فرد در شامپوی پاوه بنزین ریخته بود و زمانی که بنزین را در کف هواپیما می‌ریزد و تلاش می‌کند تا فندکش را دربیاورد نیروهای حفاظت به وی دست بند می‌زنند و به سرعت این فرد را دستگیر می‌کنند. وی درباره روند جذب نیروهای جدید در حفاظت پرواز می گوید سپاه از یگان‌های دیگر اگر نیروهای مساعدی باشند جذب می‌کند.

فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی: هیچ مشکل و اقدام تروریستی در بخش هواپیمایی نداشتیم

همچنین سردار صفرعلی موسوی، فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی در جمع خبرنگاران با بیان این که در طول سال گذشته تمام تجهیزات ما به روز شدند، اظهار کرد: با گذشت ٩ ماه از سال با تلاش دستگاه‌های امنیتی و نظارتی، هیچ مشکل و اقدام تروریستی در بخش هواپیمایی نداشتیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      احسنت خدا امواتشون رو بیامرزه

    • بدون نام

      بله خدا اموالشون رو هم ببخشه!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج