۶۵۷۸۴۶
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

یادداشتی از دنیل نگاری

۵ گام استراتژیک برای ساخت تجارتی ماندگار

رقابت زیادی در دنیای کسب و کار برای همه وجود دارد. در هر صنعتی همین طور است. مگر اینکه کسب و کار شما آنقدر خوش شانس باشد که توانسته باشد اسمی از خود در کند و در اولین مورد جست و جوی گوگل ظاهر شود. در غیر این صورت باید با رقبای زیادی که محصولات و خدمات مشابهی ارائه می کنند، رقابت کنید. چطور می خواهید متمایز باشید و مطمئن شوید که برندتان همیشه در ذهن مشتریان باقی می ماند؟

مجله پنجره خلاقیت - ترجمه شادی حسن پور: رقابت زیادی در دنیای کسب و کار برای همه وجود دارد. در هر صنعتی همین طور است. مگر اینکه کسب و کار شما آنقدر خوش شانس باشد که توانسته باشد اسمی از خود در کند و در اولین مورد جست و جوی گوگل ظاهر شود. در غیر این صورت باید با رقبای زیادی که محصولات و خدمات مشابهی ارائه می کنند، رقابت کنید. چطور می خواهید متمایز باشید و مطمئن شوید که برندتان همیشه در ذهن مشتریان باقی می ماند؟ هر کسب و کار در ابتدای شروع به کار با این مسئله ترسناک رو به رو شده است؛ هر کسی می خواهد که بخش قابل توجهی از بازار را به دست آورد.
در بسیاری از مواقع، موفق ترین کارآفرینان کسانی هستند که می توانند به برندشان، که هنوز خلق نشده است، معنا ببخشند. به عبارت دیگر، ایجاد یک برند برای کسب و کاری که می خواهید شروع کنید، تمرینی است که می تواند شما را به زودتر به موفقیت برساند. این نگرش «شروع از صفر» مزایای زیادی دارد. نیاز به نوآوری، نقش زیادی در توانمندسازی کسب و کارتان دارد، چرا که انگیزه بیشتری نسبت به رقبایتان به شما می بخشد. همچنین این نیاز به آن معناست که شما باید به دیگر کسب و کارهای موجود در بازار نگاهی بیندازید، نقاط ضعف و قدرتشان را بشناسید و برای بهتربودن نسبت به آنها نقشه راه استراتژیک و خلاقانه ای داشته باشید. صنایع مختلف به وسیله بازاریابی خلاقانه، اشکال مختلفی به خود می گیرند. در این مقاله به پنج روشی اشاره می کنیم که به وسیله آنها می توانید کسب و کارتان را سر زبان ها بیندازید!

۱. تمام مخاطبان احتمالی خود را بشناسید.

زمانی که می خواهید برند خود را تعریف کنید، مطمئن شوید که نام برند و شعارهای تبلیغاتی احتمالی تان را با دقت و احتیاط انتخاب می کنید. آیا نام برندتان قابل ترجمه است؟ آیا در بازارهای دیگر نیز قابل استفاده است؟ آیا تنها مختص مخاطبان محدود یا خاصی است یا می توان آن را در سطح جهانی تبلیغ کرد؟ اگر می خواهید برندی از صفر ایجاد کنید، در ابتدا باید مخاطبان احتمالی خود را بشناسید و به ایجاد ارتباط با آنها بپردازید. این کار را بارها و بارها انجام دهید!
۵ گام استراتژیک برای ساخت تجارتی ماندگار

۲. خود را محدود به یک منطقه نکنید.

زبان انگلیسی و الفبای لاتین رایج ترین شکل برقراری ارتباط در سراسر دنیاست. اما کشورهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که زبان انگلیسی در آنها به شکل گسترده ای استفاده نمی شود. حتی ممکن است نام برندتان در زبان های دیگر معنایی کاملا متفاوت داشته باشد. زمانی که می خواهی با مخاطبانی ارتباط برقرار کنید که هم زبان شما نیستند، حواستان را جمع کنید تا بتوانید ارتباط درست و معناداری را با آنها برقرار کنید. کمپین بازاریابی خود را به شکلی راه اندازی کنید که مخاطبان جهانی داشته باشد؛ به خصوص اگر کسب و کاری آنلاین دارید. اگر برند خود را به عنوان برندی جهانی به مخاطبان بشناسانید، رشد سریع تری را به ویژه در مورد کالاهای مجازی، تجربه خواهید کرد.

3. از به چالش کشیدن بزرگان نترسید.

اگر سعی تان بر این است که در صنعت خود بهترین باشید، کم کم با سایر رقبا و در نهایت با رقیب اصلی رو به رو خواهید شد. اگر جدیت و اعتماد به نفس کافی در زمینه رویکرد بازاریابی تان داشته باشید، می توانید مشتریان را به خرید کالای خود ترغیب کنید. اما این موضوع باعث می شود که رقبای بزرگ‌‎ترتان شما را زیر ذره بین قرار دهند. از این موضوع نترسید و سعی کنید که بر رقیب اصلی تان در بازار غلبه کنید. اگر آنها از شما می ترسند و محصولاتشان را با کالاهای شما مقایسه می کنند، باز هم به نفع شماست؛ چرا که به حایی رسیده اید که با بزرگان مقایسه شوید.

۴. روی مزایای خود مانور بدهید.

چه کاری را می توانید بهتر از بقیه انجام دهید؟ آیا ارزش بیشتری به مشتری ارائه می کنید؟ آیا انطباق پذیری بیشتری دارید؟ آیا بیشتر از رقبایتان به مشتریان سازمانی تان کمک می کنید تا به برندهای بزرگی تبدیل شوند؟ اگر بتوانید با محصولات یا خدماتتان در وقت و هزینه کارآفرینان، افراد خلاق و پیشگام صرفه جویی کنید. آنها سپاسگزار شما خواهند بود و به این شکل شما یک مشتری مادام العمر به دست خواهید آورد. بررسی کنید که چه چیزی باعث تمایز کسب و کار شما نسبت به بقیه می شود. زمانی که کسب و کار نوپای خود را راه اندازی می کنید، سعی کنید فقط به مشتریان فعلی تان تکیه نکنید و به دنبال مشتریان بزرگی باشید که می توانید از آن خود کنید.

5. اشانتیون یا هدیه بدهید.

کمپین های خلاقانه بازاریابی داشته باشید. روابط مستحکمی با دیگران ایجاد کنید. به دنبال افراد دیگری باشید که می توانند از هدیه شما به خوبی استفاده کنند. هدایا و اشانتیون های خلاقانه تان را به افرادی بدهید که به کسب و کار شما نیاز دارند. هر چیزی را بی دلیل به عنوان اشانتیون ندهید، بلکه به دنبال روش های نوآورانه ای باشید و مخاطب مناسبی را برای هدیه های تبلیغاتی تان پیدا کنید.

بودجه کمی دارید؟ شخصی را در کسب و کاری مکمل یا مرتبط پیدا کنید و با کمک او کمپین بازاریابی راه بیندازید. موفقیت شریکتان وابسته به موفقیت شما خواهدبود. برندسازی فقط تلاشی برای جاانداختن خودتان در ذهن مشتری نیست، بلکه باید تمام سعی تان را بکنید تا ارتباطی ماندگار با مردم خلق کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج