جاباما
۶۶۰۱۴۴
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

احتمال زنده بودن کارکنان نفتکش ایرانی

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: در صورتی ‌که کارکنان نفت کش ایرانی این فرصت را پیداکرده باشند که به قسمت‌های زیرین کشتی برسند، امکان زنده ماندن آنها وجود دارد اما به طور قطع نمی توان درباره زنده بودن آنان اظهار نظر کرد.

خبرگزاری ایرنا: معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: در صورتی ‌که کارکنان نفت کش ایرانی این فرصت را پیداکرده باشند که به قسمت‌های زیرین کشتی برسند، امکان زنده ماندن آنها وجود دارد اما به طور قطع نمی توان درباره زنده بودن آنان اظهار نظر کرد.
حسن قشقاوی پس از شرکت در آئین گشایش دفتر صدور الکترونیکی روادید (ویزا) در فرودگاه بین المللی قشم در جمع خبرنگاران افزود: یک کشتی آتش ‌نشان از ژاپن برای کمک به مهار آتش سانحه نفت ‌کش ایرانی در آب ‌های چین اعزام‌ شده و صبح پنجشنبه (۲۱ دیماه) در محل حادثه پهلو می‌ گیرد.
وی به حضور سرکنسول ایران در چین در اتاق بحران شرکت کشتیرانی این کشور اشاره و تصریح کرد: سرکنسول ایران در حال مذاکره جهت دریافت مجوز برای اعزام نیروست که در صورت تحقق این موضوع، ایران ریسک بالای حضور را پذیرفته و برای نجات جان خدمه های ایرانی و خارجی گروه نجات خود را اعزام می کند.
معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: هم اینک آتش در نفت‌ کش ایرانی فروکش کرده و امید است با مساعدتر شدن اوضاع، روند جستجو و نجات با شدت و قوت بیشتری ادامه پیدا کند.
نفتکش ایرانی سانچی حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی معادل حدود یک میلیون بشکه میعانات به ارزش ۶۰ میلیون دلار عصر شانزدهم دی ماه پس از تصادف یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.
کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی ۶۴ هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت که در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از ۳۲ سرنشین آن شامل ۳۰ ایرانی و ۲ بنگلادشی خبری نیست. البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه های ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد.

عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت ۳۲ خدمه نفتکش همچنان ادامه دارد. مقام های چینی می گویند چین چهار فروند کشتی نجات و سه فروند قایق پاکسازی، کره جنوبی یک فروند کشتی و یک بالگرد و آمریکا نیز یک فروند هواپیمای پی ـ ۸ از پایگاه اوکیناوا در ژاپن به این منطقه اعزام کرده است و در عملیات شرکت دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا امید واهی به خونوادها ندین...پلاسکو هم هی میگفتین احتمال زنده مونده آتشنشانها هستن و خونواده بیچاره را امیدوار میکردید....

    • جدیدیان.مجید

      خداوند خودش رحم کند

    • حردانی

      بیسم یا تلفنی از انها نیست کسی باانها ارتباط برقرار بکند

    • کاردوک

      واقعا متأسفم واسه دولتمون که ارزشی برای جان انسانها قائل نیست و یه ذره دیپلماسی هم بلد نیستن که حداقل کشورای دیگه یه کاری بکنن. فقط حرف و حرف و حرف

    • امير

      ولي چين همكاري نكرده. دورغه. فقط تحت كنترل گرفته
      متاسفم براي مسوولين كه هنوز دارن رايزني ميكنن و جون انسانها براشون مهم نيست. بايد به سرعت و سريع بدون هيچ تعارفتي اقدام مي كردند. اگر يكي از شهروندان يهودي دچار صانحه ميشد ببينيد اسرائيل چكار كه نميكرد. زمين و زمان رو به هم ميدوخت

    • عبدی

      امیدخدازنده.میمونند

    • بدون نام

      خداکنه زنده بماندبیچاره خانوادشون هیچی بدترازانتظارنیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج