۶۵۹۸۱۸
۲۳ نظر
۵۰۱۷
۲۳ نظر
۵۰۱۷
پ

گزارش خبرسازی که صدا و سیما سانسور کرد

پس از واکنش گسترده کاربران شبکه های اجتماعی به گزارش صداوسیما درباره تلگرام،چند نفر از مصاحبه شوندگان آن گزارش با انتشار ویدئوهایی از سانسور صحبت های خود در رسانه ملی گلایه کردند.

عصر ایران: پس از واکنش گسترده کاربران شبکه های اجتماعی به گزارش صداوسیما درباره تلگرام،چند نفر از مصاحبه شوندگان آن گزارش با انتشار ویدئوهایی از سانسور صحبت های خود در رسانه ملی گلایه کردند.
حالا صداوسیما گزارش دیگری را منتشر کرده که بیشتر از پیش ادعای مصاحبه شوندگان را تایید می کند.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
گزارش خبرسازی که صدا و سیما سانسور کرد

توبیخ صداوسیما بدلیل پخش یک گزارش ساختگی درباره تلگرام
تابناک: «مجید آخوندی» از چهره های ذی نفوذ صدا و سیما است که تقریبا سیاستگذاری اخبار این رسانه در حوزه سیاسی را بر عهده دارد. او در دوره ریاست «عزت الله ضرغامی» بر رسانه ملی معاون سیاسی صدا و سیما بود، اما با معرفی «محمد سرافراز» به جای ضرغامی از دایره مدیران بیرون گذاشته شد و البته معاونت سیاسی تحت مدیریت او نیز که به «پیمان جبلی» واگذار شده بود نیز به معاونت خبر تغییر نام داد.

آخوندی به دنبال عملکرد سرافراز در صداوسیما و استعفای وی که باعث بر عهده گرفتن ریاست این سازمان رسانه ای توسط «عبدالعلی علی‌عسکری» شد بار دیگر به صدا و سیما بازگشت و در پی احیای معاونت سیاسی توسط رئیس جدید بار دیگر جایگاه پیشین خود را از «پیمان جبلی» پس گرفت.

بسیاری از کارشناسان و تحلیگران و حتی کارمندان و کارکنان صدا و سیما سیاستگذاری و تصمیم گیری در بخش اخبار سیاسی صدا و سیما را تماما بر عهده «مجید آخوندی» می دانند تا جایی که حتی «عبدالعلی علی‌عسکری» رئیس سازمان صدا و سیما نیز کمتر تاثیرگذاری و قدرت تصمیم گیری در این بخش را دارد.

اخیرا و بدنبال اعتراضات اخیر در کشور، تصمیم گیرندگان (شورای عالی امنیت ملی) به دلیل عدم رعایت پروتکل های پذیرفته شده از سوی تلگرام برای فعالیت در ایران که یکی از آنان جلوگیری از ادامه فعالیت کانال هایی است که مردم را دعوت به خشونت و مبارزه مسلحانه علیه کشور و مردم می کند، تصمیم به فیلترینگ این شبکه اجتماعی گرفت و تلگرام را از ادامه فعالیت در ایران محروم ساخت.

پس از این اتفاق بدلیل وابستگی های زیادی که تلگرام در ایجاد مشاغل حوزه مجازی و سایر امورات در کشور ایجاد کرده بود، مسئولان مربوطه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رایزنی های خود را با «پاول دروف» مدیرعامل تلگرام آغاز کردند تا با توافق برای فلیترینگ برخی کانال هایی که مردم را دعوت به خشونت کرده و با فضاسازی اقداماتی عللیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت می دهند، فضا را برای ادامه فعالیت این شبکه اجتماعی که بیش از 40 میلیون کاربر در ایران دارد را آماده کنند، موضوعی که تلگرام تا کنون آن را نپذیرفته است.

پس از فیلترینگ تلگرام، صدا و سیما در گزارشی مدعی شد که بسیاری از مردم از این اقدام خرسند هستند و فیلتر شدن تلگرام را اقدامی شایسته می دانند، گزارشی که در کمترین زمان ممکن پس از پخش با واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی مواجه شد؛ از جمله واکنش کسانی که صدا و سیما در گزارش خود با آنها گفت و گو کرده بود.

برخی از افرادی که در گزارش مذکور صدا و سیما از آنها تصویر و صدا پخش شده بود، صدا و سیما را به بی انصافی و تقطیع جملات و انتخاب بخش هایی که مورد نظر خودشان است، متهم کردند و متن کامل جملات خود را منتشر کردند، موضوعی که منتقدان رسانه ملی که آن را «رسانه میلی» می خوانند به تکاپو انداخت تا صحت گفته های خود را در مورد صدا و سیما به اثبات برسانند.

حالا «فرید مدرسی» روزنامه نگار خبر داده است که «عبدالعلی علی‌عسکری» رئیس صدا و سیما «مجید آخوندی» معاون سیاسی این سازمان را توبیخ کرد که خبرگزاری زیر مجموعه این معاونت، گزارشی ساختگی از "شادمانی مردم بخاطر فیلتر تلگرام" پخش کرده است.

گفته‌اند در این توبیخِ اداری، رئیس صدا و سیما این گزارش را "نامتوازن، غیرواقعی و غیرحرفه‌ای" دانسته و توضیحات دیشب را در واکنش به اعتراض‌ها و تکذیب‌های مردم حاضر در گزارش را نیز "ناشیانه و عذر بدتر از گناه" خوانده است.

این واکنش پس از آن صورت گرفته است که خبرگزاری صدا و سیما به مدیریت فردی به نام "مهرداد سیدمهدی" گزارشی درباره استقبال مردم از فیلتر تلگرام پخش کرده که در فضای مجازی و از سوی مردم به شدت مورد نقد و طعنه و تمسخر قرار گرفته است. دیشب هم گزارش تکمیلی پخش شده هم مایه اعتراض مسولان و مقامات شده بود که تاکیدی بود بر ساختگی بودن گزارش ابتدایی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صدا وسیما آبروی خودش را برد

    • بدون نام

      میلیه

    • بدون نام

      صداسیمانه؛
      دروغ سیما
      مافیاسیما
      دزد سیما
      مزخرف سیما

    • بدون نام

      اینا ابرو ندارن که بترسن حالا دونیستین چرا مردم ماهواره استفاده میکنن

    • آریایی

      دیگه ان چیزی که باید رو مردم بفهمن فهمیدن....

    • علی

      والا بلا مردم فهمیده شدن دیگه سال ناصرالدین شاه نیست که بشه گولشون زد آقای گزارشگر و تدوینگر اگه بهره هوشی بگیرن فکر میکنی بین همون مصاحبه شونده ها چندم میشید چرا فکر میکنید تافته جدا بافته اید و هر چیزی میتونید به خورد خلق اله بدید رسانه میلیتون هم مثل اقتصاد ایران ورشکسته شده بازم بیایید دری وری تحویل بدید

    • بدون نام

      اینا مارو چی حساب کردن

    • منوچ

      دروغ هیکل صدا وسیما را گرفته

    • بدون نام

      یکی از نهادهایی که هیچوقت گزارش و تفحص از آن نشده میلی است و هیچ شفافیتی هم نداره و اخبار و مستندها و برنامه هاش هم همگی جهت دار و مهندسی شده است و راحت هم دروغ میگن.

    • مهدی

      ننگ ما صدا و سیمای ما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صدا وسیما مایه ننک ملت است

    • مهدی

      اینهم یک سازمان بودجه خور و بی بهره است ....با کلی اهن و تلوپ
      دیدنی ترین برنامه اش هم 90 و دور همی است .......هی هم بخودشون جایزه میدهند و نوشابه باز میکنند ...

    • هموطن

      واقعا ننگ بر چنین صدا وسیمای میلی ،،بیخود نیست روز به روز استبال واستفاده مردم از ماهواره بیشتر میشود ،این بزرگترین خیانت است که این مدیران تندرو وکذاب به کشور ومردم میکنند

    • بنده خدا

      الان اینو پخش کردن که ماست مالی کنن؟؟!!!
      بدتر آبروشون رفت که!!!

    • بینام

      بابا حالاصدا و سیما یه گزارش داد خودتون کشتین دیگه ، حالا. نه که بقیه رسانه ها همه پاکن

    • بدون نام

      حیف اون 1600 میلیاردی که خرج این بنگاه دروغ پراکن میکنن. کوفت شون بشه

    • بدون نام

      این هنوز نفهمیدن که دیگر نمیتونن با دروغ مردم رو فریب بدن انگار هنوز متوجه نشدن این روزگار روزگار رسانه اس و اینها تنها منبع خبری مردم نیستن

    • رهگذر

      افسوس می خورم به حال صدا و سیمای بی صدا و بی سیمامون. چرا؟...

    • مینا

      من ماهواره ندارم.اما هیچ وقت برنامه های مزخرف صدا و سیمای میلی را هم نگاه نمی کنم.فقط و فقط فیلم های شبکه نمایش را گاهی می بینم

    • بدون نام

      من موندم چرا اول سانسور کردن ، بعدا خودشون دروغ خودشون رو درآوردن

    • بدون نام

      همینه که یک سازمان با این همه بودجه و نیرو در مقابل شبکه ای مثل من و تو با نهایتا 100 کارمند نمیتونه مقابله کنه، چرا که ملت فرق دروغ و نفاق میفهمند

    • بدون نام

      بهانه نیار فرزندم
      اینبار که خودت و همه آنها با هم حرف زدید و گزارشها را هم کامل پخش کردید شد 2 دقیقه و 20 ثانیه.
      پس گزارش تهیه نمی کنید، یه سری مصاحبه های نخ نما شده خیابانی جهت دار می سازید.

    • خداکرم

      همه گزارشهای صدا و سیمان میلی ساختگی و ضد منافع مردم و الان حتی دولت آقای روحانی و خاتمی بوده البته بجز فوتبال من که ندیدم کسی رسانه صدا و سیما را ببینه یا بشنوه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج