۶۶۱۰۱۰
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

معلمان حق‌ التدریس، نگران آینده شغلی خود نباشند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تمام نیروهای حق‌التدریس که بحث تعیین تکلیف آنها مطرح است سال آینده در تهران فعالیت می کنند و نباید نگران آینده شغلی خود باشند.

خبرگزاری فارس: عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه پرسشگر با بیان اینکه افزایش کیفیت آموزش به رشد نیروی انسانی باکیفیت در کشور منجر می‌شود، اظهار داشت: در ۳۵ سال گذشته همواره حق‌التدریس‌ها در آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند و آموزش و پرورش همواره به خدمات آنها احتیاج داشته است.

وی افزود: در دهه ۶۰ و با افزایش جمعیت دانش‌آموزی، مدارس ۲ و سه شیفته داشتیم و نیروی حق‌التدریس بسیاری جذب شدند که کم‌کم استخدام آموزش و پرورش شدند و اکنون این معلمان به سن بازنشستگی رسیده‌اند و تا سال ۱۴۰۰، ۳۲۰ هزار معلم بازنشسته خواهند شد.

باقری اضافه کرد:‌ شهر تهران هم اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ این میزان به یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر برسد که نشان‌دهنده رشد جمعیت دانش‌آموزی در چند سال آینده خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: با توجه به این روند رو به رشد تعداد دانش‌آموزان،‌ آمار بازنشستگی بالای فرهنگیان و سه ساله شدن دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش به جذب ۵۰ هزار معلم در سال آینده نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اضافه شدن یکباره پایه ششم به مقطع ابتدایی، گفت: در آن سال یک شبه ۵۰ هزار معلم ابتدایی کم آوردیم و ناچار شدیم افرادی با رشته‌های غیرمرتبط به پایه ششم ابتدایی بیاوریم.

باقری در خصوص تأمین کمبود ۵۰ هزار نیروی انسانی برای سال آینده بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۱۰ هزار نفر نیروی انسانی برای آموزش و پرورش سالانه تأمین می‌کند، ۸ هزار نفر در آزمون استخدامی گذشته آموزش و پرورش استخدام شدند و انتظار داریم ۱۵ هزار نفر در آزمون بهمن ماه ردیف استخدامی بگیرند و برای مابه‌التفاوت نیرویی که نیاز داریم مخصوصاً در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای، ناچار هستیم از طریق خرید خدمات و حق‌التدریس نیروهای شاغل، کمبود را جبران کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران امسال ۴ هزار نفر بازنشسته دارد، گفت: امسال ۷۰۰ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۶۰۰ نفر از طریق استخدام ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش تهران اضافه خواهند شد و ما باید از روش‌های دیگری برای جبران کمبود معلم در تهران استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: تمام نیروهای حق‌التدریس که بحث تعیین تکلیف آنها مطرح است سال آینده در تهران سر کار هستند و نباید نگران آینده شغلی خود باشند.

باقری با بیان اینکه ۷۰ درصد نیروهای شهر تهران در متوسطه حق‌التدریس هستند، ادامه داد: برخی از معلمان متناسب با رشته خود تدریس نمی‌کنند و برخی دیگر در سن ۵۰ سالگی به عنوان حق‌التدریس پذیرفته شدند که باید برای این موارد خاص شرایط را احراز کرده و تصمیم درستی بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عنقا

      چه میگی آقا شکم تون سیر نگران نباشن عجب 14 ساله حقالتدرسی این حرفا استخدام نمیشه دلیل نمیشه حالا ادمین ساعت 8 عوام فریبی بودچرا بدت امدنزاشتی دروغ میگم مگه واقع که دیگه نورالی نورحرفای من تکراری بود

    • بدون نام

      نگران نباشن بس بیا پول بده مازندگی رابچرخونیم وبدهی رابده تجمع هم کردن هم باید حقوق زیاد بشه هم استخدام کنین

    • amir

      معلمین حق التدریس با این سوابق نزدیک بازنشستگی ان هنوز مشکلات دارن.واقعا جای خجالت داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج