۶۵۶۹۰۳
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

فیلترینگ فضای مجازی؛ مصداق بستن‌ بازار

حسین گنجی در روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: همیـن‌طـور که گـــردش‌هــای مالی نشان می‌دهد، به‌زودی باید با مفهوم بازار به معنای تاریخی و فیزیکی آن خداحافظی کنیم. بازار نوپا مبتنی‌بر فضای مجازی رفته‌رفته بازار موجود و سنتی اقتصاد را کنار می‌زند و سهم بزرگی از اشتغال و گردش مالی کشور را از آنِ خود می‌کند.

حسین گنجی در روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: همیـن‌طـور که گـــردش‌هــای مالی نشان می‌دهد، به‌زودی باید با مفهوم بازار به معنای تاریخی و فیزیکی آن خداحافظی کنیم. بازار نوپا مبتنی‌بر فضای مجازی رفته‌رفته بازار موجود و سنتی اقتصاد را کنار می‌زند و سهم بزرگی از اشتغال و گردش مالی کشور را از آنِ خود می‌کند.
بازاری که به استناد وزیر ارتباطات فقط در تلگرام و اینستاگرامش بیش از صد هزار نفر مشغول به کار هستند و به اعتبار اظهارنظر استاندار آذربایجان‌شرقی گردش مالی ۳۴ هزار میلیارد تومانی را در سال گذشته رقم زده‌اند و به استناد شواهد فعالانش جوانانی هستند که در ساختار‌های سنتی نتوانسته‌اند فضای کسب‌وکاری برای خود بجویند و خلاقانه با امکانات روز، بازار جدیدی ایجاد کرده‌اند. در چنین فضایی آیا فیلترینگ، همان بستن دکان‌ها در بازار‌های سنتی تلقی نمی‌شود؟ آیا بیکاری بیشتر جوانان تحصیلکرده و لطمه به کسب‌وکار‌های نوین را به‌وجود نمی‌آورد؟

باید دید درشرایطی‌که اعتراض‌ها همه معطوف به شرایط اقتصادی کشور است و عمدتا جوانان هستند که از بستر‌های سخت و ناتوان و ناکارآمد اعلام نارضایتی می‌کنند، با چه استدلالی باید شاهد مسئله فیلترینگ و به‌دنبال آن تعطیلی این بازار گسترده و توانمند باشیم. فعالیت اقتصادی در فضای مجازی، امروزه در حال تغییردادن شکل رقابت، سرعت اقدامات، جریان تعاملات، محصولات و پرداخت توسط مشتریان به شرکت‌ها و از شرکت‌ها به تامین‌کنندگان است و دولت‌ها باید همواره از توسعه چنین فضایی که هم باری از روی دوش آنها برمی‌دارد و هم روند‌ها را تسهیل می‌کند، استقبال کنند، نه اینکه به بهانه‌های مختلف مانع‌تراشی کنند.

بهتر است دولت همان‌طور که اصلاح ساختار سنتی خود را دنبال می‌کند، شکل برخورد خود را نیز با بحران‌ها تغییر دهد و بستن به هر شکل فضاهایی که کسب‌وکار مردم است و سرمایه‌گذارانی را به خود جذب کرده چه مجازی و چه حقیقی را خط قرمز خود بداند. اقتصاد دیروز این کشور بیش از هر چیز از همین عدم ثبات و تصمیمات سیاسی مختل‌کننده لطمه دیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی دولت حق ندارد برای جلوگیری از هرج و مرج و تبلیغ خشونت جلو یک سایت که تبلیغ ساخت ککتل ملوتوف ویا مسائل خلاف شرع و جنسی را میکند را بگیرد قطعا شما هم میدانید راه حل کار بر روی سایتهای داخلی و بومی و همزمان نیز نظارت بر روی سایتهای بیگانه هست شما کدام کشور را سراغ دارید که هیچ نظارتی بر عملکرد اینگونه فضاها نداشته باشد آقای کارشناس

    • بدبخت

      اصلا مردم و بیکاری و فقر و اعتیاد واسه کسی مهمه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه کی به فکرملته

    • نسیم

      متاسفم‌همین..
      چیزی‌ندارم‌بگم

    • بدون نام

      کسی کاری باشه بدون تلگرامو شبکه مجازی و این جور چیزام میره سر کار همه تنبل شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج