۶۵۸۷۷۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

سایت فیفا در گزارشی به ستارگان سابق فوتبال دنیا اشاره کرد که قبلا به عنوان بازیکن در جام جهانی حضور داشته اند و در جام جهانی روسیه روی نیمکت خواهند نشست.

وبسایت نود: سایت فیفا در گزارشی به ستارگان سابق فوتبال دنیا اشاره کرد که قبلا به عنوان بازیکن در جام جهانی حضور داشته اند و در جام جهانی روسیه روی نیمکت خواهند نشست.

تیری آنری، میروسلاو کلوزه، دیدیه دشان، یان دال توماسون و.... برخی از سرشناس ترین چهره هایی هستند که قبلا به عنوان بازیکن در جام جهانی درخشیده اند و در مسابقات روسیه به عنوان مربی یا سرمربی حضور خواهند داشت.

تیری آنری، فرانسه / بلژیک

یکی از بهترین مهاجمان تاریخ یک بار دیگر در جام جهانی حضور خواهد داشت. البته این بار به جای حضور درون زمین روی نیمکت می نشیند. آنری که قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ شد و بعد از آن در سه دوره دیگر در این مسابقات حضور داشت در حال حاضر دستیار روبرتو مارتینز در تیم ملی بلژیک است.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

میروسلاو کلوزه، المان

گلزن اسطوره ای فوتبال آلمان در سال ۲۰۱۴ برای آخرین بار در جام جهانی حضور یافت که رکورد تاریخ گلزنی در این مسابقات را شکست (شانزده گل). کلوزه که در سال ۲۰۱۶ فوتبالش را تمام کرد در حال حاضر در کادر فنی یواخیم لوو حضور دارد.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

دیدیه دشان، فرانسه

کاپیتان تیم ملی فرانسه در مسابقات جام جهانی ۱۹۹۸ در سال ۲۰۱۲ به جای بلان هدایت تیم ملی فرانسه را به عهده گرفت و با این تیم فینال یورو رسید. جام جهانی روسیه دومین جام جهانی او به عنوان مربی است. او در سال ۲۰۱۴ با خروس ها تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

تافارل، برزیل

قهرمان جام جهانی ۱۹۹۴ و نایب قهرمان ۱۹۹۸، فعالیتش به عنوان مربی دروازه بان ها را با گالاتاسرای آغاز کرد. در حال حاضر او در این پست در تیم ملی برزیل فعال است و از سال ۲۰۱۴ به سلسائو ملحق شده است.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

ایویکا اولیچ، کرواسی

اولیچ که در سه جام جهانی ۲۰۰۲ ، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ حضور داشت و مجموعا در این تورنمنت دو گل به ثمر رساند، در ژوئن ۲۰۱۷ کفش هایش را آویخت و در ماه اکتبر به عنوان دستیار به کادر فنی زلاتکو دالیچ ملحق شد و در جام جهانی روسیه نیز حضور خواهد داشت.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

آلیو سیسه، سنگال

کاپیتان سابق تیم ملی سنگال که در جام جهانی ۲۰۰۲ نیز حضور داشت و با این تیم به مرحله یک چهارم نهایی رسید، از سال ۲۰۱۲ کار مربیگری خود را با حضور در رده های پایه آغاز کرد. این مدافع سابق در سال ۲۰۱۵ سرمربی تیم بزرگسالان سنگال شد و با این تیم راهی جام جهانی شد.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

استانیسلاو چرچسف، روسیه

این دروازه بان سابق جام جهانی های ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ نیز حضور داشت. چرچسف فقط یک بازی در جام جهانی داشت. در مسابقات سال ۱۹۹۴ در آمریکا، چرچسف سنگربان روسیه در پیروزی شش بر یک مقابل ;hlv,k بود. در آن بازی اولگ سالنکو پنج گل به ثمر رساند و چرچسف دروازه اش توسط روژه میلا باز شد. میلا در آن بازی با ۴۲ سال سن تبدیل به پیرترین گلزن تاریخ جام جهانی شد. حالا استانیسلاو هدایت تیم ملی روسیه را در جام جهانی به عهده گرفته است.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

خوان آنتونیو پیزی، اسپانیا/ عربستان

پیزی در آرژانتین به عنوان یک مهاجم آماده شناخته شد اما بیشتر دوران فوتبالش را در اسپانیا بود و حتی در جام جهانی ۹۸ تابعیت اسپانیا را پذیرفت و در مقابل پاراگوئه برای این تیم بازی کرد. پیزی مربیگری تیمهای مختلفی را داشته که بزرگترین موفقیت او rivlhkd با تیم ملی شیلی در کوپا آمه ریکای ۲۰۱۶ بود. پیزی پس از آن که نتوانست شیلی را به جام جهانی ببرد هدایت تیم ملی عربستان را به عهده گرفت.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

یان دال توماسون، دانمارک

توماسون که با ۵۲ گل آقای گل مشترک تاریخ فوتبال دانمارک است، در جام جهانی های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ حضور داشت و مجموعا پنج گل به ثمر رساند. عملکرد وی در مسابقات کره و ژاپk فوق العاده بود که در چهار بازی چهار گل به ثمر رساند. توماسون مربیگری را در سال ۲۰۱۳ با تیم کرکراده در هلند آغاز کرد و از سال ۲۰۱۶ به کادر فنی دانمارک ملحق شد.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

اسکار رامیرز، کاستاریکا

رامیرز در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا در تیم کاستاریکا حضور داشت که در هر چهار بازی کشورش در آن تورنمنت بازی کرد. هافبک سابق کاستاریکا مربیگری خود را از سال ۲۰۰۲ آغاز کرد و بعد از آن در اکثر دوران فعالیتش در کاستاریکا بود. او در سال ۲۰۱۵ سرمربی کاستاریکا شد و با این تیم راهی جام جهانی شد.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

ملادن کریستاییچ، صربستان و مونته نگرو / صربستان

یکی از باثبات ترین مدافعان تاریخ بوندسلیگا که در تیمهایی مثل وردربرمن و شالکه نیز بازی کرد در جام جهانی ۲۰۰۶ برای تیم صربستان و مونته نگرو بازی کرد. پایان تورنمنت برای صرب ها خوب نبود چرا که در قعر گروه جای گرفتند. با توجه به عملکرد مرحله راهیابی که صربستان با حضور کریستاییچ، ویدیچ، دراگاتینوویچ و گاورانچیچ فقط یک گل دریافت کرد، انتظارات از این تیم خیلی بیشتر بود.کریستاییچ در سال ۲۰۱۱ بازنشسته شد و پنج سال بعد با نظر اسلاولیوب موسلین به کادرفنی تیم ملی صربستان ملحق شد. وی در حال حاضر قراردادش با صربستان را به حالت دائمی در آورده است.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

چادوری، کره جنوبی

این دفاع راست انرژیک که با نظر هیدینک در جام جهانی ۲۰۰۲ اولین حضورش در این مسابقات را تجربه کرد و بعد از آن در چهار جام جهانی دیگر هم حضور داشت، پسر چا بومکون، بازیکن اسطوره ای فوتبال کره است. دوری در آلمان، اسکاتلند و کره جنوبی نیز بازی کرده است. او بعد از بازشنستگی وارد دنیای مربیگری شد و در حال حاضر دستیار شین تائه یونگ در تیم ملی کره است.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

گرت ساوتگیت، انگلیس

یکی از سرشناس ترین مدافعان فوتبال انگلیس در اواخر دهه ۹۰ و اوایل قرن ۲۱، در جام جهانی ۱۹۹۸ سه بازی انجام داد و در جام جهانی ۲۰۰۲ در لیست قرار داشت اما بازی نکرد. او فوتبالش را در میدلزبورو به اتمام رساند و بعد از آن به سراغ مربیگری رفت. ساوتگیت کارش را در رده های پایه تیمهای انگلیسی آغاز کرد. اولین حضورش در رده بزرگسالان به عنوان سرمربی موقت تیم پس از برکناری آلردایس بود. او در مرحله راهیابی جام جهانی عملکرد خوبی داشت و بعد از چهار بازی از شکل مربی موقت به حالت مربی دائمی در آمد.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

آدام ناوالکا، لهستان

ناوالکا اولین بازی خود را در خط هافبک تیم ملی لهستان در سن ۱۹ سالگی انجام داد. یک سال بعد او در جام جهانی ۱۹۷۸ پنج بازی انجام داد و لهستان در رده پنجم قرار گرفت. دوران فوتبال ناوالکا به علت مصدومیت ها متوقف شد اما او ۳۰ سال بعد به تیم ملی لهستان برگشت. ناوالکا در فصل ۰۸-۲۰۰۷ به عنوان دستیار در این تیم فعالیت می کرد و از سال ۲۰۱۲ به عنوان سرمربی این تیم مشغول به کار است.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند

وحید خلیل هوژیچ، یوگسلاوی/ ژاپن

خلیل هوژیچ، مهاجم بوسنیایی در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا برای تیم ملی یوگسلاوی بازی کرد. او به عنوان سرمربی در سه کشور مختلف دوران های موفقی داشت. خلیل هوژیچ با ساحل عاج به جام جهانی آفریقای جنوبی رسید، با الجزایر به جام حهانی برزیل رفت و با ژاپن راهی مسابقات روسیه شد. او در تابستان آینده دومین تجربه اش را در مرحله نهایی جام جهانی خواهد داشت. هلیل هوژیچ با الجزایر به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برزیل رسیده بود.

اسطوره‌ها در نقش جدید به جام جهانی می روند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج