جاباما
۶۶۰۰۵۹
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

بررسی عدم تمایل چینی‌ها در حادثه نفتکش ایرانی

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که عدم تمایل چینی‌ها در خاموش کردن آتش نفتکش ایرانی باید بر اساس قوانین بین‌المللی بررسی شود، گفت: باید بررسی شود که چرا با وجود هفت قایق نجات، کسی نتوانسته از آنها استفاده کند.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که عدم تمایل چینی‌ها در خاموش کردن آتش نفتکش ایرانی باید بر اساس قوانین بین‌المللی بررسی شود، گفت: باید بررسی شود که چرا با وجود هفت قایق نجات، کسی نتوانسته از آنها استفاده کند.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح برخورد کشتی چینی با نفتکش ایرانی، اظهار کرد: کشتی ایرانی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن میعانات گازی داشته که در زمان حادثه انباری از احتراق است.

وی افزود: البته کشتی‌های حامل این نوع مواد، کشتی‌های ایمنی هستند و دستورالعمل‌های ایمنی را رعایت می کنند. برخورد در این نقطه بین دو کشتی بزرگ با توجه به گزارش‌های واصله که هوا هم خیلی طوفانی و در حدی که دید کافی نباشد یا نقطه کور و غیر قابل رویت باشد، نبوده و از این بابت شگفت‌انگیز است که چگونه این برخورد پیش آمده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس همچنین بیان کرد: خدمه کشتی باری چینی توسط یک کشتی ماهیگیری نجات پیدا می‌کنند. این‌کشتی همچنین یک‌ساعتی هم اطراف کشتی ایرانی می‌چرخد که اگر کسی خود را داخل آب انداخت نجات دهد اما خبری نشد.

امیری خامکانی گفت: این کشتی ایرانی هفت قایق نجات داشته که هیچ کدام مورد استفاده قرار نگرفتند. ظاهراً جز یک قسمت از کشتی که برخورد داشته و آسیب دیده بقیه بدنه کشتی سالم است. با این حال کسی نتوانسته خود را بیرون بیاندازد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: بنابراین باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده که حتی یک نفر هم نتوانسته از قایق‌های نجات استفاده کند یا خود را داخل آب بیاندازد.

وی افزود: البته چینی‌ها با توجیه اینکه کشتی کامل بسوزد تا آلایندگی در زمان غرق شدن ایجاد نکند، تمایلی به خاموش کردن‌ کشتی نداشته‌اند و جدیت به خرج نداده‌اند که این موضوع باید بر اساس قوانین ایمنی بین‌المللی مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: از امروز ظاهرا گروه‌های دیگری مانند ژاپنی‌ها به این موضوع ورود کرده‌اند اما باید منتظر ماند تا در جلسات کارشناسی اطلاعات دقیق‌تری کسب شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بام

      خدایاکمکشون کن سلامت باشن خیلی سخته

    • بدون نام

      چيني ها هم زرنگ شدن هم استمارکر آسیا شدن

    • علی

      آقایون خواهشن نمک رو ضخم نپاشید،آخه این چینی ها کجابفکر سلامتی ما ایرانی ها بودن ک این دومیش باش،لوازم خانگی وارداتی از چین غیر استاندارد،پوشاک،عنواع داروهای وارداتی غیر استاندارد،پوشاک و خودرو همچنین،همه جوره بما ضربه زدن،ازوقتیم تو پتروشیمی،راه و ساختمان و کلا پروژهای صنعتی و عمرانی باهاشون شبه دولتی ها مشارکت کردن یا ربختن یا اینک منفجر شدن،تو سازمان مللم ک 99 %رای ممتد دادن!اینم ک از ماجرای نفکش،آخه چقدر باید ازطرف چینی ها گزیده بشیم!؟

    • علی

      شرمنده یادم رفت رای ممتد به ممتنع برگردونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اعتماد به شرق داریم و نه غرب
        نه شرقی . نه غربی
        فقط
        جمهوری اسلامی

    • بدون نام

      ببین ما با کیا دوست هستیم ها!!!!

    • بدون نام

      چینی ها مثل نان خشکی ها منتظر غرق شدن کشتی هستن تا آهن آلاتشو ببرن

    • بدون نام

      خیلی مشکوکه این قضييه

    • بدون نام

      با سلام
      این مسیله رو هم باید در امور داخلی و مافیای داخلی خودمون بررسی کنیم !

    • بدون نام

      امریکا وانگلیس دشمنی شون اشکار این چنیا مسخره از پشت خنجر میزنن

    • بدون نام

      حالاهی جنس بنجل چینی به ملت غالب کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج