جاباما
۶۵۷۷۵۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

CES ۲۰۱۸؛ از بزرگترین رویداد فناوری دنیا چه انتظاری داریم؟

علاقه‌مندان فناوری‌ به خوبی‌ با مراسم CES آشنا هستند. این مراسم هرساله در د‌ی‌ماه در لاس‌وگاس برگزار می‌شود و سلاطین فناوری دور هم جمع می‌شوند تا دستاوردهای جدید خود را به رخ رقبا و علاقه‌مندان بکشند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: علاقه‌مندان فناوری‌ به خوبی‌ با مراسم CES آشنا هستند. این مراسم هرساله در د‌ی‌ماه در لاس‌وگاس برگزار می‌شود و سلاطین فناوری دور هم جمع می‌شوند تا دستاوردهای جدید خود را به رخ رقبا و علاقه‌مندان بکشند. از آنجایی که زمان زیادی تا برگزاری CES ۲۰۱۸ باقی نمانده و تب‌و‌تاب این مراسم حسابی بالا گرفته است، در ادامه با هم نگاهی به فناوری‌های جدیدی خواهیم داشت که انتظار می‌رود در CES ۲۰۱۸ شاهد آن‌ها باشیم.

تقابل فناوری واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده
CES ۲۰۱۸؛ از بزرگترین رویداد فناوری دنیا چه انتظاری داریم؟

انصافاً باید گفت واقعیت‌مجازی در یکی دوسال اخیر حسابی گل کرد و شاهد معرفی هدست‌های واقعیت مجازی از جانب سلاطین فناوری بودیم. فناوری‌ واقعیت‌مجازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما این فناوری نیاز به سخت‌افزار گران‌‌قیمت و همچنین هدست‌های خاص خود دارد که این هدست‌ها نیز قیمت گزافی دارند. به‌عبارت دیگر در واقعیت‌مجازی، با فناوری سهل‌الوصولی طرف نیستم اما فناوری واقعیت‌افزوده به لطف بازی‌ معروف پوکمو‌ن‌گو و همچنین کیت توسعه ARKit که از جانب اپل برای تعامل با واقعیت‌افزوده در گوشی‌های آیفون معرفی شد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در نتیجه پیش‌بینی می‌کنیم CES 2018 میزبان نوآوری‌های جدیدتری در بحث واقعیت‌افزوده باشد. خدا را چه دیده‌اید، شاید به لطف حضور تجهیزات جدید برای واقعیت‌افزوده و رواج این فناوری در گوشی‌های هوشمند شاهد روزی باشیم که واقعیت‌افزوده، فناوری واقعیت‌مجازی را پشت‌سر بگذارد.

فناوری‌های جدید در خودروها و خودروهای خودران
CES ۲۰۱۸؛ از بزرگترین رویداد فناوری دنیا چه انتظاری داریم؟

خودرو دنیای خاص خود را دارد و هرساله شاهد برگزاری نمایشگاه‌های مختلفی برای خودرو در سطح جهانی هستیم. اما سلاطین خودرو نمی‌توانند جلوی اشتیاق خود برای شرکت در مراسم CES را بگیرند و هرساله شرکت‌های بزرگ خودروسازی را در این مراسم شاهد هستیم. از طرف دیگر باید گفت در آستانه انقلاب جدیدی در صنعت حمل‌ونقل قرار داریم و بزرگان فناوری سودای دگرگون کردن خودروهای فعلی را در سر می‌پرورانند. به همین دلیل انتظار می‌رود در CES ۲۰۱۸ شاهد حضور پررنگ‌تر خودروهای خودران باشیم. جیم هَکِت، (Jim Hackett)، مدیرعامل فورد قرار است سه‌شنبه همین هفته در CES ۲۰۱۸ سخنرانی کند، در کنار فورد انتظار حضور بی‌ام‌و و آئودی را نیز در این مراسم می‌کشیم. سلاطین فناوری مانند انویدیا و گوگل نیز تلاش‌های زیادی در زمینه ساخت‌خودروهای خودران انجام داده‌اند و به احتمال زیاد در CES امسال با دست پر حاضر خواهند شد.

تجهیزات پوشیدنی هوشمند
CES ۲۰۱۸؛ از بزرگترین رویداد فناوری دنیا چه انتظاری داریم؟

تجهیزات پوشیدنی هوشمند میوه‌‌های تازه باغ فناوری‌ هستند که علاقه‌مندان تکنولوژی‌های جدید میل دارند هرچه سریع‌تر این میوه‌ها را نوبَر کنند. انصافاً هم باید گفت در همین چند سال حضور تجهیزات پوشیدنی هوشمند شاهد پیشرفت چشمگیر این محصولات بوده‌ایم. انتظار تمرکز بیشتری به امور سلامتی انسان‌ها را در تجهیزات پوشیدنی هوشمندی که در CES 2018 معرفی می‌شوند داریم. اهمیت این تجهیزات به‌اندازه‌ای زیاد است که در CES امسال فضای اختصاصی به شرکت‌هایی داده شده که در زمینه ساخت تجهیزات پوشیدنی هوشمند برای کمک به حفظ سلامتی انسان‌ها فعالیت می‌کنند. با این حساب پیش‌بینی می‌کنیم تا تجهیزات پوشیدنی هوشمند جدیدی را برای کنترل فشارخون و ساعت خواب کاربر شاهد باشیم.

خانه‌های هوشمند‌تر
CES ۲۰۱۸؛ از بزرگترین رویداد فناوری دنیا چه انتظاری داریم؟

در چند سال اخیر بحث هوشمند‌سازی منازل، حسابی طرفدار پیدا کرده است و شاهد هوشمند شدن لامپ،‌ سه‌راهی برق،‌ اسپیکر، دستگیره درِ و سایر تجهیزات منزل بوده‌ایم، انتظار داریم در CES ۲۰۱۸ نیز با طیف بیشتری از تجهیزات هوشمند‌سازی منازل روبرو شویم. اپل، گوگل، آمازون و گوگل به عنوان سلاطین فناوری، تلاش ویژه‌ای دارند تا جای پای خود را در هوشمندسازی منازل محکم کنند. از طرف دیگر حضور دستیارهای صوتی نیز به عنوان دستیاری گوش به‌فرمان که اوامر آقا یا خانم منزل را انجام می‌دهد در پکیج‌های خانه هوشمند رواج بیشتری پیدا کرده است. به این ترتیب پیش‌بینی می‌کنیم CES ۲۰۱۸ امسال شاهد رقابت بیشتر سلاطین فناوری برای به کرسی‌ نشاندن دستیارهای صوتی این شرکت‌ها در تجهیزات هوشمند منازل باشیم.

تمرکز بیشتر بر بازی‌های کامپیوتری
CES ۲۰۱۸؛ از بزرگترین رویداد فناوری دنیا چه انتظاری داریم؟

اگر اهل بازی‌های رایانه‌ای باشید حتماً به‌خوبی درجریان هستید که چند سال گذشته کنسول‌های بازی، عرصه را برای بازی‌های کامپیوتری تنگ کرده بودند تا اینکه در سال 2017 شاهد افزایش طرفداران بازی‌های کامپیوتری نسبت‌ به گذشته بودیم. پایین‌آمدن قیمت تجهیزات جانبی برای بازی با کامپیوتر، لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌‌هایی که به‌صورت اختصاصی برای بازی اسمبل شده‌اند و فناوری‌های جدیدی نظیر واقعیت‌مجازی را می‌توان از دلایل افزایش اقبال بازی‌های کامپیوتری دانست. پیش‌بینی می‌کنیم CES 2018 میزبان تجهیزات جدید و همچنین سخت‌افزارهای قدرتمندتری برای تجربه واقعیت مجازی در بین گیمرها باشد.

فناوری 5G
CES ۲۰۱۸؛ از بزرگترین رویداد فناوری دنیا چه انتظاری داریم؟

سرعت اینترنت به هر اندازه هم که افزایش پیدا کند باز هم یارای نیاز کاربران نیست و کاربران همیشه به دنبال سرعت بیشتر هستند. به همین منظور گفته می‌شود که شرکت کوالکام و اپراتورهای عرضه کننده خدمات وایرلس در آمریکا در حال مذاکره برای فناوری ۵G هستند. با این حساب CES ۲۰۱۸ موقعیت مناسبی است تا شاهد خبرهای بیشتری از این فناوری جدید مخابراتی باشیم. لازم به ذکر است که اپراتور AT&T وعده داده است تا نهایتاً در سال آینده اینترنت ۵G را در اختیار کاربران قرار دهد. کاملاً مشخص است که اینترنت ۵G سرعت بیشتری نسبت به ۴G LTE دارد و بستر را برای مشاهده فیلم با کیفیت ۴K و همچنین تعامل با خودروهای خودران فراهم می‌کند.

رزولوشن بیشتر برای تلویزیون‌ها
CES ۲۰۱۸؛ از بزرگترین رویداد فناوری دنیا چه انتظاری داریم؟

تجربه نشان داده است که ال‌جی و سامسونگ هرساله مراسم CES را مغتنم می‌شمرند و شاهد معرفی تلویزیون‌های جدیدی از جانب این شرکت‌ها هستیم. با این حساب حضور تلویزیون‌هایی با کیفیت 4K یا 8K با ابعاد بسیار بزرگ در CES 2018 به‌ هیچ‌وجه دور از ذهن نیست. در همین زمینه ال‌جی به هواداران CES 2018 وعده داده است که بزرگترین تلویزیون 8K خود را که از فناوری OLED بهره می‌گیرد معرفی کند. بدون شک سونی و سامسونگ نیز دست‌روی‌دست نخواهند گذاشت و شاهد معرفی تلویزیون‌های جدید با فناوری‌های هوشمند خواهیم بود.

روبات‌های جدید و پیشرفته
CES ۲۰۱۸؛ از بزرگترین رویداد فناوری دنیا چه انتظاری داریم؟

مراسم CES فرصت مناسبی برای رونمایی از روبات‌های پیشرفته و هوشمند است. تاکنون شرکت‌های زیادی از رونمایی روبات‌های خود در CES ۲۰۱۸ سخن‌ نگفته‌اند، اما ال‌جی وعده داده است که روبات مفهومی خود را در این مراسم رونمایی کند. شرکت سوِن دریمِرز نیز قرار است روبات جالبی را نشان دهد که وظیفه شست‌و‌شوی لباس‌ها را بر عهده می‌گیرد.

گوشی‌های هوشمندِ هوشمند‌تر
CES ۲۰۱۸؛ از بزرگترین رویداد فناوری دنیا چه انتظاری داریم؟

سلاطین موبایل تمایل زیادی ندارند تا گوشی‌های خود را در مراسم CES رونمایی کنند اما باز هم شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که این مراسم را مغتنم شمرده و گوشی‌های هوشمند جدیدی را با امکانات بیشتر رونمایی کنند. در این زمینه می‌توان به گوشی‌های هوشمند جدیدی از برند اکسپریای سونی اشاره کرد که احتمال رونمایی آن‌ها در CES 2018 زیاد است.

در این قسمت به پایان فهرست فناوری‌های هیجان‌انگیزی رسیدیم که انتظار رونمایی آن‌ها را در CES 2018 داریم. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از علاقه‌مندان سینه‌چاک فناوری‌های جدید هستید و نظری در این زمینه دارید ما و سایر کاربران را در قسمت نظرات باخبر سازید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما هم علاقه مند سینه چاکیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج