جاباما
۶۶۱۰۲۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

صدور ۱۲ میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری

اقتصاد ایران بعد از برجام مانند یک جوانی است که بعد از ۱۲ سال زنجیر را از دست و پای او باز کرده اند . حالا این جوان قرار است حرکت خود را آغاز کرده و به دویدن برسد تا بتواند با کسانی که سال ها تمرین داشته ، رقابت کنند".

پول‌ نیوز: اقتصاد ایران بعد از برجام مانند یک جوانی است که بعد از ۱۲ سال زنجیر را از دست و پای او باز کرده اند . حالا این جوان قرار است حرکت خود را آغاز کرده و به دویدن برسد تا بتواند با کسانی که سال ها تمرین داشته ، رقابت کنند".
حسن روحانی تنها دو روز بعد از برجام در میان فعالان بخش خصوصی این سخنان را مطرح کرد. رییس جمهور اما اشاره ای به زنجیرهایی که دست و پای اقتصاد ایران را بسته اند، نکرد.

قوانین مخل کسب و کار ، فضای مبهم شاخص‌های اقتصادی، عدم ثبات سیاسی و اقتصاد دولتی زنجیرهایی که به اذعان رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی، شرایط را برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران را سخت کرده است. او در حالی از صدور ۱۲ میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری در ۹ ماه امسال خبر می داد، به پول نیوزگفت:سود سرمایه گذاری در ایران ۲۰ درصد بیش از کشورهای آسیای است با این وجود نتوانستیم از فرصت برجام به خوبی استفاده کنیم. سوخت ارزان ، نرخ پایین دستمزد کارگر و دسترسی به بازار نیم میلیارد نفری از جمله ویژگی های اقتصاد ماست که سرمایه گذاری در ایران را توجیه پذیر می کند.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی بر این باور است که تا زمانی که اقتصادی از امنیت لازم برخوردار نیست، نمی‌توان انتظار افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را داشت.

او با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی تنها به صدور مجوز ختم نمی‌شود و تنها درصدی از مجوزهای صادر شده به سرمایه ‌گذاری واقعی منجر می شود، افزود: اقتصاد غیر شفاف، رانتی و فسادزده دستگاه های اداری، فضای ناامنی را برای سرمایه‌گذاری در ایران برای خارجی‌ها ترسیم می کند. این اتفاقات در شرایطی که دولت ترامپ مدام سرمایه گذاران خارجی در ایران تهدید می‌کند، چشم انداز رشد اقتصادی ایران را تیره و تار ساخته است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به هدف گذاری برنامه ششم توسعه اقتصادی و دست یابی به رشد ۸ درصدی اقتصاد ، ادامه داد : این هدف محقق نمی شود مگر با جذب ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج