۶۶۱۴۲۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

افاضلی: حذف نفت از لحاظ فوتبالی منصفانه نبود

هومن افاضلی ریسک بزرگی را به جان خریده و در یکی از مهم ترین تجربه‌های دوران مربیگری‌اش سکان هدایت تیمی را برعهده گرفته که شرایط مناسبی در انتهای جدول نداشت.

ایران ورزشی: هومن افاضلی ریسک بزرگی را به جان خریده و در یکی از مهم ترین تجربه‌های دوران مربیگری‌اش سکان هدایت تیمی را برعهده گرفته که شرایط مناسبی در انتهای جدول نداشت. نفت با مربیگری هومن افاضلی در ۲ بازی اخیر نتایج امیدوارکننده‌ای به دست آورده و چنانچه در بازی‌های آتی هم به همین منوال پیش برود بی‌شک در لیگ برتر خواهد ماند. افاضلی سرشار از انگیزه است و می‌خواهد از فرصت بزرگی که نصیبش شده نهایت بهره را ببرد. آیا او موفق خواهد شد؟

دومین تجربه مربیگری شما درتیم نفت تهران منجر به کسب یک پیروزی بزرگ شد. تصور می‌کردید که تراکتورسازی را در تهران مغلوب کنید؟

هفته قبل هم که به‌عنوان یک تیم ته جدولی مقابل پرسپولیس قرار گرفتیم دنبال امتیاز بودیم که گرفتیم. تصور ما در همه بازی‌ها کسب امتیاز است و در بازی با تراکتورسازی هم دنبال نتیجه‌ای بودیم که شرایط ما را درجدول بهبود ببخشد. شما مطمئن باشید که از این بعد کار هیچ تیمی مقابل نفت تهران ساده نیست.

مشکی پوشان هم در هفته‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و حتی مقابل پرسپولیس هم بازی پایاپایی انجام داد. به نظر می‌رسد رقابت در ته جدول بسیارسخت و دشوارشده است.

همینطور است. اگر بازی مشکی پوشان مقابل پرسپولیس را دیده باشید به این واقعیت که تیم‌های ته جدولی تغییرات بسیاری کرده‌اند پی می‌برید. به اعتقاد من مشکی پوشان مقابل پرسپولیس نمایش خوبی داشت و مستحق کسب امتیاز بود.

هفته بعد با همین تیم بازی دارید.

قطعا بازی دشواری می‌شود. امتیاز این بازی برای تیم‌های ته جدولی خیلی مهم است. فکر می‌کنم یکی از زیباترین بازی‌های لیگ شود.

انتخاب نفت تهران برای شما ریسک بزرگی نبود؟

به هرحال من سابقه بازیگری آنچنانی ندارم و طبیعتا افرادی مثل من شانس‌های آنچنانی برای ورود به عرصه مربیگری ندارند و باید از حداقل فرصت‌هایی که نصیب‌شان می‌شود نهایت بهره را ببرند. نفت برای من یک فرصت بود که سعی کردم از آن بهترین بهره را ببرم. البته من مربی بی‌تجربه‌ای نیستم. در ۳۱ سالگی مربی شهاب زنجان در لیگ یک بودم و بعد از آن نیز ۱۸۶بازی به‌عنوان مربی در تیم‌های ملی فعالیت کردم.

دیروز اسامی باشگاه ذوب‌آهن به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد. خبری که شاید برای بچه‌های باشگاه نفت تهران هرگز خوشایند نباشد. حالا که تیم نفت قدری شرایط فنی بهتری پیدا کرده افسوس حذف از آسیا را نمی‌خورید؟

به این حذف شدن باید از دو جنبه نگاه کرد. یک جنبه‌اش فوتبالی است که اگر بخواهیم قضاوت کنیم باید بگوییم حق این بچه‌ها بود که در آسیا بازی کنند چون با زحمت و مشقت بسیاری در بازی‌های فصل پیش به قهرمانی جام حذفی رسیدند. یک جنبه هم بحث ضوابط فوتبالی است که باشگاه نفت تهران به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانست در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد. به لحاظ حقوقی شاید حذف نفت تهران از آسیا درست بود اما از جنبه‌های فوتبالی نه. به هرحال کاری است که شده و فقط می‌توانم امیدوار باشم که از این به بعد در واگذاری تیم‌ها دقت بیشتری به خرج داده شود و تیم‌های فوتبال را به دست افرادی که صلاحیت ندارند، ندهند. به نظر من باید وجاهت افراد مورد بررسی و کنکاش قرار بگیرد و تیم‌ها را به دست هرکسی ندهند. امیدوارم از این به بعد قبل از واگذاری سابقه اشخاص را خوب بررسی کنند.

مالکان فعلی نفت افراد امیدوارکننده و اصلحی هستند؟

این افرادی که نفت را گرفته‌اند تحصیلکرده‌اند و به اعتقاد من چنین افرادی می‌توانند منشا خدمات باشند چون به دلیل تحصیلات عالیه‌ای که دارند بهتر می‌توانند مسائل را تجزیه و تحلیل کنند. من به این گروه خیلی امیدوارم. آنها افراد آبرومندی هستند که قطعا عملکرد مثبتی در فوتبال خواهند داشت.

برای آینده نفت در لیگ برترچه سرنوشتی را متصورید؟

ما در دو بازی گذشته ۴ امتیاز باارزش گرفتیم. یک امتیاز ما از بهترین تیم لیگ یعنی پرسپولیس بوده و ۳ امتیاز دیگر را هم از تراکتورسازی گرفتیم. اینها تیم‌های سرسخت و مهمی هستند و همین امتیازها روزنه‌های امید را در دل ما زنده کرده که در آینده نتایج بهتری را رقم بزنیم. قطعا تمام تلاش ما خلق نتایج مطلوب است و اینکه بخواهیم با صراحت بگویم در لیگ می‌مانیم یا نه به زودی مشخص می‌شود. ما عزم مان را جزم کرده‌ایم که در لیگ برتر بمانیم و ان‌شا‌ا... می‌مانیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیخیال

      خیلی خوش خیالی داداش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج