۶۶۱۳۹۰
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

خوزستان به زودی خالی از سکنه می‌شود

همین امروز نیز برای رسیدگی به وضعیت خوزستان بسیار دیر است چه برسد به فردا. اگر امروز اقدامی نکنیم فردا با فاجعه روبرو می‌شویم.

خبرگزاری میزان: همین امروز نیز برای رسیدگی به وضعیت خوزستان بسیار دیر است چه برسد به فردا. اگر امروز اقدامی نکنیم فردا با فاجعه روبرو می‌شویم.

مدیر اندیشکده مطالعات اجتماعی و محیط زیست گفت: با اجرای طرح‌های غلط محیط زیستی خوزستان به زودی خالی از سکنه می‌شود.

توتونچی کارشناس مطالعات علوم اجتماعی و اکولوژیک و مدیر اندیشکده مطالعات اجتماعی و محیط زیست درباره پروژه‌های انتقال آب خوزستان گفت: طرح‌های انتقال‌های آب در حیطه وظایف سازمان محیط زیست نیست. این سازمان تنها می‌تواند طرح‌ها را ارزیابی کند و سپس بگوید اجرای آن چه مشکلاتی دارد، بهتر است اجرا شود یا خیر. متاسفانه سازمان محیط زیست از افراد بدون تخصص و بدون فهم اکولوژیک پر شده است. حتی مشاوران و معاونین خبره‌ای نیز وجود ندارند که به مدیران مشاوره درست بدهند.

توتونچی ادامه داد: سازمان متولی حکمرانی بر آب نداریم. وزارت نیرو نیز از آب کسب سود می‌کند و تنها تفکر سازه‌ای مدیریت آب دارد، پس چطور می‌تواند صرفه جویی را آموزش دهد و آب را برای نسل‌های آینده کشور حفظ کند.

وی اضافه کرد: با اقدامات محیط زیستی و انتقال آب از خوزستان به مناطق دیگر، این استان به ورطه نابودی کشیده می‌شود. سال هاست استان‌های مرزی از لحاظ محیط زیستی مورد بی مهری قرار گرفته اند. هشدار می‌دهیم خوزستان به زودی خالی از سکنه می‌شود. مطمئنا نگهداری یک منطقه مرزی خالی از سکنه برای حاکمیت بسیار دشوار خواهد بود. این محل به تجمع افراد شرور تبدیل و محل نزاع می‌شود. مگر چه تعداد نیروی انتظامی می‌تواند در شهر مستقر باشد. متاسفانه این همان نقشه ادامه دار دشمنان برای تجزیه کشورها است.

مدیر اندیشکده مطالعات اجتماعی و محیط زیست بیان کرد: کشور ما پیشینه خوبی دارد، اما نمی‌توان تضمین کرد از لحاظ منابع زیر ساختی و محیط زیستی نیز آینده خوبی داشته باشد. خوزستان قطب گندم، خرما، شکر و نیشکر است. میزان اشتغال خوزستانی‌ها به واسطه آب بسیار بیشتر از میزان اشتغالی است که قرار است با آب رود کارون در کرمان ایجاد شود. خوزستانی‌ها خود کار دارند چطور ممکن است به شهر دیگری بروند و کارگر دیگران شوند.

کارشناس مطالعات علوم اجتماعی و اکولوژیک خاطر نشان کرد: همین امروز نیز برای رسیدگی به وضعیت خوزستان بسیار دیر است چه برسد به فردا. اگر امروز اقدامی نکنیم فردا با فاجعه روبرو می‌شویم. متاسفانه ضعف و سو مدیریت داریم. باید نگاهمان را عوض کنیم. مسئولان باید به مردم و روش‌های قدیمی اعتماد کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Sarfaraz

      بدبختی بی آبی . زنگ خطر به صدا در آمده است.
      دلم برای مردم دلاور خوزستان می سوزه، روی گنج نفت نشسته اند، ولی محروم هستند: از آوارگی و جنگ تحمیلی، از گرد و غبار ، از بی آبی، بی برقی، در نفت شهر، دیوارهای اتاقهایشان تا کمر از نفت سیاه خیس است، و به دلیل نداشتن لوله کشی گاز، از گاز ترش استفاده می کنند، اشتغال جوانان. خدایا کمک کن.

    • m.amin

      متاسفانه مسئولین فقط سطحی نگاه می کنن واگه کمی عمقی نگاه کنن میفهمن بااین انتقال آب خوزستان و بعد دیگر استانها هم از بین میرن

    • بدون نام

      توکدوم کشور دیدید که آب رابروی هم وطنانشون به خاطر منافع خودببندند. توکشورهای کافر هم همین کارنکردند..بعدبگیدمردم ماناشکرند..چرا وبه چه علت بایدچوب مدیریت غلط بخوریم ...

    • بدون نام

      تنها چیزی که پشیزی واسه مدیران...حاضر از نظر مدیریتی ارزش ندارد نسلهای آینده و حفظ سرزمین ایران است

    • عسل

      البته کل ایران پر شده از مسئولینی که سواد و تخصص کار ندارن و فقط برای پول دارن کار میکنن .برای همین ایران آباد و زیبا تبدیل به کویر بی آب و علف شده

    • نفس

      سلام متاسفانه خوزستانی ک پر از منابع هست نفت گاز اینهمه تو کشاورزی موفق هست رو اینقد مسوولا بابی مهری برخورد میکنن و بعدها ک نابود شد یادشون میفته باید کاری میکردن حداقل بدادش برسید ک بتونید پول نفتشو اختلاس کنیت توش.

    • بدون نام

      سلام ممنون واقعا همین طور است ما هم از دیار خود خوزستان چند سالی است که به استانی دیگر مهاجرت کردیم ای کاش به داد خوزستان برسند چشم طمع بعضی از کشور های منطقه به این استان زر خیز دوخته شده بی آبی ونداشتن امنیت وریز گردها عامل مهاجرت میباشد

    • بدون نام

      خدا را شکر

    • بدون نام

      این استان با وجود چندین سد وانتقال آبهای این سدها به دیگر استانها از جمله اصفهان وقم ووو فاقد آب شرب میباشد ای کاش مقداری از آب سد دز رو به خود مردم اهواز وشهرهای اطرفش میدادند

    • بدون نام

      عزیز نویسنده کو گوش شنوا؟؟؟

    • بدون نام

      من موندم این ملت تو خوزستان چی میخوان بابا اب و هوا که اگه گرد و خاکم نباشه که بالای چهل دذجخ است از نفت هم که هیچی به این ملت حداقل نرسید پاشید بیاید تهران هم سیر هم تماشا .

    • بدون نام

      اگر احمدی نژاد استاندار خوزستان بکنید میتواند مشکلات را تا حدود زیادی حل کند و خدا هم کمکش میکند

    • بدون نام

      مگر نگفتند که مدرکی از داعش پیدا کردند که گفته بودند ایران را به تل خاک تبدیل میکنیم .حال اثارش را ببینید قضاوت با شما

    • بی نام

      موقعی که چند سال دیگه اینجا نزاع شد .اون موقع مسولین می فهمند ... فعلا به فکر انتقال آب و نفت از اینجا هستن ... بعد نتیجه ش رو می بینن ...

    • حیات داودی

      دروغهای شاخدارکه میگن اینه. .فک کنم میخاداملاک روارزون کنه که خودشون شروع کنن بزخری کنن..لعنت برشما..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج