۶۵۹۶۳۴
۱۷ نظر
۵۰۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۳
پ

حقوق کارگران باید به خط فقر نزدیک بشود

رییس اتحادیه کارگران قراردادی می‌گوید امسال شرایط زندگی کارگران خاص‌تر است و شورای عالی کار باید سفره کارگران را پررنگ‌تر ببیند و دستمزدی شایسته و عادلانه در نظر بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه کارگران قراردادی می‌گوید امسال شرایط زندگی کارگران خاص‌تر است و شورای عالی کار باید سفره کارگران را پررنگ‌تر ببیند و دستمزدی شایسته و عادلانه در نظر بگیرد.

فتح اله بیات اظهار کرد: سال گذشته اعضای شورای عالی کار درباره هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران به رقم دو میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسیدند و قرار بود این رقم مبنا و پایه تصمیم‌گیری‌های مزد کارگران در سالهای آینده باشد ولی متاسفانه زمانی که تعیین دستمزد به نقطه نهایی نزدیک شده بود، برخی کارفرمایان بدعهدی کردند و دستمزد سال ۱۳۹۶ از این رقم فاصله بسیاری گرفت.

وی ادامه داد: امسال وضعیت فرق کرده و شرایط کارگران خاص‌تر است. دولت و کارفرمایان به خوبی از وضع معاش و دستمزد کارگران باخبرند بنابراین اگر دستمزد کارگران با جلسات نمایشی درصد ناچیزی افزایش پیدا کند، کارگران هم به تدریج مثل موضوع موسسات مالی، فریاد نداری و گرانی سر می‌دهند.

این مقام مسئول کارگری تاکید کرد: امسال با افزایش نسبی در قیمت برخی اقلام مواجه بودیم که قطعا هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری را افزایش داده و از دو میلیون و ۴۸۰ هزار تومانی که در سال گذشته اعلام شد بیشتر شده است،‌ این در حالی است که حقوق کارگران در همان ۱۰ روز اول ماه به پایان می‌رسد.

به گفته بیات، شورای عالی کار امسال باید سفره کارگران را پر رنگ‌تر ببیند و با درک منطقی از شرایط زندگی کارگران، تورم سبد معیشت خانوارهای کارگری را در نظر گرفته و مبنای تعیین مزد قرار بدهد.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی تاکید کرد: در بحث دستمزد، وضع کارگران از کارمندان متفاوت است.کارکنان دولت از امکانات و مزایایی همچون اجرای طبقه بندی مشاغل، رتبه و سابقه و گروه برخوردارند ولی کارگران با وجود قراردادهای موقت و کوتاه مدت هیچکدام از این مزایا را ندارند و می‌بینیم که کارگری با مدرک لیسانس و ۱۵ سال سابقه با پایه حقوق ۹۰۰ هزار تومان مشغول کار است.

وی با اشاره به فاصله بسیار بین خط فقر و تورم اظهار کرد: اعضای شورای عالی کار مبلغ دستمزد کارگران را باید به گونه‌ای در نظر بگیرند که شکاف مزد ایجاد شده در چند سال گذشته را پوشش دهد و به حداقل برساند تا ظرف چند سال حداقل مزد کارگران به خط فقر و نرخ تورم نزدیک شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به خدا قسم این ظلم بزرگی است که در حق کارگر بد بخت میشود خدایا خودت به دادمان برس

    • بدون نام

      پنج ماه حقوق نگرفتم برای پیمانکار شرکت نفت کار میکنم ..

    • لهراسب

      بزک نمیر بهار میاد .......

    • بدون نام

      شما هم دقیقأ دارید همین کار رو میکنید و کارگران رو تا اونجا که میتونید به فقر و خط مطلق فقر نزدیکتر میکنید.

    • شکیبه

      چرا بالاتر از خط فقر نره ؟ چون نام کارگر دارن ؟!

    • بدون نام

      افزایش !که نه واقعی کردن حقوق کارگران وتوجه بیشتر به کارگران مساوی است بارونق کسبوکار مساوی است با حمایت تولید داخلی وای کاش مسولین ای واقعیت رو درک کنند مثل کشورهای بزگ صنعتی اولویت اصلی روتوجه به کارگران میکنند مثل ژاپن آلماان وسایر کشورهای پیشرفته اگه این مهم اتفاق انجام شود تمام مشکلات کشورحل میشود

    • دانیال

      بشین سر جات بابا به والا قسم هنوز افزایش حقوق ۹۵ را برامون نزدن که هیچ دو ماه میشه فقط ۷۰ درصد حقوق را بهمون میدن بقیه ش را سه ماه سه ماه میدن اونم نه کامل میگن بر اساس کارکرد میدن ماهی یه تومن میگیرم ۲۵ سال درس خوندم کارمند شرکتی بهداشت هستم

    • majid

      میدونیم که با 2400000 تومان نمیرسه ، حداقل همین 920 تومن رو دو برابر کنید ، بخدا به هفته نرسیده تمام میشه

    • مهدی

      آقا دانیال درس خونده با سواد منظور من از (افزایش که نه!)این نیست که باافزایش حقوق کارگران مخالف باشم چون من خودم کارگر پیمانکاریم منظورم اینکه منت سرکارگرنزارن که حقوقهارو افزایش بدن که بعدش چ ند برار گرونی کنندمثل گرونی که از بابت پرداخت یارانه گرون کردن همه چیزارو ,بنزین برق آب گاز و,,,,,,

      پاسخ ها

      • دانیال

        داداش فک کنم سوء تفاهم پیش اومده من نظرم در پاسخ به شما نبود بلکه در مورد متن و خبر نظر دادم خلاصه ببخشید

    • بدون نام

      بایدحقوق کارگران زیادبش وواقعی وکارگرفتن مهاجروافغانی اخراج بش ۸۰درصدمشکلات کشورحل میش والا

    • بدون نام

      پس کارمندهاوبازنۺسته هاچی فکرمی کنیدکارمندان خیلی خوشبخت ترازکارگران هستند جهت اطلاع شما یک کارمند نه حق مسکن نه پول لباس نه اضافه کاری نه عیدی سه برابرحقوق که کارگرمی گیره رانداره کارمند شده رستم ویک دست اسلحه

    • بدون نام

      خدایااااااا ای یاری رساننده...

    • رضا

      من کارگر کشتارگاه هستم این شش ماه حقوق نگرفتم اینه همش حرفه کاش حقوق سر ما ه بدهند افزایش پیشکش

    • بدون نام

      نمشود خط فقر رادرست گرد مگه انکه همه کارکزاران دست پاک دزدی نکنند میشه برای ملت کار انجام داد باید محاکمه بشوند بکویند این ثروت از کجا اوردن ....

    • saeid

      من واسه شرکت پیمانکار اداره برق کار میکنم ، تو نرم افزارشون میزنن دو و سیصد ، واسە ماها واریز میکنن یک و دویست . نمیدونم این وسط یک وصد میره تو جیب کی؟؟؟؟

    • مسعمد

      بخدا کارگریم هزار رقم کار انجام میدم از نوشتن آنها عاجزم اقایایون پشت میز هاشون نشستن وکل سال یکماه کار نمیکنند و همه کار روی دوش کارگر حالا اینجا جالب که آخر سال آقایون که ادعای خدایی میکنند میگن شما کارمند دولت هستید یک عیدی وپاداش میدهند و ما رابخدا آدم حساب نمیکنند انگار که ما برده زمان فرعون هستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج