جاباما
۶۵۸۸۲۲
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

نفتکش ایرانی، آلودگی ایجاد نکرده است

هادی حق‌شناس گفت: از سرنوشت۳۱ خدمه نفتکش خبری در دست نداریم و به دلیل حجم زیاد آتش امکان نزدیک شدن به این شناور وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس درباره آخرین جزئیات حادثه برخورد کشتی فله‌بر چینی با نفتکش ایرانی در آب‌های شانگهای اظهار داشت: پس از این برخورد بلافاصله انفجار رخ می‌دهد و به دلیل حجم زیاد آتش، عملیات اطفاء حریق به کندی پیش می‌رود، البته حریق نسبت به روز قبل کمی کاهش یافته است، اما به هر حال ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی رقم بالایی است و حریق بزرگی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به پیدا شدن یک جسد در آب‌های اطراف محل حادثه، افزود: از سرنوشت دیگر سرنشینان این نفتکش خبری در دست نداریم زیرا به دلیل حجم زیاد آتش امکان نزدیک شدن به این شناور وجود ندارد. طبق اطلاعات رسیده جسد پیدا شده در آب های چین، متعلق به یکی از خدمه ایرانی نفتکش است.

حق شناس درباره اینکه آیا احتمال دارد چینی ها در جریان نجات خدمه خود، خدمه نفتکش ایرانی را هم نجات داده باشند، گفت: افراد نجات یافته که وارد کشتی چینی شده اند، شناسایی شده اند و در میان آنها هیچ کدام از سرنشینان نفتکش ایرانی دیده نشده است.
اولویت نجات خدمه است

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از اعزام مدیرکل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به شانگهای چین برای ارزیابی‌های اولیه این حادثه صحبت و عنوان کرد: در تهران نیز جلساتی با حضور نمایندگان شرکت ملی نفتکش برگزار شد. رایزنی‌ و پیگیری با مراجع داخلی و بین‌المللی مرتبط در حال انجام است تا زوایای مختلف این سانحه بررسی شود، همچنین با مراجع دریایی کشور چین و کشورهای همجوار مذاکراتی صورت گرفته تا حداکثر تلاش لازم برای امداد و نجات مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: مرکز MRCC (تجسس و نجات دریایی) در استان هرمزگان و بندرعباس دایر است که در زمان وقوع چنین حوادثی، به کشتی‌ها و بنادر نزدیک به محل حادثه اعلام می‌کند که به فکر امداد و نجات خدمه باشند، اولین موضوع و اولویت اصلی نجات خدمه است. از طریق مرکز MRCC بندرعباس با چین تماس گرفتیم و اطلاعات کشتی و اطفا حریق را لحظه به لحظه دنبال می‌کنیم.

حادثه نفتکش آلودگی دریایی ایجاد نکرده است

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشورهای چین و کره فعلاً در اطفاء حریق این نفتکش همکاری می‌کنند، همچنین از کشورهای دیگر نیز بخش‌هایی برای امداد به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی درباره احتمال ایجاد آلودگی در آب‌های منطقه نیز تصریح کرد:‌ آلودگی که از طریق نفت خام در دریا ایجاد می‌شود با آلودگی که از طریق میعانات گازی ایجاد می‌شود، ‌متفاوت است و این محموله چون میعانات گازی بوده است، در جا پس از تصادف، آتش می‌گیرد و چندان آلودگی دریایی ایجاد نکرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مال کی بود نفتکش

    • بدون نام

      جریان دکلهای نفتی ایران تو ونزولا چه شد

    • بدون نام

      مگر آتش نگرفته؟ مگر در حال غرق شدن نیست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج