جاباما
۶۶۱۵۵۳
۱۶۶ نظر
۵۰۱۰
۱۶۶ نظر
۵۰۱۰
پ

فوت همه خدمه نفتکش ایرانی تایید شد

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی فوت ۳۲ پرسنل نفتکش "سانچی" در آبهای چین را تایید کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بنادر و دریانوردی فوت ۳۲ پرسنل نفتکش "سانچی" در آبهای چین را تایید کرد.

محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی - که برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی به چین سفر کرده است، با بیان اینکه بر اساس گزارش ساعت ۱۵ (به وقت چین) تیم جستجوی بندر شانگهای چین، دو سوم سانچی غرق شده است، اظهار کرد: بر این اساس فوت ۲۹ پرسنل دیگر که احتمالا در نفتکش بودند، تایید می‌شود.
فوت همه خدمه نفتکش ایرانی تایید شد
وی یادآور شد که پیکر سه پرسنل این نفتکش طی روزهای اخیر پیدا شد که به بندر شانگهای منتقل شده است.

در تاریخ ۱۶ دی ماه یک نفتکش ایرانی با یک کشتی چینی، برخورد کرد که باعث حریق نفتکش ایرانی و مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن(30 ایرانی و دو بنگلادشی) شد.

در این میان 12 تکاور ایرانی که به چین اعزام شده‌ بودند صبح امروز به نفتکش رسیدند تا عملیات امداد و تجسس در داخل نفتکش را انجام دهند را انجام دهند نفتکش سانچی از حالت شناور بودن خود خارج شده و در حال غرق شدن است، گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست.

محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی - که برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی به چین سفر کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت سانچی گفت: صبح امروز حجم آتش کشتی افزایش یافت و طول آتش را فرا گرفت، به همین دلیل امکان ورود تکاوران به کشتی فراهم نبود.

وی افزود: در مورد آخرین وضعیت سانچی باید گفت کشتی شناور بودن خود را از دست داده و در حال غرق شدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد عملیات جست‌وجوی ۲۹ پرسنل کشتی گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست. تکاوران ایرانی و تیم چینی با این وضعیت کشتی نمی‌توانند به آن وارد شوند.

در هفته گذشته پیکر سه پرسنل پیدا شد و با توجه به اینکه انفجار صبح امروز در کشتی شدت گرفت امکان ورود تکاوران ایرانی که برای تجسس مفقودین به چین اعزام شده بودند به نفتکش فراهم نبود و اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که دو سوم سانچی غرق شده و سایر پرسنل آن نیز فوت کرده‌اند.
کشتی نفتکش سانچی به طور کامل غرق شد.
تصویری از خدمه نفتکش ایرانی حادثه دیده در دریای چین
فوت همه خدمه نفتکش ایرانی تایید شد
آخرین تصاویر از غرق شدن کشتی نفتکش ایرانی
فوت همه خدمه نفتکش ایرانی تایید شد

سازمان بنادر: پیکرهای دریانوردان ایرانی نفتکش سانچی را نمی‌توانیم از کشتی خارج کنیم
رییس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پس از وقوع این قبیل سوانح، احتمال غرق شدن کشتی بسیار زیاد است، گفت: حجم دود و فوم در داخل کشتی بسیار زیاد است و احتمال غرق شدن کشتی وجود دارد و باور مقامات مسئول عملیات تجسس و اطفای حریق چینی این است که تمام خدمه در همان لحظه اول انفجار فوت شده اند.

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی درپاسخ به این پرسش که برخی منابع، خبر از غرق شدن کشتی نفتکش سانچی را می‌دهند، گفت: پس از وقوع چنین سوانحی و با توجه حجم سنگین آتش، دود و فوم در داخل کشتی احتمال غرق شدن وجود دارد.

وی درباره سرنوشت خدمه اظهار داشت: پیش بینی مقامات چینی و مسئولان عملیات تجسس و اطفای حریق این است که تمام خدمه در همان لحظه ابتدای انفجار فوت شده‌اند.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به وضعیت کشتی، هیچ شناوری نمی‌تواند نزدیک کشتی شود.

وی ادامه داد: معمولا در صورت غرق شدن کشتی دسترسی به خدمه و تجسس بسیار سخت می‌شود.

راستاد ادامه داد: متاسفانه هیچ امیدی به نجات جان دریانوردان نداریم چراکه در همان لحظات اولیه برخورد، کشتی دچار آتش‌سوزی شدید و انفجار شده است و شاهدان عینی تائید کرده‌اند که امکان زنده ماندن کسی در کشتی وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: امکان نجات کشتی وجود ندارد و حتی پیکرهای دریانوردان عزیزمان را نیز نمی‌توانیم از آن خارج کنیم.
اسامی ۳۲ هم وطنی که در حادثه کشتی نفتکش #سانچی جان باختند

۱-مجید قصابی عروجی، کاپیتان
۲- فرید محبی، سرمهندس
۳-مجید نقیان، افسر اول
۴-حسین جهانی هل‌آباد، افسر دوم
۵-احسان ابولی قاسم‌آبادی، افسر دوم
۶-میلاد عنایتی، افسر سوم
۷--حامد بهاری هشکوایی، مهندس دوم
۸- محمدرضا رضازاده ماسوله، مهندس سوم
۹- مهدی سادگی، مهندس سوم
۱۰-حسن رومیانی، مهندس چهارم
۱۱-محمد کاووسی تکاب، افسر تدارکات
۱۲- بهرام اتحاد، افسر برق
۱۳-عبدالغنی سامری، سرملوان
۱۴- ابوذر نظامی، کمک سر ملوان
۱۵-سیدجواد حیدری، ملوان یکم
۱۶-محمدساجب علی میرید‌ها، ملوان یکم
۱۷-محمدهارون راشید، ملوان یکم
۱۸-علیرضا نجفی‎فر، ملوان دوم
۱۹- علی حیدریه کهن، ملوان دوم
۲۰-بهرام پوریانی، تعمیرکار
۲۱- یاور افشاری، روغن کار
۲۲-میلاد آروی، روغن کار
۲۳-مسلم علیزاده نودهی، روغن‎کار
۲۴-عبدالکریم بشارتی‌پور، سرآشپز
۲۵-امید ضیایی، کمک سرآشپز
۲۶-ایوب مظفری عبدگاه، مهماندار
۲۷-احسان فرجی، مهماندار
۲۸- سعید دهقانی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
۲۹-پوریا عیدی‌پور، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
۳۰-سجاد عبداللهی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
۳۱-محمد پیریائی، دانشجوی موتور از دانشگاه صنعت نفت محمودآباد
۳۲-ساقی فعال، همسر حسین جهانی هل‎آباد
پایان تلخ تراژدی سانچی؛ نفتکش ایرانی غرق شد

نفتکش سانچی پس از ۹ روز سوختن در آتش در نهایت در دل دریا فرو رفت و رنگ سفید امیدواری زنده بودن ۲۹ پرسنل آن در سیاهی دود غلیظی که بدنه کشتی را در لحظات آخر در آغوش گرفته بود جان باخت.

یکی از نادرترین اتفاقات دریایی شنبه، ۱۶ دی ماه، ساعت ۲۰ به وقت محلی در آب های ساحل شرق چین با برخورد یک نفتکش ایرانی به نام سانچی با ۱۳۶هزار تن معیانات گازی متعلق به شرکت ملی نفت ایران و کشتی فله بر چینی که حریق نفتکش و مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن را در پی داشت رقم خورد، حریقی که آنقدر شعله کشید که همه طول کشتی را در آغوش گرفته و در نهایت موجب غرق شدن کامل آن شد.

از ۳۲ پرسنلی که در این حادثه مفقود شدند، ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی، تنها پیکر سه پرسنل پیدا و برای تشخیص هویت به شانگهایی منتقل شد. البته عملیات تخشیص هویت هنوز انجام نشده است. پیکر یکی از پرسنل داخل دریا و پیکر دو پرسنل دیگر در جریان جست و جوی نیم ساعته تیم چینی به همراه جعبه سیاه کشتی پیدا شد.

جعبه سیاه این کشتی برای بازخوانی فعلا به بندر شانگهایی چین منتقل شده است. البته جعبه سیاه سانچی با توجه به قوانین ثبت شده در کنوانسیون‌های بین‌المللی مبنی بر اینکه جعبه سیاه موجود در کشتی‌ها و شناورهای موجود در فضای بین‌المللی به کشوری که کشتی در آن به طور رسمی ثبت شده تحویل داده شود، با توجه به اینکه شناور مذکور در یکی از بنادر پاناما به ثبت رسیده است باید به این کشور تحویل داده شود.البته مسئولان پاناما طبق قوانین موظفند که اطلاعات ثبت شده در این جعبه را به طور کامل به ایران ارائه کنند و در این زمینه تردیدی وجود ندارد.این احتمال وجود دارد که این جعبه در شانگهایی بازخوانی شود.

با اینکه عملیات اطفای حریق سانچی با حضور تیم های ژاپنی و چینی در سه الی چهار روز اخیر تسریع شده بود اما شدت آتش با جرقه ای روی سطح کشتی بیشتر می شد و به درجه ایی رسید که با اینکه ۱۲ تکاور ایرانی برای تجسس مفقودین به منطقه اطفای حریق اعزام شده بودند هرگز نتوانستند وارد آن شوند. آخرین اخبار و تصاویر حاکی از آن بود که آتش همه طول سانچی را در بر گرفته و باعث غرق شدن تدریجی آن شد.

در این راستا رئیس سازمان بنادر و دریانوردی جان باختن ۳۲ پرسنل نفتکش "سانچی" در آبهای چین را تایید کرد.محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی - که برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی به چین سفر کرده است، اظهار کرد: بر این اساس جان باختن ۲۹ پرسنل دیگر که احتمالا در نفتکش بودند، تایید می‌شود.

با اینکه به گفته راستاد به علت تاریکی هوا در چین و محل حادثه امکان دیدن بدنه کشتی وجود ندارد و فقط شعله های آتش و دود غلیظ قابل مشاهده است اما به نظر می رسد کشتی به طور کامل غرق شده است.
درخواست ایران برای ادامه جست‌وجوی پیکر مفقودین
رئیس کمیته پیگیری نفتکش سانچی از درخواست خود خطاب به فرمانده چینی برای ادامه فرآیند جست‌وجوی پیکر پرسنل نفتکش سانچی پس از غرق شدن این نفتکش خبر داد.

علی ربیعی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های پرسنل نفتکش سانچی و مردم ایران اظهار کرد: سانچی حامل ۱۱۱ هزار و ۵۱۰ تن میعانات گازی بود. علاوه بر این میعانات سوخت کشتی هم باعث شدید شدن حریق آن می‌شد؛ باید گفت این اتفاق یک اتفاق بی‌نظیر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: چینی‌ها و کارشناسان از روز نخست حادثه اعلام کردند خدمه کشتی زنده نیستند. اما ما که کورسوی امیدی به زنده بودن پرسنل داشتیم همه اقدامات لازم را انجام دادیم. حتی می‌خواستیم چنانچه پرسنل زنده نیستند، پیکر مطهر آنها را از نفتکش خارج کنیم. به همین دلیل ۱۲ نیروی تکاور از ایران به محل حادثه آمد.

رئیس کمیته پیگیری نفتکش سانچی با بیان اینکه شدت انفجار سانچی در ساعات آخر بسیار بالا بود، افزود: درجه سانچی در ساعات و دقایق آخر تا ۹۰۰ درجه بالا رفت و امکان ورود به آن وجود نداشت. در نهایت کشتی آرام آرام با سر به عمق دریا حرکت کرد. البته این اتفاق در عمق ۱۱۰ متری دریا رخ داده است و احتمالا بیش از ۲۰۰ متر کشتی بیرون دریا بماند. البته مشخص نیست جریان دریا حرکت کشتی را به چه صورت درآورد.

ربیعی به این سوال که آیا امیدی به یافتن پیکر مفقودین پس از غرق شدن کشتی وجود دارد یا خیر؟ پاسخ داد: من این درخواست را به فرمانده چینی داده‌ام که زمانی که وضعیت کشتی به تعادل رسید، جست‌وجو برای پیکر مفقودین ادامه پیدا کند. اما فرمانده چینی پاسخ داد که امکان این کار وجود ندارد. من تصمیم دارم در این راستا با کارشناسان صحبت بیشتری کنم تا این درخواست بررسی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چینی ها از قصد این کار را کردند
      روابط آنها با ما تیره شده و از روی عمد این کار را کردند
      مسئولین باید دادخواهی کنند!!!!!!!!!!1

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        کدوم کارو دقیقا از قصد کردن؟؟؟
        میشه توضیح بدی

      • sani

        توروخدا بادولت چین این ارتباط احمقانه رو قطع کنید.
        بیچاره این ادمهایی که به بدترین شکل ممکن کشته شدن.

      • بدون نام

        اینهمه دم از روابط دیپلماتیک زدند، چی شد؟

      • آ کیا

        اینهمه دریا چطور کشتی چینی باید به نفتکش ما بخوره!!!!
        مگه داخل کوچه گیر کردن که بهم خوردن؟؟؟
        دولت چین لعنتی باید پاسخگو باشه.
        مرگ بر چین

      • بدون نام

        شما مدرک و دلیلی برای این مساله دارید؟ یا توی دورهمی بعدازظهرتون با اصغر و اکبر به این نتیجه رسیدید؟! وای از این ملت احساساتی

    • بدون نام

      تو حادثه پلاسکو میگفتند کشورهای دنیا از بالگرد آب پاش استفاده میکنه.

      یعنی چین یا سازمان هلال احمر هم از این نوغع بالگردها نداره؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو لحظه ی اول همه فوت شدن
        انفجاره شوخی که نیست

      • بدون نام

        عمو ارتفاع آتیش ۱۰۰ متره

      • بدون نام

        اگر فقط یه آقازاده توی کشتی بود، میدید که چه جوری به تکاپو میافتادند و همه را نجات میدادند،

    • بدون نام

      به خانواده های داغدار ایت عزیزان تسلیت عرض میکنم خداوندبه انهاصبربده حیف که جان ادمها خیلی بی ارزش شده اخرش نفهمیدم مقصراین برخورد کی بودسرنوشت ان کشتی چی شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مفصر چینه

    • بدون نام

      آخی

    • nazanin

      الهی بمیرم براشون!!!!!!!خدا به خانواده هاشون صبر بده

    • ایرانپور

      از خون جوانان وطن لاله دمیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۳۲ خاندان داغدار شدن

    • همید

      خدا به خانواده هایشان صبر بدهد. داغ بسیار بزرگیست

    • همیشه پیروز روحانی

      خدا صبری به خانوادهاشون بده

    • بدون نام

      :'(

    • علی

      رئیس جمهور محترم
      واردات کالاهای بی مصرف چینی را ممنوع کن
      و از اونها خسارت بگیر.
      وقتش رسیده یکم از دولت اقتدار ببینیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک برسرمان

      • بدون نام

        درودبرآمریکالعنت برچین

      • بدون نام

        شما میدونی مقصر کی بوده که الان تند تند نظریه میده برادر؟؟؟

      • هموطن

        واردات کالاهای بی کیفیت چینی از تجار ما هستش اونا هستن که این اجناس رو وارد کشور میکنن وگرنه چین بتمام دنیا کالا صادر میکنه گوشی های موبایل اپل کامپیوترها وکلی کالاهای مارک معروف امریکایی و حتی کره ای در چین داره تولید میشه اونا که بزور این اشغال ها رو بما نمیدن فقط مقصر تجار ما هستن والسلام

    • بدون نام

      پارسال پلاسکو ؛ امسال سانچی.
      خدا روحشان را شاد کند, لحظه های سختی را تجربه کرده اند.

    • ایرانی

      انا لله وانا اليه راجعون

    • بدون نام

      چین نامردی کرده وکم کاری باید مسولین جواب چین رابدهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جواب مردم ایران را نمیتوانند بدهند، اون وقت میخواهند جواب چینی ها را بدهند

    • بدون نام

      روحشان شاد

    • صابر

      این مسئولینه ما داررررررررریم اخی بی کی بگیمممممم دردمونو مردمی با غیرت داریم مسئولینی بی عرضه از ماست که بر ماست روحانی مچکریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولا که تصادف و سانحه ربطی به مسئولان نداره و این طور که نوشته شده از همون اول حدس میزدند که همگی سرنشینان فوت کردند .دوما مسئولان هم از همین مردم هستند .مگه میشه مردم عالی باشند و مسئولان بی عرضه ؟ اصلا امکان نداره .از ماست که بر ماست

    • محمدحسین

      خداتقاص این خون هارو از باعثو بانیش بگیره...ایشالله صبربده خدا به خانوادشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا همه جیز رو سیاسی می کنید؟ این یک سانحه بوده .چرا همیشه دنبال توطئه می گردید؟!!

    • بدون نام

      چینی ها نامردی کردن بیشرفا

    • بدون نام

      یا خدا دیگه دلامون پوسید از بس اخبار فاجعه شنیدیم. امید بستیم و ناامید شدیم خدایا چکار کنیم غم و فساد و فاجعه نابودمون کرد

    • مم

      آخی

    • فاطی

      چین از عمد اینکارو کرد.
      خیلی ناراحتم
      خدا به خونواده هاشون صبر بده

    • بدون نام

      خیلی سخت است خدا به باز ماندگانشان صبر دهد انشاا...

    • بدون نام

      خدا رحمتشون کنه خیلی سخته

    • بدون نام

      خدا رحمتشون کنه خیلی سخته

    • جواد

      خدارحمتشون کنه صبر به خانواده هاشون بده افسوس......

    • بدون نام

      این عزیزان در همون لحظه ابتدایی که انفجار رخ داده بود کشته شده بودن تو اون انفجار کسی زنده نمیمونه

    • بدون نام

      اینم کشور هم پیمان

    • مهدی

      حالامیزاشتین عرق میشدن بعد میرفتین الانم عرق شد برید عکس بگیرن زیر دریا خاک بر سرهمتون

    • بدون نام

      خداوند به خانواده هاشون صبر بده خیلی سخته خدارحمتشون کنه

    • بدون نام

      عمدی بودن این اتفاق وکم کاری دولت چین واقعا برای همه ثابت شد ما از مسئولین تقاضا داریم در مورد این مسئله با جدیت با کشور چین برخورد کنن به خانوده های این عزیزان تسلیت میگم همه ملت ایران داغدار این مصیبت هستند تسلیت به همه مردم ایران عزیز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلت خوشه ها؟؟؟

        دیپلماسی لبخند

    • یه ویرونی

      الان وزیر میاد میگه نترسید همشون بیمه عمر بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای بیمه عمر اونا رو زنده می کنه آیا؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      متاسفم

    • بدون نام

      واقعا وحشتناکه .خدا رحمتشون کنه و به خانواده محترمشون صبر عطا کنه . امیدوعرم حداقل به تلافی ه کم کااری چینی های عوضی اجتاس بنجلشون رو تحریم کنن.

    • بدون نام

      کسایی که میگن بالگرد هوایی نبوده واسه حریق بگم که ۲ تا کشتی فقط در حال پاشیدن ۲۴ ساعته اب به داخل آتش بودند ولی همینطور که میدونین حرارت و آتش مواد نفتی و شیمیایی بسیار پایدار بوده و تا زمانی که منبع سوخت آتش تموم نشه یا کور نشه، اینگونه آتش ها خاموشی نداره،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا این ملت عادت داره به حرفهای بی سر وته و روضه خوندن و حماسی کردن همه امور.سانحه دردناکی بوده ولی دیگه این کامنتهای ابلهانه چیه گذاشتند؟!

    • بدون نام

      واقعا چی بگه آدم تسلیت به خانوادشون مرگ دردناکی داشتن خدا رحمتشون کنه عکسارو که آدم میبینه انگار داری جهنم رو میبینی شدت آتش و حرارت مثل عکسایه هست که از خورشید میبینیم ولی برخورد کشتی چینی با این غول دریا یه برخورد عادی نبوده مگه میشه برخورد باعث خرابی دیواره و نهایتا سوراخ شدن میشه این شدت خرابی و انفجار عظیم باید حتما ابتدا یه انفجار رخ بده بعد ای اتفاق بیافته مطمئن باشید با یه برخورو ساده این اتفاق نمیافته.خدا داند

    • بی نام و نشون

      الان چند روزه میگن کشتی آتیش گرفته؟؟؟ تازه دیشب نیرو اعزام کردند تازه دیروز چینی ها رفتند سراغ کشتی
      این یعنی چی ؟؟؟؟
      چه جوون هایی سوختند و از بین رفتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی که جام مردم اهمیتی نداره عزیز دل

    • بدون نام

      چرا اینهمه دیر رفتیم سراغشون،؟؟از یه کشوری خارجی میخاین که کمکتون کنن،،اونم چینی ها،،،اونااصلا براشون مهم نیست،،،

    • بدون نام

      از چینی هامتنفرم،،سگای کثیف،،،

    • بدون نام

      دلم به درداومد،،،

    • بدون نام

      فقط باید گفت حیف و صد حیف!!!!
      روحشون شاد باد.
      خ دردناک جان دادن متاسفانه و نهایتا به کف دریا رفتند.

    • بدون نام

      الهی بمیرم براشون. چقدر امید داشتن نجاتشون بدن و دست دست کردن.
      خدا صبر بده به خانوادشون.
      وای خدا جگرم‌ اتیش گرفت.

    • فرشاد

      این چینی های عوضی کل مملکت مارو غارت خواهند کرد.

    • بدون نام

      کشتی سانچی هم غرق شد همه ی ۳۲ نفر پرواز کردند...
      اما جان این ۳۲ نفر چقدر برایمان مهم بود؟

    • بدون نام

      یه سال منا یه سال پلاسکو امسالم سانچی.بسه دیگه کلافه مون کردین.

    • بدون نام

      خدا هیچ خانواده ای را بی پدر نکنه
      ملت ما که تو دنیا مثل یتیم هاست هر بلایی سرمون میاد هیچ یاور و پناهی نداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق ماست، چون رای ماست

    • بدون نام

      خدا به خانوادهاشون صبر بده

    • بدون نام

      الان یه مهمان چینی توی شرکت ماست از شانگهای اومده اینجا برای بازدید محصولات شرکت . دلم میخواد نابودش کنم .
      اما تقصیر چینی ها نیست اون ها بیگانه اند تقصیر مسئولان ماست که نشستند تا جوونهای ما سوختند

    • آریایی

      واقعا دلخراشه...خدابه خانواده هاشون صبر بده..

    • حامی

      کوتاهی از ایران و بعد از چین بوده . کشور خودمون بعد از 9 روز نیروی نجات فرستاد به اونجا ، اونوقت توقع داری یه کشور بی دین و مذهب بید کمک کنه

    • بدون نام

      خوش به سعادت اون زنو شوهر که با هم مردن.خدا رحمتشون کنه

    • بدون نام

      منم موافقم چینی ها دین و ایمان ندارند . مرده های خودشون می سوزونند . مادر و پدرهاشون وقتی پیر میشن توی دریا رها میکنند . بعد میان به جوون های ما رحم کنند ای بابا

    • بدون نام

      منم موافقم چینی ها دین و ایمان ندارند . مرده های خودشون می سوزونند . مادر و پدرهاشون وقتی پیر میشن توی دریا رها میکنند . بعد میان به جوون های ما رحم کنند ای بابا

    • وطنم مثل همیشه تسلیت

      ایران یتیمم تسلیت خدا به خانوادهاشون صبر بده و روح این قهرمانان قرین رحمت الهی؛ از چینیها که توقعی نیست بر دولتمردان ایرانی که کوتاهی کردند شرم باد

    • بدون نام

      الهي بميرم. اگر ايراني نبودن هم چيني ها اينهمه كم كاري ميكردن؟

    • عارف محمدی

      چرا کشتی دوم سانحه دیده رو هیچ وقت ندیدیم ما؟چطور با این همه شدت ضربه و انفجار اتش نگرفت و خدمه همه بدون حادثه فرار کردن؟چرا جعبه سیاه رو زود خارج کردن و میشه اطمینان کرد به کشور رمز گشاه؟؟؟چرا تا دیروز میگفتن احتمال زیاد هست خدمه زنده باشه؟کوتاهی چین به چه دلیل بود؟و خیلی سوالات مجهول در این قضیه .هااااااا چرااااا؟؟؟

    • امین

      مرگ بر چین

    • امین

      چین خیانتکار

    • بدون نام

      تسلیت به خانواده های داغدار و همه مردم ایران. یکبار غیرت به خرج بدهیم و کالای چینی نخریم. حالا که دولت بی کفایته و جنس چینی و خودرو چینی وارد میکنه ما همت کنیم این کالاهای بنجل و از این اداما که باعث سوختن و کباب شدن هموطن های ما شدن نخریممم

    • Amir

      متاسفم......روح
      شون قرین رحمت خدا.و یادشون گرامی...از خدا برای خانواده هاشون طلب صبر میکنم......

    • بی نام

      خدا به خانواده هاشون صبر بده و روحشون شاد

    • بدون نام

      خدا صبر به خانواده هاي اين عزيزان بدهد.

    • بدون نام

      دیگه جنس چینی نمیخرم . جون ادما واسشون مهم نیس

    • بدون نام

      کشتی ایکه بهش زده چی شد یعنی اصلا اسیب ندیده وغیب شده

    • nikaaaa

      خدا رحمتشون کنه و به خونواده هاشون صبر بده خیلی سخته که حتی جنازه ی عزیزتو هم برای خداحافظی اخر نبینی ....:((((((

    • بدون نام

      به حرمت خون هم وطنان کالای چینی را تحریم کنید

    • بدون نام

      چرا چینی ها با کشتی ما برخورد کردن در یا با ان وسیع جا مشکوک است اینقدر قورباغه ‌خوردن مار خوردن افعی شدن

    • ایمان

      وقتی بازرگانان (نه همشون) کالای نامرغوب چینی وارد می کنند وپول چند برابر می گیرند وباعث رونق اقتصاد چین میشن وقتی که دولتمردان ما این همه برای فروش نفت و قضیه برجام و ... به چین باج میده . برادر از ماست که برماست. البته خسارتهایی هم که طی این چند سال روسیه به ایران زد خیلی بیشتر از خیانت ترکمانچای است.

    • بدون نام

      دوستان خواهشا احساسی برخورد نکنید
      ما کارمون حمل و نقل دریاییه
      به لحاظ قوانین کشتی ایرانی مقصر بوده نه اونا
      تو لحظه ی اول انفجار همه فوت شدن کسی حتی نتونسته از کابینش بیرون بیاد

    • راحله

      قلبم درد گرفت خدا به خانواده هاشون صبر بده حتی نمیتونن عزیزانشون رو دفن کنن که حداقل اونطوری سر خاکشون آرامش بگیرن
      مسولین محترم هم خسته نباشن بعد از چند روز اونم انقدر خانواده های این عزیزان تو تلویزیون و این ور و اون ور گفتن تازه سلانه سلانه رفتن که ببینن چه خبره زحمت کشیدین یکی یکی سلفی بگیرین نوبت به همه تون برسه

    • بدون نام

      ایمان جان صد لایک

    • علی

      چینیهای شرقی مغول به غربی ها رحم نمیکنند

    • بدون نام

      اخرشم عوض معذرت خواهی چین یه خسارتی هم ازمون میگیره.
      حالا اگه تو ابهای ما واسه کشتی اونا این اتفاق می افتاد مارو مقصر میدونستن و از اونوری ازمون خسارت میگرفتن.

    • بدون نام

      تورو خدا کیهان رو ببینین از همه چیز گفت جز نفتکش. ترامپ مهم تر بود؟؟!!!!

    • بدون نام

      فوت!!!!!!!! جالبه!!!

    • بدون نام

      وای جیگرم داره میسوزه غم بزرگیه ...خدا به خانوادشون صبر بده

    • وطنم تسلیت

      چرا امروز که تکاوران ایرانی رسیدند و میخواستن وارد کشتی بشن تا بفهمند چی به سر این قهرمانان اومده یکدفعه شدت انفجارها سر به آسمون کشید و کشتی غرق شد تا هرگز معلوم نشه چی به سرشون اومده؟
      همه چیز واضح هست توقع از مسئولین تا تو دهنی محکمی به این چینیهای بی شرف بزنند تا فکر نکنند این جوانان و خدمه کشتی که شهید شدند بی صاحب هستند و ایران بزرگتر و مردی نداره

    • بدون نام

      دوستانی ک میگن همه اولش مردن از کجا میدونن؟؟ وقتی پیکرشون پیدا نشده شاید تو موتور خونه از بس دیر اقدام کردن خفه شدن. مخصوصا تعمیر کار ها

    • Neymar

      ای وای آخه اینهمه ایرانی تو کشتی چینی چیکار میکردن؟؟؟

    • بدون نام

      بعد میگن سعودیها بی کفایتن خودتون بیشترداز اونا بی کفایتین که نتونستین30نفر رو نجات بدین

    • بدون نام

      بعد میگن سعودیها بی کفایتن خودتون بیشترداز اونا بی کفایتین که نتونستین30نفر رو نجات بدین

    • بدون نام

      از چینی ها متنفرم . چینی های کثیف

    • بدون نام

      خداوند به خانواده هاشون صبر بده .

    • خسرونژاد

      خدا از سر تقصیرات آدمهایی که میتونستن کاری کنند کوتاهی کردن نگذره
      تسلیت به ایران

    • بدون نام

      مقصر دولت دهم هست احمدی نژاد جای حرف ندارن خوب بی کفایتها

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر چین

    • بدون نام

      حالا میگن مقصر تحریمه که این بنده خداها پرپر شدن

    • بدون نام

      ولی من همش فکر میکنم تونستن فرار کنن و یجایی سرگردونن تو دریاها تا چند وقت دیگه پیداشون میشه :((

    • امیران

      اینها ۳۲ فرشته بودن...

    • بختیار

      از زمین و آسمون و دریا و خشکی بلا ظاهر میشه ...خدایا به بزرگی خودت قسم دیگه تحمل اینهمه مصیبت را نداریم تاکی جوانهای دسته گلمون باید پر پر بشن ؟تا کی پدر و مادرامون باید داغدار عزیزامون باشن؟؟

    • بدون نام

      بازهم ایران تسلیت
      هــــــــــی

    • بی نام و نشون

      اصلا اثری از کشتی اول نیست . شاید اومده سمت کشتی ایرانی ها چیزی پرتاب کرده که باعث انفجار شده .
      خداکنه ایرانی ها خودشون انداخته باشن توی آب و همون اطراف باشند .
      یا زهرا

    • نیکی

      روحشون شاد. خدا به خانواده هاشون صبر بده. واقعا خیلی سخته. زنده زنده تو آتیش سوختن

    • بدون نام

      هر کشوری منافع خودشو. داره چینیها هموتنه خودشونو نجات دادن. ولی ما برعکس عمل میکنیم

    • مادر

      من یه مادرم. من یه همسرم. من یه انسانم . از مسئولین میپرسم چرا؟؟ چرا اینقدر دیر به سراغشان رفتید؟ باور کنید تصویر همسران و خانواده های داغدارشان جلوی جشمامه و نمیتونم اشک نریزم . خدا به همتون صبر بده ... فقط میتونم بگم با شماها همدردیم !!!!!!! همین.

    • بدون نام

      مرگ بر چین و روسیه

    • بدون نام

      نمیدونم چی بگم، تسلیت واژه کوچکی برای این غم بزرگ

    • بدون نام

      اخ الهی بمیرم چقدر بد .تسلیت .خدا به خانوادشون صبر بده

    • بدون نام

      بس كنيد

    • بدون نام

      خدا قهرش گرفته با ملت...

    • بدون نام

      اولا خدایا از سر تقصیرات ما بگذر آخه واسه چی اینقد داغ به دل این مردم بدبخت ایران میزاری بابا من بدبختیم امیدمون تویی دیگه اینقد سرمون از زمین و آسمون بلا نیار
      دوما این قضیه کلا مشکوکه چطوره که ی کشتی به این عظمت به این روز میفته اون یکی کشتیه چیزیش نشده همه هم سالم ازش پیاده شدن در ثانی عکسای روز اول کشتی نشون میده فقط ی قسمت کشتی اتیش گرفته ینی چی همشون لحظه اول از بین رفتن؟ اونا میتونستن حداقل از قسمتهای دیگه کشتی برن تو دریا با قایق نجات به نظرمن که قصد و نیت تو کار بوده

    • بدون نام

      پلاسکو زلزله آتش گرفتن کشتی اختلاس گرانی .فساد . خدایا به داد مردم محروم برس از ما کاری بر نمیاد جز اینکه کشور ایران .که با خون هزاران شهید استقلال پیدا کرد نگاه بکنیم اه بکشیم حسرت بخوریم

    • بدون نام

      عزت ایرانی هم دیدیم وایستادن؟ نگاه کردن تا هموطنان ما در آتش بسوزن کسی که میخواست به پاسپورت ایرانی اعتبار بده کجاست

    • بدون نام

      خدایا میخوای یه آنتراک بدی ببینیم چه خبره؟؟؟ بدبختی پشت بدبختی،مصیبت پشت مصیبت،بلا پشت بلا

      پاسخ ها

      • هموطن

        دوست من برای مردمی که چشم شون رو با شعار مرگ بر این وان برای دگران شروع کنه فکر میکنی اینهمه انرژی منفی به خودمون بر نمی گرده همه این اتفاقات انرژی منفی خودمنون

    • بدون نام

      زلزله
      نفتکش سانچی

    • اسمم خر نفهمه

      مگه با خدا رحمتشون کنه کار درست میشه جوانهای مردم زنده میشن هی میاید میگید تسلیت و نمیدونم عزا و چه و چه و چه بابا جمع کنید کاسه کوزتون رو مقصر این حادثه کیه بیاد جوابگو باشه باید جدی برخورد بشه هر کسی از هر کشوری باشه باید به بدترین شکل اعدام بشه اگه چینیه باید دولت چین پاسخگو باشه و اگه ایرانیه باید دولت پیگیری کنه و قاطعانه برخورد بشه

    • ایرانی

      در نزدیکی سالگرد پلاسکو به سوگ سانچی نشستیم

    • حجت

      روحشان شاد و یادشان گرامی باد بر دلیر مردان و زنان ایرانی

    • بدون نام

      چینی های پست باید در دادگاه بین المللی محاکمه بشن.

    • بدون نام

      مسولین خسته نباشید خدا قوت واقعا که زحمت کشیدید . متاسفم برای ایزان و ایرانی

    • بدون نام

      مسولین خسته نباشید خدا قوت واقعا که زحمت کشیدید . متاسفم برای ایزان و ایرانی

    • جگرم کباب شد

      عرض تسلیت به ایران عزیزخصوصا به خانم محتشم که به برنامه ی حالاخورشیدتشریف آوردندان شاءالله خداوندآقافریدمحبی رادرروزقیامت باپیامبران محشورکندوهمه ی32خدمه راخداوندمغفرت کندآمین یارب العالمین

    • جگرم کباب شد

      عرض تسلیت به ایران عزیزخصوصا به خانم محتشم که به برنامه ی حالاخورشیدتشریف آوردندان شاءالله خداوندآقافریدمحبی رادرروزقیامت باپیامبران محشورکندوهمه ی32خدمه راخداوندمغفرت کندآمین یارب العالمین

    • ماهان

      ایران همه ملتو داره بازی میده اصلا جون مردم براش ارزش نداره کجا از دولت یه کار خوب دیدیم تو پلاسکو تو زلزله یا کشتی سانچی

    • ماهان

      ایران همه ملتو داره بازی میده اصلا جون مردم براش ارزش نداره کجا از دولت یه کار خوب دیدیم تو پلاسکو تو زلزله یا کشتی سانچی

    • علی

      خدا رحمتشون کنه .. روحشان شاد

    • علي

      بازم احساساتي شديم !!!
      زود قضاوت نكنيد و بد و بيراه نگيد
      حادثه بوده و اگر امكان كمك بوده كشتي هاي چيني براي كمك رفته بودن و حتما انجام ميدادن
      ولي 136000 ليتر گاز شوخي نيست و حرارت ناشي از اتش امكان نزديكي هم نبوده چه برسه به كمك رساني
      بهتره خودتون و كنترل كنيد و عاقلانه منطقي باشيد

    • بدون نام

      از طرف اهالی شهر اردبیل تسلیت عرض میکنم به خانواده های داغدار .... واقعا غم سنگینی بود

    • بدون نام

      یعنی چی که فرمانده چینی میگه امکان نداره چرا از خود ایران تجهیزات و نفرات برای جست و جو نبردن

    • بدون نام

      خوب تلاش خود شونه کرده نشده اون همه سوخت مگه شوخیه اینجا نشستی همین جوری نظر منفی میدید

    • بدون نام

      اول گفته بودن که یه قایق نجات ناپدید شده.ممکن نیست توی اون قایق باشن؟

    • بدون نام

      انفجار نفتکش شوخی نیست که
      بمیرم برای بازمانده ها

    • بدون نام

      اونوقت یعنی کشتی چینی سالمه؟ اون نسوخته؟

    • بدون نام

      اونوقت یعنی کشتی چینی سالمه؟ اون نسوخته؟

    • فرشاد

      خدا بیامرزتشون واقعا ناراحت شدم امیدوارم خدا کمک به خانواده هاشون کنه و صبر و سلامتی به اونها عطا کنه،و امیدوارم هیچ کس هیچ موقع داغ از دست دادن عزیزش رو نبینه،روحشون شاد و خدا بیامرزتشون

    • دخترام

      ای کاش از خرید وسایل چینی طی یک اقدام خود جوش پرهیز بشه .خانوادهای عزیز کشتی سانچی تسلیت من را از کوردستان پذیرا باشید

    • بدون نام

      با عرض تسلیت به خانواده های داغدار حادثه وتمام ایرانیان
      و با اجازه میخوام ی سوال بپرسم:کشتی بابری چینی چع اتفاقی براش افتاده ایا هیچ کدوم از خدمه اون کشتی اسیب ندیدن یا کشتی باربری سالمه ؟؟

    • علیرضا

      انفجار تو یه قسمت کشتی چجوری همه رو در جا کشت بعد اون گاز سمی چطوری به این سرعت پخش شده که هیچکس نتونسته حتی به اب بپره کشتی در ابتدا تنها 20 درصدش در حال سوختن بوده در ضمن ما که خودمون به خودمون رحم نمیکنیم چه انتظاری از چینی های بی دین وایمان و منفعت طلب داریم

    • علیرضا

      انفجار تو یه قسمت کشتی چجوری همه رو در جا کشت بعد اون گاز سمی چطوری به این سرعت پخش شده که هیچکس نتونسته حتی به اب بپره کشتی در ابتدا تنها 20 درصدش در حال سوختن بوده در ضمن ما که خودمون به خودمون رحم نمیکنیم چه انتظاری از چینی های بی دین وایمان و منفعت طلب داریم

    • علیرضا

      انفجار تو یه قسمت کشتی چجوری همه رو در جا کشت بعد اون گاز سمی چطوری به این سرعت پخش شده که هیچکس نتونسته حتی به اب بپره کشتی در ابتدا تنها 20 درصدش در حال سوختن بوده در ضمن ما که خودمون به خودمون رحم نمیکنیم چه انتظاری از چینی های بی دین وایمان و منفعت طلب داریم

    • فاطمه

      انا لله وانا اليه راجعون وای ازین فاجعه ای بزرگ جانهای معصوم طعمه آتش شدند روحشان شاد یادشان گرامی خدا به خانواده هاشون صبر بده ان شاءالله برای مردم ایران این غم آخر باشه

    • بدون نام

      اگر چینی ها عمدآ باعث آتش سوزی کشتی ایرانی شدند ان شاءالله برای کشتی چینی هم مثل همین اتفاق بیفته

    • بدون نام

      پارسال مین روزا بود حادثه پلاسکو، که چند تن از آتشنشان های خوبمون کشته شدند این هم از امسال که چند تن از خدمه ها کشته شدند خدا به داد سال بعد برسه

    • بدون نام

      اینها همه از بیکفایتی مسولینه

    • بدون نام

      بدبختی و بیچارگی از اسمون و زمین میباره.بیچاره جوونا که دارن بیخود و بیجهت پرپر میشن.باید خون گریست.

    • بدون نام

      مرگ بر چین

    • ایرانی

      ایران عزیزم تسلیت .حادثه معدن، پلاسکو، زلزله، نفتکش سانچی خدایا خودت کمک کن چقدراتفاقات ناگوار.واقعا جیگرمون درغم از دست دادن عزیزانمون آتیش گرفت در رحمت و خوشی رو بازکن و غم و اندوه رو ازمون دور کن .آمین

    • بدون نام

      خسارت این همه بدبختی ومشکلات مردم رو کی میده جنگ8ساله اون همه جوون وپیر وبچه روکشتن هیچکس جواب ندادهیچ خسارتی هیچکس متقبل نشدهیچکسی هم دنبالش نرفت وهیچی هم نگفت آخرعراق شد کشور دوست وبرادر مثل روسیه وخیلی ازکشورهای دیگه اینهمه هواپیماهای فرسوده تواین کشور داغون شدن اینهمه آدم کشته شد چه زدنشون چه خودشون سقوط کردن ومشکل داشتن کی چیزی گفت وخسارت دادودردی ازمردم حل شد وهرروز یه اتفاق جدید یه عده جدید به طرق مختلف کشته میشن کی جوابگو هست نهایتا این عزیزان هم تادوسال دیگه ازشون یادی میکنن بعدش فراموش میشن فقط مردم به یادشون میمونه وخونواده هاشون وای برمای ایرانی ها که از روز اول برارسیدن به مقاصد بعضی ها باید قربانی باشیم خداخودش فقط به دادمون برسه

    • بدون نام

      خدا میدونه چی شده...

    • مریم باقری کوتاهی از خانماریا حیدریواده امیر حسین بود تربیت بد بوده بیشتر مواصب بچه ها باشید پدر مادر عزیز بچهای که رفتار بدی ازش دیدی هتمن به یک روان شناس ببرین

      متاسفم وای خانواده های بدبخت شدن چرا خدا کنه هر کس مقسره رسوا بشه

    • بدون نام

      تسلیت به خانواده هایشان...

    • ابراهیم

      بنطر نمیرسد یک برخورد ساده باشد..
      شاید یک توطئه ..
      طول کشتی سانچی ۲۷۴متر بود..
      ابتدا میگفتن احتمالا در موتورخانه پناه گرفتن..
      جسد یکی از ملوانان در ۴ مایلی کشتی پیدا شد..
      چین کم کاری کرد..به بهانه های ..
      برخورد تقریبا در انبار دو بود ..
      و کشتی غرق شد در صورتی یک برخورد نمیتونه کشتی بزرگی را انجوری غرق کند هیچ زائده نفتی که باعث الودگی دریا باشه
      رویت نشد..
      دویست متر عقب تر عرشه و توندک کشتی از سوختگی رنگ و لعابش معلوم بود که عجیب به نظر میرسید
      هیچ اثر یا مستنداتی از کشتی برخورد کرده چینی دیده نشد..
      همه افراد در دم فوت شدن .
      و موقع یک روز قبل از غرق شدن که چینی ها پشت عرشه رفتن دو تا جسد اوردن و در فیلمی که گرفتن معلوم بود موتور کشتی روشن
      بود و پروانه او کار میکرد ..
      و کشتی به جلو میراند..
      میگقتن دریا طوفانیه چطور کشتی به ساحل نرسید؟
      در ۱۸۴ کیلومتر به جلو حرکت نمود و از ابهایی چین خارج شد..
      چطور کشیک ساعت برخورد کشتی متوجه کشتی که بهشون نزدیک میشه نشدن..
      در صورتی هر دو کشتی به روز بودن و نوع برخوردی که معلومه از راست
      به دماغه و انبار دو بوده
      هر دو کشتی به اندازه یک شهر چراع و نور دارند..
      این نفتکش های غول پیکر حریم امن دارند..

      هرچه برخورد شدید باشه باید ملوانان و کارکنان کشتی زنده میموندن..
      و فرصت به اب انداختن قایق برای فاصله گرفتن از کشتی میداشتن..
      وووووووو
      و سیوالات بی پاسخ زیادی
      و یکی این چرا باید جعبه سیاه کشتی ما که همه چی در ابهامه
      در چین بمونه.
      این هم عین قصیه هواپیمای مالزایی که دو سال پیش
      روز عید خودمون برای همیشه نامعلوم گم شد‌.

    • mohamad

      ما ایرانیا تو دو تا چیز خیلی قدریم و هیچ کشوری به گرد پامون هم نمیرسه.یکی این که تقصیرا رو میندازیم گردن دیگه و خودمون رو مقصر نمیدونیم و یکی هم اینکه فقط دست به دعاییم و اهل عمل نیستیم ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج