۶۶۱۳۷۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سفیر آمریکا در انگلیس به مخالفان ترامپ پیوست

«وودی جانسون» سفیر آمریکا در انگلیس با اعلام حمایت از جابه‌جایی سفارتخانه این کشور در لندن، به صف مخالفان دونالد ترامپ پیوست.

خبرگزاری ایرنا: «وودی جانسون» سفیر آمریکا در انگلیس با اعلام حمایت از جابه‌جایی سفارتخانه این کشور در لندن، به صف مخالفان دونالد ترامپ پیوست.

سفیر آمریکا در انگلیس طی یادداشتی که روز شنبه در نشریه ایونینگ استاندارد منتشر شد نوشت: من با اظهارات رئیس‌جمهوری که میدان گراسونور مکان مطلوبی برای سفارتخانه ما در لندن به شمار می‌رود موافق هستم؛ اما نگرانی‌های امنیتی پس از حادثه ۱۱ سپتامبر بدین معنا بود که بایستی به مکانی منتقل می‌شدیم که قادر باشیم بر اساس آن از اتباع آمریکایی و همسایگان انگلیسی‌مان حفاظت کنیم.

وی افزود: سفارتخانه جدید، نه‌تنها بزرگ‌تر بلکه بهتر است و قابلیت مواجهه با چالش‌های قرن 21 و فراتر از آن را دارد. این سفارتخانه یکی از امن‌ترین، پیشرفته‌ترین و به لحاظ زیست‌محیطی صمیمانه‌ترین سفارتخانه‌ای است که آمریکا تاکنون احداث کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده قرار است ساختمان جدید سفارتخانه آمریکا در لندن روز سه‌شنبه با حضور رکس تیلرسون افتتاح شود.

پیش‌ازاین نیز سفارت آمریکا در انگلیس بیانیه‌ای را منتشر کرد و در آن بر لزوم جابه‌جایی این سفارتخانه به مکان جدید تأکید کرده بود.

در این بیانیه آمده است: عمر سفارتخانه آمریکا در میدان گراسونور (لندن) بیش‌ازحدی بود که بتوان بدون سرمایه‌گذاری هنگفت در زیرساخت‌های آن، مطابق با استانداردهای امنیتی ارتقاء داد. در سال ۲۰۰۷ میلادی وزارت خارجه آمریکا برای فاینانس پروژه سفارتخانه جدید آمریکا از طریق معاوضه با یک ساختمان متعلق به دولت آمریکا در لندن برنامه‌ریزی کرد. بر اساس این راه‌حل، قرار شد ساختمان جدید سفارت مطابق با تمام استانداردهای امنیتی و بدون نیاز به دلارهای مالیات‌دهندگان ساخته شود.

این بیانیه یادآور شد: در جریان جست‌وجو برای سفارتخانه جدید، بیش از 50 ساختمان موردبررسی قرار گرفت و تیم انضباطی بالغ‌بر 170 شاخص امنیتی را مدنظر قرارداد، تا درنهایت ساختمان واقع در شماره 9 خیابان علم به‌عنوان بهترین گزینه انتخاب گردید.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا قرار بود در جریان سفر کاری‌اش به لندن در ماه فوریه، سفارتخانه جدید این کشور را افتتاح کند. وی بااین‌حال روز گذشته با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که از سفر به لندن منصرف شده است.

وی درباره این تصمیم نوشت: دلیل لغو سفرم به لندن این است که اعتقادی به تصمیم دولت اوباما برای فروش سفارتمان که دریکی از بهترین نقاط لندن واقع‌شده در ازای یک جای پرت به ارزش 1.2 میلیارد دلار ندارم. توافق بدی است.

تصمیم وی در رابطه با لغو سفرش به لندن، با واکنش‌های مختلفی روبرو بوده است.

صادق خان شهردار لندن و از مخالفان سرسخت رئیس‌جمهوری آمریکا بیان داشت که ترامپ پیام روشن مردم لندن را دریافت کرد. او دریافت که اگر به این شهر سفر کند با تظاهرات گسترده مردم مواجه خواهد شد.

بااین‌حال گروهی از طرفداران ترامپ در انگلیس روز شنبه، سخنرانی «صادق خان» در لندن را برهم زده و خواستار بازداشت وی شدند.

بوریس جانسون وزیر امور خارجه نیز با انتشار پیام تندی در توییتر خود برای مخالفان ترامپ در کشورش خط ‌ونشان کشید و گفت: اجازه نخواهیم داد تا تعدادی افراد طوطی صفت رابطه میان دو کشور را به خطر بیندازند.

وی افزود: آمریکا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار واحد در انگلیس است اما صادق خان (شهردار لندن) و جرمی کوربین (رهبر حزب کارگر) مصمم هستند که این رابطه حساس را به خطر بیندازند.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، تا این لحظه تاریخ مشخصی برای سفر رئیس‌جمهوری آمریکا مشخص نشده است. برخی رسانه‌های انگلیسی از احتمال سفر ترامپ به لندن در اواسط سال جاری میلادی خبر می‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج