۶۵۲۶۱۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حضور کارگردان ایتالیایی در جشنواره تئاتر فجر

«پینو دی بودوا»، کارگردان ایتالیایی که سال گذشته نمایشی را در تماشاخانه باران اجرا کرده بود، با اقتباسی از رمان «شهرهای نامرئی» میهمان جشنواره تئاتر فجر می‌شود.

خبرگاری ایسنا: «شهرهای نامرئی» امسال در بخش خارج از صحنه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا خواهد شد و اقتباسی است از رمانی با همین نام از نویسنده معاصر ایتالیایی، «ایتالو کالوینو» که به ارتباط میان شهر و انسان می‌پردازد.
حضور کارگردان ایتالیایی در جشنواره تئاتر فجر

طبق اعلام روابط عمومی جشنواره، این پروژه تئاتری که از سال ۱۹۹۱ در شهرهای بزرگ دنیا مثل لندن، پاریس، رم، بوداپست و... اجرا داشته است، به دعوت بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر و با همکاری سفارت ایتالیا در ایران به تهران می‌آید و اخیرا کارگردان بازدیدی هم برای آغاز تمرینات داشته است.

«دی بودوا» سال گذشته که برای اجرای نمایش «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» به تهران آمده بود، با ابراز خوشحالی از حضور در ایران و دیدن مردمی که به تئاتر علاقه‌مند هستند، بیان کرده بود: برای ما روابط انسانی و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف اولویت دارد نه آنکه صرفا اجراگر یک نمایش باشیم. ما علاقه‌مندیم فرهنگ‌های‌مان را به اشتراک بگذاریم و به شناخت دیگری دست یابیم.

او با بیان اینکه یکی از نمایش‌هایی که دوست دارد درباره‌اش بسیار بداند تعزیه است، گفته بود: من پیش از این با ایران و فرهنگش آشنا شده بودم و درباره تعزیه هم چیزهایی شنیده بودم اما بسیار کنجکاوم که درباره این هنر نمایشی بیشتر بدانم زیرا در این نوع از کار، تاریخی وجود دارد که بسیار غنی است و با رفتن به این نمایش که بخشی از تاریخ ایران بوده و ارثی است که به مردمش رسیده، می‌توان از گذشته با ابزار معاصر امروزی استفاده کرد.

این کارگردان ایتالیایی با تحسین تعزیه تاکید کرده بود: استفاده از صدا، طراحی لباس و حتی عکس‌العمل تماشاگران بسیار زیباست و من دوست دارم احساس این نمایش و اجراکننده‌ها و گویندگانش را درک کنم.

براساس این گزارش، پروژه «شهرهای نامرئی» شهر را صحنه خود قرار می‌دهد و به نسبت فضای شهری، سناریوی خود را برای رویارویی با شخصیت زنده شهر طراحی می‌کند. تهرانِ امروز شهری است که امکانات بالقوه‌ای برای این نوع مواجهه فراهم می‌کند. تحرک، پویایی و متابولیسم زنده شهری تهران، آن را به بستری فوق‌العاده مناسب برای این پروژه عظیم تبدیل می‌کند. این اجرا، در طول روزهای جشنواره تئاتر فجر، تجربه نوین خود را با شهروندان تهرانی به اشتراک خواهد گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج