۶۵۵۱۱۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جای خالی کمدی و فیلمسازان ستاره در جشنواره فجر ۹۶

در جشنواره فجر امسال بیشترین امید به جوان هایی مثل پیمان معادی و محمدحسین مهدویان است که جشنواره را گرم کنند. از چهره های شاخص نسل اول و دوم در گمانه زنی ها فعلا خبری نیست.

روزنامه هفت صبح: در جشنواره فجر امسال بیشترین امید به جوان هایی مثل پیمان معادی و محمدحسین مهدویان است که جشنواره را گرم کنند. از چهره های شاخص نسل اول و دوم در گمانه زنی ها فعلا خبری نیست.

حدود یک ماه به شروع مهم ترین رویداد سینمایی کشور مانده که امسال قرار است جمع و جورتر از سال های قبل برگزار شود و به همین دلیل گفته شده که تنها ۲۲ فیلم یا حداکثر ۲۴ فیلم در جشنواره به نمایش در می آیند. مهم ترین حاشیه جشنواره هم تا امروز مربوط به فیلم «آشغال های دوست داشتنی» محسن امیریوسفی است که حالا که پروانه نمایش گرفته بحث بر سر نمایش آن برای هیات انتخاب و حضورش در جشنواره وجود دارد. اما از بحث قدیمی فیلم امیریوسفی که بگذریم غایبان بزرگ جشنواره امسال و در کنارشان کنجکاوی برانگیزها از این قرار هستند:

ابراهیم حاتمی کیا (به وقت شام)
جای خالی کمدی و فیلمسازان ستاره در جشنواره فجر ۹۶

ابراهیم حاتمی کیا یکی از مهم ترین فیلمسازان سی و چند سال اخیر تاریخ ایران است. یکی از آن کارگردانانی که سبک و سیاق خاص خودش را در فیلمسازی دارد و سینمای دفاع مقدس ایران با او شکل تازه ای گرفت. دو سال بعد از فیلم «بادیگارد» حاتمی کیا با یک فیلم جنگی برگشته است. بابک حمیدیان و هادی حجازی فر بازیگران ایرانی فیلمی هستند که بقیه بازیگرانش لبنانی و سوری اند و سوژه اش هم مدافعان حرم است. یکی دیگر از محصولات سازمان رسانه ای اوج که پیش تر با فیلم «ایستاده در غبار» محمد حسین مهدویان در جشنواره فجر حضور داشتند. فیلم حاتمی کیا طبعا پروداکشن سنگینی داشته و همین هم دیدنش را کنجکاوی برانگیزتر می کند.

بمب (پیمان معادی)
جای خالی کمدی و فیلمسازان ستاره در جشنواره فجر ۹۶

بعد از موفقیت «جدایی نادر از سیمین» در اسکار و جشنواره های خارجی، پیمان معادی تمرکزش را روی بازیگر گذاشت و در سریال ها و فیلم هایی هالیوودی ظاهر شد تا نامش را به عنوان یک بازیگر بین المللی تثبیت کند. حالا هفت سال پس از اولین فیلمش در مقام کارگردان، «برف روی کاج ها»، با فیلمی به تهیه کنندگی مانی حقیقی قرار است در جشنواره حضور پیدا کند. «بمب» فیلمی اجتماعی است و نگاهی به بمباران تهران در دهه شصت دارد. روایت اجتماعی معادی البته با رگه هایی از طنز هم همراه است.

معادی خودش در بمب بازی هم می کند. لیلا حاتمی و سیامک صفری هم دیگر بازیگران فیلمش هستند. فیلمی که با حضور دوباره لیلا حاتمی و پیمان معادی رو به روی هم قطعا مردم را به سینماها خواهدکشاند.

بهرام توکلی (تنگه ابوغریب)
جای خالی کمدی و فیلمسازان ستاره در جشنواره فجر ۹۶

بهرام توکلی از کارگردانان جوانی است که معمولا فیلم هایش در جشنواره فجر مورد توجه مخاطبان قرار می گیرند از «اینجا بدون من» که فیلمی اجتماعی و تلخ بود تا کمدی فانتزی «من دیه گو مارادونا هستم». امسال توکلی یک فیلم جنگی را به جشنواره می آورد که جواد عزتی و امیر جدیدی در آن بازی می کنند. روایتی از یکی از حملات دفاع مقدس در سال 67.

کامبوزیا پرتوی (کامیون)
جای خالی کمدی و فیلمسازان ستاره در جشنواره فجر ۹۶

کارگردان فیلم هایی چون «کافه ترانزیت» و نوستالژی کودکی ها «گلنار» بعد از سال ها دوباره یک فیلم جدید را کارگردانی کرده است: «کامیون» در مرز ایران و عراق و سوریه فیلمبرداری شده و سعید آقاخانی و نیکی کریمی بازیگرانش هستند. مهم ترین حاشیه فیلم به خبر حضور یک خواننده ترکیه ای بر می گردد که البته پرتوی آن را در حد یک پیشنهاد دانست و به نظر هم می رسد منتفی شد.

محمدحسین مهدویان (لاتاری)
جای خالی کمدی و فیلمسازان ستاره در جشنواره فجر ۹۶

محمدحسین مهدویان بالاخره از ساخت فیلم های سیاسی جنجال برانگیز دست کشید و سراغ یک فیلم اجتماعی رفت. کارش ساده هم نبود چون مدت زیادی طول کشید تا فیلمش پروانه ساخت دریافت کند. مهدویان یکی از مهم ترین فیلمسازانی است که در سال های اخیر به سینمای ایران وارد شده اند. با «ایستاده در غبار» که کار هیجان انگیزی در سینمای داستانی ایران بود وارد سینما شد و با «ماجرای نیمروز» به عنوان یک فیلم سیاسی خودش را تثبیت کرد. خیلی ها منتظر بودند اولین فیلم مهدویان را خارج از فضاهای سیاسی ببینند و حالا «لاتاری» به ماجرای قاچاق دختران ایرانی می پردازد. بخشی از فیلم در دوبی فیلمبرداری شده است و هادی حجازی فر همکار همیشگی مهدویان در کنار ساعد سهیلی و حمید فرخ نژاد در فیلم بازی کرده اند. یکی از آن آثاری است که هم بخاطر سوژه اش و هم کارگردانش همه در جشنواره انتظارش را می کشند.


هومن سیدی (مغزهای کوچک زنگ زده)
جای خالی کمدی و فیلمسازان ستاره در جشنواره فجر ۹۶

اواخر دهه ۸۰، هومن سیدی که به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون شناخته شده بود اولین فیلمش را که یک اثر ویدیویی جمع و جور بود به نام «آفریقا» ساخت. فیلم به جشنواره فجر راه پیدا کرد و از همان فیلم معلوم بود سیدی دنبال یک سبک جدید است که با فیلم های معمول و غالبا اجتماعی سینمای ایران متفاوت باشد با ردپایی از فیلم های روز دنیا. «اعترافات ذهن خطرناک من» اوج این مدل فیلمسازی سیدی بود با فضایی هذیان گونه و غیرواقعی.

«خشم و هیاهو» آخرین فیلم سیدی جزو فیلم های پرفروش سال گذشته در اکران بود و حالا دوباره برای فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» با نوید محمدزاده همکاری کرده که این روزها سوپراستار سینمای ایران است. اطلاعاتی از داستان فیلم سیدی منتشر نشده است.

جای خالی چهره ها

سعید روستایی که همزمان با مهدویان وارد سینما شد و با فیلم «ابد و یک روز» توجه ها را به خودش جلب کرد در نهایت و بعد از کشمکش برای دریافت پروانه ساخت «متری شش و نیم» از رساندن فیلم صرف نظر کرد و فیلمبرداری را همزمان با جشنواره شروع می کند. مانی حقیقی که بعد از «اژدها وارد می شود» تبدیل به کارگردان متفاوت سینمای ایران شده و ذائقه و لحن فیلم هایش شاخص و خیلی شخصی است حاضر نشد فیلم «خوک» را به جشنواره فجر بدهد. فیلمی با حضور لیلا حاتمی و حسن معجونی که قطعا صف های جشنواره را طولانی می کرد.

«سال دوم دانشکده من» ساخته رسول صدرعاملی و «خودسر» به کارگردانی کامل تبریزی به جشنواره فجر نیم رسند. بهمن فرمان آرا فیلم «حکایت دریا» را می توانست به جشنواره بدهد ولی تصمیم گرفته آن را مستقیم برای اکران بفرستد. جای خالی کمدی ها هم بحث مهمی است. امسال بیشتر فیلم های جشنواره آثار جدی اجتماعی هستند. «هزارپا» ساخته ابوالحسن داوودی که رضا عطاران، برگ برنده این سال های سینمای ایران در آن بازی می کرد و فیلم «تهران، لس آنجلس» ساخته تینا پاکروان با بازی مهناز افشار و پرویز پرستویی تصمیم گرفتند بدون حضور در جشنواره برای اکران عمومی آماده شوند و احتمالا پخش نوروزی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج