جاباما
۶۵۹۲۵۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

فریلنسر بودن چگونه می‌تواند شما را نجات دهد؟!

آیا تا کنون به داشتن یک کار آزاد یا فریلنسر بودن فکر کرده‌اید؟ این ایده‌ای است که بسیاری از اوقات هنگام خسته شدن از کاری که داریم به ذهن‌مان می‌رسد. ولی، آیا باز هم از لحاظ منطقی می‌توان روی انجام این کارها حساب کرد؟ ما این‌جاییم تا دلایلی را به شما بدهیم که آزادکاری یا فریلنسر بودن ارزشش را دارد!

وب سایت یادانه: آیا تا کنون به داشتن یک کار آزاد یا فریلنسر بودن فکر کرده‌اید؟ این ایده‌ای است که بسیاری از اوقات هنگام خسته شدن از کاری که داریم به ذهن‌مان می‌رسد. ولی، آیا باز هم از لحاظ منطقی می‌توان روی انجام این کارها حساب کرد؟ ما این‌جاییم تا دلایلی را به شما بدهیم که آزادکاری یا فریلنسر بودن ارزشش را دارد!

آیا در محیط کار با کسی مشکلی دارید؟ آیا باز هم یکی از همکاران‌تان دوباره لیوان مورد علاقه‌تان را برداشته است؟ زندگی در یک محیط اداری با قوانین خشک و بی‌روحی که دارد، می‌تواند تا حد زیادی شما را بی‌رمق و بی‌حوصله بکند.

اگر بخواهیم جدی‌تر به این موضوع نگاه کنیم، فشاری که در محیط کاری وجود دارد، هر روز تعداد روزافزونی از افراد را متمایل به انجام کارهای آزاد یا فریلنسری می‌کند. چرا که می‌توانند برای خودشان کار کنند و از لحاظ مالی نیز به استقلال بهتری خواهند رسید.

اما داشتن مشتریان خودتان و دوری از کارهای تکراری در محیط‌های خسته‌کننده، چه مزایای دیگری می‌تواند داشته باشد؟ و آیا سودی که در فریلنسر بودن نصیب‌تان می‌شود، ارزش ریسک کردن و کنار گذاشتن یک کار دائمی را دارد؟ البته نگرانی‌هایی هم در رابطه با پیدا کردن شغل و کنار آمدن با درآمدهای غیرمنظم وجود دارد.

ما در وب‌سایت خودمان، علاوه‌بر این‌که با آزادکارها (فریلنسرها) کار می‌کنیم، توانایی‌های آزادکاری را در خودمان تقویت کرده‌ایم تا در صورت لزوم و در مواقع ضروری، هرکدام به‌تنهایی کسب‌و‌کار خودمان را آغاز کنیم!
فریلنسر بودن چگونه می‌تواند شما را نجات دهد؟!

چرا همیشه باید راه‌اندازی یک «شغل آزاد» در اولویت برنامه‌های‌مان باشد؟!

اگر شما از کارتان متنفر باشید؛ طبیعی است که به فکر خروج از آن کار باشید. اما وقتی که شما به شغل خود عشق بورزید؛ فکر کردن درمورد خروج از آن کار کمی عجیب به‌نظر خواهد رسید. با این اوصاف، کارمندان باهوش هر روز باید برای کناره‌گیری از کار و ایجاد یک کسب‌و‌کار آزاد آماده باشند.

دلیل این توصیه این است که آینده همیشه مبهم است. این موضوع که شما امروز از کار خود لذت می‌برید و برای شما بهترین شغل دنیا محسوب می‌شود، اصلاً تضمین‌کننده‌ی فردای شما نیست.

ممکن است در آینده، شرکت با مشکلات مالی روبرو شود و از روی اجبار، تعدادی از کارکنان را اخراج کند. یا این‌که مجبور به کار کردن با همکاری نفرت‌انگیز شوید که تحمل کردنش برای شما غیرممکن باشد.

حتی ممکن است قانون جدیدی در شرکت اعمال شود که به مذاق شما خوش نیاید. علاوه بر این‌ها، هزاران اتفاق دیگر ممکن است بی‌افتد که خوش‌حالی شما را نابود و تبدیل به رنج و عذاب بکند.

داشتن یک برنامه‌ی خروج، مثل داشتن یک کپسول آتش‌نشانی در هنگام آتش‌سوزی است. شغل ما، تنها منبع درآمد ما برای تامین معاش خانواده، پرداخت اجاره و تسویه‌ی اقساط مختلف است.

پیدا کردن شغل جدید، بسیار دشوار است و نیازمند صرف زمان زیادی است. اگر برای آن روز مبادا آماده نباشید، ممکن است از سرناچاری مجبور به انجام کارهایی شوید که از آن‌ها متنفرید.

حالا متقاعد شده‌اید که چرا باید همیشه به فریلنسر بودن به عنوان یک چتر نجات نگاه کنید؟ اگر سردرگم هستید و نمی‌دانید چطور یک برنامه‌ی خروج تنظیم کنید، ادامه‌ی این مطلب را بخوانید.

فریلنسر بودن چگونه می‌تواند شما را نجات دهد؟!

۱) همیشه برای بی‌کاری خود پس‌انداز داشته باشید

بسیاری از ما اگر یک ماه سر کار نرویم، تمام زندگی‌مان مختل خواهد شد. اگر یک ماه کار نکنیم، چک‌های برگشتی، اجاره‌ و اقساط عقب‌مانده ما را بیچاره خواهند کرد.

دلیل تمام این‌ها نداشتن پس‌انداز اضطراری است. سعی کنید یک حساب جداگانه برای خود داشته باشید که پول‌های خود را برای مواقع ضروری در آن پس‌انداز می‌کنید.

اگر همیشه به اندازه‌ی مخارج چندین ماه در این حساب‌ها پول داشته باشید، پس از بی‌کار شدن، فرصت کافی خواهید داشت تا دوباره روی پای خود بایستید.

۲) با دیگران روابط قوی برقرار کنید

به زبان خودمانی‌تر، سعی کنید هر جایی «آشنا» داشته باشید. تا جایی که ممکن است با افراد مفید و صاحبان کسب و کارهای دیگر هم ارتباط برقرار کنید.

در جلسات مختلف شرکت کنید. برای دوستان و آشنایان خود، کار کمکی و مجانی انجام دهید تا نزد آن‌ها به اعتبار و منزلت برسید. تمام این افراد ممکن است روزی به‌درد شما بخورند.

پس، سعی کنید اجتماعی‌تر باشید و دیگران را حمایت کنید تا در مواقع ضروری، بتوانید از آن‌ها درخواست کمک و حمایت بکنید.

فریلنسر بودن چگونه می‌تواند شما را نجات دهد؟!

۳) برای داشتن شغل آزادکاری ( فریلنسر ) زمینه‌سازی کنید

به لطف امکانات امروزه، شما می‌توانید از راه‌های مختلفی کسب درآمد کنید. ممکن است یک نویسنده‌ی خوب باشید و یا کسی باشید که آخر هفته‌ی خود را با ساختن زیورآلات سپری می‌کند. همه‌ی ما یک سری علایق و استعداد داریم که در صورت نیاز، می‌توانیم از آن‌ها کسب درآمد کنیم.

در طول مدتی که مشغول به کار هستید، می‌توانید برای داشتن یک شغل آزادکاری یا فریلنسر بودن تمرین کنید. حتی، برای احتیاط، کارت‌های ویزیت خود را هم از الان چاپ کنید. چون ممکن است موقع بی‌کار شدن، پول کافی برای این‌کار نداشته باشید.

سعی کنید با مشتریان شرکت روابط دوستانه ایجاد کنید. چراکه این افراد می‌توانند تبدیل به مشتریان بالقوه‌ی شما در زمان بی‌کاری شوند. در کل، سعی کنید همواره همه‌ی ابزار لازم برای شروع یک کار فریلنسری فراهم باشد تا در صورت لزوم، بلافاصله دست به کار شوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      الان اشنا برا ادم هیج کاری نمی کننه
      هرچقدر هم که در گذشته حمایت کرده باشی وظیفتو انجام دادی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج