۶۵۹۷۸
۳۶ نظر
۵۰۷۷
۳۶ نظر
۵۰۷۷
پ

پوشش اجباری دختران خردسال در تلویزیون؟

چندی است که قواعد و قوانین نادرستی در تعیین پوشش کودکان حاضر در برنامه های تلویزیونی می بینیم؛ در تازه ترین نمونه هم اخیرا در یکی از همین برنامه ها کودکی یکی دو ساله مشاهده شد که علیرغم اینکه لاستیکی به پا داشت اما در موردی غیرمتعارف روسری هم سرش کرده بودند! در این باره بد ندیدیم که با یکی از مدیران تلویزیون گپی زده و نظرات او را در این باره جویا شویم.

شبکه ایران: چندی است که قواعد و قوانین نادرستی در تعیین پوشش کودکان حاضر در برنامه های تلویزیونی می بینیم؛ در تازه ترین نمونه هم اخیرا در یکی از همین برنامه ها کودکی یکی دو ساله مشاهده شد که علیرغم اینکه لاستیکی به پا داشت اما در موردی غیرمتعارف روسری هم سرش کرده بودند! در این باره بد ندیدیم که با یکی از مدیران تلویزیون گپی زده و نظرات او را در این باره جویا شویم.

قاعده درستی است

«بچه‌های ایران و شیعیان با اصول و قواعد و قوانینی بزرگ می‌شوند که این قوانین در نهاد خانواده هم وجود دارد و خانواده هم از این قواعد پیروی می‌کند. در مورد پوشش هم الزامات ما الزاماتی است که در نظام و خانواده‌های ایرانی وجود دارد و ملاک ما برای میزان پوشش بچه‌ها هم بر اساس همین قواعد است.»

صاحب این جملات یکی از متولیان گروه خردسال و کودک تلویزیون است. مدیری که هر چند معتقد است «از یک سن مشخص باید حجاب داشت که امری طبیعی است ولی پیش از آن الزامی نیست و منعی هم در این زمینه (برای شرکت کنندگان) وجود ندارد»

اما در پاسخ به سوال ما که آیا الزام پوشش روسری برای دختران خردسال در تلویزیون تکلیفی است که صداو سیما مشخص کرده و یا انتخابی است که به صورت تصادفی(!) تمام خانواده‌های کودکان حاضر در برنامه‌های خردسال آن را انتخاب کرده‌اند می‌گوید: «قاعده است و قاعده درستی هم هست» و وقتی یادآور می‌شویم که دین مبین اسلام سن تکلیف دختران را نه سال معین کرده نه خردسالان زیر ۵ سال، توصیه می‌کند که با یک کارشناس دینی صحبت کنیم چرا که «سن تکلیف و تشخیص متفاوت است و هر دو هم در دین مشخص».

می‌گوید: «ما برای ترغیب و ایجاد حس مثبت کودکان نسبت به اسلام و همه مفاهیم آن از جمله حجاب عمل می‌کنیم» و وعده می‌دهد که چنانچه پس از گفت‌وگو با کارشناسان دینی در این خصوص به جمع‌بندی نرسیدیم راجع به این موضوع گفت‌وگویی مفصل خواهد داشت چرا که در این خصوص تئوری دارد و قرار است مستدل صحبت کند.

اما زمانی که نظر کارشناسان دینی را همسو با نظرات خود می‌یابیم و برای عملی شدن وعده آقای مدیر با روابط عمومی شبکه تماس می‌گیریم با آوردن بهانه‌هایی چون کثرت مصاحبه‌های ایشان در روزهای اخیر و .... زمان مصاحبه را به آینده‌ای نامعلوم موکول می‌کنند و روز بعد در تماسی تلفنی عدم رضایت وی از نشر گپ کوتاهمان را نیز اعلام می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیلا

      این چیزی جز افراطی گری نیست
      یه بچه ی دوساله چی می فهمه اصلا چه گناهی کرده که از بدوتولد روسری باید سرش کنه!
      اسلام گفته 9 سال، شما چرا از خودتون حکم صادر می کنید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها رو باید تو دمای 50 درجه روسری و مانتو پوشوندشون ببینن چه مزه ای داره

      • ناشناس س س

        تو دمای 50 درجه نه تنها به اسلام ترغیب نمیشن بلکه از همین الان بیزار و فراری هم میشن.
        پس لطفا اسلام گریزی نکنید.

      • I@

        چه نیکو تر که به جای مقنعه و روسری, با لباسی با حجاب تر و خوش رنگ تر هم زیبایی فرزندمان را بیشتر کنیم و هم به او یاد بدهیم حجاب هم می تواند زیبا باشد.

      • mehri

        این جناب مدیر از افعال معکوس استفاده کردند . چون اینجور اعمال ، بچه ها وبزرگتر هاشان را از حجاب بیزار می کنه.

    • حسين طهراني

      منم ديدم، مخصوصاً توي برنامه خاله سارا، دختره ٣ ساله يه مقنعه سرش كرده بودند،اندازه شكم باباش.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شكم باباش خبلی باحال بود!!

    • محدثه

      تو برنامه بچه بیچاره اصن نمیتونه مقنعه سرش کنه و رو سرش کج و کوله میشه.....مسخرس

    • حسين67

      اين حركت كاملا غلط است كه دخترهاي كوچيك رو روسري سر كرد و همين طور بسيار غلط است دختر هاي كوچيك رو تقريبا برهنه كرد و به خيابان ها فرستاد.گاهي اوقات دختراني 8 - 9 ساله چه بسا تا 13 سال هم من ديدم كه تقريبا لخت اومدن تو خيابون من واقعا متاسفم براي اين مادراني كه كودكان طفل معصومشون رو برهنه ميكنن.و فكر كردن يه روزه بچش با حجاب و با حيا ميشه.اين طفل معصوم مثله يه كوزه گليه كه كاملا خيسه وقتي با بي حجابي اين كوزه خشك بشه هيچ وقت درست نميشه و چاره اش فقط شكستنه...
      آيا ما بچه هامون رو از سر راه آورديم؟

    • ققنوس

      این دیگه چه شرایطی است اخه بچه ها باید ازاد باشن نه اینکه بزور روسری و مقنعه بپوشن

    • شهرزاد

      با همین کارهاست که دخترها وقتی بزرگ می شن از حجاب بدشون میاد
      من یادمه خیلی کوچک بودم شاید 4 ساله
      یه فامیل داشتیم خیلی خیلی خشکه مقدس بود. یه بار بهم گیر داد و جلوی بابا مامانم گفت چرا روسری سرت نکردی. از اون روز تا حالا که 26 سالمه یه کینه ی عجیبی از اون آدم به دل دارم.
      وقتی یه دختربچه از سن کم وقتی پسر بچه ها دارند شیطونی می کنن، مجبوره روسری بذاره و محدود بشه، هی بهش بگن این کار و بکن اون کارو نکن، عاقبتش میشه نفرت از بعضی اعتقادات. هیچ وقت افراط و اجبار و تهدید کارساز نبوده از این به بعدم نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شدیدا باهات موافقم

      • فرزانه

        دقیقا همینه....منم ی همچین خونواده ای دارم ....واسه همینه هیچ حسی ندارم بهشون دیگه

      • سایه

        منم همین بلا سرم اومد،مامان بزرگم مجبورم کرد 3سالگی روسری بپوشم تا رو زانوم و 7سالگی با چادر برم مدرسه،ازش متنفرم که نزاشت خودم بزرگ شم و بفهمم اینا چرا و برای چیه،الان با اینکه میدونم حجاب خیلی جاها واقعا لازمه بخاطر همون نفرت و اجبار قبولش نمیکنم

    • آمنه

      با سلام
      روایتی است که در آن بیان شده گمراهان هم شامل کسانی می شود که از امامان عقب افتاده اند و هم کسانی که از ایشان جلو میزنند . این کار مصداق جلو افتادن از اسلام و احکام اسلامی است که خود نوعی گمراهی است .

    • سید

      اتفاقا خوبه اونی که خواهر نداره یا دختر تو خونشون نیست نمیفمه من چی میگم بهتره که باشه یا از بدو تولد و چند نسل عقب تر باید همه چیمون مثل غربیها میشد یا الان که این هستیم بهتره حجاب رو همه جا رعایت کنیم که این واقعا بهتره

      پاسخ ها

      • نیاوفر

        با این نظرت به خودت توهین کردی یعنی شماها با دیدن موی بچه 2ساله تحریک میشید؟؟؟؟

      • ناشناس س س

        سید عجب حرف بی منطقی زدید
        بهتره روی اراده و تزکیه نفس ت بیشتر کار کنی که قوی تر بشی.

      • man

        سید جان دنبال چه سایتی بودی که از آنتی فیلتر استفاده کردی؟؟ با این نظرتون از شما چنین انتظاری نمیرفت!!!!

    • ناشناس

      به دلیل ارتباط کاریم با موضوع بارها مشاهده کردم که دخترهای کوچولو را به خاطر نداشتن روسری از حضور در برنامه منع میکنند در حالی که خود قیلمبردار یادست اندرکاران خانم حجاب درستی ندارند استینهای مانتوشون تا ارنج بالا زده شده ویه شال نصفه روسرشون بجه اشک میریزه میخواد بره تو برنامه این خانم میگه روسری نداری نمیشه.خودتون قضاوت کنید ایا این روش تربیت اسلامیه؟

    • هموطن

      باعث دلزدگی بچه هامیشه بایددرست هدایت بشن بایدکاریکنیم که خوددخترخانمهابدونن که چطوری بایدعفتشونوحفظ کنن بازورواجبارجواب نمیگیریم وقتی خوداسلام گفته 9سال پس چرابایدمثلا4ساله بزورروسری سرشون بکنیم مگه نمیگیم اسلام دین کاملیه ؟

    • مریجون

      ازالان بچه ها را اسلام نترسونید

    • همراه آبی

      متاسفانه بعضیا با این کاراشون اسلامو بد جلوه میدن

    • بدون نام

      سن تکلیف با لباس محرک برای دختران قبل سن تکلیف دو موضوع متفائت هستند. درست است که یک دختر 8 ساله به سن تکلیف نرسیده یعنی خودش وظیفه ندارد که نماز بخواند ولی پدر و مادرش موظف هستند که او را با وضعیت بدن محرک بیرون نیاورند. این دو را باهم قاطی نکنید.
      البته دختر 2 ساله قضیه اش فرق دارد.
      این مقاله هم مغرضانه نوشته شده و به منظور اصلی این قانون نپرداخته است و سعی در تخریب این قانون دارد.
      شاید در مورد دختران دو ساله این قانون درست نباشد ولی برای دخترهای 7-8-9 ساله درست است چون بدنشان می تواند برای پسرها محرک باشد.
      این امر را از مراجع تقلید هم می توانید استفتا کنید تا مطمئن شوید.

      پاسخ ها

      • ناشناس س س

        اون مرد و پسری که با دیدن دختر بچه 7 یا 8 ساله تحریک میشه بهتره بره و خودش رو به خدا پس بده.
        اسم اونی که غریزه حیوانی ش بر اون غلبه میکنه رو دیگه نمیشه گذاشت مــــــــرد.
        اگه اشتباه نکنم یکی از تمایز انسان با حیوان باید همین باشه

      • شهرزاد

        کاربر جان شما یا به روانشناس مراجعه کن
        یا توبه کن از این تفکرات
        دختربچه ی 7،8 ساله فقط برای ذهن های بیمار می تونه جذاب باشه.

    • مسلمان

      اگر لازم بود بچه حجاب داشته باشه خدا بهتر از شما میدونست و سن حجاب و تکلیف ختران را از بدو تولد قرار میداد . یک عده واقعاً شورش را در آوردن و شدن کاسه داغتر از آش. همینها باعث اسلام گریزی مردم و جوانان میشن.

    • بدون نام

      تو رو خدا ملت این رو کجای دلشون بگذارند؟ حجاب بچه ها در تلویزیون یا نمیدونم آموزش چه و چه از کودکی!!! اینها برای منحرف کردن توجه مردم از مسائل مهم تره؟

    • فیروزه

      والا ما توی این مملکت هنوز اندر خم یک کوچه ایم، هنوز درمورد اینکه باید زنها حجاب داشته باشن یا نه داریم بحث می کنیم ...
      بابا الان افغانستان داره از ما جلو میزنه ما داریم چکار می کنیم ؟ هیچی تمام وقتمونو داریم صرف این می کنیم که حجاب رو بخش بندی کنیم...

    • بدون نام

      اینا باید بیاین جنوب .جایی که ما هستیم بوشهر.ببینم کدوم یکیشون حاضر هستند مقنعه و این لباسهای خاله شادونه بپوشن.مسخره هست

    • دنیا

      مگه با زور و اجبار میشه کسی رو محجبه کرد؟؟ یه بچه با خانواده ش تو خونه ماهواره نگاه میکنه ....و زن ها و مرد هارو در ماهواره آزاد میبینه بعد همین بچه میاد تو جامعه باید مقنعه سرش کنه! بعد مسئولین نظام فکر نمیکنن که بچه ها و کودکان نسل جدید دارن با یه جور" دوگانگی "بزرگ میشن؟؟؟ و این دوگانگی برای نسل های آینده بده؟؟

    • بدون نام

      تو مسابقه ی کلید که کانال 3 نشون میده روی پای تماشاچی هایی که مانتوی کوتاه داشتن پتو کشیده بودن ! اونم دو نفر کنار هم زیر یه پتو !
      روی پای دو نفر دیگه هم چادر کشیده بودن !

      پاسخ ها

      • ناشناس س س

        چه فاجعـــه

    • بحيرا

      به اين قبيل آدما ميگن كاسه ي داغتر از آش!

    • بدون نام

      به نظر منم افراط و تفریط هر دو بد هستند حجاب رو باید از سن تکلیف رعایت کرد منم خوشم نمیاد از آدمایی که بچه 2 سه سالرو بزور چادر سرش میکنن بچه اگه بچگی نکنه عقده ای بار میاد که دیگه درست بشو نیست

    • بدون نام

      واقعا افراط گری تاسف برانگیزی است. بچه های سه چها ساله رو مثل مادربزرگها میکنند.من اگه جای والدینشون بودم اجازه ی شرکت نمیدادم.کم کم نوزادای دختر باید از همون بدو تولد باحجاب از بیمارستان خارج بشند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج