۶۶۱۰۹۶
۹ نظر
۵۰۰۰
۹ نظر
۵۰۰۰
پ

داورزنی: برای میزبانی، تسلیم عربستان نمی شویم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند حق میزبانی ایران برابر تیم‌های عربستانی محقق شود.

خبرگزاری تسنیم: محمدرضا داورزنی در پایان مجمع انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: انتخابات خوب و رقابتی دموکراتیک برگزار شد. در ابتدا ۲۴ نفر برای ریاست فدراسیون بسکتبال ثبت‌نام کرده بودند که تعدادی از آنها سوابق لازم را برای احراز این پست نداشتند. در نهایت تعداد کاندیداها به ۱۵ نفر رسید که تعدادی هم در مجمع انصراف دادند. در بین ۱۰ نفر باقی‌مانده رئیس، بازیکن و مسئولان سابق فدراسیون حضور داشتند، آنها برنامه‌های خود را ارائه کردند. البته زمان زیادی نیز در اختیار آنها نبود.

وی ادامه داد: جا دارد از محمود مشحون که نیم‌قرن عمر خود را صرف بسکتبال کرد، تشکر ویژه‌ای کنم، احترام او برای همه ما واجب است. البته باید فضایی در فدراسیون جدید ایجاد شود که از تجربه و افکار مشحون استفاده شود و همچنین در مراسم بهتری از زحمات چندین ساله او قدردانی به عمل آید.

داورزنی تصریح کرد: اکثریت کسانی که در مجمع امروز حضور داشتند بسکتبالی بودند، جو دموکراتیکی بر انتخابات حاکم بود و هرکس برنامه‌های خود را ارائه کرد. البته برخی از دوستان نیز تعداد کمی رای آوردند که طبیعی بود، هرکس با دوستان و رفقای خود در مورد برنامه‌هایش صحبت و رایزنی کرده بود و به تناسب هم رای آورد. در نهایت نظر اعضای مجمع برای ما قابل احترام است و وزارت ورزش حمایت جدی خود را از منتخب مجمع اعلام می‌کند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد عدم حضور نایب‌رئیس بانوان در رای‌گیری گفت: در وهله نخست باید اعلام کنم در آیین‌نامه جدید نحوه رای‌گیری برای ریاست فدراسیون اصلاح شده است، در مجمع جدید حدود ۶۰ نفر حاضر هستند که ۳۰ نفر روسای هیئت‌ها و ۳۰ نفر کسانی هستند که رئیس فدراسیون در انتخاب آنها نقشی نداشته است. در درجه بعدی باید بگویم که نایب‌رئیس عضو فدراسیون است و حق رای ندارد. ما در این مورد نگاه جنسیتی نداریم همانطور که نایب‌رئیس فدراسیون نیز در مجمع رای ندارد.

وی ادامه داد: برای وزارت ورزش مهم است بانوانی که توانایی حضور در مجامع را دارند، به این مجمع راه پیدا کند. همچنین وزارت ورزش و دستگاه دیپلماسی نگاه و حمایت ویژه‌ای از بانوانی که به کنفدراسیون‌ها و مجامع بین‌المللی راه پیدا می‌کنند خواهد داشت.

داورزنی در مورد پافشاری‌ قطری‌ها برای میزبانی مسابقات فوتبال که با کشور عربستان برگزار خواهند کرد، تصریح کرد: این موضوع توسط فدراسیون فوتبال ایران دنبال می‌شود. سیاست ایران نیز دفاع از حق مسلم ایران است چون کشور ما امنیت لازم را دارد و حق خودمان است تا در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا از آن دفاع کنیم. متاسفانه کشورهایی مثل عربستان با صرف هزینه‌های بالا می‌توانند آراء را تغییر دهند ولی فدراسیون فوتبال ایران با همکاری سایر کشورهایی که با ما هم عقیده هستند (مثل قطر) تلاش می‌کند تا حق میزبانی ایران در مسابقات فوتبال محقق شود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌هایش ضمن اشاره به انتخابات فدراسیون بسکتبال گفت: به طباطبایی که نصف به علاوه ۲ رای از مجمع گرفت تبریک می‌گویم و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم، امیدوارم به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند و بسکتبال را به جایگاه واقعی خود برساند.

وی ادامه داد: انتظار جامعه بسکتبال از این رشته دانشگاهی که به المپیک هم راه پیدا کرده و قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد، بسیار بالا است. بسکتبال زمانی از سایر رشته‌های توپی بسیار جلوتر بود ولی با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که دارد روزهای بسیار خوبی را برای این رشته پیش‌بینی می‌کنم.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بسکتبال نیاز به وفاق و انسجام ملی دارد تا همه کسانی که دستی در این رشته دارند به کمک رئیس منتخب مجمع آمده و باز هم روزهای خوب گذشته تکرار شود.

وی گفت: بسکتبال نیاز به وفاق و انسجام ملی دارد تا همه کسانی که دستی در این رشته دارند به کمک رئیس منتخب مجمع آمده و باز هم روزهای خوب گذشته تکرار شود. طباطبایی در این بین به تنهایی کاری از پیش نخواهد برد، او می‌تواند با ایجاد فضایی مناسب از منتقدین خود هم استفاده کند.

رئیس پیشین فدراسیون والیبال ادامه داد: مردم نتایج والیبال را در میادین آسیایی و جهانی دیده‌اند و انتظار دارند بسکتبال هم جزو ۱۰ تیم برتر جهان و قهرمان آسیا باشد. ظرفیت در بسکتبال بالا است و می‌تواند رقیب جدی برای سایر رشته‌ها باشد. طباطبایی باید از همه ایده‌ها و نظرات مربیان و کارشناسان بسکتبال استفاده کند.

وی تصریح کرد: فدراسیون بسکتبال اگر به منابع وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بسنده کند به جایی نخواهد رسید، در واقع بدون بازاریابی خوب نمی‌توان کاری را پیش برد. فدراسیون بسکتبال باید ۵ تا ۶ برابر بودجه دولتی از بازاریابی درآمد داشته باشد. ما مسئولیت را به گردن طباطبایی می‌اندازیم تا اهداف خود را دنبال کند.

داورزنی اظهار داشت: بی‌ثباتی آفت هر فدراسیونی است، برای کسب نتایج قابل قبول در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ ضروری است که در بسکتبال فضایی باثبات ایجاد شود و برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان مدت برای تیم ملی بسکتبال مورد استفاده قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما سکوت هیچ کاری نمیکنید
      لاف در قریبی انقد زدید که دیگه حناتون واسه هیچ کس رنگی نداره
      اون سه تا کشور دیگه هم جنگ پول رو دارن
      هرکدومشون با پولاشون دارن میجنگن
      بهتره دیگه حرفی نزنید

    • بدون نام

      شما سکوت هیچ کاری نمیکنید
      لاف در قریبی انقد زدید که دیگه حناتون واسه هیچ کس رنگی نداره
      اون سه تا کشور دیگه هم جنگ پول رو دارن
      هرکدومشون با پولاشون دارن میجنگن
      بهتره دیگه حرفی نزنید

    • مهرداد

      فدراسیون ایران به این بزرگی ضعفشو در مقابل زورگویی عربستان نشون داده لااقل از قطر یادبگیرید چه رگ غیرتی نشون عربستان و امارات ننشون میده

    • TNT2

      داور زنی شما اول بفرمایید داستان تعلیق فدراسیونهای فوتبال و کشتی و که خود شما باعثش شدید و حل کنید لازم نکرده فکر میزبانی باشگاهها باشید یقین دارم باز شما دخالت کنید اینبار همه باشگاهها محروم میشن

    • مرتضی

      تو رو خدا اینقدر حرف مفت نزنید!!!!

    • بدون نام

      می شویم صحیح است نمی شویم غلط املایی است

    • بدون نام

      بابا نظرات ما رو هم بزارید یعنی چه

    • بدون نام

      این چه نظر سنجی هست که حرف مردمو نمیزارید هر کدوم دوست داشتید میزارید بشنوید نقدها رو

    • ناشناس

      بخدا اگه شماها هیچ تلاشی بکنید.اگه تیم محبوبتون با باشگاهای عربستانی همگروه بود بله تلاش میکردی ولی الان نه .همونطوری که وقت مملکتو گذاشتین با ریز اسپور برای بخشش تیم محبوبتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج