۶۶۱۶۰۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پایان مشحون و امید بسکتبال به آینده

دوران مدیریت مشحون در بسکتبال ایران به پایان رسید و حالا جریانی جدید مدیریت این رشته را در اختیار گرفته که اهالی دنیای توپ و تور امیدوار هستند تا در آینده شاهد اتفاق‌های خوب باشند.

ایسنا: انتخابات فدراسیون بسکتبال با پیروزی رامین طباطبایی به پایان رسید. او با کسب ۲۳ رای توانست رییس جدید این فدراسیون باشد و مدیریت مشحون را به اتمام برساند. گزینه‌ای که گفته می‌شد حمایت مشحون را در پشت خود دارد تنها ۶ رای آورد تا ثابت شود بسکتبال دیگر سیستم مدیریت قبلی را نمی‌خواهد و به دنبال تغییر است و حالا رامین طباطبایی به عنوان جانشین محمود مشحون وظیفه این تغییر و تحول را برعهده دارد و اهالی بسکتبال امیدوار به او و منتظر هستند. در همین یکی دو روز که او توانسته رییس جدید نام بگیرد خیلی‌ها به سمت مدیر جدید رفته و به دنبال منافع هستند اما آنطور که طباطبایی تاکید کرده و وعده داده قرار است از تمام پتانسیل‌ بسکتبال استفاده کند.

*بسکتبال نیازمند وحدت

رقابت به پایان رسیده و مجمع انتخاباتی فدراسیون به ریاست رامین طباطبایی رای داده‌است. در این میان برخی یکدیگر را تخریب کرده‌اند اما آنچه اکنون بسکتبال نیاز دارد وحدت و یکپارچگی است تا بتواند در مسیری درست حرکت کند و از فضای نابه سامان گذشته دور شود. در این مسیر همه نیروهای متخصص بسکتبال باید به کار گرفته‌ شوند تا پس از سال‌ها این رشته شاهد یکه تازی و حضور افرادی خاص در عرصه فعالیت نباشد. قطعا اگر بسکتبال ایران یکدست نشود و همه نیروهای توانمند به کار گرفته‌ نشوند می توان گفت همان اتفاق‌های قبل تکرار می‌شود و هیچ توسعه‌ای در این رشته به وجود نخواهد آمد.

*امید به آینده

بسکتبال به عنوان رشته‌ای که جزو ۵ ورزش اول ایران است در سال‌های گذشته در سطح یک انجمن ورزشی اداره می‌شد. مشکلات گسترده بر آن سایه انداخته بود و هیچ راهکاری هم برای حل آنها وجود نداشت. مشکلات مالی قسمت جدانشدنی بسکتبال بود و در کنار آن وضعیت قسمت‌های دیگر فدراسیون نیز اسیر چالش‌های زیاد بود. محدودیت در امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری،‌ نبود یک سازمان لیگ قدرتمند، ضعف کمیته اقتصادی فدراسیون، نداشتن یک ساختمان شایسته برای فدراسیون، تیم‌های کم در لیگ،‌مشکلات رده های پایه و ضعف در استعدادیابی همه و همه نشان دهنده ضعف بسکتبال ایران است که خانواده این رشته امیدوارند در سیستم مدیریتی جدید این ضعف‌ها از بین برود و بسکتبال بالاخره به سر و سامانی که شایسته آن است برسد.

*اولویت مسائل مالی است

مشکلات مالی اصلی‌ترین دغدغه تمام افرادی بود که برای رسیدن به صندلی ریاست بسکتبال تلاش می‌کردند. رامین طباطبایی نیز بعد از کسب موفقیت در این رقابت از برنامه‌هایش برای حل این مشکلات صحبت کرد. از راه‌اندازی سامانه هواداری برای بسکتبال و استفاده از توان برند بسکتبال برای جذب اسپانسر وعده داده‌است. با توجه به اینکه رییس جدید بسکتبال تقریبا یک سیستم در حال موت را در اختیار گرفته نیاز به زمان دارد تا برنامه‌هایش عملی شود و قطعا همه اعضای خانواده بسکتبال باید در کنارش باشند و به او کمک کنند. طباطبایی باید دغدغه اصلی بسکتبال یعنی مشکلات مالی را در سریع‌ترین زمان ممکن از بین ببرد تا بتواند برنامه‌های دیگرش را عملی کند. به هر حال یک ماه دیگر تیم ملی باید به قزاقستان سفر کند، تیم ملی جوانان راهی عراق می‌شود و سپس در ایران نیز میزبان هستیم که نشان می‌دهد تا قبل از پایان سال بسکتبال هزینه‌های زیادی دارد.

*انتظار رسانه‌ها

موضوعی که اهالی رسانه از سیستم جدید مدیریتی فدراسیون بسکتبال انتظار دارند توجه به کمیته روابط عمومی و تقویت این بخش است. در سال‌های گذشته یکی از ضعیف‌ترین کمیته‌های فدراسیون روابط عمومی آن بوده که به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باعث شده بسکتبال جزو ضعیف‌ترین فدراسیون‌ها در بحث اطلاع‌رسانی قرار بگیرد. اهالی رسانه این انتظار را دارند که مدیریت جدید بسکتبال برای این کمیته نیز برنامه‌ریزی ویژه داشته باشد و بتواند بسکتبال را از نظر رسانه و اطلاع‌رسانی به سطحی شایسته برساند. ضعف آرشیو خبری، تصویری و ویدویی موضوعی است که در سال‌های گذشته بسکتبال ایران و رسانه‌ها را آزار داده و این امید وجود دارد که در ادامه چنین مشکلی در بسکتبال وجود نداشته باشد.

*رسانه‌ها مطلع هستند

نکته دیگری که این روزها در جامعه بسکتبال مطرح می‌شود نیاز رییس جدید به زمان است. همه می‌دانند که رامین طباطبایی چه سیستم نابه سامانی را تحویل گرفته و قطعا برای درست کردن آن به زمان نیاز دارد. رسانه‌ها نیز به خوبی از این موضوع مطلع هستند و مثل همیشه در انجام وظایف حرفه‌ای خود کوتاهی نمی‌کنند. رییس جدید بسکتبال همانطور که امروز به تمام توان و ظرفیت این رشته برای رشد و شکوفایی نیاز دارد زمان هم می‌خواهد و نباید خیلی زود از او انتظارهای نابه جا داشت. باید کمی منتظر ماند و فعالیتش را دید. قطعا با گذر زمان مشخص می‌شود تفکر مدیریت جدید چگونه است و آن زمان رسانه‌ها نیز به عنوان پل ارتباطی مردم با مسوولان به خوبی می‌توانند نقاط ضعف و قوت را بازگو کنند.

*انتخاب‌های شایسته

در همین یکی دو روز صحبت‌هایی شنیده می‌شود که پست‌ها و قسمت‌های مختلف فدراسیون بین برخی افراد تقسیم شده یا اینکه تیم کاری رییس فدراسیون مشخص شده‌است. به هر حال ساختمان کنونی فدراسیون بسکتبال که تنها دو اتاق دارد و اگر قرار باشد بسکتبال در همین ساختمان به کارش ادامه دهد که کمیته‌ها مثل گذشته ناتوان باقی خواهند ماند. شنیده شده که فدراسیون بسکتبال نیز به ورزشگاه آزادی منتقل خواهد شد و در آنجا فعالیتش را ادامه می‌دهد. پس از آن باید منتظر ماند و دید چه افرادی برای کار در فدراسیون دعوت به همکاری می‌شوند و در کنار رامین طباطبایی قرار می‌گیرند. جامعه بسکتبال از رییس جدید انتظار استفاده از نیروهای متخصص را دارد. افرادی که در گذشته امتحان‌های خود را پس داده و بازده خاصی نداشته‌اند باید جای خود را به نیروهای توانمند بدهند تا بسکتبال جان تازه‌ای بگیرد و وعده‌های رییس جدید نیز عملی شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج