جاباما
۶۵۹۹۵
۱۰ نظر
۵۳۳۴
۱۰ نظر
۵۳۳۴
پ

طالع بینی بیماری براساس ماه تولد

ماهي كه در آن متولد مي‌شويد مي‌‌تواند روي كل زندگي شما تاثير بگذارد، مسئله فقط اين نيست كه جشن تولدتان كي برگزار مي‌شود بلكه موضوع اين است كه زمان تولد شما روي ابتلاي شما به بسياري از بيماري‌ها تاثير مي‌گذارد.

طالع بینی بیماری براساس ماه تولد
مجله زندگی ایده آل: ماهي كه در آن متولد مي‌شويد مي‌‌تواند روي كل زندگي شما تاثير بگذارد، مسئله فقط اين نيست كه جشن تولدتان كي برگزار مي‌شود بلكه موضوع اين است كه زمان تولد شما روي ابتلاي شما به بسياري از بيماري‌ها تاثير مي‌گذارد و در واقع به طور مستقيم به سلامت شما ربط پيدا مي‌كند. مطالعات متعددي در اين مورد انجام شده است، براي مثال در همين ماه گذشته نتايج تحقيقات وسيعي كه در انگلستان انجام شده و نتايج آن در نشريه ژورنال روانشناسي انگلستان به چاپ رسيده نشان داده كه كودكان متولد ماه‌هاي بهار بيشتر از ساير ماه‌ها در معرض ابتلا به بيماري‌هاي مختلف خوردن، مثل كم‌اشتهايي عصبي يا پرخوري هستند. اين مطلب به شما مي‌گويد كه اگر متولد ماه‌ها يا فصل‌هاي مختلف باشيد احتمال ابتلاي شما به كدام بيماري‌ها بالاست و در مقابل كدام بيماري‌ها ايمن هستيد.

طالع بینی بیماری براساس ماه تولد
شايد تقصير ويتامين D باشد

در بسياري از مطالعاتي كه در مورد ارتباط ماه تولد در ماه‌هاي مختلف با بيماري‌هاي گوناگون انجام گرفته محققان توانسته‌اند علت مشخصي براي اين ارتباط پيدا كنند. گاه توضيح داده شده كه در ماه‌هاي مختلف سال ممكن است ميزان ويتامين D توليد شده در بدن متفاوت باشد، يا افزايش و كاهش هورمون‌هاي بدن در اين ميان نقش داشته باشند اما به هر حال نمي‌توان به طور قطعي عوامل مختلف تاثيرگذار در اين ارتباط را مشخص كرد و مثلا آنها را برطرف كرد اما در اينجا تمام مطالعات انجام شده در ارتباط با تاثير ماه تولد با وضعيت سلامت و بيماري‌ها را براي‌تان فهرست مي‌كنيم.

زمستاني‌ها؛ ناراضي و عصبي

نارضايتي اجتماعي

بر اساس نتايج مطالعه‌اي گسترده كه توسط كالج نتردام انجام شده است متولدين ماه‌هاي زمستاني سال از لحاظ مالي كم‌درآمدتر از متوسط متولدين ماه‌هاي ديگر هستند. جالب است بدانيد كه بر اساس اين تحقيق كه روي آمارهاي 6 ميليون كودك متولد شده در ماه‌هاي مختلف انجام گرفته است مشخص شد مادراني كه در زمستان وضع حمل مي‌كنند نسبت به ساير مادران، سطح تحصيلات پايين‌تري دارند و وضعيت اقتصادي آنها هم نسبت به ديگر مادران بدتر است. در اين مطالعه مشخص شده است كه سطح نارضايتي عمومي نسبت به خود و زندگي اجتماعي در متولدين ماه‌هاي سرد سال از همه بيشتر است و براي همين متولدين اين ماه‌ها بيشتر از متولدين فصول ديگر به روانشناس مراجعه مي‌كنند و عمده‌ترين علت مراجعه آنها به روانشناس هم عصبيت و پرخاشگري است.

حساسيت غذايي

بر اساس مطالعه‌اي كه انجمن ملي اپيدميولوژي و آلرژي انجام داده است متولدين ماه‌هاي آبان و آذر دوبرابر متولدين ماه‌‌هاي ديگر دچار حساسيت‌هاي غذايي متفاوت هستند. جالب است كه ميزان حساسيت به تخم‌مرغ در كودكان متولد ماه‌هاي آبان و آذر سه برابر كودكان متولد ماه‌هاي ديگر است. در اين مورد مطالعات نشان داده كه در پاييز ميزان آلرژي‌‌‌هاي موجود در هوا بيشتر از هميشه است و براي همين در بدن زنان باردار نوعي آنتي‌بادي به نام ايمونوگلوبين E ترشح مي‌شود كه به بدن كودك راه مي‌يابد و احتمالا اين ايمونوگلوبين باعث بروز حساسيت غذايي در كودكان در آينده است.

بيماري كرون

مطالعه‌اي گسترده كه در فاصله سال هاي 1977 تا 1992 در دانمارك انجام شده نشان داده كه متولدين ماه‌هاي گرم سال بيشتر به بيماري گوارشي كرون- كه روده بزرگ را درگير مي‌كند- مبتلا مي‌شوند. در اين مطالعه 6هزار نفر مبتلا به اين بيماري مورد بررسي قرار گرفته‌اند و مشخص شد ابتلاي متولدين تابستان به اين بيماري حدود دوبرابر متولدين فصل‌‌هاي ديگر است.

طالع بینی بیماری براساس ماه تولد

ورزشكار شدن

نتايج مطالعه پژوهشگران استراليايي روي متولدين ماه‌هاي زمستان نشان داده است كه بيشتر ورزشكاران حرفه‌اي متولد زمستان هستند. براي مثال ۳۸درصد اعضاي تيم ملي شناي استراليا متولد زمستان هستند و كمتري تعداد ۱۸درصد متولد ماه‌هاي تابستاني هستند. در ميان بازيكنان حرفه‌اي فوتبال هم ۳۵درصد متولد ماه‌هاي زمستاني هستند كه اين آمار بيشتر از تمام فصل‌هاي ديگر است.

نزديك‌بيني

متولد تابستان هستيد و در ديدن چيزهاي دور دچار مشكل هستيد؟ اين اصلا عجيب نيست چرا كه مطالعات انجام گرفته در فرانسه نشان داده است كه متولدين ماه‌هاي مرداد و شهريور بيشتر از متولدين ماه‌هاي ديگر سال در معرض ابتلا به نزديك‌بيني هستند. مطالعات انجام گرفته توسط سازمان بهداشت جهاني نشان داده اين مشكل چشمي در تمام جهان در افراد متولد ما‌ه‌هاي تابستاني در حدود ۲۵درصد بيشتر از متولدين ديگر فصل‌هاست. جالب است كه آمار نشان مي‌دهد متولدين ماه‌هاي تابستاني بيشتر از متولدين فصل‌هاي ديگر جراحي چشمي انجام مي‌دهند.

جراحي چشم لازم داريد؟

اسكيزوفرني

مطالعاتي كه توسط گروه پژوهشي انجمن روانپزشكي آمريكا انجام گرفته نشان داده است كه متولدين ماه‌هاي تابستاني سال بيشتر به نوع خاصي از اسكيزوفرني (كه به نام اسكيزوفرني از نوع كمبودي شهرت دارد) مبتلا مي‌شوند. علائم اين بيماري عبارت است از صحبت كردن بي‌هدف و بي‌ربط، عدم تناسب احساسات با حالت چهره و عدم رفتار مناسب با ديگران و... جالب است بدانيد كه متولدين ماه‌هاي تابستاني كمتر از تمام فصل‌هاي ديگر به اسكيزوفرني دچار (توهمات شنوايي يا بينايي) مي‌شوند.

بهاري‌ها در خطر ام‌اس

در خطر ام اس

مراتيپل اسكلر دزيس (MS): بر اساس مطالعاتي كه در كانادا انجام گرفته مشخص شده است كه متولدين ماه‌هاي فروردين و ارديبهشت حداقل در اين كشور بيشتر از متولدين ماه‌هاي ديگر سال در معرض ابتلا به بيماري ام‌اس هستند. در اين مورد اين فرضيه مطرح شده كه به طور معمول در ماه‌هاي فروردين و ارديبهشت معمولا هوا ابري است و به همين دليل زنان باردار كمتر در معرض نور خورشيد قرار مي‌گيرند. مطالعات نشان داده كه در معرض نور مستقيم خورشيد به ميزان كافي (نه بيش از حد) قرار گرفتن، براي زنان باردار مي‌تواند به رشد بهتر مغز جنين آنها كمك كند.

طالع بینی بیماری براساس ماه تولد

پاييزي‌هاي حساس به غذا و هوا

آسم

به طور معمول اين تصور وجود دارد كه بيشتر متولدين ما‌ه‌هاي سرد سال به بيماري آسم مبتلا مي‌شوند اما حالا مطالعات انجام شده در آمريكا نشان مي‌دهد كه كودكان متولد اول پاييز بيشتر احتمال دارد تا به آسم مبتلا شوند. در اين مطالعات مشخص شد كه كودكان پاييزي ۳۰درصد بيشتر از كودكان متولد ديگر فصل‌ها به آسم دوران كودكي مبتلا مي‌شوند. اختلاف ميان بروز آسم در بزرگسالي ميان متولدين ماه‌هاي مختلف كمتر از اين حد است اما باز هم ميزان بروز آسم در ميان متولدين پاييز بسيار بيشتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من متولد زمستانم و کرون دارم. به نظرم بیشتر این حرفها الکیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم بین دونیمه به دنیا اومدم تکلیفمو نمیدونم که تابستونیم یا پاییز

    • حدیث

      یعنی حرف مفت...

    • خانم

      من زمستونم اسم دارم

    • زهرا

      اصلا جالب نبود

    • سماء

      کم چرت بگید توروخدا.....

    • آیلین

      ولی در مورد من درست بود .

    • ساغر

      1372
      ماه فروردین

    • بهاره

      من زمستونم ولی بیماری کرون ندارم ولی عصبی درست گفته مانند حرف های روانشناس که برام گفته است

    • بهاره

      من زمستونم ولی بیماری کرون ندارم ولی عصبی درست گفته مانند حرف های روانشناس که برام گفته است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج