۶۵۴۴۵
۱۱۳ نظر
۱۰۹۳۷
۱۱۳ نظر
۱۰۹۳۷
پ

پس از ۴۰ سالگی به راحتی باردار شوید!

خانم هایی که دوست دارند تا حد امکان از زندگی دونفره خود در کنار همسرشان لذت ببرند و قصد ندارند به این زودی ها پای یک بچه به زندگی آنها باز شود باید بدانند هر چه سن بالاتر رود، برای بارداری خود با مشکلات بیشتری روبه رو خواهند شد.

برترین ها: خانم هایی که دوست دارند تا حد امکان از زندگی دونفره خود در کنار همسرشان لذت ببرند و قصد ندارند به این زودی ها پای یک بچه به زندگی آنها باز شود باید بدانند هر چه سن بالاتر رود، برای بارداری خود با مشکلات بیشتری روبه رو خواهند شد. بدون شک داستان های بسیاری در رابطه با خطرات بارداری پس از ۴۰ سالگی شنیده اید. بیشتر مردم ما اعتقاد دارند باید زیر ۳۰ سال بچه دار شد تا هم حوصله نگهداری کودک را داشت و هم بچه سالم به دنیا بیاید. اما برخی این موضوع را نمی پسندند و تمایلی هم به زود بچه دار شدن ندارند.

بارداری پس از ۳۵ سالگی مشکلات و پیچیدگی های بسیاری دارد. اما بارداری سالم حتی پس از ۴۰ سالگی نیز ممکن است. ما در اینجا ۵ راهکار را معرفی کرده ایم که به این موضوع کمک می کند.

۱. انتخاب پزشک متخصص

بیش از صدها تحقیق و بررسی ثابت کرده اند، ارتباط درست پزشک و بیمار با مراقب از وضعیت بیمار رابطه مستقیم دارد. مسلما می گویید، چشم بسته غیب می گویی! این که کاملا واضح است. اما باید بدانید انتخاب یک پزشک متخصص و کاربلد که شما هم با او احساس راحتی داشته باشید و بتوانید همه مسایل و مشکلاتتان را با او مطرح کنید، اهمیت بسیار بالایی دارد.

پزشکی را انتخاب کنید تا در طول شبانه روز از طریق تلفن هم بتوانید مشکلات خود را بیان و راهکار لازم را دریافت کنید. پزشکانی که برای بیماران خود ارزش قائل هستند و برایشان وقت می گذارند، بهترین گزینه ها برای انتخاب به شمار می روند.
پس از 40 سالگی به راحتی باردار شوید!

۲. اطمینان از سلامت بدن پیش از بارداری

پیش از اینکه تصمیم به بارداری بگیرید، باید انواع آزمایش های لازم برای اطمینان از سلامت بدن خود را انجام دهید. عفونت های دستگاه تناسلی هیچ نوع نشانه ای ندارند اما می توانند باعث بروز مشکلات بزرگ در بارداری بشوند. یا مثلا، بیماری های تیروئید می توانند موجب بیماری های قلبی یا عروقی، تشنج آبستنی، زایمان زودرس، وزن کم نوزاد یا حتی باعث سقط جنین یا تولد نوزاد مرده بشوند.

البته منظورمان این نیست که زنان مبتلا به کم کاری یا پرکاری تیروئید نمی توانند بارداری سالمی داشته باشند، البته که می توانند. اما باید مراقب های بیشتری داشته باشند و همیشه حواسشان به نشانه های مختلف باشد.

زنان دیابتی نیز وضعیت مشابه دارند. کاهش قندخون به ویژه در هفته های نخست بارداری خطر سقط و نقص عضو جنین را به دنبال دارد. بسیار مهم است که پیش از بارداری حتما وضعیت دیابت خود را کنترل کنید و آن را در شرایط نرمال نگهدارید.

۳. تجدید نظر در سبک زندگی

هنگامی که نزد پزشک خود می روید خوب است در مورد عادت های بد خود که دوست دارید آنها را ترک کنید هم با او صحبت کنید. عادت هایی همچون سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر باید پیش از باردار شدن ترک شوند. کم خوابی یا داشتن رژیم های سخت نیز می توانند برای بارداری خطرناک باشند.

یک زن باید پیش از بارداری بدن خود را برای تولد نوزاد آماده کند. باید همه خطرهای ممکن را برطرف و بیماری ها را از بدن خود دور کند. باید تغذیه مناسب داشته باشید و همه انواع ویتامین، پروئتین و مواد معدنی را به بدن خود برسانید. غلات، حبوبات و سبزیجات بیشتری مصرف و تا حد امکان، مکمل هایی همچون قرص های کلسیم یا اسید فولیک راب ه برنامه روزانه خود اضافه کنید.

ورزش هایی همچون یوگا یا ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز بهترین انتخاب ها برای ابتدای مسیر هستند. تا جایی که می توانید شب ها نیز زود بخوابید تا برنامه خوابی شما تنظیم شود و در بارداری مشکلی پیش نیاید.

۴. انتخاب یک همراه دلسوز

برخی از مردها کار پرمشغله ای دارند و نمی توانند همیشه و دایم در کنار خانواده خود باشند. ایرادی ندارد، از میان دوستان یا اعضای فامیل یا خانواده فردی را برای خود انتخاب کنید که در طول بارداری همراه همیشگی‌تان باشد.

البته قابلیت باروری مردها هم از جمله مواردی است باید مورد آزمایش قرار بگیرد. اگر مشکل داشت می توانید با کمک پزشک و راهکارهای پیشنهادی این مشکل را برطرف کنید.برخی از داروهای درمان زخم و دردهای روده ای می توانند تاثیر منفی بر تولید اسپرم در مردان داشته باشند. مواد مخدر و الکل باعث کاهش تعداد و کیفیت اسپرم می شوند. دمای بالای بدن مرد نیز باعث کاهش تعداد اسپرم های او می شود. بنابراین، بهتر است مردها نیز سیگار، الکل و مواد مخدر را ترک کنند و رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرند.
پس از 40 سالگی به راحتی باردار شوید!

۵. استفاده از تخمکِ دهنده

دختران کوچک با یک میلیون تخمک در رحم خود متولد می شوند. اما در طول زمان، فقط ۳۰۰ تا ۴۰۰ عدد از آنها تخمک گذاری می کنند. برای بیشتر زنان، بارداری پس از ۴۰ سالگی بسیار سخت است. این سختی بسیار بیشتر از آنچه تصور می شود، است. برخی از زنان می توانند به طور طبیعی بارور شوند (حدود ۱۰ درصد در ۴۰ سالگی و کمتر از یک درصد در ۴۵ سالگی)، اما بیشتر آنها این امکان را ندارند. حتی زنانی که از فناوری های بازساختی استفاده می کنند نیز احتمال بارداری با تخمک های خودشان در آنها ضعیف است. آمار نشان می دهد فقط ۴ درصد از زنان بالای ۴۴ سال با کمک IVF و تخمک خودشان باردار شده اند و فقط دو درصد آنها توانسته اند نوزادشان را به دنیا بیاورند.

در این سن استفاده از تخمکِ دهنده گزینه مطمئن تری است. با این کار لازم نیست اطرافیان متوجه شوند شما از فرد دیگری تخمک گرفته و باردار شده اید. تعدادی از ستاره های هالیوودی همچون نیکول کیدمن و سارا جسیکا پارکر نیز به همین روش باردار شده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پزشک های ایرانی فقط به درد لای جرز دیوار میخورند حول حوش 90 در صدشون فقط پول براشون مهمه نه گوش به حرف میدن نه درست تشخیص میدن نه اگه اشتباه کردن جبران میکنن نه علم خودشون بیشتر میکنن و نه خیلی کار دیگه حتی اندازه پولی که میگیرن تو مطب وقت نمیزارن برای بیمارشون و سریع میخوان پول بیمار بعدی رو بگیرن به نظر من هر پزشک در روز باید اجازه دیدن بیشتر از 10 بیمار را نداشته باشند یا اینکه برای هر بیمار حداقل 30 دقیقه وقت بگزارن

      پاسخ ها

      • زهرا

        واقعا همینطوره که میگی
        باهات موافقم

      • لیلا

        درسته دکترها برای بیمار وقت نمیذارن مخصوصا نازایی ها کلاس گذاشتن انگار باید دکتر رو مثل امامزاده زیارت کرد

      • بدون نام

        فکر کنم به ژنتیک هم ربط داشته باشه. ما تو فامیلمون 7-8 تا بارداری بالای 40 سال داشتیم و همه هم سالم. خواهر خود من در 43 سالگی مادرم بدنیا اومده و باهوش ترین عضو خانواده است.

    • این منم

      این تخمک گیری چقدر هزینه داره؟

    • ناشناس

      نیکول کیدمن از رحم اجاره ای استفاده کرده .

    • مریم

      سلام
      من 47 سالمه فرزندی ندارم 2 سال است ازدواج کردم می خواهم بچه دار شوم آیا امکان بچه دار شدن در این سن وجوددارد یا نه ؟ لطفا مرا راهنمایی کنید خیلی دلم می خواهد مادر شوم.متشکرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازدواجتون رو تبریک میگم، و توصیه میکنم به جای کامنت گذاشتن اینجا به سراغ مراکز درمان ناباروری که در شهرهای تهران، اصفهان و یزد هست مراجعه کنید. تا جایی که میدونم اگر مشکل قلبی و کلیوی نداشته باشید و یائسگی شما نیز هنوز آغاز نشده باشه میتونید یه بارداری طبیعی داشته باشید. در غیر این صورت هم روش هایی مثل تخمک اهدایی، رحم اجاره ای و ... هست. فقط بجنبید...

      • زهرا

        ناامید نباش دوست عزیز
        با اراده خداوند هر کاری امکان پذیره

    • بدون نام

      سلام من 42 سالمه 3فرزنددارم هرسه سزارین شدم آیا امکان باردار شدن دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله

      • بدون نام

        چه خبرته؟یکی دیگم میخوای

      • شیما

        من ۴۲ سالمه ایاامکان باردار شدن دارم

      • بدون نام

        من۴۱ سالمه ستا دختر دارم دوتاش ازداج کردن یکی۲۲ سال یکی۱۸سالاخری۹ساله هرسه سزارین وزن بالای دارم خیلی دلم پسر میخوات امکانش هست پسر دارشم

    • زهرا رئوفی

      سلام.من 41 سالم تموم شده و وارد 42 سال شدم و دارای یک کلیه هستم.تصمیم گرفتم باردار شوم آیا مشکلی بوجود نمیاد

    • عباسی

      سلام من متولد سال 55هستم یک بار رفتم دکتر گفتند باید رحم اجار بگیرد از کسی که بچه دار شده شوهرم هم برا بچه دار شدن طبیعی ضیف هست بیماری تیروید هم دارم دودی هم هستم اگه بخواهم کاشت انجام دهم احپتمال داره بچه دار بشم و مشکلی پیش نبیاد.ممنونم خواش میکنم مرا راهنمای کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیچاره بچه

    • مهدیه

      سلام.خاله همسرم ۴۷سال داره و با عمل تونسته حامله بشه....
      چند درصد احتمال داره بچه ش سالم بمونه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به تو چه؟

      • بدون نام

        فکر کنم خیلی فضول بد خواه حسودی خودت را برای نیش زدنن
        آماده کرد، صد درصد همینه

    • يگانه

      من ٤٠ سالمه،يه دختر ٢٢ساله دارم،ازدواج مجدد كردم،همسرم اصرار به بارداري منو داره،مشكلي هم خداروشكر ندارم،ولي ميترسم ناقص بدنيا بياد،ايا من ميتونم باز زايمان كنم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزن خودتو بدبخت کن سر پیری

    • عابر

      سلام...اینطور نیست که در هرصورت حاملگی بعد 40 سالگی باعث مشکلات بشه...با این همه پیشرفت های علمی که در این زمینه وجود داره دیگه این یه چیز طبیعی هست...اونم با استفاده از تخمک های خود فرد و مراقبت صحیح نه استفاده از تخمک کسی دیگه...خود من مادرم در سن 42 سالگی منو به دنیا اورد در صورتیکه اون زمان هم بهداشت این دوره وجود نداشت و خیلی هم از نظر بنیه بدنی ضعیف بودن اتفاقا من از همه فرزندان درشت ترم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه چی اوکیه فقط مشکل اونجاست که کلاس اول بودی مامانت دقیقا مامان بزرگت بوده دیگه خب اونموقع چهارتا بچه دیگم بودن اونا بزرگت کردن ولی الان یه زن ۴۲ ساله بچه اولشو میخواد بزاد بعد زاییدن کلا خودشم تموم میشه میخواد به بچه برسه اون؟

      • عابر

        ببخشین من نمی دونستم یه زن 49 ساله مادربزرگ حساب می شه!....شاید در بعضی از خونواده ها اینطوره چون مادر بزرگ بنده 85 سال سن داشتن!....از اون گذشته به قول دکتر افروز سن واقعی افراد سن شناسنامه ایشون نیست، سن زیستی، سن ظاهری و از همه مهم تر سن روانی یا احساسی رو که فرد از خود داره مجموعش می شه سن واقعی افراد، در ضمن گذشت اون زمونی که هر کسی 10-12 تا بچه می اورد و زود پیر می شد اونم با وجود این همه وسایل بهداشتی و زیبایی نهایت یکی یا دوتا فرزند می ارن این دوره پس ، تربیت بچه هم مشکلی ندارهريا، درضمن فرزندان دیگه هم به نوعی خودشون اون زمان مشغول بودن پس مامانم بزرگم کرد، قدیم زنا 15 سال زودتر از مردا می مردن چون بهداشت نبود ولی الان به جایی رسیدیم که که 2 سال هم بیشتر عمر می کنن، از قضا الان سزارین می کنن خیلی راحت تر از قدیم وضع حمل می کنند!...هیچ موقع یک نسخه رو سعی کنید عمومی نپیچید

      • مهدیه

        من ۳۵ سالگی با یه مرد ۳۱ ساله ازدواج کردم الان ۳۹ سال و ۶ ماه از عمرم می گذره، هنوز هم وقتی شوهرم می خواد بریزه توش می ترسم و پشیمون می شم، فکر می کنم هنوز بچه هستیم و آمادگی مادر شدن رو ندارم

    • بدون نام

      من زنی چهل وسه ساله هستم می توانم باردار شوم

    • مینا

      سلام من عمل سنگین شکم چندسال پیش داشتم روده معده طحال ایا بارداری ترس مرگ داره برام میترسم سی پنج سالمه

    • مینا

      معذرت میخوام یک سوال دیگه هم داشتم من چندسال قرص ال دی مصرف میکنم چون همسرم ناراحتی اعصابم داره ودکتر هم نمیره یعنی قبول نداره مشکل داره کلا بیشترموقع ها اعصابم روخرد میکنه من اصلا دوست ندارم بچه دارشم .خانوادش چون ازما دورن ومشکل من براشون مهم نیست فقط بچه میخان منم مخالف میگنم همسرم هم نمی خاد اما بالاخره چی یا باید جداشیم یا بیارم اما اصلا تواین شرایط دوست ندارم بیارم ,ضمنا عمل سنگین داشتم جراحی شدم جلوی شکمم بخیع داره روده معده وطحالم ضربه خورده وعمل شده بخیه خوردست میترسم که جانم روبه خاطر بچه ازدست بدم .البته رحمم سالمه سنم سی پنجه .مرددم اما عقلم میگه نه شما میشه بگین ایا خطر جانی برام داره یا نه ممنون منتظر جوابتون هستم .باسپاس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم اومده کجا از کیا سوال پزشکی میپرسه؟ :) دکترا جوابشو بدین

    • منا

      سلام

    • بدون نام

      من ٤٣سال دارم دو بار كورتاج كردم الان بچه ميخوام٥ساله. هنوز نتونستم ميتونم اميدوار باشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما از کجا باید بدونیم بنظرت؟

    • فاطمه

      سلام من ٤٢ سلامه يك دختر ٧ سأله دارم أيا باز هم بچه دار مي شم أطفالا جواب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مادر بزرگ من 3_4سال پس از یائسگی یک پسر آورد سالم خوشگل حالا بزرگه، البته مادر خاله هم فکر می کردن مادر بزرگ سرسام شده در توهم هست در منزل زایمان کرد که آنوقت باورشان شد که بچه دارشده

    • جواد

      سلام من شصت سالمه خیال دارم با دختر 41 ساله ای ازدواج کنم .میتونیم در اینده بچه داشته باشیم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :))))))) هنوزم اون نسل امید به زندگز دارن بعد نسل ما هیچ نگاه

      • بدون نام

        کدوم آینده پدرجان؟ خ

      • بدون نام

        بروباباتوهم دلت خوش

      • بدون نام

        از طریق دکتر بله واینجوری احتمال سالم بودن بچه بیشتره مخصوصا برید پیش کسی که فلوشیب نازایی داره

    • بدون نام

      من بعد از فرزند اول میخوام باردار شوم سن چهل و پنج

    • بدون نام

      من 53 سالمه چطور میتونم عادت ماها نه ام را تا چند سال دیگه داشته باشم ایا میتونم تو این سن بچه دار شم

    • بدون نام

      ۴۰ سالگی می شد حامله شد خطرناک نیست ؟

    • نسیم

      سلام خانم دکتر خسته نباشید من 41 سالمه و با توجه به بیماری اضطراب و افسردگی که دارم می خواهم بارداری دوم داشته باشیم همیشه می ترسم که باردار شم با اینکه خیلی بچه دوست دارم آیا می تونم با وجود مصرف دارو باردار شم و خطری برای جنین نداره و آیا به راحتی باردار می شم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانوم دکتر کیه اینجا دقیقا؟

    • بدون نام

      سلام من 43 سالمه دو تا پسر دارم خیلی دوست دارم اگه خدا بخواد یه دخترم داشته باشم.توی چهار سال سه تا سقط تو سه ماه اول بارداری داشتم .دیابت هم دارم با این وجود اگه ریر نظرپزشک باردار بشم خطری واسه خودم یا بچه داره یانه؟آیا دوباره احتمال سقط داره؟

    • بدون نام

      من 43 سالم دو تا دختر دارم و دلم میخاد یه پسر داشته باشم وبا توجه به مشکلات روحی وافسردگی وتپش قلب که دارم آیا میتونم فرزند دیگه بیارم

    • بدون نام

      سلام.خاله من 43 سالشه 3 تا بچه داره هر 3 سزارین بودن بچه کوچیکش 9 سالشه الان هم حاملس میخواستم بدونم این حاملگی چقد میتونه براش هطر داشته باشه؟

    • رازی

      چهل وهفت سالمه یک پسر هفده ساله دارم همسرم بچه می خواد اقد کردم نشد ازمایش تخمک دادم سلول نداشت عادت ماهانه ام منزم وسر ۲۸ روز می باشد ایا امکان دارد تخمک سالمی را تخمدان من بتواند تولید کن؟

    • فائزه

      من 40 سالمه بچه ندارم مگه مرض دارم خودم و درگیر یه وجب بچه کنم آخرشم بلای سرم بشه.

    • بدون نام

      سلام من 39سالمه به تازگی سقط داشتم چون ازمایشه امینو سنتز دادم و بچم سندروم دان داشت و تو 18هفته مجبور به سقط شدم میخوام بدونم برای بار دوم امکان تکرار هست خیلی میترسم که دوباره این مشکل پیش بیاد ومن و شوهر فامیل نیستیم

    • مریم

      سلام خسته نباشید من 41 سالمه میخواستم باردار بشم یکم چاق هستم بعد عادت ماهانه هام عقب جلو میشه میخواستم ببینم میتونم بارداربشم چیکار کنم بچم دختر بشه خیلی دوست دارم مرسی

    • ا نعمتی

      سلام سوال من در مورد بارداری تو سن سیو هشت سالگی ایا میتونم باردار بشم دوتا بچه سالم دارم ازدواج دومم هست واز همسر دومم دوتا صغت داشتم ماهانم کلن قطع شده تحت کنترل دکتر زنان هستم و ازمایشات کلی مشکلی نداشتم فقط مقداری ترویید داشتم که قرص مصرف میکنم وکم خونی دارم سنو گرافی کامل دادم که تخمک ازاد داشتم ودر اخرین باری که ماهیانه شدم سه ماهه پیش بوده

    • بدون نام

      سلام من سی پنج سال دارم شوهرم ضعیف هست بعد من خودم مشکل ندارم میگه باید عکس رنگی بندازم میشه من راهنمایی کنید

    • ذوقلوها

      سلام.42 سالمه چهارسال تیرویید پرکاردارم (گریوز)یکساله که بهتر شدم تحت نظرم.دوقلو 15 ساله دارم (هردو دختر تیرویید پرکاردارند و 5 ساله تحت نظرند)خانه دار هستم .سیتالوپرام میخورم قصذبارداری دارم دنبال پزشک فوق تخصص و جراح ماهر برای مشاوره می باشم.همسرم همسنم هستند

    • مهناز

      سلام متولد52هستم سابقه دوبارکورتاژعمدی درسن 20و25سالگی دارم الان چهارسالاست کهباوجودلاپاراسکوپی وهیستروسکوپی وآمپول گونال اف باردارنشدم لطفا راهنمایی کنیددرضمن بچه ندارم

    • فریبا

      سلام من بیست سال پیش سقط داشتم بعدطلاق گرفتم الان ازدواج کردم میخوام بچه دار بشم ۴۴ سالمه عادت ماهانه ام از ۲۴ ال۲۸ روز است ایا میتوانم بچه داربشم ؟

    • خاطره

      من بدلیل بی بی فیس بودن و البته کم حرف بودنم و کمرنگ بودن حضورم در اجتماع، تا سن ۴۵ سالگی اصلا خواستگاری نداشتم! تا اینکه بلاخره در سن ۴۵ سالگی با یک استاد دانشگاه ازدواج کردم و الان که ۵۰ ساله هستم دوتابچه۴ساله دارم یکی دختر و یکی پسر البته دوقلو هستن. شوهرم که سنش ۷ سال از من کمتر ولی از لحاظ ظاهری و بدنی شکسته تر شده دوباره بچه میخواد! نمی دونم چکنم... دکتر میگه منعی نداری الا اینکه ممکنه باز هم دوقلو بشن!! و من هم از همینش میترسم والا هم ورزشکارم هم الحمدلله کاملا سالم. نه قند بالا دارم نه حتی فشار خون بالا.

      پاسخ ها

      • زهره

        چه خوش شانس تو 45 سالگی استاد دانشگاه گرفتتون

    • شهین

      چهل سال دارم می خواهم باردارشوم ایااشکالی ندارد

    • پروین

      با سلام
      من خانمی هستم 50 ساله .یک حاملگی در 30 سالگی داشتم وهنوز یائسه نشده ام .آیا امکان بار داری طبیعی دارم .آیا اگر تخمک گذاری کم داشته باشم با کلومیفن می توان روند تخمک گذاری را بهبود بخشید؟

    • رضا 12 ساله

      هی مردم چرا راجب حریم خصوصیتان در صفحه های مجازی می گویید . خجالت نمی کشید . این پیام ها واسم سوژه ای شده . انسان نباید دروغ گفت اما هم راستی هم نمیشه گفت .

      پاسخ ها

      • بهرام

        از چی خجالت بکشن ..... از اینکه برای مشکلشون دنبال درمان هستند ، از اینکه آرزوی مادر شدن دارن و اگه خدایی نکرده مادر نشن باید یک عمر با این حس بجنگن

    • لیلی

      خانمی 44ساله هستم 16 ساله ازدواج کردم خیلی دکتر رفتم مثل موش آزمایشگاهی آزمایش شدن ولی هیچ نتیجه نگرفتم یک بارهم آی وی اف کردم نتیجه نداد در ضمن تخمکم طی آزمایش مشخص شده ضعیفه آیا می توانم باردارشم

    • حاجى آقا

      مطالب بسيار مختلف وجالِب است
      تبريك ميگم به مادران حال وآينده
      الهى قسمت همه بانوان بشه

    • نرمین

      41سال سن دارم وسه تافرزند دارم دوتا پسرو یک دختر ایا احتمال دارد حامله شوم

    • ساره

      سلام اگه تخمک ازکسی بگیرند مادربچه کسی است که تخمک متعلق به اوست واگرآزمایش دی ان ای بدن میفهمید بچه مال شما نیست.

    • اقدس

      سلام من یک دختر ۱۳دارم تخمکم زیر یک وشش است گفتن تخمک اهدایی بگیرم ایا میتوانم باردار شوم لطفا مرا راهنمایی کنید

    • باطانی

      سلام اگر فشار خون بالا داشته باشی می تونی باردار شوی .

    • سلام من ۴۷ سلم هست دو فرزند سالم دارم بچه اخرم هیفده سال دارد دوبار میخام بچه دار بشم عادت ماهیانم تنظیم نیست دکتر رفتم ازمایش دادم گتفه سالمی من میتنم باردار بشم کمکم کنید مرسی

      سلام ۴۷ سالمه دو فرزند دارم اخری هیفده سال دارد من میخام باردار بشم عادت ماهیانم نامرتب هست دکتر رفتم ازمایش دادم سالم بودم سه سال جلو گیری نمیکنم من میتونم باردار شم خاهشن کمکم کنید ممنون

      پاسخ ها

      • بی نام

        دگ کم اوردم خسته شدم توروخدا دعام کنید یه دونه بهم خدا بده

    • فاطمه رضایی

      من ۴۶ سال دارم و می خواام بچه دار شوم چه کنم؟

    • نی نی خواب

      من ۴۶ سالمه خیلی دوست دارم حامله بشم ولی پریم نامنظمه الان هم حدود۴ ماهه پری نشدم وامروز سونو دادم جوابش این بود رحم بابعاد۹۶×۴۰ وضخامت اندومتر ۲/۵مشاهده شدوتخمدانراست به قطر۳۳ وچپ ۳۲mmویک فلیکول ۱۸ درتخمدان چپ آیا امیدی هست لطفا جواب دهید

    • موسوی

      سلام من ۴۰ سالمه ۲ فرزند هم دارم سید هم هستم و نمی دانم که مشکل کلیه دارم یا نه یعنی تاحدی مشکوکم دوست دارم فرزند دیگری هم داشته باشم من ۸ سال پیش کیسه ی صفرا برداشتم واز همان موقع به بعد ادت ماهانه نشدم ایا امید دوباره ای هست یا نه ؟

    • مینا

      سلام من ۴۱سالمه میخام باردار بشم ولی پریم نامنظم شده و ازمایش که دادم اف اس اچ بالا بود علاعم یاعسگی دارم ایا میتونم باردار بشم ؟

      پاسخ ها

      • سودا

        من 48سالمه دوتا دختر دارمواخریش پانزده ساله هست دوساله یایسه شدم بخاطر ازدواج مجددم میخوام بچه دار بشم چکار بوید بکنم کجا برم

    • بدون نام

      سلام من 43 سالمه پسر 5 ساله ای دارم قصد دارم با ردار بشم یک ساله اقدام کردم خبری نشده ازمایش کامل دادم سونگرافی دادم مشکلی ندارم بنظر شما با ردارمیشم ممنونم

    • م

      سلام دوستان من18ساله ازدواج کردم تمام دکترهای ایران رفتم باردارنشدم تورا خدا دعام کنید یک روز باردارشم انشاللا

    • مازندران

      من یک بار نه سال پیش،رویان تهران باعمل میکرو پی جی دی،صاحب فرزند پسر شدم،الان38سالمه،دوباره میخوام برم رویان،برای بچه دوم،یعنی میتونم دوباره باردار شم،یعنی میشه؟سنم بالا نیست؟یاقیدشو بزنم

    • دکترنیستید؟؟؟نظرم جوابهایی نود

      ماادمیم

    • نگار

      ۳۳ساله با فشارخون بالا نیتونم حامله بشم

    • اسم خانم محمدی از لرستان

      من ۴۵ سال دارم ۲۳ سال هست نازای دارم میتوانم باردر بشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بعد نیم قرن میخا مامان بشی

    • مهناز

      من چهل ساله هستم پنج سال از عروسیم میشود یکبار در سی و پنج سالگی سقط دو ماهه داشتم و کورتاژ شدم بعد نشدم میوم دارم یکبار عمل شدم باز هم نتیجه نداد و حالا هم مشکلات تخمگذاری دارم و هورمون ضعیف البته پیریود بین سی و پنج تا چهل روز است و گاهی به رنگ قهوی آیا امکان بارداری اوجود دارد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بچه دار نمی شی

      • بدون نام

        میخواستم ککمت کنم

    • ثمین

      این دکتر که ازش سوال می پرسین کجاس؟ چرا پیداش نیس؟ منم 42 سالم و دوست دارم مادر بشم ، آخرین سونو میگه فولیکول 26 و ضخامت آندومتر 4 و رحم ابعاد 38در 78 است بارداری ممکنه؟ تو رو خدا جواب بدین

    • بدون نام

      همه چیز دست خداست انشاءالله می شی تحت نظر یک دکتر خوب باش عزیزم توکا له خدا

    • مژگان

      من متولد ۶۰ هستم یک سال ازدواج کردم اما تا کنون باردار نشدم ایا میتونم یا باید دکتر بروم

    • ناشناس

      سلام من خانمی ۴۶ساله هستم سه فرزنددختردارم چهارسال پیش یک سقطدوماه ونیمه داشتم آیامیتونم بچه دارشم شوهرم پسردوست داره

    • بدون نام

      سلام من ٤٥ سالمه و دكتر گفته تخمدانت ضعيفه قبلا هم دو بارداري داشتم ولي سقط شدن به نظرتون چه كاري ميشه انجام داد؟

    • سعید

      بهتره اول این آدم نفهم عقده ایی که زیر سوال همه حرف مفت میزنه را بندازین سطل آشغال، مریضه روانی

      پاسخ ها

      • میم

        اره موافقم

    • مریم

      سلام من هم برا بارداری دوم تو اقدامم یه دختر ۱۰ ساله دارم و از سال ۹۵ که یه سقط به خاطر تشکیل نشدن قلب داشتم تا حالا که ۳۸ سالمه باردار نشدم دیگه تصمیم گرفتم برم ivf برام دعا کنید خیلی دلم یه دو قلو پسر و دختر میخواد.ای خدا

    • امینی

      سلام من ۴۰ سالمه پسرم ۱۴ سالشه الان قصد بارداری دوم دارم .استرس دارم .می ترسم تو این سن بچه ناقص بیارم البته این ۱۴سال خودم جلو گیری کردم نمی دونم بپه دار میشم یا نه .لطفن را هنماییم کنید

    • رامین

      من میخوام با زنی که یک بار شوهر کرده ولی جلو گیری از بچه کرده طلاق گرفته الان ۳۸ سال سنش هستم میخواستم نظرتون بدونم ایا این خانم حامله میشه یانه

      پاسخ ها

      • ب

        خدا میدونه

    • خدا هست ،ناامید نباش

      دوستان خواهش میکنم برای سلامتی خودتون نمک های آشغال بیرون رو نخورید فقط و فقط و فقط نمک دریا ، علت سقهای مکرر بانوان این نمکه ، نمک دریا بخورید ، روغن مایع نخوردید ، آب رو بجوشانید بخورید ۸۰ درصد مشکلات جسمی و بیماریهاتون درمان میشه.

      پاسخ ها

      • آدسیز

        نمک دریاچه اورمیه که سرطانزاست و باعث اختلال مادرزادی در نوزادان میشه چون آلوده به رادیواکتیو هست. بدلیل استخراج اورانیوم از کف دریا. ولی استفاده از مواد طبیعی وتازه که فریز نشده برای سلامتی خوبه

      • آدسیز

        نمک دریاچه اورمیه که سرطانزاست وباعث اختلال مادرزادی درنوزادان میشه چون رادیو اکتیو هست، بدلیل استخراج اورانیوم از کف دریا. ولی برای تغذیه خوب، مواد طبیعی و تازه بخورید که فریز نشده و وسایل سوپرمارکتی تا مجبور نباشید نخورید.

    • باران

      من درسن ۴۳ سالگی به خاطر نازایی طلاق گرفتم الانم حالم خوب نیس برام دعا کنید

    • رها

      خدایا همه منتظران را به آرزوشون برسون برا منم دعا کنید

    • رها

      منم 47 سالمه و هنوز آرزوی بچه به دلمه دعا کنین به گور نبرم این آرزو رو

    • امید

      من منتظر معجزه ام

    • تارا

      من ۴۱ سال دارم دو فرزند سالم هم دارم دوست دارم دوباره بچه دار شم آیا امکانش هست راهنمایی کنید لطفا

    • بدون نام

      دعا میکنم همه کسایی که دلشون بچه میخواد خدای مهربون یه بچه سالم و صالح قسمتشون کنه.
      اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    • بدون نام

      من خیلی بچه دوست داشتم ۲۸ سالگی ازدواج کردم و۸ سال درگیر سقط جنین اونم سه بار بودم ترس و دلهره و فشار خون بالا بالاخره وقتی از همه جا نا امید شدم و بیخیال شدم تقریبا تو سن ۳۶ سالگی باردار شدم و یه دختر خوشگل و سالم دارم الانم ۴۰ سالمه خیلی دوست داشتم دخترم از تنهایی در بیاد ولی متاسفانه جرعت ریسک ندارم. امیدوارم همه اونایی که بچه میخوان به ارزوشون برسن و خدا کمکشون کنه و مادر باشن و اینکه سن مهم نیست سلامتی مهمتره برای بارداری و بعدش بچه داری .

    • صدیق

      من 41سال دارم یگ بار پارسال باردار شدم تشکیل قلب نه داد من سلام هستم شوهرم ضیعف بود خوب شد دوباره درمان شد چه کنم

    • رویا

      بنده ۴۰ سالمه و ازدواج مجدد کردم امکانش هست باردار بشم و همسرم فرزندی نداشته

    • شهلا

      من ۴۸سالمه دو تا دختر دارم شوهرم اصرار داره که پسر میخواد توی این مدت من زیر بار نمیرفتم الان زندگیم دچار تشنج شده وبه خاطر بچه هام میخوام ریسک کنم و به موسسه ی رویان مراجعه کنم ایا مشکل منم حل میشه

    • میم

      سلام دوست عزیزی که فرموده اید مردم خجالت بکشند چرا خجالت؟جای هیچ خجالتی نیست با امید به خدا به حق ۵ تن آل عبا هر کی آرزوی بچه دارد خدا دامنش رو سبز کند ان شا الله.

    • مریم

      من دیر ازدواج کردم و نازایی دارم اما رفتم رویان ۴۰ سالگی خدا به من فرزندی هدیه داد الان ۶ ساله هست برای همتون دعا میکنم به حق جد پسرم امام حسین ع خداوند مهربان به صدای دلتون گوش بده و انشاالله همتون رو صاحب بچه های سالم و عاقبت به خیر کنه

    • مهناز

      انشالا خدا همه رو حاجت روا کنه تورو قرآن واسه منم دعا کنید ۳۸سالمه تازه ازدواج کردم دلم بچه میخاد خدا کنه آرزو به دل نمونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج