۶۵۴۴۹۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

رپورتاژ آگهی

کارا سیستم، نرم افزار پخش مویرگی

گروه نرم افزاری کارا یکی از قدیمی ترین، معتبرترین و مجربترین شرکت نرم افزاری است که در حوزه تولید و توسعه نرم افزارهای مختلف فعالیت درخشان و پرباری داشته است. گروه نرم افزار کارا سیستم به عنوان یک گروه پیشرو در صنعت پخش مویرگی ایران فعالیت می‌کند. این شرکت با ۲۳ سال سابقه پس از سال‌ها تلاش محصول جدید جامع و فوق حرفه‌ای خود را به نام کارا نت بر پایه ERP معرفی کرده است.

گروه نرم افزاری کارا یکی از قدیمی ترین، معتبرترین و مجرب‌ترین شرکت‌های نرم افزاری است که در حوزه تولید و توسعه نرم افزارهای مختلف فعالیت درخشان و پرباری داشته است.
گروه نرم افزار کارا سیستم به عنوان یک گروه پیشرو در صنعت پخش مویرگی ایران فعالیت می‌کند. این شرکت با ۲۳ سال سابقه پس از سال‌ها تلاش محصول جدید جامع و فوق حرفه‌ای خود را به نام کارا نت بر پایه ERP معرفی کرده است. به همین دلیل با رامین صالحی مدیرعامل شرکت کارا گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
* آقای صالحی لطفا از سابقه فعالیتی که در این صنف دارید بگویید؟
- تقریبا ۲۳ سال است که در زمینه تولید نرم افزار پخش مویرگی فعالیت می‌کنم. از سال ۷۳ فعالیت شرکت کارا شروع شد و از همان روز اول هم کار تخصصی ما پخش مویرگی بود.
*تعداد پرسنلی که در شرکت کارا با شما همکاری می‌کنند چند نفر است؟
-حدود ۳۲ نفر با ما همکاری می‌کنند که ۷ نفر در قسمت تولید کار می‌کنند، سه نفر در قسمت فروش هستند و بقیه پرسنل کارهای پشتیبانی را انجام می‌دهند.
* مشتریان شما از چه صنفی هستند، چه کسانی به این کسب و کار مراجعه می‌کنند و برای چه هدفی؟
-بیشتر شرکتهایی که به ما مراجعه می‌کنند شرکتهای پخش مویرگی سراسری یا استانی هستند. شرکتهای سراسری در همه مراکز استان‌ها شعبه دارند و می‌خواهند به صورت ستادی کار کنند. نرم افزار ERP ما هم با این هدف ساخته شده است.
* درباره ERP بیشتر توضیح می‌دهید؟
- این نرم افزار با عملکرد ERP تولید شده است. هدف از تولید این نرم افزار که بیش از ۵ سال برای آن وقت گذاشته‌ایم این است که بتوانیم کار پخش مویرگی را به نحو احسن انجام بدهیم. شرکت کارا با نرم افزار با رویکرد‌ای آر پی این کار را انجام داده است. شرکت ما ۲۳ سال سابقه و تجربه و تخصص در پخش مویرگی دارد، به همین دلیل ما در این صنعت پیشرو هستیم و بعد از زمان طولانی که طی شده است گروه مجرب و متخصصی داریم و راحت می‌توانیم بگوییم که همه تکنیک‌های پخش را روی ERP پیاده کرده‌ایم. ERP سعی می‌کند نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی عملکرد همه واحدهای شرکت را در یک سیستم کامپیوتری یکپارچه کند و به نیازهای مختلف خاص هر واحد پاسخ بدهد.
* درباره یکپارچگی ERP توضیح می‌دهید؟
- خیلی‌ها فکر می‌کنند ERP یک نرم افزار است. ERP در واقع ابزارهایی است که چندین سیستم را دور هم جمع می‌کند. ERP سیستم‌های کامپیوتری مستقل را در واحدهای مالی، منابع انسانی و انبار داده‌ها در هم می‌شکند و آن‌ها را با برنامه نرم‌افزاری یکپارچه که به ماژول‌های نرم‌افزاری تقسیم می‌شود، جایگزین می‌کند. لازم به توضیح است که با استفاده از ERP واحدهای مالی، ساخت و انبارداده‌ها هنوز نرم‌افزار خودشان را دارند، اما نرم افزار‌ها به یکدیگر لینک می‌شوند، به گونه‌ای که یک واحد انعطاف پذیر هستند.
در موضوع اطلاعات یکپارچه مالی مدیر اجرایی ارشد شرکت می‌خواهد از کارهایی مطلع شود که ممکن است با گزارشهای متفاوتی مواجه شود. مثلا واحد مالی مجموعه اعداد مربوط به خود را دارد و سایر واحد‌ها نیز به همین شکل، اما ERP نسخه واحدی از واقعیت است و شک و شبه‌ای در آن وجود ندارد، زیرا همه افراد از یک سیستم مشابه و یکپارچه استفاده می‌کنند. در موضوع یکپارچگی اطلاعات سفارش مشتری، سیستم‌های ERP می‌توانند در جایی استقرار یابند که سفارش مشتری دریافت، سفارش او تحویل و صورتحساب صادر شود. اگر این اطلاعات در یک سیستم نرم افزاری نگهداری شود، شرکت می‌تواند همزمان و به سادگی سفارش های، ساخت، موجودی و عرضه را ردیابی کند. استاندارد‌سازی و سرعت دهی به فرایندهای ساخت شرکت‌های سازنده به ویژه آنهایی که از ادغام چند شرکت به وجودآمده‌اند و چندین واحد کسب و کار دارند که ممکن است از روش‌ها و سیستم‌های کامپیوتری متفاوتی استفاده کنند.
سیستم‌های ERP با استفاده از روش‌های استاندارد، برای اتومات‌سازی بعضی از گام‌های فرایند ساخت به کار می‌روند. استانداردسازی این فرایند‌ها و استفاده از یک سیستم کامپیوتری یکپارچه می‌تواند باعث صرفه جویی در زمان شود و بهره‌وری را افزایش دهد. در موضوع استانداردسازی اطلاعات منابع انسانی، به ویژه در شرکت‌هایی که چندین واحد کسب و کار دارند، ممکن است یک روش ساده و یکپارچه برای ردیابی زمان کارمندان و برقراری ارتباط با آن‌ها در زمینه خدمات وجود نداشته باشد. ERP می‌تواند در این مورد هم کمک کند.
*شرکت کارا سیستم شعار تبلیغاتی هم دارد؟
شعار تبلیغاتی ما «کارا انتخابی کار آمد» است. در تمامی لایه‌های پخش و سطوح پخش. موفقیت تجاری شما وابسته به ابزار مناسبی است که برای کنترل فرآیند و مدیریت برنامه‌ها در زمان کمتر در اختیارتان قرار می‌دهد و قادر خواهید بود سفارش‌ها را سریعتر و با کارایی بالاتر دریافت کرده و شاهد بهره وری و افزایش فروش باشید.
* کارا سیستم با بقیه شرکتهای نرم افزاری چه تفاوتی دارد؟ نقطه قوت شرکت شما کجاست؟
تفاوت اساسی ما با بقیه‌ی رقبا در سوابق کاری و حضور پرسنل متخصص و مجرب است. ما همیشه در این صنعت پیشرو بوده و هستیم. برای اولین بار ما سیستم‌های آنلاین را سرمایه گذاری و وارد چرخه سیستم‌های سفارش گیری آنلاین و سیستم‌های جی پی اس را وارد پخش کرده ایم. برای اولین بار جی پی اس را روی تبلت‌ها و برای پخش بهینه کردیم. نرم افزار‌های تولید شده توسط این شرکت بصورت کاربردی و در جهت تامین منافع برای مشتریان ایجاد شده است.
*درباره خدمات پس از فروش و ضمانتی که به مشتریان می‌دهید، بگویید؟
نرم افزارهای ما یکسال گارانتی دارند بعد از آن خدمات پشتیبانی شروع می‌شود. خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعت هر روز هفته در تمامی نرم افزارهاست. فرض کنید در یک واحد صنعتی یک نرم افزار از کار بیفتد مشکل خاصی به وجود نمی‌آید، اما اگر پخش مویرگی یک لحظه از کار بیفتد تمام نرم افزار‌ها از کار می‌مانند. یکی از دلایل موفقیت ما در تولید نرم افزار این است که در جهت تامین منافع برای مشتریان گام برداشته‌ایم. ما نکاتی را در این نرم افزار گنجانده‌ایم که شاید بعد از پنج سال دیگر شرکت‌ها به آن نقطه برسند. ما یک قسمتی به نام قیمت تمام شده در پخش راه اندازی کردیم. این کار را بعد از چهار سال تحقیقات گسترده و با یک گروه متخصص و مجرب انجام دادیم. در موضوع قیمت تمام شده خیلی از کسانی که کار می‌کردند و نمایندگی پخش و توزیع داشتند واقعیت مساله را نمی‌دانستند، اما بعد از راه اندازی قیمت تمام شده در لایه‌های پخش اطلاع پیدا کردند که خیلی از کالاهایی که توزیع می‌کنند هیچ سود تجاری ندارد.
* درباره همین موضوع که فرمود: یک نمونه معرفی می‌کنید؟
شرکت اروم آدا یک واحد شناخته شده در ارومیه است. قبل از راه اندازی سیستم قیمت تمام شده مشکل داشتند، اما وقتی در پخش مویرگی قیمت تمام شده را پیاده کردیم، دقیقا متوجه شدند که با آن عملکرد کلی ضرر می‌دهند و باعث شد که روند شرکت متحول شود.
* گزارشی هم به شما می‌رسد؟
بله مثلا ما یک نمونه پخش استانی داشتیم. بعد از اینکه نرم افزار را نصب کردیم متوجه عملکرد اشتباهشان شدند و بعد از نصب نمایندگی را کلا پس دادند. قبل از آن تصور می‌کردند که سود می‌کنند، اما بعد از اینکه نرم افزار را نصب کردیم متوجه شدند که در پایان سال عدد سودی که می‌ماند با هزینه‌هایی که کرده‌اند با یکدیگر همخوانی ندارد، به همین دلیل نمایندگی را پس دادند تا جلوی ضرر را بگیرند.
*درباره گزارشهای مدیریتی بیشتر توضیح بدهید؟
با تولید نرم افزارهای جدید با رویکرد ERP ما به سمت هوش تجاری رفته‌ایم. در هوش تجاری مجموعه‌ای از ابزار‌ها در اختیار شماست تا شما در کوتاه‌ترین زمان به صورت کامل به عملکرد سیستم برسید. با هوش تجاری مدیر در کمترین زمان ممکن به اطلاعاتی که می‌خواهد می‌رسد ما این را در این نرم افزار با رویکرد‌ای آر پی دیده‌ایم.
* یکی از مباحثی که فرمود: قیمت تمام شده در لایه‌های متفاوت بود لطفا درباره این موضوع بیشتر توضیح بدهید؟
هدف این است که ما بتوانیم قیمت تمام شده در تمام لایه‌های پخش را ببینیم. اینکه در هر لاین چقدر سود داریم. اینکه مامور پخش، سرپرست، مدیر فروش، مشتری، شهر، تولید کننده کالا و گروه کالا کدام یک به ما سود رسانده یا زیان داشته یا سر به سر بوده است.
* شرکت کارا با چه برندهایی کار می‌کند؟
ما با بیشتر شرکت‌های معتبر لبنیاتی، نوشیدنی، مواد غذایی و بهداشتی کار می‌کنیم. در گروه شرکت‌های لبنیاتی با رامک، پانل و نمایندگی‌های پگاه و دامداران کار می‌کنیم. در زمینه نوشیدنی‌ها با هایپ، رانی، یام یام، خوشگوار، کوکا کولا و آب معدنی سپیدان همکاری می‌کنیم. در زمینه بهداشتی نمایندگی‌های مولفیکس را داریم. اکثر نمایندگی‌های مای بی بی هم هستند. در گروه مواد غذایی با شرکت‌های چاشنی، تبرک، زشک، سنجابک و اروم آدا و در زمینه محصولات آرایشی با فارماسی، وینا و کادوس همکاری می‌کنیم.
* نقطه اوجی که برای اهداف شرکت درنظر گرفته اید کجاست؟
ما باید گام به گام با پیشرفت فناوری جلو برویم و به روز باشیم. تجهیز کردن شرکت‌های پخش در حیطه نرم افزار، سخت افزار و منابع انسانی از اهداف اولیه ماست. آموزش منابع انسانی در شرکت‌های پخش یک از بزرگترین دغدغه‌های شرکت ماست. در این زمینه سعی می‌کنیم بهره وری بهتری نسبت به قبل داشته باشیم. برگزاری کلاسهای آکادمیک تخصصی پخش و برنامه‌سازی، نوآوری‌ها جدید که بتوانیم به روزترین فناوری دنیا را عرضه کنیم.
ما ادعا می‌کنیم که در ایران آخرین تکنیک‌ها و به روزترین نرم افزار‌ها را داریم. به جرات می‌توانم بگویم در همه راه هر روز و هر سال یک نو آوری جدید داشته‌ایم. می‌خواهیم مارکتینگ دیجیتال را در پخش مویرگی راه بیندازیم. یکی از اهداف ما حمایت از شرکتهای استارت آپ و تاسیس هلدینگ است که بتوانیم در سطح بین‌المللی فعالیت کنیم. نرم افزاری که ما تولید کرده‌ایم چند زبانه، چند تقویمه و چند ارزی است.
یکی از اهداف ما این است که حتما در بازارهای خارج از ایران حضور داشته باشیم. کارا سیستم شرکتی پیشرو در ارئه نرم افزار پخش و توزیع و خدمات منحصر به فرد در قالب راهکارهای خاص در سراسر ایران است و در چند سال آینده شرکت کارا در پیاده سازی نرم افزار‌های اتوماسیون توزیع و پخش (گرم و سرد) در ایران سرآمد و پیشگام در گسترش انبوه آن‌ها در سراسر کشور خواهد بود.
* گفتید از استارت آپ‌ها حمایت می‌کنید. این حمایت به چه شکلی است؟

با توجه به اینکه شرکت کارا سیستم شرکت دانش بنیان است و کل ساختار آن روی دانش و علم و فناوری بنا شده است، به همین دلیل این شرکت دوست دارد که با استارت آپ‌ها به صورت خرید سهام و دانش افزایی و به روز کردن اطلاعات همکاری کند.

درباره هلدینگ صحبت کردید. چرا به هلدینگ نیاز دارید شما که ساختار یک شرکت نرم افزاری را دارید و اساس کارتان هم که روی‌ای تی است.
شرکت‌های پخش مویرگی جزئی از صنعت هستند. صنعت بخش عظیمی از نیروی‌های کار آمد و نرم افزار و سخت افزارهای لازم در این زمینه می‌خواهد. به خاطر همین شرکت کارا در زمینه هلدینگ می‌خواهد حضور موفق و با قدرتی داشته باشد. ما در این زمینه نرم افزار شرکت‌ها را تعیین می‌کنیم که کار تخصصی خودمان است. با پیشرفت علم سخت افزارهای جدیدی ساخته می‌شود که با پخش مویرگی به کمک مدیران می‌آ ید ما می‌خواهیم در این زمینه و همچنین تربیت نیروی انسانی کار آمد در زمینه پخش مویرگی هم سرمایه گذاری کنیم. هنوز خیلی از شرکت‌های پخش مویرگی در نیروی انسانی مشکل دارند. باید نیروی انسانی کار آمد تربیت شود که این موضوع یکی از اهداف اصلی شرکت کاراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج