جاباما
۶۶۰۳۸۶
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

مکان پیشنهادی مجلس برای برگزاری تجمعات

صادقی در پاسخ به این پرسش که موضوع اختصاص جایگاهی برای برگزاری تجمعات اعتراضی به کجا رسیده است اظهار کرد: ما در نظر داریم طرحی برای اجرایی شدن فصل ۲۷ قانون اساسی به صورت تفصیلی انجام شود. از جمله اینکه مکان‌های مناسبی برای تجمعات اختصاص یابد که پیشنهاد دادم از لحاظ تاریخی میدان بهارستان می تواند مکان مناسبی باشد.

خبرگزاری ایسنا: محمود صادقی با اشاره به وضعیت بازداشتی‌ها گفت: تا آنجا که می‌دانم خوشبختانه بسیاری آزاد شده‌اند و ظاهرا رویکرد مقامات به آزادسازی افراد است نه نگه داشتن آنان.

نماینده مردم تهران در مجلس در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران افزود: در عین حال خبرهای نگران کننده که درباره برخی افراد بعد از بازداشت به گوش می‌رسد جای تامل دارد و در مجمع نمایندگان تهران تصویب شد که از شنبه کمیته‌ای شکل بگیرد تا از زندان‌ها بازدید داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که دادستان کل کشور گفته است فرد بازداشت شده خودکشی کرده گفت: این موارد باید بررسی شود و این ادعاها در جای خودش بررسی شود.

صادقی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی از لیست امید در کمیته بازدید از زندان ها حضور دارند، گفت: بناست کمیته‌ای شکل بگیرد و اسامی را مشخصا نمی‌دانم اما در خواست هماهنگی شده تا کمیته بازدید را انجام دهند. برخورد نیروی انتظامی در این دوره خیلی جا افتاده‌تر از قبل بود زیرا آمار مجروحین و مصدومین نیروی انتظامی چند برابر مردم و معترضین بود که نشان می‌دهد آنان در برابر این موضوع صبوری بیشتر داشته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که دانشجویان بازداشتی که برایشان سابقه کیفری ایجاد می شود ممکن است در ادامه تحصیل به مشکل بخورند و چه برنامه ای برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد، گفت: من هم این نگرانی را ابراز کردم و تا جایی که می دانم خیلی از آنان اساسا در صحنه نبوده‌اند و شاید به لحاظ جنبه پیش‌گیرانه بازداشت شده‌اند و بعضاً از منازل بازداشت شده‌اند و این اتفاق افتاده است و من به همین دلیل استدلال می‌کنم که معنی ندارد برای‌شان پرونده کیفری صادر شود و این کارها نباید ادامه پیدا کند. البته من از خیلی‌ها که سراغ گرفتم بدون قرار آزاد شدند اما در مجموع گفته‌ام که برخورد نیروی انتظامی در این دوره خیلی جا افتاده‌تر از قبل بود زیرا آمار مجروحین و مصدومین نیروی انتظامی چند برابر مردم و معترضین بود که نشان می‌دهد آنان در برابر این موضوع صبوری بیشتر داشته‌اند اما این اتفاقات که در بازداشتگاه ها رخ می دهد و به هر دلیلی خودکشی می کند، نشان می‌دهد که نقصان یا کم تجربگی هایی هم وجود دارد.

وی افزود: آمارها و لیست های مختلفی درباره بازداشتی ها وجود دارد چرا که بازداشت ها از مراجع مختلف انجام شده و در یک جا متمرکز نیست و نمی توان آمار دقیقی را ارائه داد.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره امکان رفع فیلتر تلگرام گفت: شخصا با وزیر ارتباطات صحبت کردم ایشان هم اذعان می کرد که تقریبا حدود ۱۳۰ تا ۲۰۰ هزار شغل که مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام و اینستاگرم هستند، ضربه می‌خورد.

وی افزود: ضمن اینکه اطلاع رسانی بسیاری از نهادها در این شبکه‌ها فعال است و وزیر ارتباطات گفته تصمیم گیری در این مورد در اختیار ما نیست. ما در جایگاهی نیستیم که نظری دهیم و این تصمیم شورای عالی امنیت ملی است که باید قاعدتا موقت باشد؛ چراکه زمانی که شرایط فوق العاده تمام شود، آزاد خواهد شد.

صادقی در پاسخ به این پرسش که وزیر ارتباطات قول داده بود اقدامات امنیتی و جاسوسی که در شبکه های اجتماعی صورت گرفته است، برطرف شود، تاکید کرد: من در جریان این موضوع نیستم.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره لایحه بودجه تقدیمی از دولت به مجلس اظهار کرد: به دلیل وجود تنگناهای مالی دولت و محدودیت منابع بودجه سال ۹۷ بودجه خاصی است و دولت در تامین منابع در فشار بوده است که مجبور است از اوراق مشارکت و خزانه برای تامین بخشی از بودجه استفاده کند اما این استفاده از روی ناچاری است و گفته می شود به نوعی پیش خوری بودجه است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی و کاهش دهک‌های یارانه بگیر و اقداماتی از این دست حرکت‌های ویژه‌ای است و در عین حال درباره بودجه بخشی از نهادها جای سوال است که چرا از بودجه عمومی استفاده می کنند. این مسائل در بودجه وجود دارد و انتظار می‌رود دولت در همه بخشها تعدیل ایجاد کند که در کمیسیون تلفیق این تعدیل‌ها به نوعی انجام شده است.

صادقی در پاسخ به این پرسش که موضوع اختصاص جایگاهی برای برگزاری تجمعات اعتراضی به کجا رسیده است اظهار کرد: ما در نظر داریم طرحی برای اجرایی شدن فصل ۲۷ قانون اساسی به صورت تفصیلی انجام شود. از جمله اینکه مکان‌های مناسبی برای تجمعات اختصاص یابد که پیشنهاد دادم از لحاظ تاریخی میدان بهارستان می تواند مکان مناسبی باشد.

وی در پایان اظهار کرد: در فراکسیون امید هم با آقای عارف صحبت کردم و ایشان هم موافق بودند و از برخی از اشخاص برای تهیه این طرح دعوت کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مكان قانوني اجتماعات را افراد جامعة تعيين مي كنند نه نماينده مجلس.

    • بدون نام

      اخهدیکی نیست بگه شما دم در مجلس تو حلقتون مردم میان ترتیب اثر نمیدین اونوقت شما جا تعیین میکنید .

    • گم نام

      خدایا به ما رحم کن دارن برای اعتراضها ایستگاه درست میکنند.یعنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      چرا از مجروح شدن نیروی انتظامی خوشحال می شوید؟؟مگه اونا ادم نیستن؟!

    • بدون نام

      خوبه دیگه قشنگم هس جنبه کلاسیکم داره.. واقعیش هیچ دردی دوا نکرد و ککشونم نگزید حالا نمادینس چی باشه... هه..

    • بدون نام

      اینقدر که به فکر فتنه گرها هستید .ای کاش ده درصد به فکر معیشت مردم بودید

    • بدون نام

      نه بابا ؟!؟!...عقلی کردین

    • بدون نام

      یه باره میذاشتین حیاط زندان اوین

    • بدون نام

      خب ، مردم مشکل معیشتی و اقتصادی دارن بعد این دولت و نمایندگان اصلاح طلب جا برای اعتراض میذارن، واقعا که حیف نونید، نمایندههای بی خاصیت

    • بدون نام

      زرشک

    • بدون نام

      اگر نمایندگان انجا حرف مردم را بزنند چرا تجمع .اشکال اینجاست که هیچ کس سر جای خودش نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج