۶۶۱۵۷۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

مهر کم فروش و فروردین پرفروش ماه سینمای ۶۹

سه فصل امسال سینما با ۲۰ میلیون تماشاگر

با گذشت سه فصل از سال جاری و اکران بیش از ۶۸ فیلم حدود ۲۰ میلیون نفر به سینماها رفتند و فروش آثار به مرز ۱۵۶ میلیارد تومان رسید. مقایسه این رقم با مدت مشابه در سال گذشته از افزایش ۱۵ میلیارد تومانی سینمای ایران حکایت دارد که رقم قابل توجهی است.

بانی فیلم: با گذشت سه فصل از سال جاری و اکران بیش از ۶۸ فیلم حدود ۲۰ میلیون نفر به سینماها رفتند و فروش آثار به مرز ۱۵۶ میلیارد تومان رسید. مقایسه این رقم با مدت مشابه در سال گذشته از افزایش ۱۵ میلیارد تومانی سینمای ایران حکایت دارد که رقم قابل توجهی است.

سینمای ایران در ۹ ماه نخست امسال ۱۵۵ میلیارد و ۸۶۲ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان فروش داشته و ۱۹ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۰۱ نفر سینمارو شاهد اکران ۶۸ فیلم بوده اند که البته چهار فیلم از این تعداد در فصل زمستان روی پرده رفته اند. براساس اعلام دپارتمان توسعه سینما از اکران سال ۹۶، همچنین فروردین امسال با ۳/۲۷ میلیارد تومان و مهر با ۸/۹ میلیارد تومان به ترتیب پرفروش و کم فروش ترین ماهها بوده اند.

تفکیک فیلم ها نیز نشان از اکران شش فیلم در نوروز، ۱۴ فیلم در بهار، ۱۷ فیلم در تابستان، ۲۷ فیلم در پاییز و چهار فیلم در روزهای ابتدایی زمستان طی سال جاری دارد.
فیلمیران نیز که پخش فیلم هایی چون «نهنگ عنبر۲» و «آینه بغل» را برعهده داشته با ۳/۶۰ میلیارد فروش بیشترین سود را در مقایسه با رقبا به دست آورده و در کنار هدایت فیلم- که ۴۹ میلیارد فروش داشته- هر یک با پخش ۱۲ فیلم بیشترین تعداد اثر را روی پرده فرستاده اند. رسانه فیلمیران با هشت فیلم و ۱۴ میلیارد تومان فروش، پویا فیلم با دو فیلم و ۵/۷ میلیارد تومان فروش، موسسه بهمن سبز وابسته به حوزه هنری با ۵ فیلم و ۱/۷ میلیارد فروش، سیمای مهر با دو فیلم و ۴/۴ میلیارد فروش، نسیم صبا با ۵ فیلم و دو میلیارد فروش، شکوفا فیلم با چهار فیلم و ۷/۱ میلیارد فروش و سایر پخش ها با ۱۸ فیلم و ۵/۹ میلیارد فروش در رتبه های بعدی طی آمارهای ۹ ماه اخیر ایستاده اند.

پرفروش ترین سینماها نیز در ۹ ماهه نخست امسال از این قرار هستند: پردیس کورش ۲۲ میلیارد تومان، پردیس آزادی ۷/۱۱ میلیارد تومان، هویزه مشهد ۴/۸ میلیارد تومان، پردیس ملت هفت میلیارد تومان، پردیس چارسو ۶/۴ میلیارد تومان، پردیس زندگی ۵/۴ میلیارد تومان، پردیس مگامال ۱/۴ میلیارد تومان، سینما فرهنگ ۴/۳ میلیارد تومان، سینما ایران ۳/۳ میلیارد تومان و اریکه ایرانیان ۳/۳ میلیارد تومان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج