جاباما
۶۶۱۵۸۹
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

۶ هزار خودرو با رانت وارد کشور شد

رییس انجمن وارد کنندگان خودرو از افزایش ۳۸.۵ درصدی قیمت خودروهای وارداتی در بازار خبر داد و گفت :بیش از شش هزار دستگاه خودرو با رانت، مجوز خودروسازان یا مجوزهای خاص به کشور وارد شده است.

خبرگزاری تسنیم: احتشام زاده امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد :در سال ۹۵ در مرداد و اسفند تقاضا برای خودرو بالا بوده اما در سال ۹۶ در خرداد ماه این تقاضا بیشتر شده است.

وی افزود :در دی ماه ۹۵ غیر نمایندگی ها اجازه واردات خودرو نداشتند و این موجب نابسامانی در امر واردات و افزایش واردات شد و پس از آن ثبت سفارش برای نمایندگی ها هم در تیرماه ممنوع شد و ۱۳۷۰۰ دستگاه خودرو در انبارها مانده شد و مشکلات بسیاری برای واردکنندگان به وجود آمد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: پس از آن بسیاری از شرکت های واردکننده خودرو تعطیل شد و ما پیگیری های بسیاری به عنوان بخش خصوصی کردیم .در نهایت در ۹ دی ماه سال جاری رسیدیم به جایگاه سال گذشته با این شرایط که ضوابط واردات خودروتغییر کرد و قفلی بر واردات زده شد.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به واردات ۸ ماهه خودرو گفت :۵۵ هزار دستگاه خودرو در مدت یاد شده به کشور وارد شد که بیش از شش هزار دستگاه مربوط به خودرو سازان و مجوزهای خاص بوده است.

احتشام زاده ادامه داد :در این بین سهم بخش خصوصی از بازار خودروهای وارداتی تنها ۵ درصد از بازار است .

رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد :این تصمیمات یک شبه موجب شد که در خودروهای بنزینی ۳۸.۵ و در هیبریدی ۴۲ درصد افزایش قیمت ایجاد شود وهمچنین هزار میلیاردتومان هزینه به مردم وارد شد.ضمن این که بازار سیاه ایجادشد و به طور متوسط ۵۰۰ میلیون تومان قیمت خودروهای وارداتی افزایش یافت.

او با اشاره به رانت ایجاد شده از بسته شدن سایت ثبت سفارش گفت :در این مدت ۴۷۰۰ دستگاه خودرو بدون رعایت ضوابط از گمرک ترخیص شد .

رییس انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد :واردات خودروهای هیبریدی قبلا معافیت واردات داشتند و در حال حاضر گرانتر شده اند و جذابیت خود را در بازار از دست داده است.همچنین سرمایه گذاران خارجی که ما در بخش خودرو در حال رایزنی با آنها بودیم اعلام نارضایتی کردند و گفتند در کشور شما شبانه قوانین تغییر میکند و از ادامه همکاری منصرف شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف جدید بزنید اینا دیگه تکراریه

    • i.r

      رانت تکراریه دیگه

    • بدون نام

      رانت نباشه تعجب اوره

    • بدون نام

      مدیریت جامعه خسته نباشی خدا قوت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج