۶۶۰۲۶۰
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

دعوت ایران از ۶ کشور برای مهار آتش نفتکش

سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی گفت: وزیر امورخارجه ایران بلافاصله پس از وقوع حادثه، در تماس با مقام های چینی خواستار رسیدگی سریع به وضعیت این نفتکش و خدمه آن شد و قرار است که از ۶ کشور برای پیوستن به عملیات مهار آتش نفتکش سانچی، دعوت شود.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی گفت: وزیر امورخارجه ایران بلافاصله پس از وقوع حادثه، در تماس با مقام های چینی خواستار رسیدگی سریع به وضعیت این نفتکش و خدمه آن شد و قرار است که از ۶ کشور برای پیوستن به عملیات مهار آتش نفتکش سانچی، دعوت شود.

محمد راستاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی امروز (پنج شنبه) درباره آخرین وضعیت مهار آتش سوزی نفتکش سانچی اظهار داشت: عملیات مهار این آتش سوزی که از دیشب دوباره آغاز شده با قدرت ادامه دارد.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: بلافاصله پس از وقوع این حادثه در روز شنبه، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران با همتای چینی خود تماس گرفته و خواستار اقدام در رسیدگی به این سانحه شد.

راستاد اضافه کرد: وزیر امور خارجه چین نیز دستور تمرکز دولت چین برای رسیدگی و حل این مساله را صادر کرد.

وی گفت: همه مبادی رسمی مانند سفارت و کنسولگری ایران در چین، ارتباط کامل برای رسیدگی به این موضوع برقرار است و طرف چینی نیز برای همه گونه اقدام همکاری ویژه ای دارد.

سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش ایرانی یادآور شد: مسایلی مانند گازهای سمی، انفجار و آلودگی نفتی فرایند مهار آتش نفتکش سانچی را پیچیده کرده است.

راستاد اضافه کرد: جلسه دیروز (چهارشنبه) کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش ایرانی که به ریاست نماینده ویژه رئیس جمهور ( وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ) با حضور مدیرشرق آسیای وزارت امور خارجه و نمایندگان وزارت راه وشهرسازی، وزارت نفت ، شرکت ملی نفتکش برگزار شد، آخرین وضعیت این سانحه مورد پیگیری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، نفتکش ایرانی حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از تصادم یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی ۶۴ هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از ۳۲ نفر سرنشین آن شامل ۳۰ نفر ایرانی و۲ تن بنگلادشی خبری نیست.

البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه های ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد.

کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزیی دید و ۲۱ خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایرنا برا خودش مدل تیتر درمیاره. در حالی که ایران از کشورهای دیگه استمداد و طلب کمک داره و می بایست استمداد بطلبه، تیتر می زنند دعوت ایران.... عجباااا

    • محمد سلطان

      دعوت یا التماس!!؟ چه اشکال داره یکبار هم که شده برای نجات جان مردم کشورمان التماس کنید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه فرقی میکنه داداش.این یک معاهده بین المللی که براهمه چه مواردی به هم کمک میکنند..درضمن چند خدمه هنوز تونفتکش محبوسن واحتمال زنده بودنشون هست بلاخره هموطنامونند چه اشکال داره اگه حتی التماس کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج