۶۶۰۷۷۱
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

دسترسی به مواد مخدر با گسترش فضای مجازی

رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با گسترش فضای مجازی در جامعه دسترسی به مواد مخدر سهل‌تر شده است، گفت: امروزه فضای مجازی یکی از راه‌هایی است که دسترسی‌ها راحت می‌شود و حتی سایت‌هایی داریم که جوانان با ارتباط گرفتن با آنها می‌توانند به راحتی و بدون اینکه رفت و آمد کنند، گل را تهیه کنند.

خبرگزاری ایسنا: رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با گسترش فضای مجازی در جامعه دسترسی به مواد مخدر سهل‌تر شده است، گفت: امروزه فضای مجازی یکی از راه‌هایی است که دسترسی‌ها راحت می‌شود و حتی سایت‌هایی داریم که جوانان با ارتباط گرفتن با آنها می‌توانند به راحتی و بدون اینکه رفت و آمد کنند، گل را تهیه کنند.
سعید صفاتیان با اشاره به سابقه مصرف ماده مخدر گل در کشور گفت: ماده گل، حدود شش سال است که در کشور مصرف می‌شود. این ماده در اصل نوعی حشیش است که به صورت مصنوعی تولید می‌شود و قدرت تخریب ماده‌ای که در آن وجود دارد نسبت به حشیش شاید ده‌ها برابر باشد.

وی در خصوص عملکرد گل هشدار داد: این ماده برعکس حشیش که حالت‌های توهم و اضطرابش خیلی کم است خیلی سریع می‌تواند افراد را در فاز توهم، افسردگی و اضطراب ببرد و متاسفانه مریض‌هایی که به این حالت می‌رسند و در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، دوره‌های درمان طولانی دارند.

رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با گسترش فضای مجازی در جامعه دسترسی به مواد مخدر سهل‌تر شده است، گفت: امروزه فضای مجازی یکی از راه‌هایی است که دسترسی‌ها راحت می‌شود. سایت‌هایی داریم که جوانان با ارتباط گرفتن با آنها می‌توانند به راحتی و بدون اینکه رفت و آمد کنند، گل را تهیه کنند.

وی باورهای غلط در میان جوانان را از دیگر عوامل به دام افتادن آنان دانست و اظهار کرد: امروزه این خرده فرهنگ میان جوان‌های ۱۷، ۱۸ ساله نیست که بنشینند و با وافور تریاک مصرف کنند. اینها به دنبال مصرف ماده‌ای به نام گل هستند که آنها را چند ساعت بتواند به فضای خاصی ببرد و از این شرایطی که اطرافشان است، بیرون بیایند.

صفاتیان در خصوص ترویج مسایل غیر واقعی برای جذب جوانان به مصرف گل عنوان کرد: از طرفی قاچاقچی‌ها دارند به مسایل خلاف واقعی از جمله اینکه اگر گل مصرف کنید ذهن و حافظه یا قدرت بدنی شما قوی‌تر می شود و بهتر می‌توانید روی موضوعی تمرکز کنید، دامن می‌زنند و هم خود مصرف‌کنندگان این مسایل را مطرح می‌کنند تا بگویند این مواد نسبت به مواد دیگر خیلی بهتر است و ما آن را برای شرایط خاص استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به حوزه مبارزه با مواد مخدر بی اعتماد شده‌اند، تصریح کرد: یعنی مردم نگاه می‌کنند چرا مبارزه صورت می‌گیرد ولی اتفاقی رخ نمی‌دهد و چرا دسترسی مواد آنقدر راحت و قیمت مواد به این اندازه ارزان است و چرا برنامه‌های پیشگیری موثر نبوده است.

عبدالرضا عزیزی نیز با بیان اینکه ماده مخدر گل برخلاف عنوانش، بسیار خطرناک و مخرب است، اظهار کرد: متاسفانه جوانان فکر می‌کنند با مصرف گل، مشکلی ایجاد نمی‌شود. منشاء این فکر از اینجاست که در ۱۵ ایالت آمریکا، مصرف "شاهدانه" را آزاد کردند و گل هم از مشتقات ماری جوانا محسوب می‌شود و جوانان فکر می‌کنند؛ چون این ماده آزاد است، مشکلی ایجاد نمی‌کند. بنابراین به سمت این ماده مخدر بیشتر روی آوردند.

وی تاکید کرد: گل با حدود ۱۱.۹ درصد بعد از تریاک دومین ماده مخدری است که به صورت مستمر در ایران مصرف می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه مقابله با این آسیب تنها از عهده یک کمیسیون برنمی‌آید، گفت: در سطح بسیار بالا و با حضور مقام معظم رهبری و روسای قوای سه گانه و نمایندگان سایر دستگاه‌ها هر شش ماه جلسه‌ای تشکیل می‌شود. نتیجه این نشست‌ها از آبان‌ماه ۹۴ تاکنون، تشکیل یک سازمان اجتماعی و ایجاد یک ردیف اجتماعی است و برای اولین بار در بودجه سال آینده، ۳۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شد.

وی افزود: غیر از این، ۳۶۰ میلیارد تومان هم برای ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتبار گذاشته شده که هرچند در مقایسه با پول‌هایی که مافیای مواد مخدر دارند و گردش مالی‌شان که ۱۶۰۰ میلیارد دلار در سال است، کم است؛ اما نسبت به گذشته اعتبارات خوبی هستند.

صفاتیان که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، با بیان اینکه رویکرد وزارت کشور در رابطه با کلیه مواد مخدر رویکرد اجتماعی و مشارکت دادن مردم در پیشگیری از مواد مخدر است، تصریح کرد: اگر مردم مشارکتی نداشته باشند، هیچ کسی نتیجه نمی‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گسترش مواد مخدر با بیکاری

    • محمد حسین نریمانی

      شما فقط صورت مسئله رو حذف میکنید یا به انحراف می کشید.
      اگر بخواهم انتقاری سازنده داشته باشم خواهم گفت که مفهوم امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی درک کنید.

    • بدون نام

      بابا فضای مجازی چی بود ها

    • بدون نام

      اگر واقعا دولت دل سوز ملت هست باید کاشت و برداشت تریاک ازاد شود

    • همیشه پیروز روحانی

      اگه تریاک ازاد میکردن اینهمه جرم جنایت نبود موندم چه نفعی میبرن بعضیا از فروش شیشه گل زهر مار

    • بدون نام

      ورودیش وبگیرین سرشاخه هارو نه خوردفروشها

    • بدون نام

      بنده خدامردم همه اگاهن همیشه پای مردم وسط اون کسی که اون کوفتی رابوجود میاره وبه مردم پخش میکنه حالاهرجاهست چراجلوی اون ناهنجاری رانمیگیرین سالهاست که جوانان معتاد شدن ولی دریع ازیک صحبت جلوی هرچی موارد بگیرین

    • افشین

      خب ما هم سعی میکنیم معنویات رو در برنامه های اجتماعی به جوانان اهدا کنیم هم با ساخت و توزیع مواد مخدر مبارزه کنیم ، مبارزه ی فیزیکی و مجازی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج