۶۵۷۵۸۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

واکنش شورجه به حذف یک فیلم از جشنواره

جمال شورجه درباره فیلم «یک کیلو و بیست و یک گرم» گفت: این فیلم بسیار شریف، سلامت و قصه گوست.

افکارنیوز: جمال شورجه کارگردان سینمای ایران گفت: در آیین نامه جشنواره فیلم فجر حضور ۲۰ الی ۲۲ فیلم مقرر شده است که امسال بر خلاف سال های گذشته طبق آیین نامه عمل و همان ۲۲ فیلم انتخاب شده است.
واکنش شورجه به حذف یک فیلم از جشنواره

شورجه با بیان اینکه با توجه به شنیده ها گفته شده امسال فیلم های بسیار خوبی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند که حتی انتخاب فیلم های برتر بین تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بسیار سخت بوده است، اظهار کرد:امسال تعدادی از فیلم ها که دارای استاندارد های جشنواره هم بوده اند پشت درهای بسته بخش مسابقه ملی ماندند.

وی افزود:امسال در بخش مسابقه یک فیلم انیمیشن و ۲ فیلم مستند هم با دیگر فیلم های سینمایی این بخش رقابت می کنند و اگر واقعا این فیلم ها که هرکدام از ژانرهای مختلف هستند با هم مقایسه شوند کار بسیار غیر حرفه ای محسوب می شود.

کارگردان سی و سه روز با اشاره به اینکه سال های قبل بخش جنبی در جشنواره امید فیلمسازان بود و مخصوصا فیلم اولی ها به دیدن شدن فیلم شان در این بخش چشم داشتند، عنوان کرد: امسال به توجه به رویکرد کاهش هزینه های جشنواره این بخش حذف شده است و امید بسیاری از فیلمسازان که یک سال برای تولید یک اثر سینمایی زحمت کشیدند تا حداقل در این بخش دیده شوند نا امید شد.

وی ادامه داد: بهتر بود این بخش حذف نمی شد چرا که می توانست در اطلاع رسانی به جامعه بسیار موثر باشد و از طرفی هم مردم و اصحاب رسانه می توانستند مجموع تولیدات سال۹۶ و اکران های سال ۹۷ را با هم مقایسه کنند تا برآیندی از یک سال کارکرد سینما را به دست آورند.

شورجه در پاسخ به این سوال که از فیلم های کارگردانان فیلم اولی آیا اثری را برای ارزیابی دیده است، گفت: از بین این فیلم ها، فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم کار رحیم طوفان را دیدم که فیلم بسیار خوب و تکان دهنده ای بود.

وی در ادامه اضافه کرد: این فیلم از نظر محتوا ، کارگردانی و مسایل فنی بسیار مورد توجه ام قرار گرفت و فیلم دوست داشتنی بود.

این کارگردان در مورد راه نیافتن این فیلم به بخش مسابقه اظهار کرد: من همه فیلم های جشنواره را ندیدم و فقط چند نفر از دوستانی که فیلم هایشان را تمام کرده بودند صرفا برای نظرخواهی از من خواستند این آن ها را ببینم که یک کیلو و بیست و یک گرم یکی از آنها بود.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: چون همه فیلم های جشنواره را ندیده ام نمی توانم قضاوت کنم که فیلم های راه یافته بهتر یا بدتر از این فیلم بوده اند بنابراین فقط می توانم بگوییم که این فیلم بسیار شریف، سلامت و قصه گوست.

شورجه در خصوص انتخاب سوژه این فیلم که اخیرا موضوع روز شده و مدتی است در اخبار حوزه اجتماعی شنیده ایم به رحیم طوفان تبریک گفت و ابراز کرد: امیدوارم این فیلم در زمان اکرانش به خوبی مورد استقبال قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج