جاباما
۶۵۹۲۱۶
۵۰۹۶
۵۰۹۶
پ

نتفلیکس چگونه پول در می‌آورد؟

نتفلیکس بزرگ ترین سرویس استریم ویدئویی در جهان است. این شرکت سرویس های خود را در ۱۹۰ کشور ارائه می کند، بیش از ۱۰۹ میلیون کاربر دارد و فیلم ها و سریال هایش به ۲۱ زبان منتشر می شود. مهم تر از همه، نتفلیکس با پخش آگهی تجربه کاربران را خراب نمی کند. اما نتفلیکس چگونه پول در می آورد؟

روزنامه هفت صبح - سید امیر علوی: نتفلیکس بزرگ ترین سرویس استریم ویدئویی در جهان است. این شرکت سرویس های خود را در ۱۹۰ کشور ارائه می کند، بیش از ۱۰۹ میلیون کاربر دارد و فیلم ها و سریال هایش به ۲۱ زبان منتشر می شود. مهم تر از همه، نتفلیکس با پخش آگهی تجربه کاربران خراب نمی کند. اما نتفلیکس چگونه پول در می آورد؟ نتفلیکس پر است از مجموعه های تلویزیونی فوق العاده همچون «چیزهای عجیب» و «آینه سیاه» و به عنوان یک بیننده، قطعا کنجکاو هستید که بدانید نتفلیکس چگونه می خواهد قسمت های بعدی مجموعه های تلویزیونی مورد علاقه تان را در اختیار شما قرار دهد.

نتفلیکس چگونه پول در می آورد؟

منبع اصلی درآمد نتفلیکس حق اشتراکی است که توسط کاربران پرداخت می شود و مبلغ این حق اشتراک بین هشت الی 14 دلار است. طبق گزارش درآمد نتفلیکس، مجموع دریافتی این شرکت از حق اشتراک پرداخت شده توسط کاربران به 950 میلیون دلار در ماه می رسد. نتفلیکس از کرایه دی وی دی نیز 30 میلیون در ماه به دست می آورد. سود یا همان درآمد خالص نتفلیکس از این مبالغ دریافتی حدودا به 43 میلیون دلار در ماه می رسد. در مجموع، درآمد کسب شده توسط نتفلیکس در سال 2016 به 8.83 میلیارد دلار رسید و این در حالی است که انتظار می رود درآمد سال 2017 نتفلیکس به 11 میلیارد دلار برسد. لازم به یادآوری است که نتفلیکس از پخش تبلیغات در شبکه استریم ویدئویی خود درآمدی کسب نمی کند.

درآمد روزانه نتفلیکس چقدر است؟

درآمد روزانه نتفلیکس ۱.۴ میلیون دلار در روز است. نتفلیکس همواره از ارائه آمار و ارقام دقیق در ارتباط با فعالیت های خود طفره می رود؛ اما گزارش های مالی این شرکت نشان می دهد که نتفلیکس در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ درآمد خالص ۱۳۰ میلیون دلاری کسب کرده که معادل ۱.۴ میلیون دلار در روز است. توجه داشته باشید که این عدد تقریبی است؛ علاوه بر این، براساس درآمد این شرکت در فصول مالی مختلف، درآمد روزانه این شرکت متغیر خواهدبود. اما می توان با اطمینان گفت که روند کسب درآمد نتفلکیس ادامه خواهدداشت و این شرکت انتظار دارد که در سه ماه بعدی درآمد بیشتری کسب کند.

نتفلیکس چگونه پول در می‌آورد؟
نتفلیکس برای محتوا چه مقدار هزینه پرداخت می کند؟

هزینه پرداخت شده توسط نتفلیکس به مجموعه تلویزیونی، فیلم و قراردادهای منعقد شده بستگی دارد. طبق ادعای نتفلیکس، این شرکت براساس میزان سود و زیان مبلغی در حدود هفت الی هشت میلیارد دلار برای محتوا هزینه می کند. به گزارش زومیت، این شرکت همچنین باید در چند سال آینده مبلغ ۱۷ میلیارد دلار بابت تعهدات مرتبط با محتوای ارائه شده در این شبکه پرداخت کند. این مبلغ شامل هزینه های مربوط به امتیاز پخش محتوا در این شبکه و محتوای تولیدشده توسط نتفلیکس است.
نتفلیکس در تولید سریال های تلویزیونی بسیار خوب عمل کرده و سریال های مختلف هزینه های متنوعی برای این شرکت داشته اند. مجموعه «گت داون» از نتفلیکس با بودجه ۲۰۱ میلیون دلاری به گران ترین سریال تلویزیونی تبدیل شده است. دو مجموعه تلویزیونی پرطرفدار حال حاضر این شبکه نیز بسیار هزینه بر هستند. هزینه تولید هر قسمت از فصل دوم مجموعه «چیزهای عجیب» معادل هشت میلیون دلار است و این رقم برای فصل دوم مجموعه «تاج» به ۱۰ میلیون دلار می رسد.
نتفلیکس برای فیلم های ساخته شده توسط این شبکه چقدر هزینه می کند؟

این شش فیلم پرهزینه ترین فیلم های ساخته شده توسط نتفلیکس هستند: درخشان (Bright) با هزینه ۹۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷؛ ماشین جنگی (War Machine) با هزینه ۶۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷؛ اوکجا (Okja) با هزینه ۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷؛ دفتر مرگ (Death Note) با هزینه ۴۰ الی ۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷؛ مرد ایرلندی (The Irishman) با هزینه ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸؛

اما این موارد استثنا هستند و هزینه بالای آن ها به حضور ستاره ای سرشناس در فیلم یا استفاده از یک کارگردان خاص باز می گردد و یا این که فیلم براساس مجموعه ای خاص تولید شده است. برای مثال، ویل اسمیت ستاره فیلم «درخشان» است و مارتین اسکورسیزی نیز کارگردانی «مرد ایرلندی» را برعهده دارد. اما به طور معمول بودجه اختصاص داده شده به فیلم های تولیدی نتفلیکس به مراتب کمتر است. برای مثال، هزینه تولید فیلم «اول پدرم را کشتند» به کارگردانی آنجلینا جولی، تنها 22 میلون دلار بوده است. به عنوان یک بازیگر جدید در عرصه فیلم سازی، ممکن است نتفلیکس برخی شکست ها را تجربه کند اما این شرکت در تلاش است تا فیلم هایی مطابق سلیقه مخاطبان تولید کند.
نتفلیکس چگونه پول در می‌آورد؟
آیا نتفلیکس در حال از دست دادن پول است؟

از نظر فنی جواب مثبت است. جریان نقدی آزاد نتفلیکس در سال ۲۰۱۷ معادل دو میلیارد دلار بوده است. بدهی های پولی این شرکت نیز معادل ۴.۸ میلیارد دلار است؛ با این وجود، نتفلیکس در فصول مالی مختلف در حال سودآوری بوده و رشد این شرکت همچنان ادامه دارد. طبق ادعای نتفلیکس، این بدهی بخشی از راهبرد مالی این شرکت است. در حالی که نتفلیکس به رشد محتوای ساخته شده توسط خودش ادامه می دهد، دیدگاه خود مبنی بر کسب درآمد و هزینه کردن آن درآمد را ادامه می دهد و همچنان تلاش می کند تا مخاطبان بیشتری را به سوی خود جلب کند.

اگر مردم مشتاق باشند تا هر ماه فیلم یا سریال جدیدی تماشا کنند، احتمال ادامه اشتراک آن ها در سرویس نتفلیکس افزایش می یابد. این استراتژی تاکنون جوابگو بوده و به طور منظم در هر سه ماه پنج میلیون نفر به جمع مشترکان نتفلیکس اضافه شده اند. هر زمان نیز که تولید یک فیلم یا مجموعه تلویزیونی توجیه اقتصادی نداشته باشد، نتفلکیس آن را لغو می کند. برای مثل می توان به دارم «گت داون»، مجموعه طنز «گرل باس» و سریال تخیلی «حس 8» اشاره کرد.
الگوی تجاری نتفلیکس بقاپذیر است؟

هنوز مشخص نیست که آیا نتفلیکس می تواند کاری که تاکنون در حال انجامش بوده را ادامه دهد یا خیر؛ اما تا به امروز مدیران و سهامداران نتفلیکس از این الگوی تجاری راضی بوده اند. این الگوی تجاری به نتفلیکس کمک کرده است تا خود را با زمان تطبیق دهد. این شرکت کار خود را با کرایه دی وی دی شروع کرد و ورود زودهنگام آن ها به بازار استریم ویدئویی نیز موفقیت آمیز بوده است.

در حال حاضر نیز نتفلیکس به کرایه دادن دی وی دی و دیسک های بلو- ری ادامه می دهد و این بخش کوچکی از کسب و کار این شرکت را تشکیل می دهد. علاوه بر موارد فوق، نتفلیکس به تناسب محتوای خوبی که ارائه می کند، هزینه دریافتی از کاربران را نیز افزایش می دهد. اولین بار در سال 2014 حق اشتراک استاندارد نتفلیکس از هشت دلار به 9 دلار افزایش یافت، در سال 2016 نیز این مبلغ به 10 دلار رسید و در سال 2017 به 11 دلار. اما با وجود گران شدن مداوم حق اشتراک، تعداد کاربران نتفلیکس به طور منظم افزایش یافته که نشان می دهد (از دید کاربران) استفاده از سرویس استریم ویدئویی نتفلیکس ارزش این هزینه را داشته و می توان در آینده نیز انتظار داشت تا حق اشتراک نتفلیکس افزایش یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج