۶۵۶۴۵۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

صدور ۳۰ هزار مجوز تجمع و همایش و سخنرانی

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۳۰ هزار مجوز همایش، تجمع، سخنرانی، مناظره و برنامه‌های دانشجویی در سراسر کشور صادر شده است.

خبرگزاری ایسنا: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۳۰ هزار مجوز همایش، تجمع، سخنرانی، مناظره و برنامه‌های دانشجویی در سراسر کشور صادر شده است.
اسماعیل جبارزاده اظهار کرد: هر جمع و تشکل قانونی که علاقه‌مند به برگزاری چنین مراسم‌هایی باشد، تقاضاهای خود را به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها داده و این تقاضا مورد بررسی قرار می‌گیرد و مجوز لازم صادر می‌شود و بر اساس این مجوز، تجمع در روز، ساعت و محل تعیین شده برگزار شده و امنیت آن هم بر عهده نیروی انتظامی خواهد بود.
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه بیشترین هم و غم دولت یازدهم، حمایت از احزاب، تشکل‌های صنفی، سیاسی و تخصصی بود، خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته ۵۵ مورد پروانه تأسیس احزاب توسط وزارت کشور صادر شده است و امروز هیچ حزب سیاسی در صف گرفتن پروانه فعالیت نیست. همچنین ۳۹۵ مورد تأسیس، صدور پروانه یا تمدید پروانه برای احزاب، کانون‌ها و انجمن‌های تخصصی داشته‌ایم و با تأسیس ۳۴۲ مورد دفاتر استانی تشکل‌های سیاسی موافقت شده است.
جبارزاده با بیان اینکه در این مدت ۱۳۲ مورد مجوز برگزاری کنگره سراسری برای احزاب صادر شده است، گفت: شیوه‌نامه‌های تدوین فعالیت جبهه‌ها نیز تهیه شد و سه جبهه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان، جبهه مردمی نیروهای انقلاب و جبهه رفاه، عدالت و پیشرفت مجوز فعالیت گرفته و شاهد فعالیت‌های آنها در انتخابات بودیم، همچنین خانه احزاب با تلفیق سه فراکسیون اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل فعالیت رسمی و مجدد خود را آغاز کرد و در ۱۰ استان هم شعب خانه احزاب افتتاح شد.
وی با بیان اینکه مجوز ۵۸ تشکل اقلیت‌های دینی تاکنون صادر شده است، گفت: ۲۸ مورد زرتشتیان، ۱۶ مورد ارامنه، ۱۰ مورد آشوریان و سه مورد کلیمیان بوده است.
معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۳۰ هزار مجوز برای همایش، سخنرانی، مناظره و برنامه‌های دانشجویی صادر شده است که فقط هزار و ۴۰ مورد مربوط به روز دانشجوی امسال است.
جبارزاده همچنین درباره پیشنهاد برخی نمایندگان برای ایجاد یک مکانی جهت برگزاری تجمع‌ها، تصریح کرد: نمایندگان مجاز هستند پیشنهادهای خود را در قالب طرح ارائه کنند و اگر این پیشنهاد و طرح به قانون تبدیل شود، دستگاه‌های اجرایی موظفند قانون را اجرا کنند اما ما اکنون هم مشکلی برای مکان تجمع نداریم و همه تجمع‌ها در فضاهای تعریف شده شهری برگزار شده است و از این نظر مشکلی نداریم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تحلیل از حوادث اخیر، افزود: از سه‌شنبه شب آشوب‌ها توسط نیروی انتظامی و مردم جمع شده است و در اغلب شهرهایی که در چند شب گذشته شاهد ناآرامی بودیم، مشکلی نداشتیم که باید از نیروی انتظامی به خاطر متانت و اقتدار و همچنین از مردم به صورت ویژه تشکر کنیم زیرا پاسداران اصلی مملکت خود مردم هستند و امیدواریم با حضور همیشه در صحنه مردم این اتفاقات جمع شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • از قزوین

      سلام به همه ایرانیان امیدوارم همیشه ارامش برقرار باشه ودست اختلاس گران را قطع کنیدتا باعث برهم زدن امنیت ما نباشتد تشکر از نیروی انتظامی

    • بدون نام

      برترینها فقط باید بنویسیم همه چی عالیه تا پخشش کنی؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج