جاباما
۶۵۳۲۹
۵۰۸۵
۵۰۸۵
پ

رپورتاژ آگهی

جراحی زیبایی بینی، پلک، گونه، چانه، گوش و صورت با دکتر سوران ایوبیان

جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی به شمار می رود، که این امر قطعا به علت نقش مهمی است که بینی در زیبایی چهره انسان دارد. شخص می خواهد با زیبا سازی بینی خود به زیبا سازی دلخواه در چهره برسد.


هماهنگی زیبایی بینی و صورت:

لازم است افراد جامعه به تعریف کلی زیبایی که در دنیا تعریف شده است آگاه باشند، همچنین این نکته قابل توجه است که اشکالات ظاهری به ویژه در صورت، دلیل بر نازیبا بودن نمی باشد، همچنان که می بینیم بسیاری از افراد مشهور زیبای دنیا شاید بینی و حتی گونه و چشم زیبایی ندارند. بنابراین توصیه این جانب به افراد علاقمند به عمل جراحی زیبایی این است که در صورتی که خود احساس نیاز نمی کنند، به توصیه های دوستان و افراد دیگر توجه نکنند چون ممکن است بینی بسیار زیبایی برای فرد ساخته شود اما ترکیب چهره او به هم بریزد و چهره زیباتر و یا جذاب تری پیدا نکند در ضمن نباید به چهره برخی از افراد توجه کرده آن را الگوی خود قرار دهند و خواهان آن چهره باشند که امکان پذیر نمی باشند.

یما جراحی زیبایی بینی، پلک، گونه، چانه، گوش و صورت با دکتر سوران ایوبیان

بیمار با پشت لب بلند بینی کم سر بالا شده

جراحی زیبایی بینی، پلک، گونه، چانه، گوش و صورت با دکتر سوران ایوبیان

بیمار با چانه و پشت لب کوتاه بینی زیاد سربالا شده

به همین دلیل در زیر معیارهای زیبایی را براساس تعریف هایی که در دنیا شده است، جهت اطلاع علاقمندان بیان می دارم. ابتدا لازم است به نسبت های ایده آل صورت، در نمای قدامی و نمای لترال توجه نمود.

ارزیابی خواسته های بیمار و انتظارات او از عمل خود و هدایت آن:

جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی به شمار می رود، که این امر قطعا به علت نقش مهمی است که بینی در زیبایی چهره انسان دارد. شخص می خواهد با زیباسازی بینی خود به زیبا سازی دلخواه در چهره برسد. این خواسته کاملا طبیعی بوده و لذا نکته مهم در اینجا اخذ نتیجه و رضایتمندی بیمار بعد از عمل است و اما میزان رضایتمندی بیمار درصد بسیاری بستگی به چگونگی خواست او نیز دارد. طبیعی است که هر چه خواست بیمار منطقی تر و با واقعیات منطبق تر باشد قطعا میزان رضایتمندی وی از عمل بالاتر است. اما خواست معقول برای کسب زیبایی چه می تواند باشد؟

این امر به دو اصل برمی گردد:

یکی درک شخص از تعریف زیبایی و دیگری میزان توانی که چگونگی اسکلت و نسج بینی و صورت بیمار برای تغییرات مورد نظروی را دارد بطوریکه که حاصل بهترین کار جراح بتواند به این تعریف نزدیک شود.

چگونگی کارکرد طبیعی بینی:

کارکرد طبیعی بینی را در سه هدف زیر می توان خلاصه کرد:

۱) تامین گذرگاهی مناسب برای اعمال تنفسی دم و بازدم
2) تنظیم میزان حرارت هوای دم و بازدم به طوری که اگر هوا بیش تر از حد گرم و یا سرد باشد با درجه حرارت مناسب به ریه برسد.
۳) تنظیم میزان رطوبت هوای دم و بازدم: به طوری که اگر هوا خشک یا خیلی مرطوب باشد رطوبت آن را تنظیم و با درجه رطوبت مناسب به ریه ها می فرستد.

جزییات ساختمان بینی:

بینی بخشی از دستگاه تنفسی است که دو قسمت داخلی و خارجی دارد.

الف) بینی خارجی:

آن قسمت از بینی است که در صورت مشاهده می کنیم. برای تصور بهتری از بینی خارجی، ما می توانیم آن را به شکل هرمی با قائده مثلثی تشبیه نماییم (شکل زیر) راس این هرم در بالا در بین دو ابرو و قاعده یا زیر آن در بالای لب قرار دارد.

ب) ساختمان بینی داخلی یا حفره بینی:

این قسمت از یبنی در پشت بینی خارجی قرار داشته و اصطلاحاً آن را حفره بینی می نامند و بینی خارجی همانند دیواره طاق مانندی جلو آن را پوشانده و تنها بوسیله سوراخ های بینی به بیرون ارتباط دارد.

بررسی و عیب یابی بینی بیمار قبل از عمل:

بررسی بینی بیمار و پیدا کردن ناهنجاری های های آن اولین گام مهم در جراحی زیبایی بینی است. این ناهنجاری ها در واقع عبارت از به هم خوردن هماهنگی اجزاء بینی نسبت به یکدیگر و نیز هماهنگی کل بینی نسبت به اجزاء صورت می باشد در ارزیابی اجزاء ساختمانی بینی باید به اصول زیبایی با هدف ایجاد هماهنگی در تعیین جایگاه مناسب هر کدام از این اجزاء آگاهی کامل داشته باشیم. مثلا بدانیم سوراخ ها نسبت به آنچه باید باشند بزرگتر هستند یا پره ها ی بینی باید کوچکتر شوند تاهماهنگی برقرار شود. یا جلو زدگی نوک بینی باید کم شود تا هماهنگی برقرار شود و یا در ارتباط با کل صورت بینی به نسبت بزرگتر است یا اینکه جلو و عقب بودن فک ها بررسی شوند. مثلا اگر فک بالا رشد نکرده و عقب باشد اگر بینی درست عمل شده باشد باز هم زیبایی به علت عقب بودن فک کامل برقرار نشده و شخص علیرغم اینکه بینی اش بدون عیب شده ولی رضایت کامل از عمل خود حاصل نمی کند.

انواع بینی جهت عمل جراحی زیبایی:

نکته مهم در نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی نوع پوست بینی می باشد که در بین جامعه ما در مواردی که نوع پوست نامناسب و ضخیم است از آن به عنوان بینی گوشتی یاد می شود.

بنابر این نکاتی را در مورد تفاوت های بینی افراد ذکر می شود:

عمل جراحی بینی های معمولی یا استخوانی:

در این موارد در حقیقت بسیار دارای پوست مناسب و غضروف و استخوان مناسب می باشد در این موارد با توجه به اینکه ساختمان بینی وضعیت مناسب دارد با وجودیکه ممکن است در قبل از عمل جراحی قوز و یا شکل بینی بسیار نامناسب و نامتقارن باشد ولی بعد از عمل و بعد از مدت کوتاهی بینی به وضعیت مناسب و زیبا می رسد.

جراحی زیبایی بینی، پلک، گونه، چانه، گوش و صورت با دکتر سوران ایوبیان
جراحی زیبایی بینی، پلک، گونه، چانه، گوش و صورت با دکتر سوران ایوبیان

بینی هایی گوشتی:

این موارد در حقیقت مربوط به وضعیت پوست بینی است که ضخیم می باشد و مورد دیگر مربوط به وضعیت غضروف و نوک بینی می باشد که در این موارد اغلب غضروفی با ارتجاعیت (قدرت بازگشت) کم وجود دارد در این موارد عمل جراحی می تواند حتی بهتر از موارد استخوانی نتیجه عمل جراحی باشد به شرط آنکه یک ساختار مناسب غضروفی از غضروف های بینی و یا دنده و یا غضروف های مصنوعی درست شود و در نوک بینی یک غضروف مناسب به نام Sheildgraft گذاشته شود و بیمار نیز باید بداند زمان لازم جهت رسیدن به وضعیت ایده آل بسیار بیشتر از موارد دیگر انواع جراحی بینی می باشد.

جراحی زیبایی بینی، پلک، گونه، چانه، گوش و صورت با دکتر سوران ایوبیان

رینو فیما یا بینی گل کلمی بعد از اصلاح مشکلات پوستی و جراحی زیبایی

جراحی بینی های ترمیمی:

در مواردیکه بعد از عمل جراحی بینی ایراداتی برای بینی ایجاد می شود جهت ترمیم آن اولاً باید توجه به وضعیت غضروف داخل بینی و نکته دوم توجه به ایرادات ایجاد شده بعد از عمل و توجه به وضعیت بینی قبل از عمل جراحی داشت در این موارد حتماً باید توجه داشت برخی از مشکلات قبل از جراحی اول بینی یا ممکن است قابل درمان کامل نبوده است و یا ممکن است میزان بهبودی در جراحی اول بیشتر از آن، ممکن نبوده و مجدداً باید عمل شود.

جراحی زیبایی بینی، پلک، گونه، چانه، گوش و صورت با دکتر سوران ایوبیان

بیمار سابقه دوبار جراحی زیبایی داشته بعد از اصلاح پوست و ترمیم زیبایی آن

در برخی موراد که به علت مشکلات جراحی می باشد متاسفانه نیاز به استفاده از غضروف و یا بافت های دیگر جهت ترمیم وضعیت جدید می باشد تغییراتی که در سوراخ های بینی و یا در فرو رفتگی های بالای Alar (حلقه بینی) ایجاد می شود حتماً نیاز به استفاده از غضروف های مختلف دارد ولی در بیشتر موارد قابل امکان می باشد اما در این مورد نیز مانند موارد نوع گوشتی باید میزان انتظار از تغییر و مدت زمان نیاز جهت رسیدن به وضعیت ایده آل را با بیمار در میان گذاشت که بیشتر از موارد عادی می باشد.

ارتباط زیبایی بینی و صورت:

بطور خلاصه صورت در نمای نیمرخ به سه قسمت فوقانی، میانی و تحتانی تقسیم می شوند که تقریبا هم اندازه می باشند.
مورد دیگر Projection بینی یا طول بینی از نمای بغل (lat) می باشد که در حقیقت فاصله نوک بینی تا محل اتصال بینی به صورت است که در این موارد جهت زیبایی بینی باید این فاصله با فاصله لب تا محل اتصال نوک بینی به صورت برابر باشد در غیر اینصورت یا نوک بینی طویل و یا فاصله لب تا بینی زیاد به نظر می رسد که در هر دو مورد زیبا به نظر نمی رسد اما توجه شود که بالا بودن نوک بینی هم باید مناسب باشد.

در خانم ها این زاویه بین 110-95 و در آقایان 95-90 باشد در غیر اینصورت باعث می شود یا نوک بینی بسیار بالا و به قول اغلب افراد خوکی به نظر برسد و یا اگر به اندازه مناسب بالا نباشد نوک بینی به شکل منقار طوطی می شود. در مواردیکه بینی پهن می باشد یا به قولی نیاز به عمل پره ای بینی می باشد باید توجه کرد طول هر چشم و فاصله بین دو چشم و پهنای قاعده بینی باید برابر باشد بنابر این باریک کردن این فاصله بیشتر از مورد نیاز و یا عدم کوچک کردن باعث شکل نامناسب می شود.

آشنایی مختصر با اصول کلی تکنیک های جراحی زیبایی بینی:

1) روش باز:

در این روش با برش افقی اولیه در قسمت پایین ستون بینی و ادامه آن در لبه های سوراخ بینی، پوست بینی را بترتیب از روی ستون به بالا بلند کرده و در ادامه از روی نوک بینی و سپس از پشت بینی به بالا تا ریشه بینی به بلند کردن ادامه داده می شود تا بدین ترتییب همه اسکلت بینی زیر دید مستقیم در آمده و در دسترس جراح قرارگیرد و روی آن کارانجام دهد و پس از انجام کار مجدداً پوست را روی اسکلت جدید خوابانده و محل برش ها را میدوزند. محل اولیه برش در روی ستون بینی ماندگار است و لذا بینی هایی که با این روش عمل می شوند را با اسکار محل اولیه برش در روی ستون بینی می توان شناسایی کرد.

2) روش بسته:

در این روش همانطور که در تصویر مشاهده می شود از زیر لبه عقبی غضروف هلالی که در حد 2یا 3 میلی متر روی لبه غضروف دیواره ها سوار است برشی ایجاد و با ادامه آن از زیر پوست و چسبیده به سطح غضروف و استخوان دیواره ها به سمت بالا رفته و پوست را از روی غضروف و استخوان دیواره ها و پشت بینی بلند کرده و بدن طریق به کل اسکلت پشت و دیواره ها دسترسی پیدا می کنیم (دسترسی به بینی استخوانی) حال در زیر ادامه مراحل عمل بطور خلاصه با کمک تصاویر آورده شده.

دوران بعد از عمل:

این دوران از نظر بدست آوردن نتیجه دارای اهمیت بسیار است و بیمار باید از اهمیت آن آگاه باشد و دستورات مربوطه را کاملا اجرا نماید. روی هم رفته برنامه های کاری مربوط به این دوران شامل دو بخش است:

1- چگونگی مراجعات بیمار
۲- دستورات مراقبتی لازم جهت پیشگیری عوارض

چگونگی برنامه مراجعات بیمار بسته به نظر جراح است و ممکن است در نزد جراحان مختلف متفاوت باشد. برنامه مراجعات در نزد نگارنده به صورت زیر است:

الف) روز بعد از عمل:

جهت بازدید وباز کردن بانداژ وبرخی از بخیه ها.

ب) ۴۸ ساعت بعد از عمل:

جهت بازدید و برداشتن تامپون ها.

پ) مراجعه بعد از یک هفته:

جهت بازدید نهایی و باز کردن کل پانسمان و تحویل بینی به بیمار که تا زمان لازم از آن بر طبق دستورات مراقبت کند. در پایان این جلسه طرز چسب زنی به بیمار آموزش داده می شود.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج