۶۵۶۷۶۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پل پوگبا، کلید اوج گیری منچستریونایتد

در دهه ۱۹۶۰ گفته می‌شد: «وقتی پت کرراند خوب بازی می‌کند، منچستریونایتد خوب بازی می‌کند». حالا باید این حرف را درباره پل پوگبا زد. او از اکتبر ۲۰۱۶ و بازی در خانه چلسی، تاکنون در هیچ مسابقه‌ای در لیگ برتر نباخته است.

ورزش سه: در دهه ۱۹۶۰ گفته می‌شد: «وقتی پت کرراند خوب بازی می‌کند، منچستریونایتد خوب بازی می‌کند». حالا باید این حرف را درباره پل پوگبا زد. او از اکتبر ۲۰۱۶ و بازی در خانه چلسی، تاکنون در هیچ مسابقه‌ای در لیگ برتر نباخته است.

او که در سه بازی اخیر کاپیتان منچستریونایتد بوده و احتمالا کاپیتان خواهد ماند، در برد دو بر صفر در خانه اورتون در اولین روز سال نو میلادی عالی کار کرد. روملو لوکاکو و زلاتان ابراهیموویچ غایب بودند و پوگبا جلوتر بازی کرد و به‌ویژه در نیمه دوم یک و دوهای عالی‌ انجام داد و فرصت‌هایی برای یونایتد ساخت که چهار بازی بود که نبرده بود.

پوگبا گل اول بازی را برای آنتونی مارسیال و گل دوم را برای جس لینگارد ساخت و روند بازی را تعیین کرد. اگر انتقادات اخیر باعث شده که او چنین عمل کند هیچ‌کس اعتراضی به آن انتقادات نخواهد داشت. البته شاید از گل‌های او انتقاد کنند. او پس از آن که در دو بازی اول فصل گل زد، از ماه آگوست تاکنون تنها یک گل زده است.

این هافبک فرانسوی را طرفداران یونایتد دوست دارند. او هنوز به اوج نرسیده، ولی پیراهن او در کریسمس پرفروش‌ترین بود، و حتی بیشتر از پیراهن زلاتان ابراهیموویچ به فروش رفت.
پل پوگبا، کلید اوج گیری منچستریونایتد

با این حال پوگبا هم منتقدان خود را دارد که طبیعی است، چرا که وقتی 89 میلیون پوند برایتان می‌پردازند و مانند بهترین‌های دنیا بازی نمی‌کنید از شما انتقاد می‌شود. پل اسکولز گفت که او در بازی‌های یونایتد قدم می‌زند و ژوزه مورینیو هم به او پاسخ داد. اسکولز کارشناس خوبی در تلویزیون است و طوری حرف می‌زند که طرفداران یونایتد می‌خواهند: او مستقیم و سرراست حرفش را می‌زند. او از اینکه بازیکنان برنجند نمی‌ترسد. کار او ارائه تحلیل‌های کارشناسانه است و وقتی که از بازیکنی تعریف یا انتقاد می‌کند، مساله او شخصی نیست.

شاید اسکولز زیادی تند برخورد می‌کند اما واقعیت این است که او سه، چهار سال است کارشناس شده و یونایتد در این مدت ناامیدکننده بوده است. او تنها واقعیت را بازگو می‌کند.

مورینیو حس می‌کند که اسکولز زیادی منتقدانه برخورد می‌کند. این صحت ندارد اما اسکولز در هر حال زیاد هم تعریف نمی‌کند. این هافبک سابق یونایتد تنها منتقد هم نیست. گرام سونس هم بارها از جایگیری پوگبا انتقاد کرده است. سونس هافبک تیمی بوده که سه بار قهرمان اروپا شده و نظراتش کاملا معتبر است.

پل پوگبا در این فصل لیگ برتر سه گل زده و هفت گل ساخته است. او ۱۲ بازی هم انجام داده است. بازی پوگبا همچنان جا برای بهتر شدن دارد و خود او هم این را می‌پذیرد. او باید شوت‌های دقیق‌تری بزند و در قبال داوران هم کمتر احساساتی برخورد کند اما او استعدادی بی‌نظیر دارد و این استعداد طرفداران را از روی صندلی‌هایشان بلند می‌کند. او بازیکنی است که یونایتد حول او دارد ساخته می‌شود؛ همچنین، او مهم‌ترین فرد در رختکن است.
پل پوگبا، کلید اوج گیری منچستریونایتد

مانند کریستیانو رونالدو که می‌خواست کاملا انفرادی کار کند و خیلی به فکر تیم نبود، پوگبا هم نیاز به مربی دارد که به او کمک کند پیشرفت کند. مورینیو چنین مربی است. مورینیو از مهم‌ترین بازیکنش دفاع کرده است. به همین دلیل است که بین بازیکنانش محبوب است. آنها حس می‌کنند که او فشار بیرونی را به سمت خودش می‌کشاند.

کار مورینیو این است که پوگبا بیشتر مانند بازی با اورتون بازی کند و کمتر مانند بازی در خانه ساوتهمپتون و برنلی. همه فکر می‌کنند که پوگبا بهتر خواهد شد اما مورینیو حرف اشتباهی هم زد: «تقصیر پل نیست که درآمدش خیلی بیشتر از پل اسکولز است». اسکولز اصلا به یک کارشناس حسود شبیه نیست. او اتفاقا از نظر مالی اوضاع خوبی دارد و در 43سالگی هم می‌تواند دستمزدی بالاتر از میانگین دستمزد بازیکنان لیگ برتر بگیرد تا در آسیا در بازی‌های دوستانه شرکت کند.

بهتر است افرادی مانند اسکولز باشند که نظرات صحیح و صادقانه‌ای بدهند تا اینکه افرادی بی‌دلیل تعریف و تمجید کنند. حقیقت این است که پوگبا باید بیشتر مانند بازی در خانه اورتون باشد؛ البته اکثر بازیکنان یونایتد باید این‌طور باشند. چنین استمراری باعث می‌شود که یونایتد تبدیل به ماشین پیروزی شود. پوگبا راست می‌گفت که تیمش نیاز دارد که بیدار شود، به‌ویژه پس از تساوی خانگی مقابل ساوتهمپتون که در اوج نیست.

منبع: سایت ESPN
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج